Урок з української мови у 8 класі «Я досягну успіху…» Тема: Односкладні та неповні речення.

Про матеріал
Підсумковий урок у 8 класі з теми "Односкладні та неповні речення" у формі ділової гри.
Перегляд файлу

Урок з української мови у 8 класі

«Я досягну успіху…»

Тема: Односкладні та неповні речення.

Мета:узагальнити набуті знання  учнів із теми «Односкладні та неповні речення», розвивати логічне мислення, їх творчі здібності, узагальнити поняття про складові успіху, дати можливість дітям упевнитися, що успіх залежить і від особистих зусиль, і від співпраці з іншими;виховувати в учнів вміння бути комунікабельними, сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, формувати позитивне мислення.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: урок –ділова гра.

Обладнання: на дошці записано вислови видатних людей про успіх; на ватмані намальовано свічку; роздатковий матеріал (схема складання сенкану, буклети «Як правильно скласти резюме», «Співбесіда з роботодавцем», «Пошук джерел вакансій»), пам’ятка «Як досягти успіху», тлумачні словники, словники іншомовних слів.

Перебіг уроку

Вчитель. Добрий день, дорогі діти!

Цю свічку я – побачиш донесу,

Чи можу я не донести її,

Коли вона життя…

І.Кочерга

Вогник, який зображено на малюнку, символізує пристрасне бажання досягти успіху в житті. Назва сьогоднішнього незвичайного уроку з української мови «Я досягну успіху…»

Діти, перед вами тлумачні словники української мови. З’ясуйте, будь ласка, лексичне значення слова успіх.               

 Успіх: 1. Позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, перемога. 2. Громадське визнання, схвалення, схвалення чиїхось досягнень.

Запишіть визначення у зошити.

«Усе тече, все змінюється,»- казали мудрі в давнину, але в усі часи люди намагалися досягти успіху. Звичайно, що таке успіх кожен визначає для себе сам, залежно від своїх цінностей, виховання, виду діяльності. Поміркуймо, як ви розумієте це слово, це поняття, і спробуємо виразити його через складання сенкану.

Відкрийте схему.

Успіх

Бажаний, заслужений

Душу возносить, радість дає

Нові можливості відкриває людині

Перемога.

Кожен прагне досягти успіху в житті. У наш час це вдається людям, які мають престижне або перспективне місце роботи. Ознакою сучасного суспільства стало те, що багато молодих людей досягають великих успіхів у кар’єрі, стосується це бізнесу, менеджменту чи мистецтва. Що ж потрібно для того, щоб фортуна усміхнулась вам, щоб вас помітили і оцінили?

Давайте, діти, зараз разом пофантазуємо. Я пропоную уявити таку ситуацію: ви молоді, завзяті, освічені люди, шукаєте перспективне місце роботи. Щоб отримати його, вам треба пройти випробування, скласти іспити на придатність. Чи впораєтесь? Впевнена, що так. Адже кожен із вас – талановитий, здібний, кожен – неповторна особистість.

А оскільки у нас урок української мови, то і завдання будуть відповідні.

Одним із найефективніших засобів самореклами на ринку праці є грамотно складене резюме.

Перед вами словники іншомовних слів. Знайдіть за ними значення слова резюме.

Резюме – короткий виклад суті виступу, статті і т.п.; заключний підсумок виступу, доповіді і т.п.; короткий висновок із сказаного.

Проте у процесі пошуку роботи слово резюме має дещо інший відтінок значення. Резюме – це рекламний документ, покликаний продати вміння та знання людини якнайдорожче;презентує найважливішу інформацію про шукача роботи.

Домашнім завданням вам було підготувати резюме. Ми адаптували вимоги до складання цього документу до завдань нашого уроку, тому заключна частина резюме має містити ваш бізнес-план, тобто треба було написати, як ви бачите себе на певній посаді, вашу програму дій.

І знову зробимо відступ на хвилину, щоб з’ясувати за словником значення слова бізнес.

Бізнес – справа, діяльність, торгівля, комерція, пов’язані з підприємницькою діяльністю і отриманням доходів.

Вчитель. Отже, вам, діти, слово.

Учні зачитують складені резюме.

Вчитель. Діти, на мене, та думаю, і на присутніх, ваші роботи справили сприятливе враження. В основному, ви всі переконали б роботодавця, що ви – саме та людина, яка може виконувати роботу, на яку претендуєте.

Для того, щоб бути успішним в житті, важливо мати реальну мету, якої можна досягти, визначивши етапи її досягнення й діючи з твердою рішучістю у цьому напрямі.

Отже, наступним етапом для людини, яка шукає роботу, є співбесіда із роботодавцем.

Ознайомтесь із буклетом «Як вести себе під час бесіди». Наша уявна співбесіда носитиме характер тематичний: «Просте речення. Односкладні та неповні речення. Теоретичний матеріал.» Для роботодавця важливо перевірити, як швидко ви вмієте реагувати, знаходити вихід із ситуації.

-         Яке речення називається простим?

-         Яка відмінність між двоскладними та односкладними реченнями?

-         На які два типи, в залежності від способу вираження та значення головного члена, поділяються односкладні речення?

-         Назвіть типи односкладних речень з головним членом присудком, з головним членом підметом.

-         Чим виражається присудок у неозначено-особових, означено-особових, узагальнено-особових, безособових реченнях?

-         Чим виражається підмет у називних реченнях?

-         Чи можуть вживатися односкладні речення у складному реченні?

-         Чи можуть односкладні речення бути поширеними чи непоширеними?

Вчитель. Молодці, добре справилися із завданням.

У сучасному світі, зокрема у сфері ділових стосунків, дуже високо цінують такі якості, як комунікабельність, вміння знаходити спільну мову з різними людьми. Тому наступним завданням для вас буде робота у групах.

Займіть, будь ласка, місця.

Кожна група отримує картку із завданням – зробити синтаксичний розбір речення.

  Вчитель. Із завданням справилися добре. А зараз, діти, послухайте оголошення. (Вчитель зачитує кілька оголошень із газети про конкурс на заміщення вакантних посад).

-         Які вимоги ставляться в обох оголошеннях? (знання української мови та вміння працювати на комп’ютері).

Ви себе представили, показали, як швидко вмієте реагувати на зміну ситуації, як добре працюєте в колективі, та цього замало. Ще однією вимогою до людини, яка шукає роботу, є її знання, а зокрема, знання з української мови та інформатики. Останній етап нашої діяльності на уроці – перевірка та оцінювання отриманих вами знань із теми «Односкладні та неповні речення». Це завдання ви будете виконувати за допомогою комп’ютерів.

Учні виконують тестові завдання та отримують оцінки.

Підводячи підсумок уроку, я думаю, діти, ми з вами можемо зробити висновок про формулу життєвого успіху. Я просила вас дома подумати і написати, що є складовими успіху. (Діти виходять до дошки, тримаючи в руках намальовані маленькі свічки, на яких написані складові успіху: «Віра в успіх», «Бажання досягти успіху», «Спеціальні знання», «Вміння знаходити нові ідеї», «Визначення конкретної мети», «Наполегливість», «Співпраця з іншими людьми».

Вчитель. Дорогі діти, я дякую вам за урок, впевнена, що всі ви досягнете життєвого успіху і не тільки в кар’єрі, а перш за все у мистецтві бути Людиною. І хочу, щоб поетичні рядки Редьярда Кіплінга залишилися у вашому серці на довгі роки.

Учень 1. Спокійним будь, коли всі шаленіють

         І за шаленство ще й тебе клянуть;

         Коли ніхто тебе не розуміє –

         Звіряйсь на себе і спокійним будь.

Учень 2. Чекаючи, не виснажись від втоми,

         Ошуканий не вдайся до брехні.

         Не видавайся янголом нікому

         І не зважай на вигуки дурні.

Учень 3. Свої думки завжди обстоюй тихо,

         В безодню марних мрій не поринай.

         Готовий будь зустріти Щастя й Лихо-

         Вони ж близнята, це ти добре знай.

Учень 4. Тримайсь, коли твої слова злочинно

         Перевертають підлі брехуни,

         Коли ж усе, що ти створив, загине –

         Перепочинь і знову розпочни.

Учень 5. Будь здатен все найкраще, що ти маєш,

         На стіл покласти, взятися до гри.

         І не шкодуй, коли ти все програєш,

         До купи сили і думки збери.

Учень 6. Умій примусить серце, нерви, м’язи,

         Позбавлені снаги, тобі служить.

         Коли душа згорає вся одразу,

         І тільки воля каже: «Треба жить!»Учень 7. У натовпі собою залишайся,

         А з королями гідність зберігай.

         Ні ворогу, ні другу не піддайся

         Надмірної поваги не шукай.

Учень 8. Нехай секунда кожна у хвилині

         Тебе веде до вірної мети –

         Тоді весь світ до ніг твоїх полине,

         І це не все – тоді Людина ти!

      

 

 

 

 

docx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку