Мета: формувати мовленнєві та читацькі вміння й навички; поповнювати словниковий запас учнів; поглиблювати уявлення дітей про роль природи; удосконалювати письмо; закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; прищеплювати любов до тварин, турботу про них.
Слова для засвоєння: подвір'я, спільний, порахуємо, качур, белькотіти.
24.02.2016
Урок з української мови
2 – А клас
Тема: Бережи природу. Вони живуть поряд з нами.
Мета: формувати мовленнєві та читацькі вміння й навички; поповнювати словниковий запас учнів; поглиблювати уявлення дітей про роль природи; удосконалювати письмо; закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; прищеплювати любов до тварин, турботу про них.
Слова для засвоєння: подвір'я, спільний, порахуємо, качур, белькотіти.
Обладнання: картинки (хоз. подвір.домашньої птиці), мультимедійний запис фізкультхвилинки.
Тип уроку. УРОК ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ НА ЇХ ОСНОВІ НЕОБХІДНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класу ( з навчанням російською мовою, Освіта 2011 рік) з урахуванням змін та доповнень. Підручник Українська мова: підручник для 2 кл аг. Освіт. навч. закл. з навч. рос. мовою/ Н.В. Гавриш, Т.С. Маркотенко 2012 р. 160с. Методична література: Сучасний урок в початковій школі.Методичні рекомендації з педагогічної практики для студентів денної і заочної форм навчання напряму підготовки «Початкова освіта», інтернет ресурс http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/pochatkova-konspekty-3-list-340.html
Хід уроку
1. Організація учнів до роботи. Продзвенів уже дзвінок, Починається урок. Сядьте всі рівненько. Слухать будем уважненько. - Чи все у вас, діти, готово до уроку?
|
30 с . |
2. Словникова робота. - Згадайте,слова, які необхідно було запамятати на минулому уроці? Гра «Перекладач» -Підкажіть мені, будь ласка, як звучать слова українською? (повторення слів з минулого уроку за підручником)
|
3 хв. |
3. Перевірка домашнього завдання. -Мовна розминка
Жа-жа-жа — ми побачили... (вужа.)
Жи-жи-жи — мені... (допоможи.) -Я так підозрюю, що всі гарно вивчили скоромовку. Читання скоромовки тихо у повільному темпі Читання скоромовки голосно у повільному темпі. Читання скоромовки тихо у швидкому темпі. Читання скоромовки голосно у швидкому темпі.
|
6 хв. |
4. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку. -Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як потрібно берегти природу. Прочитаємо оповідання Василя Сухомлинського «Зламана яблунька», згадаємо, які тварини живуть поруч з нами, відгадаємо загадки, вивчимо приказку, попрацюємо зі скоромовкою. - Запис теми на дошці:Бережи природу. Вони живуть поряд з нами
|
1 хв. |
5. Тренувальні вправи на осмислення знань, формування умінь та навичок. А). Робота з підручником. 1. Послухайте вірш Лариси Фесюкової, (вчитель читає вірш Бережіть ліси…) 2. роботи над текстом - З яких рядків видно, що автор любить природу? (бережіть ліси! Він хоче щоб у кожної тваринки було житло) - Для кого ліс є житлом? ( для білочки, куниці, ведмежати….) - до чого закликає автор? (берегти природу, і ліс зокрема.) Б) Оповідання «Зламана яблунька» В.Сухомлинський. 1. Словникова робота, слова на дошці) подвір'я - двор Спільний – общий Порахуємо – посчитаем Докоряти – досаждать Стовбурець - слабенький ствол 2. Проблемне запитання. - Який настрій був у хлопчика на початку оповідання в кінці? 3. Показове читання 4. відповіді учнів на поставлене питання 5. читання ланцюжком. 6.вибіркове читання - прочитай яка подія в тексті тебе обурила()засмутила) - прочитай, як вчителька дізналася про прикрий випадок? - прочитай, як вчителька докоряла Мишкові? - прочитай, що схвилювало хлопчика? - чи загинуло деревце? Чому? 7.Робота з малюнками, стр. 100 8. Переказувння оповідання за мал.. Фієкультхвилинка. 1 хв. |
12 хв. |
6. Творчі вправи з розвитку зв’язного мовлення. А) робота у зошиті ( запис дати, теми уроку) 2.Каліграфічна хв. ін, ур, ень, еч, ич, ає 1. зараз ми згадаємо які тварини живуть поруч нас, коли відгадаємо загадки.. Стр.101 2 розгляньте малюнки. Запишіть назви птахів (коментоване письмо) 3.Приказка. Як ви розумієте Пташка маленька, а й вона має серденько? 4 читання скоромовки , стр.102 5. відгадування загадки, стр 102 (індик) 6. Звукобуквений аналіз слів Індик – 5 б., 5зв. пір'я – 4 б, 5зв. подвір'я – 7 б, 8 зв. |
12 хв. |
7. Підсумок уроку - що запам’яталося на уроці? (повторення словникових слів) |
1хв. |
8. Завдання додому. |
|
Вивчити вірш Шевченка «Тече вода із-за гаю, стр. 102.