Матеріали до мовознавчої гри можна використати на піддсумкових уроках. Урок мажна провести у вигляді змагання між командами.Учні активно покажуть свої знання і вміння. Повторять і закріплять вивчений матеріал.
Мовознавча гра «Дзвенить струмочком рідна мова»
Мета: повторити з учнями вивчене з української мови на уроках; викликати бажання вивчати рідну мову, здобувати знання, милуватися її красою; розвивати мовлення учнів, творчі здібності; виховувати любов до рідного слова, рідної землі.
Читання смі.. вугі..
малюва.. взу.. зі..
оповіда.. пла.. гі..
навча.. бага.. бади..
Спів солов’я – солов’їний спів,
будинок з дерева -
бриль із соломи-
ліжко з дерева-
луска риби-
Однина Множина Множина Однина
гриб гриби зайці заєць
кут … книжки …
птах … корови …
олівець … огірки …
стіл … зошити
Зразок. Ліс – лісник.
Школа –
море –
лікарня –
комбайн –
бібліотека –
літак –
Зразок: Лвів’янин – Львів.
Харків’янин –
чернігівець –
одесит –
донеччанин –
хмельничанин –
миколаївець-
6З’єднай словосполучення лівого стовпчика із словами з правого стовпчика.
Ходити на голові соромитися
пекти раків дрімати
грати на нервах дратувати
клювати носом бешкетувати
байдики бити сміятися
тримати язик за зубами мовчати
шкірити зуби лінуватися
А Б Т І В О У И Н Е Ш Л О М
Яке коріння ось краще навчання
Важко у навчанні це сила
Знання таке й дерево
Є терпіння буде й уміння
Читання легко в труді
10Розтавити розділові знаки і з’єднати з видом речення.
Сюди прилітали журавлі
Діти, бережіть книги
Де живе дятел
Куди діти принесли їжачка
Сніжок стомився та й зупинився
Учіться творити добро