Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування. Українська мова за підручником Захарійчук М. Д. І семестр – 64 години (4 години на тиждень), ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень), за рік – 119 годин
Тема № 1Звуки і букви (39 год) (8 +15+16 год) Розвиток зв’язного мовлення №1 Тема № 2 Звуки і букви(продовження) (15 год) Розвиток мовлення №2 Розвиток мовлення№3 Контрольна робота. Диктант. Тема № 3 Звуки і букви(продовження) (16 год) Розвиток мовлення №4 Розвиток мовлення№5 Перевірка знань з мови №1 Тема №4 Іменник ( 18 год) Розвиток мовлення№6 Розвиток мовлення№7 Контрольна робота. Диктант. Тема №5 Прикметник ( 7 год) Перевірна робота. Списування Тема № 6 Дієслово( 9 год) Розвиток мовлення №8 Розвиток мовлення №9 Контрольна робота . Діалог Тема № 7 Службові слова ( 8 год) Розвиток мовлення №10 Перевірка знань з мови №2 Тема № 8 Речення ( 17 год) Розвиток мовлення №11 Розвиток мовлення№12 Розвиток мовлення№13 Тема № 9 Текст ( 7 год) Розвиток мовлення №14 Тема № 10 Мова і мовлення. Повторення в кінці року. ( 14 год) Розвиток мовлення№15 Розвиток мовлення№16 Розвиток мовлення№17 Контрольна робота. Диктант Перевірка знань з мови №3 Перевірна робота. Списування |
Календарне планування уроків української мови
за підручником Захарійчук М. Д.
І семестр – 64 години (4 години на тиждень),
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень), за рік - 119 годин
№ |
Кіл |
Тема уроку |
Дата |
|
І семестр |
||||
Тема № 1Звуки і букви (39 год (8 +15+16 год) |
||||
1 |
1 |
Звуки і букви. Українська абетка (алфавіт). Назви літер за абеткою. |
|
|
2 |
2 |
Розташування літер за абеткою з орієнтацією на першу літеру. Уміння користуватися абеткою в роботі з навчальним словником. |
|
|
3 |
3 |
Склад. Перенос слів із рядка в рядок складами.
|
|
|
4 |
4 |
Перенос слів із буквами й та ь.
|
|
|
5 |
5 |
Перенос слів із збігом приголосних звуків. Правило переносу слів з подвоєними приголосними |
|
|
6 |
6 |
Правила переносу із буквосполученнями йо, ьо. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок. |
|
|
7 |
7 |
Розвиток зв’язного мовлення №1. Складання опису ромашки за малюнком та запитаннями. |
|
|
8 |
8 |
Букви, що позначають голосні звуки. Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [е]. |
|
|
|
|
Тема № 2 Звуки і букви(продовження) (15 год)
|
|
|
9 |
1 |
Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади.
|
|
|
10 |
2 |
Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час вимови приголосних звуків. Складання звукових схем слів. |
|
|
11 |
3 |
Звуки [дз], [дз’], [дж], позначення їх буквосполученнями дж, дз. Перенос слів із буквосполученнями дз, дж. |
|
|
12 |
4 |
Вправляння у написанні та переносі слів з буквосполученням дз, дж. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
|
13 |
5 |
Буква щ, позначення нею звукосполучення [шч].
|
|
|
14 |
6 |
Розвиток мовлення №2. Складання опису білочки за малюнком і запитаннями. |
|
|
15 |
7 |
Вправи на закріплення звукового значення букви щ, буквосполучень дз, дж. Звуко-буквений аналіз слів. Вимова й написання слова ДИРИГЕНТ. |
|
|
16 |
8 |
Зіставлення вимови звуків [г], [г], позначення їх буквами г,г. Звуковий та звуко-буквений аналіз слів. |
|
|
17 |
9 |
Уявлення про дзвінкі й глухі приголосні звуки.
|
|
|
18 |
10 |
Звук [ф], звукосполучення [хв].
|
|
|
19 |
11 |
Вимова й написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. |
|
|
20 |
12 |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є. Звуковий аналіз слів. Вимова і написання слова УКРАЇНСЬКА. |
|
|
21 |
13 |
Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м’якими приголосними. Вимова і написання слова КИЇВ. |
|
|
22 |
14 |
Розвиток мовлення№3. Складання розповіді за малюнком, планом і змістом вірша А. Житкевича «Осінь». |
|
|
23 |
15 |
Контрольна робота. Диктант «Кошеня виховує Павлика» |
|
|
Тема № 3 Звуки і букви(продовження) (16 год) |
||||
24 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо в середині слова. Перенос слів із знаком м’якшення. |
|
|
25 |
2 |
Тренувальні вправи у написанні, переносі, звуко-буквеному аналізі слів зі знаком м’якшення. |
|
|
26 |
3 |
Вправляння у складанні звукових схем і переносі слів з м’якими приголосними. |
|
|
27 |
4 |
Закріплення знань про тверді і м’які приголосні звуки. |
|
|
28 |
5 |
Подовжені м’які приголосні звуки. Позначення їх на письмі. Перенос слів з подовженими м’якими приголосними звуками. |
|
|
29 |
6 |
Розвиток мовлення №4. Складання казки за малюнком, планом і змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися» |
|
|
30 |
7 |
Звуко-буквений аналіз слів з подовженими приголосними звуками. Навчальний діалог «Розмова сонечка і осики» |
|
|
31 |
8 |
Вправляння у звуко-буквеному аналізі слів з подовженими приголосними звуками. Складання розповіді за початком та серією малюнків. Навчальний діалог «Розмова по телефону» |
|
|
32 |
9 |
Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з подовженими приголосними. |
|
|
33 |
10 |
Апостроф. Вживання апострофа. Вимова і написання слів з апострофом. |
|
|
34 |
11 |
Правила переносу слів з апострофом. Вимова і написання слова ДУХМЯНИЙ. |
|
|
35 |
12 |
Порівняння вимови і написання слів з апострофом і без апострофа. Вимова і написання слова МЕТРО. |
|
|
36 |
13 |
Розвиток мовлення№5. Складання порад на тему «Бережіть книги» за опорними словами та малюнками (Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки») |
|
|
37 |
14 |
Узагальнення знань за темою «Звуки і букви»
|
|
|
38 |
15 |
Перевірка знань з мови №1 Тема«Звуки і букви»
|
|
|
39 |
16 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого.
|
|
|
Тема №4 Іменник ( 18 год) |
||||
40 |
1 |
Лексичне значення слова. Ознайомлення з тлумачним словником. |
|
|
41 |
2 |
Розпізнавання іменників (без вживання терміна) за запитаннями хто? Що? |
|
|
42 |
3 |
Іменник як частина мови. Слова –назви неістот. Слова – назви істот. |
|
|
43 |
4 |
Уявлення про один предмет і багато предметів. Практичне вживання форм однини і множини (без вживання термінів) |
|
|
44 |
5 |
Змінювання іменників за зразком «один-багато». Групування предметів за родовими і видовими ознаками. |
|
|
45 |
6 |
Розвиток мовлення№6. Розповідь за серією малюнків, планом і опорними словами. Тема розповіді «Каштанчик» |
|
|
46 |
7 |
Вправляння у групуванні предметів за родовими та видовими ознаками. Доповнення речень. |
|
|
47 |
8 |
Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Звертання. Слова привітання. |
|
|
48 |
9 |
Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Звертання. Слова привітання. |
|
|
49 |
10 |
Практичне засвоєння форм звертання до співрозмовників. Пояснення слова ТЕЗКА. Вимова і написання слова ВУЛИЦЯ |
|
|
50 |
11 |
Велика буква в кличках тварин. |
|
|
51 |
12 |
Велика буква в кличках тварин. |
|
|
52 |
13 |
Велика буква в назвах міст, сіл, річок, морів і гір. |
|
|
53 |
14 |
Розвиток мовлення№7. Розповідь за серією сюжетних малюнків і опорними словами. Тема розповіді «Допомога тваринам взимку». |
|
|
54 |
15 |
Велика буква в назвах міст, сіл, річок, морів і гір. Пояснювальний диктант. |
|
|
55 |
16 |
Закріплення знань про слова, що означають назви предметів.
|
|
|
56 |
17 |
Контрольна робота. Диктант. «Дніпро» |
|
|
57 |
18 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань за темою «Іменник» |
|
|
Тема №5 Прикметник ( 7 год) |
||||
58 |
1 |
Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів.
|
|
|
59 |
2 |
Вимова і написання слова-ознаки, ЧЕРВОНИЙ. Складання груп слів цієї категорії, які мають різне лексичне значення: назви кольорів, розміри предметів, ознаки за відношенням до пори року, матеріалу, з якого виготовлений предмет, інші ознаки. |
|
|
60 |
3 |
Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками. Слова ввічливості. |
|
|
61 |
4 |
Добір серед прикметників слів, протилежних за значенням.
|
|
|
62 |
5 |
Вживання прикметників у прямому та переносному значенні. Перевірна робота. Списування. |
|
|
63 |
6 |
Аналіз контрольної роботи. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один-багато» |
|
|
64 |
7 |
Слова близькі за значенням. Узагальнення вивченого за темою «Прикметник» |
|
|
Тема № 6 Дієслово( 9 год) |
||||
65 |
1 |
Слова, які називають дії предметів.
|
|
|
66 |
2 |
Розвиток мовлення №8. Складання казки за поданим початком, планом, малюнками, опорними словами (Ю. Ярмиш «Як реп’яшок світ побачив») |
|
|
67 |
3 |
Роль дієслів у мовленні: зв’язок дієслів з іменниками в реченні. Слова вдячності. |
|
|
68 |
4 |
Змінювання дієслів за числами. Залежність числа дієслова від іменника. Звуковий аналіз слів. |
|
|
69 |
5 |
Дієслова, протилежні за значенням.
|
|
|
70 |
6 |
Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Читання і переказування уривка з казки В. Сухомлинського «Зайчик і місяць». Слова подяки. Вимова і написання слова ЗАЄЦЬ. |
|
|
71 |
7 |
Розвиток мовлення №9. Складання казки за поданим початком, кінцем і сюжетними малюнками. Тема «Дві білки». |
|
|
72 |
8 |
Контрольна робота . Діалог. Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які називають дії предметів.» |
|
|
73 |
9 |
Фразеологізми |
|
|
Тема № 7 Службові слова ( 8 год) |
||||
74 |
1 |
Поняття про службові слова, їх роль у реченні. |
|
|
75 |
2 |
Прийменники. Написання прийменників окремо від інших, уживання службових слів за змістом речення. |
|
|
76 |
3 |
Написання прийменників окремо від інших, уживання службових слів за змістом речення. |
|
|
77 |
4 |
Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні. |
|
|
7 8 |
5 |
Розвиток мовлення №10. Опис істоти за малюнком, планом і змістом вірша В. Марсюка «Моє оленятко». |
|
|
79 |
6 |
Узагальнення знань учнів за темами «Іменник», «Прикметник», «Дієслово», «Службові слова». |
|
|
80 |
7 |
Перевірка знань з мови №2( «Іменник», «Прикметник», «Дієслово», «Службові слова».) |
|
|
81 |
8 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
Тема № 8 Речення ( 17 год) |
||||
82 |
1 |
Поняття про речення. Основні ознаки речення. |
|
|
83 |
2 |
Побудова речень. Велика літера у першому слові речення. |
|
|
84 |
3 |
Розвиток мовлення №11. Складання основної частини казки за початком і кінцем та серією малюнків (І. Палагута «Про сіре мишенятко та рудого хом’ячка » ) |
|
|
85 |
4 |
Розповідні і питальні речення. Розділові знаки в кінці розповідних та питальних речень. Інтонування речень. |
|
|
86 |
5 |
Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки. |
|
|
87 |
6 |
Закріплення знань про розповідні і питальні речення. Вимова і написання слова ШОФЕР. |
|
|
88 |
7 |
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонукання. Вимова і правопис слова НОУТБУК |
|
|
89 |
8 |
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонукання. Вимова і правопис слова ДИТИНА. |
|
|
90 |
9 |
Розвиток мовлення№12. Складання казки за поданим початком, схемами речень і серією малюнків (Е. Карл «Звідки прилетів метелик») |
|
|
91 |
10 |
Зміст і завершене інтонаційне оформлення речення. |
|
|
92 |
11 |
Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення. |
|
|
93 |
12 |
Головні слова в реченні. Виділення їх у реченні. Визначення головних членів речення. |
|
|
94 |
13 |
Головні слова в реченні. Виділення їх у реченні. Визначення головних членів речення. |
|
|
95 |
14 |
Зв’язок слів у реченні за питаннями. Поширення речень за допомогою питань. Написання записки. |
|
|
96 |
15 |
Розвиток мовлення №13. Розповідь за поданим початком та кінцем оповідання, малюнками, опорними словами (С. Мацюцький «Кому дістався бублик») |
|
|
97 |
16 |
Тренувальні вправи на встановлення зв’язку між словами в реченні. Складання речень за графічними схемами. |
|
|
98 |
17 |
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення» |
|
|
Тема № 9 Текст ( 7 год) |
||||
99 |
1 |
Поняття про текст. Заголовок. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Вимова і написання слова УЧИТЕЛЬ. |
|
|
100 |
2 |
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Добір заголовків до текстів. |
|
|
101 |
3 |
Спостереження за роллю абзаців у тексті. |
|
|
102 |
4 |
Розвиток мовлення №14. Розповідь за сюжетними малюнком і опорними словами. Тема «Подорож у Карпати» |
|
|
103 |
5 |
Спостереження за використанням слів (він,вона, вони, цей, ця, і т.д.) для зв’язку речень у тексті. |
|
|
104 |
6 |
Робота з деформованим текстом. |
|
|
105 |
7 |
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст». |
|
|
Тема № 10 Мова і мовлення. Повторення в кінці року. ( 14 год) |
||||
106 |
1 |
Уявлення про мову, як засіб спілкування між людьми. Ознайомлення з мовними і немовними знаками. |
|
|
107 |
2 |
Контрольна робота. Диктант. «По ягоди» |
|
|
108 |
3 |
Розвиток мовлення№15. Упорядкування структури тексту. |
|
|
109 |
4 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про рідну мову. Спорідненість української мови з російською та білоруською. |
|
|
110 |
5 |
Уявлення про усне і писемне мовлення. Культура мовлення. |
|
|
111 |
6 |
Слова ввічливості. Звертання. Розділові знаки при звертанні. Практичне засвоєння слів ввічливості та різних форм звертання. |
|
|
112 |
7 |
Узагальнення знань учнів за темами «Текст», «Речення», «Мова і мовлення» |
|
|
113 |
8 |
Перевірка знань з мови №3 («Текст», «Речення», «Мова і мовлення») |
|
|
114 |
9 |
Розвиток мовлення №16. Розповідь на тему «Моя бібліотека» за серією сюжетних малюнків, планом, опорними словами. |
|
|
115 |
10 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
116 |
11 |
Повторення вивченого про звуки та букви, частини мови. Перевірна робота. Списування. |
|
|
117 |
12 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про речення, текст, види текстів. |
|
|
118 |
13 |
Розвиток мовлення№17. Розповідь на тему: «Мої літні канікули» за серією малюнків і змістом вірша О. Палійчука «Алло, ми поїхали в село» |
|
|
119 |
14 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|