Урок з української мови в 2 класі "Іменник. Повторення та закріплення вивченого"

Про матеріал
Цю розробку можна використовувати як додатковий матеріал при повторення вивченого про іменник. Урок доповнений інтерактивними вправами та завданнями.
Перегляд файлу

Урок з української мови
2 клас
ТЕМА. Іменник. Повторення та закріплення вивченого.

C:\Users\ACER\Desktop\розробки\9bb71572c77d5728e0c8a4d2bfa054f1.jpg

Комишнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
учитель вищої категорії, старший учитель
Пестич Галина Миколаївна

 

 

2020 р.


ТЕМА. Повторення та закріплення вивченого про іменник.

МЕТА. Узагальнити знання і вміння дітей, пов’язані зі словами, які означають предмети. Розвивати спостережливість, мовлення, інтелектуальні здібності, комунікативні навички, уміння вчитися й оперувати знаннями; самостійно працювати в групах, точно висловлювати думкую вчити учнів культури поведінки в гостях та формувати вміння приймати гостей. Виховувати культуру міжособистісних взаємин, сімейні цінності; ввічливе ставлення одне до одного та до тих, хто оточує.

ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, малюнок Гнома, цеглинки «Лего».

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку.

Сіли діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Вже дзвінок в нас пролунав,
До уроку час настав.

Емоційне налаштування на урок.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно плідно працювати.

Правило «Долоньки» - спіймайте промінчик доброти – відчуйте його тепло і подаруйте тому, хто поруч.

ІІ. Актуалізація знань.
Відповідаємо усно.

  • Що таке антоніми та синоніми?
  • Що ви знаєте про звуки та букви?
  • На які питання відповідає іменник? Прикметник? Дієслово?

Гра «Світлофор» (з цеглинками «Лего»).
зелений колір цеглинки – це іменник;
жовтий колір – прикметник;
червоний – дієслово.

  • Вчитель називає слова – діти сигналізують цеглинками.
    Жовтий, бігає, малинова, дуб, білка, співає, веселий, старий, йде, сваряться, м’яч, море, яблуня, книга, зелений, високий, стоїть, падають.
     

ІІІ. Оголошення теми уроку.

  • Сьогодні темою нашого уроку буде закріплення знань про іменник.
  • Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (записую на дошці)
  • А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно і красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, навчатися дружних стосунків.

 

  1. Оформлення сторінки зошита (запис дати).
  • Каліграфічна хвилинка.
     

 

 

  • Запишіть у зошит сімейні цінності, які є у вашій родині.

ІІІ. Закріплення вивченого.

  1. Бесіда за темою уроку.
  • Діти, скажіть, яке свято у вашій родині найулюбленіше?
  • Це свято особисте для кожної людини, але поруч із вами радіють ваші близьку і рідні. Для родини ваше народження було великим щастям.
  • Щоб свято було веселим і радісним треба встановити правильний порядок ведення свята.
  1. Порадитись з батьками щодо святкування Дня народження.
  2. Запросити друзів і близьких.
  3. Розваги та ігри.
  4. Прибирати у квартирі.
  5. Святковий обід.
  6. Зустріти гостей.

(Хорове читання)

  • Сьогодні у нашого Гномика День народження. І виконавши його завдання, ми дізнаємось, кого він запросив на своє свято, що буде готувати і які ігри та іграшки запропонує своїм гостям.
  • Диктант із завданням.

Завдання: класифікація предметів.

Морква, ведмідь, велосипед, капуста, літак, малина, м’яч, суниця, кутики, білка, білий гриб, лисички, дзиґа, заєць, їжак, мозаїка, мед.

Гра «Так чи ні»

  1. На День народження у гості

Я друзів запросив без дозволу батьків.

Чи правильно вчинив? (Ні)

  1. Чи так робив, коли

За подарунки я дякувати забув? (Ні)

  1. Коли вже час настав прощатись,

Я всім подякував за свято.

Я правильно вчинив чи ні?

Подумайте, скажіть мені. (Так)

  1. Наївшись тортика смачного,

Ми почали у ігри грать.

Ми стали битися, кричать,

Та на диванчику скакать,

Чи так, чи ні, скажіть нам, друзі,

Себе поводить почали? (Ні)

  • А як ви гадаєте, якщо не було б у мові слів-іменників, чи вдалось би нам підготуватись до Дня народження?

Фізкультхвилинка.

Гра «Оживи предмет»

Учитель називає Учні виконують дії

Білочка  Стрибають

Лисичка  «Крутять хвостиком»

Чапля  Стоять на одній нозі

Ведмідь  Ходять вайлувато

Гра «Роби, як я»

Коли діти втомились на уроці, проводимо такі розминку: «Роби, як я». учні заплющують очі, а вчитель робить окремі шумові дії (оплески, стукіт по парті ручкою і т.д.). Діти на слух повинні відтворити те саме.

 

  1. Робота в групах.

Правила роботи в групах.

  • Як потрібно працювати в групі, щоб усім було цікаво і приємно?
  • Уважно ознайомитись з інструкціями до завдань.
  • Працювати так, щоб не заважати іншим.
  • Вислуховувати думки кожного члена групи.
  • Вкладатись у зазначений час.
  • Працювати дружно.
  • Дотримуватись правил «піднятої руки».
  • Додавати можливість презентувати дослідження всім членам групи.
  • Розподіл доручень: пише, читає, спостерігає, допомагає, відповідає. (картки).

 

І група

«Оживи іменник»

  1. Утвори від іменника, який відповідає на питання що? , інший родич, який би відповідав на питання хто?

Що? Хто?

сніг  (сніговик)

трактор  (тракторист)

ліс (лісник)

море  (моряк)

хліб                          (хлібороб)

комбайн   (комбайнер)

двір  (двірник)

лікарня (лікар)

  1. Скласти й записати одне речення з іменником, який відповідає на питання хто? та одне речення з іменником, який відповідає на питання що?

 

ІІ група

  1. Прочитайте. Спишіть, підкресліть іменники, які означають один

предмет: _____, багато предметів                            .

Слон, дерева, апельсин, стіл, квіти, сад, іменинник, торт, пиріг, телефони, друзі, листівки, подарунок, годинник, книга, день.

  • Чи можна слово «пташки» поставити в однині?
  1. Скласти по одному реченню з іменником в однині та множині (на вибір).

ІІІ група

  1. Зі складів скласти слова й написати, на яке питання вони відповідають?

шка  ма  ро  (ромашка – що?)

ле   фон   те  (телефон – що?)

по   чка   мав  (мавпочка – хто?)

су  кра   ня  (красуня – хто?)

мін  про  чик  (промінчик – що?)

ро   до  га (дорога – що?)

нич  си   ка (синичка – хто?)

лю   ма   нок  (малюнок – що?)

це   сон  (сонце – що?)

 


  1. Скласти два речення зі словами на вибір.

ІV група

  1. Закресліть однакові букви в кожному рядку. Запишіть отримані слова (зверніть увагу на написання іменників-власних назв).

ОООМОАООШОООИООООНОООАОО (машина)

ЕЕЕДЕЕЕЕЕНЕЕЕЕІЕЕЕЕЕПЕЕЕРЕЕЕОЕЕЕ (Дніпро)

ИИВИИИИИЕСИИИИИИНИИИИИИАИИ (весна)

ААААОАААЛААААЕАААААААКААААСАААІААЙААА (Олексій)

РРРРРРКРРРРРРИРРРРРРРЇРРРРРРРРВРРРРРРРРРРР (Київ)

МММММММШММММКМММОМММЛМММАМММ (школа)

УУУУУНУУУАУУУУТУУУАУУУУУУШУУУУАУУУУ (Наташа)

ООООМОООООІОООООСОООЯОООЦОООЬОООООО (місяць)

  1. Скласти два речення зі словами на вибір.

 

IV. Підсумок уроку.

  • Як ви гадаєте, чи знадобляться вміння, які ви сьогодні здобули на уроці, у майбутньому?
  • А саме?
  • У чому?

V. Рефлексія. Вправа «Долоньки мрії».

  • Скажіть мрію про свою сімю. Зберіть долоньку в кулачок і притуліть до серця, відкрийте і відпустіть.

 

 

 

 

 

C:\Users\ACER\Desktop\розробки\resize.png

 

 

 

 

Картка 1

«Оживи іменник»

  1. Утвори від іменника, який відповідає на питання що? , інший родич, який би відповідав на питання хто?

Що? Хто?

сніг  (сніговик)

трактор  (тракторист)

ліс (лісник)

море  (моряк)

хліб                          (хлібороб)

комбайн   (комбайнер)

двір  (двірник)

лікарня (лікар)

  1. Скласти й записати одне речення з іменником, який відповідає на питання хто? та одне речення з іменником, який відповідає на питання що?

 

 

Картка 2

  1. Прочитайте. Спишіть, підкресліть іменники, які означають один

предмет: _____, багато предметів                            .

Слон, дерева, апельсин, стіл, квіти, сад, іменинник, торт, пиріг, телефони, друзі, листівки, подарунок, годинник, книга, день.

  • Чи можна слово «пташки» поставити в однині?
  1. Скласти по одному реченню з іменником в однині та множині (на вибір).

 

 

 

 

 

 

 

Картка 3

  1. Зі складів скласти слова й написати, на яке питання вони відповідають?

шка  ма  ро  (ромашка – що?)

ле   фон   те  (телефон – що?)

по   чка   мав  (мавпочка – хто?)

су  кра   ня  (красуня – хто?)

мін  про  чик  (промінчик – що?)

ро   до  га (дорога – що?)

нич  си   ка (синичка – хто?)

лю   ма   нок  (малюнок – що?)

це   сон  (сонце – що?)

 


  1. Скласти два речення зі словами на вибір.

 

 

 

Картка 4

  1. Закресліть однакові букви в кожному рядку. Запишіть отримані слова (зверніть увагу на написання іменників-власних назв).

 

ОООМОАООШОООИООООНОООАОО (машина)

ЕЕЕДЕЕЕЕЕНЕЕЕЕІЕЕЕЕЕПЕЕЕРЕЕЕОЕЕЕ (Дніпро)

ИИВИИИИИЕСИИИИИИНИИИИИИАИИ (весна)

ААААОАААЛААААЕАААААААКААААСАААІААЙААА (Олексій)

РРРРРРКРРРРРРИРРРРРРРЇРРРРРРРРВРРРРРРРРРРР (Київ)

МММММММШММММКМММОМММЛМММАМММ (школа)

УУУУУНУУУАУУУУТУУУАУУУУУУШУУУУАУУУУ (Наташа)

ООООМОООООІОООООСОООЯОООЦОООЬОООООО (місяць)

  1. Скласти два речення зі словами на вибір.

 

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
4656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку