Урок з української мови в 2 класі "Латвійська народна казка "Звірі теж уміють товаришувати"

Про матеріал

Тема: Латвійська народна казка «Звірі теж уміють товаришувати». М. Сингаївський «Учимося в природи».

Мета: ознайомити учнів із казкою «Лісовий ведмедик і мишка пустунка», віршем Сингаївського «Учимося у природи» ; уточнити і розширити уявлення дітей про природу; удосконалювати виразність читання; вчити правильної вимови голосних і приголосних; закріплювати і поглиблювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; виховувати повагу до менших і слабших, любов і бережне ставлення до природи.

Слова для засвоєння: у барлозі, розчавити, в нагоді, пастка, зашморг, вдіяти, волохате, відтоді, на гостини, навпростець, потратила, барвисті, велетень, вирій, ґрунт.

Перегляд файлу

Урок з української мови

2  клас

Тема:  Латвійська народна казка «Звірі теж уміють товаришувати».  М. Сингаївський «Учимося в природи».

Мета: ознайомити учнів із казкою «Лісовий ведмедик і мишка пустунка», віршем Сингаївського «Учимося у природи» ;  уточнити і розширити уявлення дітей про природу; удосконалювати виразність читання; вчити правильної вимови голосних і приголосних; закріплювати і поглиблювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; виховувати повагу до менших і слабших, любов і бережне ставлення до природи.

Слова для засвоєння: у барлозі, розчавити, в нагоді, пастка, зашморг, вдіяти, волохате, відтоді, на гостини, навпростець, потратила, барвисті, велетень, вирій, ґрунт.

Обладнання: картинки (ведмідь, барліг, миша, зашморг), як тварини товаришують.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, та навичок.

Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класу ( з навчанням російською мовою, Освіта 2011 рік) з урахуванням змін та доповнень. Підручник Українська мова: підручник для 2 кл аг. Освіт. навч. закл. з навч. рос. мовою/ Н.В. Гавриш, Т.С. Маркотенко 2012 р. 160с. Методична література: Ж. Початкова школа 2009 рік  №5, інтернет ресурс http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/pochatkova-konspekty-3-list-340.html

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап 30 с.
  • Як ви діти вітаєтесь коли приходите до школи? Чи коли зустрічаєте знайомого?
  • А ще можна вітатися потиском руки. Потисніть один одному руку на знак дружби і поваги один до одного.

 

  1. Актуалізація опорних знань

Сьогоднішній наш урок ми розпочнемо з гри. Я буду говорити слово на російській мові а ви будете перекладати на українську.

1. Мовна гра «Юний перекладач»                                                                                            30 с.

   Школа-школа

   Карандаш- олівець

   Важно – важливо

   Угощать – пригощати

   Письмо – лист

 

       2. Робота з чистомовкою  ( на дошці)                                                                                              30с.

   Ра-ра-ра у лисиці нора

   На – на – на  бійтесь діти всі слона

   Жа – жа – жа ось кумедне ведмежа

   Лю – лю – лю я тваринок всіх люблю.

 

3.  Вправа  усно «Зміни за зразком» (запис на дошці) ( змінювання за родами)               1 хв

   Діти доповніть рядок за заразком.

( Тато) Вовк, (мама) вовчиця , (дитинча) вовченя.

  Лис, ..лисиця,…, лисеня

  Заєць…зайчиха,..зайченя

  Їжак..,їжачиха,…їжаченя

  Ведмідь…, ведмедиця,..ведмежа.

 

  1. Повідомлення теми і завдання уроку
  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з латвійською народною казкою, назву якої ви прочитаєте коли виключите зайве.

Л 5і3с5о6в2и9й        в5ед88ме8д4ик і  ми99ш6к4а- пус6т0ун6к3а                                1 хв

 

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

 

  • Робота з підручником стр. 96-97

 1. Відгадай загадку

Клишоногий, волохатий,

Влітку спритний та завзятий

Ну а взимку лежебока

У барлозі гріє боки

                      (ведмідь)

 

2. Показати малюнок мишки, барлогу і ведмедя ( малюнки)

-- У казці про лісового ведмедика та мишку-пустунку вам зустрінуться такі слова (записати на дошці)

У сніговому барлозі ( ведміть спить у барлозі)

Снилися йому соти ( бджолині будівлі для запасів меду)

Пастка – (попал в капкан, попал в ловушку)

Зашморг – петля из веревки

Волохатий – пухнаста шубка

Навпростець – короткая дорогого, короткий путь

Потрапив- попал в ловушку

Вдіяти – сделать

Відтоді – с того времени

На гостини – в гості

Розчавлю – роздавлю (раздавлю, уничтожу)                                                                          2 хв

 

         3. Показове читання вчителем казки.

  • Я буду читати вам казку а ви послухайте уважно і поміркуйте Чи правильно зробив ведмедик коли відпустив мишку і чому?                                                                  5 хв

 

4. Самостійне читання казки впівголоса дітьми.

 

           5. Робота за змістом прочитаного

Знайдіть у тексті:

  • Як познайомилися мишка з ведмедиком
  • Що сталося з ведмедиком?
  • Як мишка допомогла ведмедику?                                                                    5 хв

 

             6. Бесіда. Світ навколо нас привабливий і цікавий і ми живемо у ньому як у рідному домі, бо ми є частинкою природи. А щоб нам у цьому світі було затишно і добре, то слід оберігати довкілля бо без нього ми не зможемо жити.                                                                                                   1 хв

 

             7. Показове читання вірша  Миколи Федоровича Сингаївського (автор пісні «Чорнобривці») «Метелика ловити я не хочу…»                                                                  

                                - Як ви ставитеся до головного героя? Чому?

                                 - Які дії людей шкодять природі?

                                - Що станеться з природою, коли люди перестануть її оберігати?                        5 хв

            8. Словникова робота,  стр. 98 Запамятай!

             9. Читання вірша вголос

            9.Фізкультхвилинка (відео «НЕ забудь)                                          2 в                                                                                                    

 

  • Робота в зошиті                                                                                                                       

1.  Відкрийте зошити запишіть дату. Коментуй….. двадцять друге лютого класна

робота.

 

2. Каліграфічна хвилинка

  Хх, Жж, хж,хХи, жи, хі, хж. Жаба жабки, жабенятко                                                     2 хв

 

3.  Впарава «Один – багато» (Запис на дошці)

Учні змінюють слова і записують їх

Лисиця- лисиці

Їжак – їжаки

Вовк – вовки

Жук – жуки

Миша – миші.                                                                                                                     2хв

 

4. Відгадайте загадку, запишіть відгадку, зробіть звуко-буквений аналіз слів;

                     Він в барлозі спить взимку

                     Під великою сосною,

                     А на ранню на весну

                     Прокидається від сну.  (Вед-мідь)

 

                    Хвіст пухнастий,

                    Хутро золотисте,

                    В лісі живе,

                    В селі курей краде.  (Ли-си-ця)

 

                        З квіток мед вона збирає
                            І у вулику ховає. 
                            Кружляє цілий день мала
                            Здогадались хто?   (Бджо-ла)                                                                       5 хв

 

4. Списування стр. 97

  •  Запиши скоромовку і підкресли назви  істот (живих предметів) ( жук, рученятко, жаба, жабенятко)   Фронтальна перевірка                                                                                                             3хв

 

  1. Підсумок уроку
  • Як називається казка яку ми прочитали на уроці
  • Чого нас вчить Вірш Миколи Сигнаївького?

Метод «Мікрофон»

  • Як ви думаєте хто у лісі найхитріший? Найсильніший? Найдобріший? Найспритніший?
  • То чи вміють тварини товаришувати?
  • Перегляд картинок «Як товаришують тварини»
  • Давайте повторимо слова на сторінці 97, 98, я говорю російською а ви хором українською.

 

  1. Домашнє завдання
  • Переказувати казку повторити вивчені слова, виразно читати вірш Миколи Сингаївського стр. 96-98.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Амуєва Альона Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку