Оповідання. Заголовок. «Моя бабуся — супергероїня» (за Марлуз фон Лон)
Взаємодіємо письмово: створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3]
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2]; розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2-2.3-2]; словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3]; пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4]; визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1]; зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом [2 МОВ 2-2.3-2]; висловлює думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях [2 МОВ 2-2.4-4]; малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (наприклад, персонажів казок тощо) [2 МОВ 2-2.6-1]
Завдання уроку: читати тексти правильно і виразно різними способами; передбачати зміст тексту за прочитаною частиною та малюнками; визначати в тексті тему і головну думу; обговорювати зміст прочитаного; розповідати про почуття від прочитаного; складати письмово повідомлення за темою прочитаного.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
– Подивіться один на одного,
Погляньте мені в очі, посміхніться.
На уроці буде багато цікавих завдань.
– Щоб з ними впоратись потрібно багато працювати, слухати, читати і охайно писати.
– А хто все зробить, отримає багато знань і задоволення від своєї праці.
ІІ. Основна частина.
1.Вірш. Розкажу вам, друзі, я, що таке моя сім’я.
Рідна мама і татусь,
І бабуся , і дідусь,
Братик, я й сестра моя –
Це усе одна… (сім’я)
2. Чистомовка-добавлянка
Ат-ат-ат — мама, тато, … (брат).
Ра-ра-ра — я й мала … (сестра).
М’я-м’я-м’я — це моя … (сім'я).
Ся-ся-ся — а якщо … (бабуся).
Усь-усь-усь — і старий … (дідусь).
Ки-ки-ки — і … (тітки й дядьки) —
На-на-на — то це вся … (родина).
3. Повторення раніше вивченого.
– Чи потрібно повідомляти членів своєї сім’ї про те, де ви перебуваєте?
– Як називається таке письмове повідомлення? (записка)
– Слухайте і допомагайте своїм рідним людям і тоді у вас буде любляча і міцна сім’я.
4. Мотивація навчальної діяльності.
– Про кого сьогодні з рідних розмовлятимемо ви дізнаєтеся, якщо уважно перегляните відео («Бабуся-супергерой» https://youtu.be/8kYJ_V6EhAA )
5. Повідомлення теми і завдань уроку
– Сьогодні ми послухаємо і прочитаємо розповідь про бабуся. Будемо визначати тему і головну думу, обговорювати зміст прочитаного, складати письмово повідомлення за темою прочитаного. Хто завдання виконає, досягне відмінного результату.
6. Вивчення нового матеріалу.
Вправа «Асоціативний кущ»
Зв’язок слів у схемі.
Гра «Добери слово»
Бабуся (яка?) добра, щедра, мудра, лагідна, старенька.
Завдання для дитини з ООП: картка з малюнком і деякими словами.
– Складіть усно речення про бабусю, використовуючи ці слова, за малюнками на дошці.
– Ще сьогодні будемо читати оповідання про бабусю. Розгляньте світлину (портрет). Як ви її розумієте?
Стіна слів : пам’ять
Робота з підручником (с. 60-61)
Вправа «Передбачення»
– Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про що це оповідання?
– Хто такі супергерої? Де ви про них чули або бачили?
– Чи може бабуся бути супергероїнею? Якими здібностями має володіти у такому разі?
Робота зі словами. Правильне і виразне читання слів. Пояснення незрозумілих слів.
Будемо читати оповідання частинами, зупинятись і перевіряти припущення.
Читання І частини вчителем.
– Про що буде далі? Зробіть передбачення.
Читання ІІ частини учнями по черзі.
– Чи збулися передбачення?
Поставте ви запитання до своїх товаришів про прочитане.
– Що буде далі? Про що дізнаєтесь?
Читання ІІІ частини самостійно напівголосно.
Дочитаємо оповідання до кінця. Читання ІV частини в парах (для друга).
Стратегія критичного мислення «Ромашка Блума»
Просте. Про що йдеться в оповіданні?
Уточнювальне. Я можу помилятися, але здається дівчинка любила свою бабусю?
Пояснювальне. Як ти гадаєш, чи старалася внучка допомогти своїй бабусі?
Творче. Пофантазуй, як би змінилося життя бабусі, якби Сюзі знайшла пам’ять.
Оцінювальне. Як ставилася онучка до своєї бабусі?
Практичне. Що б ви порадили дітям, у яких є бабусі?
– Чого навчає цей твір? (Головна думка).
– Розкажи три важливих епізоди з твору.
Завдання для дитини з ООП: віднови послідовність подій до змісту прочитаного тексту (за ілюстраціями до книги).
– Склади власне продовження історії.
– Чи можете ви сказати, що ваша бабуся супергероїня?
Письмо для себе. Щоденник вражень. Напишіть одне із завдань (с. 61) про свою бабусю.
Чи є твоя бабуся супергероєм?
Що б ти хотів/хотіла б сказати своїй бабусі?
Напиши кілька речень про свою бабусю.
ІІІ. Заключна частина.
Вправа «Сенкан»
Іменник. Бабуся.
Прикметники. Добра, турботлива.
Дієслова. Любить, допомагає, піклується.
Враження. Найкраща подруга.
Висновок. Берегиня роду.
Оцінювання. Рефлексія. Що з набутих знань на уроці пригодиться в житті?