Урок з української мови в 3 класі

Про матеріал
Урок розроблений з теми: "Змінювання іменників за числами: однина і множина". Містить матеріал на закріплення вивченого про число іменників та включає цікавий матеріал для роботи в парах, в групах, індивідуально.
Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за числами: однина і множина. 
Мета: вчити учнів розуміти і використовувати у мовленні слова «однина» і «множина», вправляти у змінюванні іменників за числами, формувати уміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання, розвивати мислення, творчі здібності, зв'язне мовлення, виховувати інтерес до вивчення української мови, дисциплінованість, взаємодопомогу. 
Обладнання: таблиця «Іменник», презентація на тему «Число іменника», сюжетні та предметні малюнки, фішки, мультимедійна дошка, таблиця рейтингового оцінювання учнів. 
Хід уроку 
Девіз 
Не просто слухати, а чути. 
Не просто дивитись, а бачити. 
Не просто відповідати, а міркувати. 
Дружно й плідно працювати. 
І. Організація класу 
Учитель. Ранок! Сонце піднімається. Наш третій клас із гостями вітається. 
Учні. Добрий день! 
Учитель. Доброго ранку я зичу тому, хто прийшов працювати до класу. 
Учні. Чому? 
Учитель. Бо я люблю дітей і свій 3 клас! 
Учні. Чому? 
Учитель. Бо чекаю уваги і плідної праці. 
Учні. Ми любимо працю і будем стараться! 

ІІ. Актуалізація опорних знань 
− Сьогодні у нас незвичайний урок. Я пропоную вам уявно помандрувати на телебачення і пограти у гру «Що?Де?Коли?» Ви будете командою знатоків, а проти вас будуть грати герої різних мультфільмів. Але наша гра буде незвичайна. Замість грошей у нашому банку будуть фішки, які ви отримуватимете за правильні відповіді.. Чим більше фішок ви зберете до кінця уроку, тим вищий бал отримаєте за нього.

− Першою хоче перевірити ваші знання Мудра тітонька Сова. 
1. Бліц-опитування (по картках)
Закінчи речення: 
*Іменник – це слова, що  вказують на назву ……………………………………… 
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

− Молодці! Ви добре справились із завданням. А тепер проти вас грає Мишеня з мультфільму про кота Леопольда. 
2. Каліграфічна хвилинка 
Ім ник ен іменник 
− А тепер проти вас грає кіт Матроскін. Ось його завдання. 
3. Словниковий диктант 
Вулиця, Дністер, кіт Пушок, Чорне море, місто Київ, Україна, Дмитрик, зима, школярі. 
− Поясніть написання цих слів. 
− Прочитайте іменники назви істот; неістот. 
− Назвіть іменники жіночого роду; середнього роду. 

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу 
− Проти вас грає кіт Леопольд. Він приготував для вас загадку із завданням. 
1. Робота із загадкою 
Прийшла до нас бабуся у білому кожусі, 
Поля причепурила, дерева сріблом вкрила. 
(Зима) 
− Яка ж відгадка? А якою може бути зима? 
− Які з виділених іменників позначають один предмет? Які – багато ? 
2. Повідомлення теми та мети уроку 
− Отже , тема нашого уроку : «Змінювання іменників за числами» . На уроці ми навчимося визначати число іменників, змінювати їх за числами, добирати іменники. 
− А цього героя неможливо не впізнати. Звичайно, це Незнайко.Він пропонує пограти у гру «Запам'ятай і запиши» 
3. Гра «Запам'ятай і запиши» 
− Я покажу вам 4 картинки, ви уважно розглянете їх, запам'ятаєте те, що там зображене і запишете у стовпчик. 
Дзвінок 
Портфель 
Диван 
дерево
− Прочитайте записані іменники. Скільки предметів означає кожне слово? А тепер поставте їх у множині і запишіть у другий стовпчик. 
4. Висновок про число іменника. Робота над правилом (ст.131) 
5. Первинне закріплення матеріалу 
− А ось мишенята, друзі кота Леопольда, пропонують вам попрацювати в парах. 
Робота в парах (по рядах) 
− Розгляньте малюнки ( 1ряд – 1-ша картка, 2 ряд – 2-га картка, 3 ряд – 3-тя картка). Запишіть іменники, визначте їх число. 
(* хмари, гуси, ліс, ялинка, річка, трава, Івасик – Телесик, небо; 
* дівчинка, песик, дерева, соеце, хмарка, трава, паркан; 
* діти, пеньок, лялька, сонце, хмари, ліс, квіти, машинка, м'яч). 
− А тепер настав час відпочити та повеселитися. На фізхвилинку вас запрошує дівчинка Маша. 
6. Фізкультхвилинка. 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу 
− Проти вас, юні знатоки, грає папуга Кеша. Він хоче перевірити, як ви вмієте працювати з підручником. 
1. Робота з підручником 
Самостійне письмо за вправою 315 ( за варіантами). 
− А зараз важке завдання, але я впевнена, що ви впораєтесь.Проти вас грають три команди: «Колобок», «Вінні-Пух» та «Лунтик». Вони пропонують вам попрацювати у групах. Об'єднайтеся в групи за малюнками цих героїв. 
2. Творча робота в групах 

І група – списати вірш, іменники, що в дужках, поставити у множині: 

З неба падають (сніжинка) 
На (дерево), на (будинок), 
На (майдан) і на (садок), 
На (ялинка) й на (дубок). 

ІІ група – визначити число іменників: 

Одяглися люди в шуби, 
Натопили тепло груби. 
Білка гріється в дуплі, 
Мишка в нірці у землі. 

ІІІ група – закінчити вірш: 
В гості прийшла … …. . 
Снігу багато вона … . 
Замерзла і річка, і навіть … , 
Холодно дуже для … …. . 
− Останньою проти вас грає команда «Простоквашино» . Вам пропонується гра «Диктор». 

3. Робота над правильною вимовою слів (за таблицею на ст. 132) 

V. Підсумок уроку. Домашнє завдання. 

− З якою морфологічною ознакою іменника ми сьогодні познайомились? 
− Які іменники вживаються в однині? А в множині? Наведіть приклади. 
(Проводиться підрахунок дітьми зароблених за урок фішок, оцінюється учнів, які заробили протягом уроку більше фішок) 
− Вдома ви виконаєте вправу 317 (треба додати пропущені закінчення в іменниках), та вивчите правило про число іменника на ст.. 131. 
 

 

 

 

 

 

*Іменник – це слова, що  вказують на назву…………………………………………
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

 

*Іменник – це слова, що  вказують на назву…………………………………………
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

 

*Іменник – це слова, що  вказують на назву…………………………………………
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

 

*Іменник – це слова, що  вказують на назву…………………………………………
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

*Іменник – це слова, що  вказують на назву…………………………………………
*Іменники, які відповідають на питання хто? – це ………………………………..

*Іменники, які відповідають на питання що? – це …………………………………
*Власні іменники пишуться з ………………………………………………………………..

*Загальні іменники пишуться з …………………………………………………………….. 
*До іменників чоловічого роду додають слова ……………………………………….

*До іменників жіночого роду додають слова …………………………………………..

*До іменників  середнього роду додають слова……………………………………….

 

 Хмари, гуси, ліс, ялинка, річка, трава, Івасик, небо.

 


Дівчинка, песик, дерева, сонце, хмарка, трава, паркан, сад. 

 


 

Діти, пеньок, лялька, сонце, хмари, ліс, квіти, машинка, м'яч. 

 

 

Хмари, гуси, ліс, ялинка, річка, трава, Івасик, небо.

 


Дівчинка, песик, дерева, сонце, хмарка, трава, паркан, сад. 

 


 

Діти, пеньок, лялька, сонце, хмари, ліс, квіти, машинка, м'яч. 

 

 

Хмари, гуси, ліс, ялинка, річка, трава, Івасик, небо.

 


Дівчинка, песик, дерева, сонце, хмарка, трава, паркан, сад. 

 


 

Діти, пеньок, лялька, сонце, хмари, ліс, квіти, машинка, м'яч. 

 

 

Хмари, гуси, ліс, ялинка, річка, трава, Івасик, небо.

 


Дівчинка, песик, дерева, сонце, хмарка, трава, паркан, сад. 

 


 

Діти, пеньок, лялька, сонце, хмари, ліс, квіти, машинка, м'яч. 

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку