ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Перевірка домашнього завдання
Тема уроку
Будемо вчитись розрізняти префікси і службові слова.
Які міста ми вже відвідали на попередніх уроках?
-Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу подорож до Кам′янця Подільського.
-Який наземний транспорт обираємо?
Я пропоную на комфортабельному автобусі.
( Перший автобус з′явився в столиці Англії – Лондоні.)
Отже, рушаймо в путь! Виїжджаємо із Сум. Які області ми будемо проїжджати?(форзац, карта України)
Перша зупинка в Чернігівській області.
Зупинка 1
Кам * янець Кам* - янець
По діль ський Подільський
Чим вкрита дорога , по якій ми їдемо?
(Асфальтом –це матеріал , що використовується у будівництві та для покриття доріг. У суміші з піском , щебенем, гравієм. У перекладі з грецької мови означає гірська смола , тверда в*яжуча речовина , зараз її виготовляють із нафти , шляхом випаровуваня.)
2.Словникова робота
Асфальт -7 б, 6 зв. 2скл.
Зупинка 2
(Прочитати самостійно)
Жив … (на) світі дід Василь.
… (у) кисіль він сипав сіль.
Цукор клав … (у) холодець,
… (а) … (у) – чай жовтки … (з) яєць.
Був дідусь наш … (не) дивак,
… (а) робив це просто так,
… (а) робив це все … (для) штуки,
… (щоб) сміялися внуки.
2. Вправа «Мікрофон»:
3. Гімнастика для очей
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Зупинка 3
1.Робота з підручником.
Вправа 1 ст.54
Прочитайте словосполучення слів.
Зайти за другом
Погуляти по парку
Допливти до берега
Виконали правильно .
Тепер ми уже у місті Кам*янець – Подільський. Місто засноване приблизно 800 років тому .Спочатку називалось Смотрич. Розташоване на р. Смотрич, ліва притока Дністра, у тому місці, де вона робить велику петлю (меандру), утворюючи майже острів з кам`яними відслоненнями. Литовці, що разом з поляками переіменували Пониззя на Поділля дали місту назву Кам`янець-Подільський - камінь на Поділлі.
Зупинка 4
Зробимо зупинку перед мостом , який має назву Стрімка лань.
Виконаємо вправу
1.Коментоване письмо за вправою 2 с.55
4.Фізкультхвилинка
Зупинка 5
Фортеця. Історичні факти.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Самостійна робота за вправою 4 с.55
Перевіряємо за сигнальними карточками.
2.Робота в групах «Хто більше? 1 група -дівчатка
2 група -хлопчики
Час -3 хв.
Утворити нові слова за допомогою префіксів від слова:
Писати -
3.Гра «Спіймай службове слово»
Я буду проказувати речення, а ви оплесками у долоні ловитимете службові слова:
З чужої біди не смійся.
У лиху хвилину взнаєш вірну людину.
Ніхто не знає, що його в житті чекає.
V. Підсумок уроку.
1.Вправа «Інтерв’ю»:
-З якими словами познайомились?(Службовими.)
-Чому так називаються і для чого потрібні службові слова?
-Як пишуться вони з іншими частинами мови?
-Що таке префікс?
-Чи справдились ваші очікування від уроку?
- Чого ви навчилися?
Гра « Так чи ні»
У Кам*янецькій фортеці 11 веж. (Так.)
У фортеці Чорна вежа найвища. -(Ні!)
(Розповідь про Папську вежу.)
VI. Рефлексія
Продовж речення
— Я дізнався (дізналася) …
— Мені вдалося…
— Я зрозумів (зрозуміла)
VII.Домашнє завдання.