Урок з української мови в 3 класі. Урок - подорож." Розрізняю префікси і службові слова"

Перегляд файлу

Треба сісти рівно й гарно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Перевірка домашнього завдання

  •                 Прочитайте слова ,які ви дібрали.
  •                 Що таке синоніми? Антоніми?
  •                 Що таке префікс?
  •              Що таке  корінь, закінчення?
  •            Хто підібрав такі слова? Кому легко було виконувати домашнє завдання ?
  •            Підніміть зелену карточку.

Тема уроку

Будемо вчитись розрізняти префікси і службові слова.

 

Які міста ми вже відвідали на попередніх уроках?

-Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу подорож до Кам′янця Подільського.

 -Який  наземний транспорт обираємо?

  Я пропоную на комфортабельному автобусі.

( Перший автобус з′явився в столиці   Англії – Лондоні.)

Отже,  рушаймо в путь!  Виїжджаємо із Сум.  Які області ми  будемо проїжджати?(форзац, карта України)

Перша зупинка в Чернігівській області.

Зупинка 1

  1.               Хвилинка каліграфії

Кам * янець Кам* - янець

По  діль  ський   Подільський

      Чим вкрита дорога , по якій ми їдемо?

 (Асфальтом –це  матеріал  , що використовується у будівництві та для покриття доріг. У суміші з піском , щебенем, гравієм. У перекладі з грецької мови означає гірська смола , тверда в*яжуча речовина ,  зараз її виготовляють із нафти , шляхом випаровуваня.)

2.Словникова робота

Асфальт -7 б, 6 зв. 2скл.

  •                   Для чого використовують асфальт? (Складемо і запишемо речення.)
  •                   Асфальт використовують для покриття доріг.(Розпов., неокл.)
  •                   Визначити головні члени речення .Назвати частини мови.
  •                   Чи буде речення правильним без слова ДЛЯ ?
  •                   Продовжуємо подорож . Зробимо ще зупинку і проведемо дослідження

     Зупинка 2

  1. Дослідницька робота за віршем В.Бичко

(Прочитати самостійно)

Жив … (на) світі дід Василь.

… (у) кисіль він сипав сіль.

Цукор клав … (у) холодець,

… (а) …  (у) – чай жовтки … (з) яєць.

Був дідусь наш … (не) дивак,

… (а) робив це просто так,

… (а) робив це все … (для) штуки,

… (щоб) сміялися внуки.

                      2.    Вправа «Мікрофон»:

  •                   Скажіть, що ви помітили, читаючи вірш? (Пропущені слова.)
  •                   Прочитайте уривок голосно, вставляючи потрібні слова.
  •                   Чи можна без них обійтися? (Ні.)
  •                   Для чого вони потрібні? (Для зв’язку слів у реченнях.)
  •                   Які ці слова – маленькі чи великі? (Маленькі.)
  •                   Як ще ми їх називаємо ? Службові
  •                   Як службові слова пишемо від інших?

                         3. Гімнастика для очей

 

               ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Зупинка 3

 1.Робота з підручником.

Вправа 1 ст.54

Прочитайте словосполучення слів.

  •                   Запишіть їх,та проведіть дослідження за таблицею на с.54.

Зайти за другом

Погуляти по парку

Допливти до берега

Виконали правильно .

 Тепер ми   уже  у місті Кам*янець – Подільський. Місто засноване приблизно 800 років тому .Спочатку називалось Смотрич. Розташоване на р. Смотрич, ліва притока Дністра, у тому місці, де вона робить велику петлю (меандру), утворюючи майже острів з кам`яними відслоненнями. Литовці, що разом з поляками переіменували Пониззя на Поділля дали місту назву Кам`янець-Подільський - камінь на Поділлі.

Зупинка  4

Зробимо зупинку перед мостом , який має назву  Стрімка лань.

Виконаємо вправу

 

1.Коментоване письмо за вправою 2 с.55

  •                 Спишіть  перше речення з повідомлення Читалочки.
  •                 Підкресліть службові слова..
  •                 Знайдіть слова з префіксами та позначте їх.

 

4.Фізкультхвилинка

Зупинка 5

Фортеця. Історичні факти.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Самостійна робота  за вправою   4 с.55

Перевіряємо за сигнальними карточками.

 

2.Робота  в групах «Хто більше? 1 група  -дівчатка

                                                  2 група  -хлопчики

                                                Час -3 хв.

Утворити нові слова за допомогою префіксів від слова:

  Писати -

3.Гра «Спіймай службове слово»

Я буду проказувати речення, а ви оплесками у долоні ловитимете службові слова:

З чужої біди не смійся.

У лиху хвилину взнаєш вірну людину.

Ніхто не знає, що його в житті чекає.

V. Підсумок уроку.

1.Вправа «Інтерв’ю»:

-З якими словами познайомились?(Службовими.)

-Чому так називаються і для чого потрібні службові слова?

-Як пишуться вони з іншими частинами мови?

 -Що таке префікс?

-Чи справдились ваші очікування від уроку?

- Чого ви навчилися?

Гра « Так чи ні»

У Кам*янецькій фортеці 11 веж. (Так.)

У фортеці Чорна вежа найвища. -(Ні!)

(Розповідь про Папську вежу.)

 

 VI. Рефлексія

 Продовж речення

— Я дізнався (дізналася) …
    — Мені вдалося…
     — Я зрозумів (зрозуміла)

VII.Домашнє завдання.

  1.               Вправа  7 с.56 (Списати, вставити потрібні службові слова.)

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Феськова Лідія
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
11 січня 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку