Урок української мови 3-й клас
Адаптований під інклюзивне навчання
Тема : Докладний переказ. Ю. Ярмиш ,, Трамвай і Щиглик”.
Звуки і букви. Що я знаю/ умію? ‘
Орієнтовні результати навчання: переказує докладно текст, користуючись планом і лінією часу; визначає тему і головну думку в тексті; пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; фантазує на основі прочитаного; розповідає про свої враження ( почуття та емоції ) від змісту прочитаного; виконує звуко-буквений аналіз слів; визначає голосні/ приголосні звуки, що чергуються; добирає перевірні слова; ділить слова для переносу; збагачує власний словниковий запас;підводить підсумки.
Обладнання:абетка, відео, малюнок трамваю і щиглика, пазли малюнка трамваю, конструктор LEGO.
Хід уроку
Організація класу
Пролунав дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі у третьому класі діти
Хочуть знати все на світі.
З добрим ранком!
Загадка. Що це?
Як драбина колії лежать.
По них колеса стукотять.
Асистент вчителя працює з учнем ( інклюзивне навчання ).
Учневі пропонується скласти пазл - ілюстрація трамваю.
-Ми сьогодні продовжуємо працювати над текстом “ Трамвай і Щиглик” . Будемо докладно переказувати його за допомогою плану, поговоримо про емоції під час прочитаного, а також підсумуємо знання з розділу “Звуки та Букви “.
- Що за тип тексту? (АВТОРСЬКА КАЗКА)
-Хто автор казки? (ЮРІЙ ЯРМИШ)
-До якого роду літератури належить казка? (ЕПОС)
-Що таке докладний переказ?
-Які ще є види переказів?
3. Введення в тему.
- Ми читали текст у класі, домашнім завданням було виразно читати казку.
Давайте пригадаємо про що йшла мова у кожній частині.
В цьому нам допоможе план до тексту. Це заголовки до кожної частини скільки частин, стільки буде й пунктів плану.
4. Складання плану. Робота за підручником с.48-50.
Розгляньте ще раз ілюстрацію до казки, назвіть кількість частин тексту.
5. Робота в зошиті (учні записують число, тему уроку, план )
Трамвай і Щиглик
План
1. Був собі Трамвай.
2. Сердитий Трамвай.
3.Щиглик будує гніздо.
4. Трамвай, Щиглик і Щиглиха.
5. Радісний Трамвай.
6. Докладний переказ казки за планом і лінією часу учнями по частинах.
7.Письмо для себе. Чого навчила мене ця казка? ( письмові висловлювання дітей, зачитування за бажанням ). Підсумок написаних висловлювань: “ Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе “.
8. Дихальні вправи. Вправа “ Щиглик “
Учні сидять на стільці з опущеними руками, потім роблять швидкий вдих і піднімають руки до пахв, долонями в гору, зображуючи крила птаха. На видиху “ Крильця “ опускають, повертаючи долоні вниз.
9. Гра “ Труднощі “
Чи всі діти справляються із завданнями уроку? Кому найважче? ЯК ми допомагаємо такій дитині? Як ми можемо спілкуватися з особливими дітьми, щоб вони почувалися комфортно? Що потрібно, щоб людина на візочку відвідала наш Будинок Культури? В які ігри може грати дитина на візочку з однокласниками?
10. Закріплення вивченого матеріалу з розділу “ Звуки і Букви “ . Що я знаю/умію? с.51 у підручнику
-Скільки букв в українському алфавіті? Звуків?
-Чим відрізняються звуки від букв? Скільки голосних/приголосних звуків
-Скільки звуків, що позначають голосні звуки? / приголосні звуки?
-Які “ Хитрі “ букви ви знаєте? (учні користуються абеткою )
А) Гра “ Кольорові слова “ з використанням цеглинок LEGO ( відео на сенсорній дошці).
-Якими буквами на письмі позначається м’ якість попереднього приголосного?
-Що значить чергування голосних/приголосних звуків?
-Як дізнатись Е чи И писати? Як вимовляються ненаголошені Е – И?
-Для чого потрібен орфографічний словник?
Фізкультхвилинка
Б) Спишіть, вставляючи правильні букви:
К..шеня, м..даль, д..ректор, кор..дор, м..тал, с..куда, ні..ті, кі..ті, боро..ьба,про..ьба.
В) Позначте склади, визначте наголос.
Туман, град, ураган, злива, роса, іній, л...стопад.
-Ці слова є ознаками якої пори року? Яку букву, Е чи И вставили в останньому слові?Чому?
Г) Добери перевірні слова, встав букви Е чи И. Запиши.
Кл..новий, в..шневий, м..довий, т..мніє, з..ма, с..ло,
Д) чи Відеогра Е чи И.
Е) Змініть голосний звук у корені слова, щоб відбулося чергування.
Зразок. Кіт-коти.
( Учень з інклюзією, з допомогою асистента, утворює пари слів, що написані на LEGO цеглинках ( Добирає пари за кольором)).
Є) Напиши звукову модель слів ( троє учнів біля дошки, інші – самостійно. Результати роботи звіряємо): тюлень, ягідка, дзьоб.
Ж) Бажаючи виконують вправи 3,6 самостійно.
|||. Заключна частина
Метод” Незавершене речення”
Рефлексійна вправа “ Дерево зростання “ (на плакаті зображене дерево, у дітей листочки жовтого, зеленого, червоного кольорів ).
Жовтий листочок – урок минув корисно, все зрозуміли, активно працювали.
Зелений листочок – урок сподобався, але траплялися певні труднощі.
Червоний листочок – урок невдалий, багато незрозумілого.