Урок з української мови в інклюзивному класі "Трамвай і Щиглик " Ю. Ярмиш

Про матеріал
Урок з української мови для 3 класу "Трамвай і Щиглик " Ю . Яриш адаптований для інклюзивного навчання . Закріплення вивченого матеріалу з розділу “ Звуки і Букви “ Що я знаю/умію?
Перегляд файлу

Урок української мови  3-й клас

Адаптований під інклюзивне навчання

Тема : Докладний переказ. Ю. Ярмиш ,, Трамвай і Щиглик”.

Звуки і букви. Що я знаю/ умію?  

Орієнтовні результати навчання: переказує докладно текст, користуючись планом і лінією часу; визначає тему і головну думку в тексті; пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; фантазує на основі прочитаного; розповідає про свої враження ( почуття та емоції ) від змісту прочитаного; виконує звуко-буквений аналіз слів; визначає голосні/ приголосні звуки, що чергуються; добирає перевірні слова; ділить слова для переносу;  збагачує власний словниковий запас;підводить підсумки.

Обладнання:абетка, відео, малюнок трамваю і щиглика, пазли малюнка трамваю, конструктор LEGO.

Хід уроку

  1. Вступна частина

Організація класу 

Пролунав дзвінок.

Ми розпочинаємо наш урок.

Допитливі у третьому класі діти

Хочуть знати все на світі.

З добрим ранком!

  1. Основна частина
  1. Мотивація навчальної діяльності

Загадка. Що це?

Як драбина колії лежать.

По них колеса стукотять.

  • Дзинь – дзинь – дзинь! –
  • Він б’є на сполох -
  • Всі звільніть йому дорогу.
  • Не ойкай ти і не тікай!
  • Будь обережним,- мчить …
  • (ТРАМВАЙ)

Асистент вчителя працює з учнем ( інклюзивне навчання ).

Учневі пропонується скласти пазл - ілюстрація трамваю.

  1. Повідомлення теми та мети уроку

-Ми сьогодні продовжуємо працювати над текстом “ Трамвай і Щиглик” . Будемо докладно переказувати його за допомогою плану, поговоримо про емоції під час прочитаного, а також підсумуємо знання з розділу “Звуки та Букви “.

- Що за тип тексту? (АВТОРСЬКА КАЗКА)

-Хто автор казки?  (ЮРІЙ ЯРМИШ)

-До якого роду літератури належить казка? (ЕПОС)

-Що таке докладний переказ?  

-Які ще є види переказів?

3. Введення в тему.

- Ми читали текст у класі, домашнім завданням було виразно читати казку.

Давайте пригадаємо про що йшла мова у кожній частині.

В цьому нам допоможе план до тексту. Це  заголовки до кожної частини скільки частин, стільки буде й пунктів плану.

4.  Складання плану. Робота за підручником с.48-50.

Розгляньте ще раз ілюстрацію до казки, назвіть кількість частин тексту.

5. Робота в зошиті (учні записують число, тему уроку, план )

Трамвай і Щиглик

План

1. Був собі Трамвай.

2. Сердитий Трамвай.

3.Щиглик будує гніздо.

4. Трамвай, Щиглик і Щиглиха.

5. Радісний Трамвай.

6. Докладний переказ казки за планом і лінією часу учнями по частинах.

7.Письмо для себе. Чого навчила мене ця казка?  ( письмові висловлювання дітей, зачитування за бажанням ). Підсумок написаних висловлювань: “ Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе “.

8. Дихальні вправи. Вправа “ Щиглик “  

Учні сидять на стільці з опущеними руками, потім роблять швидкий вдих і піднімають руки до пахв, долонями в гору, зображуючи крила птаха. На видиху “ Крильця “ опускають, повертаючи долоні вниз.

9. Гра “ Труднощі “

Чи всі діти справляються із завданнями уроку? Кому найважче? ЯК ми допомагаємо такій дитині? Як ми можемо спілкуватися з особливими дітьми, щоб вони почувалися комфортно? Що потрібно, щоб людина на візочку відвідала наш Будинок Культури? В які ігри може грати дитина на візочку з однокласниками?

10. Закріплення вивченого матеріалу з розділу “ Звуки і Букви “ . Що я знаю/умію? с.51 у підручнику

-Скільки букв в українському алфавіті? Звуків?

-Чим відрізняються звуки від букв? Скільки голосних/приголосних звуків

-Скільки звуків, що позначають голосні звуки? / приголосні звуки?

-Які “  Хитрі “ букви ви знаєте? (учні користуються абеткою )

А) Гра  “ Кольорові слова “ з використанням цеглинок LEGO ( відео на сенсорній дошці).

-Якими буквами на письмі позначається м’ якість попереднього приголосного?

-Що значить чергування голосних/приголосних звуків?

-Як дізнатись Е чи И писати? Як вимовляються ненаголошені Е – И?

-Для чого потрібен орфографічний словник?

Фізкультхвилинка

Б) Спишіть, вставляючи правильні букви:

К..шеня, м..даль, д..ректор, кор..дор, м..тал, с..куда, ні..ті, кі..ті, боро..ьба,про..ьба.

В) Позначте склади, визначте наголос.

Туман, град, ураган, злива, роса, іній, л...стопад.

-Ці слова є ознаками якої пори року? Яку букву, Е чи И вставили в останньому слові?Чому?

Г) Добери перевірні слова, встав букви Е чи И. Запиши.

Кл..новий, в..шневий, м..довий, т..мніє, з..ма, с..ло,

Д) чи Відеогра Е чи И.

Е) Змініть голосний звук у корені слова, щоб відбулося чергування.

Зразок. Кіт-коти.

( Учень з інклюзією, з допомогою асистента, утворює пари слів, що написані на LEGO цеглинках ( Добирає пари за кольором)).

Є) Напиши звукову модель слів ( троє учнів біля дошки, інші – самостійно. Результати роботи звіряємо):  тюлень, ягідка, дзьоб.

Ж) Бажаючи виконують вправи 3,6 самостійно.

 |||. Заключна частина

Метод” Незавершене речення”

  • Сьогодні на уроці я вчився/вчилася…
  • Мені було цікаво…
  • Довелося замислитися над…
  • Можу розповісти іншим про…

Рефлексійна вправа “ Дерево зростання “ (на плакаті зображене дерево, у дітей листочки жовтого, зеленого, червоного кольорів ).

Жовтий листочок – урок минув корисно, все зрозуміли, активно працювали.

Зелений листочок – урок сподобався, але траплялися певні труднощі.

Червоний листочок – урок невдалий, багато незрозумілого.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усатенко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3230
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку