Тема: Закріплення букви «це». Читання складів, слів. Опрацювання тексту « Долина нарцисів»
Мета: Закріпити знання учнів про звукові значення букви Ц, відповідати на запитання, вчити самостійно ставити запитання за змістом прочитаного, переказувати прочитане; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів , формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати фонематичний слух, творчу уяву, збагачувати словник; виховувати допитливість, доброзичливість , бережливе ставлення до рослин.
Обладнання: Буквар, презентація, цеглинки "Lego", картки для роботи в групі.
Хід уроку
І. Організація дітей.
ІІ. Повторення вивченого.
-Діти, пригадаємо букву, з якою ми познайомилися на минулому уроці. (ЦЕ)
-Які звуки вона позначає? [ц] [ц’]
-Зараз я читатиму вірш, ви повинні зловити слова зі звуками [ц] [ц’] і плескати.
Соня смажила млинці,
Ось і тісто на руці.
Як з роботи прийде тато –
Хай він з’їсть млинців багато.
-Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
-Яка буква не позначає жодного звуку?(ь)
-А зараз читаємо склади з двох звуків, з трьох і з чотирьох.
-Як ви розумієте значення слова цимбали? (Музичний інструмент)
ІІІ. Тема і мета уроку.
-На сьогоднішньому уроці ми закріпимо свої знання про звукове значення букви Ц.
-Чи знаєте ви що таке цирк? ( Будівля, де є арена, на якій виступають артисти циркові, жонглери, клоуни , гімнасти…)
-Які слова приходять вам на думку, коли чуєте слово цирк?
1.Складання «Асоціативного куща»
2. Робота над скоромовкою
3. Читання слів (на листочках показую слово, учні мовчки читають, слово ховаю, учні називають це слово)
-Яким було останнє слово? (Цегла)
4. Робота в групах (вправа «Відшукай букви, склади слово)
5. Вправа з цеглинками.
-Учні, ви повинні підняти цеглинку зі словом, яке відповідає даному малюнку.
ІV. Фізкультхвилинка.
- Яким було останнє слово? (Нарциси)
-Що ви знаєте про ці квіти?
V. Робота над текстом « Долина нарцисів».
1. Бесіда вчителя.
Наша країна дуже красива! В ній безліч цікавих місць. Серед них-«Долина нарцисів». «Долина нарцисів» - заповідний масив, що знаходиться в 4 кілометрах від міста Хуста Закарпатської області. Територія площею 256 гектарів займає рівнинну ділянку. Поява закарпатської реліктової «Долини нарцисів» пов'язана з льодовиковим періодом на Землі. Учені кажуть, що тоді сталися певні геологічні катаклізми й з гір сповз величезний шмат землі разом з унікальними рослинами. Після сходу льоду з гір стікало багато води, що сприяло акліматизації, цвітінню й розповсюдженню нарциса вузьколистого. Саме тут ростуть унікальні дикі нарциси, які ніде більше в Європі не збереглися.
1. Словникова робота
Долина-це рівнинна територія між горами і пагорбами
Скупчення-велика кількість чогось в одному місці
2. Читання слів з правильним наголосом :
Закарпатті
Цвітінні
Скупчення
Червоної
Відвілують
6. Відповіді на запитання:
-Де знаходиться «Долина нарцисів»?
- В якому місяці можна побачити цвітіння нарцисів?
- Якої це пори року?
-Чи можна зривати квіти? Чому?
7. Гра «Слідопити».
-Віднайдіть в тексті найкоротші слова, найдовші, слова з буквою Ц
VІ. Робота в парах. (Скласти слова з розсипаних букв: нарциси, рослина, Закарпаття, травень, долина).
VІІ. Підсумок уроку.
- Що найбільше сподобалося?
- З яким текстом ми познайомилися?
.