Урок з української мови "Закріплення вивченого про дієслово" 2 клас

Про матеріал
Урок на тему "Закріплення вивченого про дієслово" і презентація до нього дозволяє за допомогою різноманітних завдань узагальнити і систематизувати знання другокласників про дієслово. Містить завдання для групової роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Закріплення вивченого про дієслово.

Номер слайду 2

Встала й весна, чорну землю сонну розбудила, уквітчала її рястом,барвінком укрила;Т. Г. Шевченко

Номер слайду 3

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5. НЕ6. ХМУ13. ПАХ9. А11. НО3. РЕ7. РИТЬ10. ВЕС14. НЕ8. СЯ,12. Ю 1. ЯК2. БЕ4. ЗЕНЬI група. Як березень не хмуриться, а весною пахне.

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6. ПРИ13. МО15. ЗИТЬ10. А 4. ЗВЕР3. Ю1. ВЕС9. Є,12. ЗУ14. РО8. КА11. ЗНИ5. ХУ2. НО7. ПІII група. Весною зверху припікає, а знизу морозить.

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7. РА13. ВА4. ДУ10. ТИ12. КРИ3. ВО9. КВІ6. БИ8. Є,5. ПІД11. РОЗ1. КВІ14. Є2. ТЕНЬIII група. Квітень воду підбирає, квіти розкриває.

Номер слайду 6

Гра «Утвори пару»Смієтьсязацвіли забувналиваютьприлітаютьзгадаввиливаютьплачевідлітають одцвіли. Зразок: Сміється – плаче,

Номер слайду 7

Слова, близькі за значеннямІдуть – крокують, тупцюють, плентаються, чалапають, марширують, мандрують. Військові бадьоро ..... на площі. Стара бабуся ледь ...... стежкою.

Номер слайду 8

«Розшифруй речення» (анаграми)У гаю розквітають проліски. Пригріває весняне сонце. Весело дзвенять струмочки.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ЕН ТЕЗРИВАЙ ВОПЕРТИЦВІНе зривайте первоцвіти!

Номер слайду 11

Підсумок уроку

Перегляд файлу

Урок української мови 2 клас

Тема: Закріплення вивченого про дієслово.

Мета. Формувати ключові компетентності:

    вміння вчитися (організовувати своє робоче місце,                              планувати свої дії, доводити роботу до кінця);

            соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати в                             малих групах, проявляти ініціативу);

            загальнокультурну (зв’язно і в логічній послідовності                                          висловлювати власну думку, дотримуючись норм                                                             культурного мовлення).

            Формувати предметні компетентності:

            формувати в учнів уміння відрізняти дієслово від інших                              частин мови, вчити правильно визначати їх у реченні.                                                               Розвивати спостережливість, творчість, фантазію.                                                          Виховувати інтерес до рідної мови.

Тип уроку: урок – узагальнення знань.

Обладнання.

 

Хід уроку

І. Налаштування на урок

 Ось і все, дзвенить дзвінок,

 В гості йде до нас урок.

 То ж і ми часу не гаймо

 Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Каліграфічна вправа

Пе  оц  рв  ти  ві  первоцвіти

       Що таке первоцвіти?

       Які первоцвіти вам відомі?

       Складіть речення зі словом проліски. (У гаю розквітли ніжні проліски.)

       Запишіть це речення, підкресліть дієслово.

       На яке питання воно відповідає?

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Складання «Павутинки»

       розквітають                     пахнуть

 

 

ростуть 

 

 

 милують                          прикрашають

       Як називаються слова, що ми добирали? (Дієслова)             

       Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вже знаємо про дієслово.              

А завдання для уроку розміщене на промінчиках сонечка.

ІV. Вправи на закріплення вивченого про дієслово.

  1. Робота з віршем Т.Г.Шевченка (Слайд № 2)

   Встала й весна,

   Чорну землю

   сонну розбудила,

   уквітчала її рястом,

   барвінком укрила;

       Хто автор вірша? Хто дійова особа у цьому уривку?

       Які слова дозволяють уявити весну, як живу істоту?

       Випишіть за зразком:

Весна (що зробила?) встала,   ...,   ...,    ... .

Висновок: дієслова у реченні зв’язані з іменниками.

2. Групова робота «Розсипанка» (Слайди № 3-5)

    Складіть прикмети весни. Запишіть, підкресліть дієслова.

І група

5. НЕ

6. ХМУ

13. ПАХ

9. А

11. НО

3. РЕ

7. РИТЬ

10. ВЕС

14. НЕ

8. СЯ

12. Ю

1. ЯК

 

2. БЕ

4. ЗЕНЬ

 

Як березень не хмуриться, а весною пахне.

 

ІІ група

6. ПРИ

13. МО

15. ЗИТЬ

10. А

4. ЗВЕР

3. Ю

1. ВЕС

9. Є

12. ЗУ

14. РО

8. КА

11. ЗНИ

5. ХУ

2. НО

7. ПІ

Весною зверху припікає, а знизу морозить.

 

ІІІ група

7. РА

13. ВА

4. ДУ

10. ТИ

12. КРИ

3. ВО

9. КВІ

 

6. БИ

8. Є

5. ПІД

11. РОЗ

1. КВІ

14. Є

2. ТЕНЬ

Квітень воду підбирає, квіти розкриває.

       У якій з прикмет є дієслова, протилежні за значенням?

(Припікає – морозить)

3. Гра «Утвори пару» (дібрати протилежні за значенням слова – самостійно, письмово)

сміється                              згадав

зацвіли                                виливають

забув                                   плаче

наливають                          відлітають

прилітають                         одцвіли

Зразок: Сміється – плаче

Перевірка (Слайд № 6)

Висновок: дієслова бувають протилежні за значенням.

Фізкультхвилинка

4. Проблемне запитання:

 – Чи бувають дієслова, близькі за значенням?

Наприклад: слово іти (крокують, тупцюють, плентаються, чалапають, марширують, мандрують)  (Слайд № 7)

Військові бадьоро  .....   на площі.

Стара бабуся ледь  ......  стежкою.

Висновок: дієслова бувають близькі за значенням.

 

5. «Розшифруй речення» (анаграми)

І група

У   ЮГА   КВІЮТЬРОЗТА  ЛІСПРОКИ.

ІІ група

ВАЄПРИГРІ  НЕНЯВЕС НЦЕСО.

ІІІ група

СЕВЕЛО   НЯДЗВЕТЬ   КИСТРУМОЧ.

Перевірка (Слайд № 8)

У гаю розквітають проліски.

Пригріває весняне сонце.

Весело дзвенять струмочки.

       Розмістіть речення в правильній послідовності, щоб вийшов текст. Назвіть дієслова. Запишіть.

6. Колективна робота

НЕ  ТЕЗРИВАЙ ВОПЕРТИЦВІ

Не зривайте первоцвіти! (Записують речення у зошит)

       Які первоцвіти нашої місцевості занесені до Червоної книги України? (Слайд № 9)

7. Кросворд (малюнковий) – на дошці

 

1.

г

о

р

и

ц

в

і

т

 

 

 

 

 

 

2.

м

е

д

у

н

к

а

 

3.

р

я

с

т

 

 

 

 

 

 

 

4.

к

о

н

в

а

л

і

я

 

 

 

5.

ф

і

а

л

к

а

 

 

V. Підсумок уроку.

 1. Гра «Так чи ні?»

       Дієслова називають дію предмета

       Відповідають на питання хто? що?

       Дієслова не бувають протилежні за значенням.

       Дієслова бувають близькі за значенням.

       Дієслово у реченні зв’язане з іменником.

2. Рефлексія

– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

       Що було найцікавіше?

       Яке завдання було для вас найскладніше?

       Покажіть смайликом свій настрій.

 

   

 

zip
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку