25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок з української мови "Змінювання прикметників за родами" .

Про матеріал

На цьому уроці учні знайомляться учнів з родовими закінченнями прикметників, формують вміння змінювати прикметники за родами, розвивають вміння зіставляти, аналізувати, узагальнювати. Вчаться виховувати повагу до символів української землі.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Слов’янський районна рада Донецької області

Комунальний заклад «Центр обслуговування закладів освіти Слов’янського району»

Районний навчально-методичний кабінет

Райгородоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

 

 

 

 

 

                 Урок – віночок

                  з  української мови.

 

 

 

Вчитель   Бондар Л.І.

 

 

 

Td5gU0PVdJA

Тема: Змінювання прикметників за родами.

Мета: Ознайомити учнів з родовими закінченнями прикметників, формувати    вміння змінювати  прикметники за родами,  розвивати вміння зіставляти, аналізувати, узагальнювати. Виховувати повагу до символів української землі.

Обладнання: слайди, картки.

                      Х і д   у р о к у.

І. Організація класу до уроку.

Девіз: Треба дружно працювати ,

 Щоб змогли на всі питання правильні відповіді дати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово. У нас сьогодні  урок- віночок.

Український віночок – це не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже, душу зцілює. Звичай плести віночок прийшов до нас із давнини, це ціла наука і дійство. Наші бабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти в вінках. Всього у віночку мали бути 12 квіток. І кожна з них виконувала магічну роль. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночок із 7 квіток. І ми будемо вплітати у вінок по одній квіточці. Але квітку можемо вплести у вінок лише тоді, коли виконаємо певне завдання. Наша мета – правильно виконати всі завдання, фа отже сплести віночок.                                                     Слайд 1.

У нашому віночку є квітка яблуневого цвіту. Це символ невмирущої материнської любові.

  1. Вправа «Мозкова атака.»

Яку частину мови називаємо прикметником?

З якою частиною мови прикметник пов’язаний ?

Як визначити число прикметника?

    2.Завдання: Записати слова в два стовпчики в однині та множині.

Високі сосни, старий будинок,веселі діти, буйні трави, вишневий цвіт,соковите яблуко,стрункі берізки, червоний мак.

Як ви гадаєте серед них є квітка для нашого віночка.  Слайд 2.

Різні перекази існують про походження маку. Вважалося, що квітка червоного маку повстала, як символ поєдинку любові й ненависті. Червоні пелюстки- це любов, чорна серцевина- ненависть. А разом ці елементи іутворюють прекрасну квітку.                                                                             Слайд 3.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

  1. Метод дослідження.

За чим ще змінюються прикметники?

Дуб високий, могутній                 дуби високі , могутні,

Казка народна, давня,                   казки народні, давні,

Місто велике, древнє,                   міста великі, древні.

Узагальнення матеріалу. ( прикметники разом з іменниками змінюються за родами.)                                                             Слайд 4.

  1. Закріплення теоретичного матеріалу.

Вплітаємо в наш віночок квітку хмелю, символ розуму.

      3.Практична робота.

    Записати прикметники за родами. Теплий день, біла ромашка, лагідне сонце, чарівна пісня, бурхливе море, блідий місяць, рання, морозний, широке.

                                                                                                                Слайд 5.

Вплітаємо в віночок ромашку. Ця квітка у вінку наймолодша за своїм віком. Її вплели у вінок коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, а й доброту і ніжність.

4.Записати тільки прикметники чоловічого роду.( робота в парах).

Березневий, українська, абрикосовий, молода, розмальований, паперова, синє, вічний, іскристий, новий, осінній, казковий.

Як ви визначили , що це прикметники чоловічого роду?

Підкресліть першу літеру в кожному записаному прикметнику і прочитайте слово яке вийшло. Це слово – барвінок. Ця квітка в українців дуже шанована. Барвінок- символ життя. Він має лікувальні властивості, ним прикрашають оселі, вплітають у весільні вінки. Вплітаємо і ми барвінок у наш віночок.

                                                                                             Слайд 6.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота над реченням.

Від іменника калина утворіть прикметники і введіть в речення.

…варення та  … чай допомагає від застуди.

У багатьох селах України зустрічаються ще  … гаї.

Визначити рід прикметників.

Отже до свого віночка ми додаємо калину, калиновий цвіт- символ дівочої краси і чистоти, а також символ України.    Слайд 7.

  1. Робота в групах.

Скласти  текст з деформованих речень.

весна, Настала, чудова.

Гріє, сонечко, тепле,яскраве.

галявині, На, синенькі, ростуть, лісовій, проліски.

пташки, з, країв, Повернулися, далеких.

Визначити рід прикметників.              Слайд 8.

Вплітаємо у вінок  квітку- волошку. Її синій колір- це колір краси. Радості. Назва волошки походить від назви  «колоти», в деяких з них листки колючі, тому їх обминає худоба на пасовищах.Цю квітку називають васильок,  «польова троянда». Вона -лікарська.  Відвари з неї п’ють при сильному кашлі.

  1. Робота в парах над загадками.

Завдання: виписати прикметники разом з іменниками, визначити рід.

Загадки.

1)Стоять у полі сестрички:                   4) Чудова квітка така,

Жовте очко, білі вічка.                        Чорними брівками морга.

2)Хоч з гілками я колючими                5)Стоїть півень на току

Зате з квітками колючими.                     В червоному ковпаку.

3)Я зацвітаю синім цвітом серед гаю   6)На городі тичка, а на тичці-

Відгадайте, що за квітка,                          Півень у червонім ковпаку.

Бо мене не стане влітку.                    Слайд 9.

До свого віночка вплітаємо чорнобривці. Цю  квітку клали у купіль дитини. Вважалось, що дівчина буде дуже привабливою і чорнобровою.

V. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Бажаю вам бути  мудрими, розумними, досягати гарних успіхів у навчанні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку