Урок з використанням інтерактивних технології "Будова кореня"

Про матеріал

Корінь: будова, основні функції. Лабораторне дослідження 3 «Будова кореня».

Мета.

Освітня. Розкрити особливості будови кореня у зв'язку із його основними функціями - поглинання води та укріплення в ґрунті; дати поняття "кореневі волоски".

Розвиваюча. Розвивати уміння визначати функції кореня за основними ознаками; удосконалювати навички роботи з гербарієм. Удосконалювати уміння і навички роботи з мікроскопом; розвивати спостережливість та уважність, критичне мислення, спостережливість, вміння роботи з натуральними об'єктами.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати зацікавленість до природи, інтерес до науки біології.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок № 3                    Б-я 6 клас

Корінь: будова, основні функції.  Лабораторне дослідження 3 «Будова кореня».

Мета.

Освітня. Розкрити особливості будови кореня у зв’язку із його основними функціями - поглинання води та укріплення в ґрунті; дати поняття "кореневі волоски".

Розвиваюча. Розвивати уміння визначати функції кореня за основними ознаками; удосконалювати навички роботи з гербарієм. Удосконалювати уміння і навички роботи з мікроскопом; розвивати спостережливість та уважність, критичне мислення, спостережливість, вміння роботи з натуральними об’єктами.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати зацікавленість до природи, інтерес до науки біології.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Методи і методичні прийоми:

Інформаційно-рецептивні:

а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

в) практичний: лабораторне дослідження.

 Репродуктивний. 

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, гербарій.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Робота учня біля дошки. Завдання: доповнити схему «Органи рослин».

 

 

 

 

 

2. «Біологічна мозаїка» (робота в малих групах).

Група учнів отримує картки, де запропоновано набір слів, з яких потрібно скласти визначення і назвати поняття.

Приклади «мозаїки» для:

I групи: пагона, це, нового, зачаток (брунька);

II групи: осьова, це, пагона, частина (стебло);

III групи: та, видозмінений, пагін, це, вкорочений (квітка);

IV групи: підземна, рослини, це, частина (корінь).

3.Розповідь за гербарієм про будову рослини

 

4.Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»

Учні заповнюють перші дві колонки таблиці 1

Таблиця 1

Що знаємо?

Про що хочемо дізнатися?

Про що

дізналися?

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

У книзі «Життя рослини» Климент Аркадійович Тімірязєв писав: «…Природа тут вдалася до хитрощів. Корінь за якнайменшої витрати будівельного матеріалу у змозі оббігти більшу кількість частинок ґрунту, якнайщільніше прилягти до нього…»

- Що мав на увазі вчений?

(Відповідь. Про можливості кореня здобувати воду і поживні речовини з ґрунту.)

або

Проблемне запитання.

- У пустелях денна температура піднімається до 80 градусів, уночі бувають приморозки, грунт сухий і сольовий. Який орган рослини допомагає вижити за таких умов? (Корінь)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Корінь – осьовий підземний вегетативний орган. Прочитайте матеріал підручника та сформулюйте функції кореня.

    3) Складання схеми

 

 

-закріплює рослину в грунті;

-поглинає і транспортує воду та розчинені в ній мінеральні солі до інших органів;

-корені взаємопов’язані з мікроорганізмами і грибами;

-виділяє в грунт продукти обміну речовин;

-запасає поживні речовини.

  1. Робота в парах «Навчаючи – вчусь». (робота з  матеріалом підручника «Зовнішня будова кореня»). 7 хвилин

Заповнити таблицю за колонками

Зони кореня

Де розташовується

Функція

Кореневий чохлик

 

Вкриває верхівку кореня

 

 

 

Сприйняття земного тяжіння, визначення напрямку руху,захисна

Поділу

 

Під кореневим чохликом 2-3мм

 

 

Утворення  нових клітини

Розтягування

 

Під зоною поділу, кілька мм

 

 

 

Ріст клітин. Забезпечує просування кореня у грунті

Всисна(кореневих волосків)

 

Над зоною розтягування, 5-20 мм

 

Вбирає воду і мінеральні солі

Провідна

 

Найтовща ділянка кореня

 

 

 

Трансформує  по судинах воду і мінеральні солі від всисної зони до надземної частини, а органічних речовин навпаки, від стебла до кореня.

 

Бесіда за таблицею

Корінь – орган поглинання води з розчиненими у ній мінеральними речовинами. Усі корені мають подібну будову. Якщо розглянути молодий корінець під мікроскопом. На корені розрізняють зони, що виконують певні міні-функції і таким чином забезпечують постачання рослини поживними речовинами

V. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Методика «Дослідницька лабораторія»

Лабораторне дослідження «Будова кореня»

Мета: розглянути будову кореня та визначити його пристосування до мінерального живлення та росту.

Обладнання: пророщена цибулина з коренями, насіння пшениці з пророщеним коренем, лупа, мікроскоп, постійні препарати коренів.

Хід роботи

  1.  Первинний інструктаж з БЖ.
  2.  Розглянути корені пшениці й цибулі, на яких добре видно кореневий чохлик і кореневі волоски (використання лупи). Зробити відповідний малюнок.
  1.  Розглянути постійний препарат кореня, порівняти з живими коренями.
  2.  Зробити висновок.

2)Зачитування висновку

VІ. Підсумок уроку.

1.Бесіда за такими запитаннями:

-які функції виконує корінь;

-назвати зони кореня;

-які функції кореневого чохлика;

-де містяться кореневі волоски та яку функцію вони виконують;

-що таке судини, де вони розміщені, яке їх значення;

-як пов’язана будова кореня з його функціями?

2.Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»

Учні заповнюють третю колонку таблиці 1, проводять обговорення.

Домашнє завдання

  1. Опрацювати 23 параграф підручника;

 

 

 

 

 

 

 

 

Дізналися    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Органи рослин

 

вегетативні

 

генеративні


Зони кореня

Де розташовується

Функція

Кореневий чохлик

 

 

 

 

 

 

 

Поділу

 

 

 

 

 

 

 

Розтягування

 

 

 

 

 

 

 

Всисна(кореневих волосків)

 

 

 

 

 

 

 

 

Провідна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зони кореня

Де розташовується

Функція

Кореневий чохлик

 

 

 

 

 

 

 

Поділу

 

 

 

 

 

 

 

Розтягування

 

 

 

 

 

 

 

Всисна(кореневих волосків)

 

 

 

 

 

 

 

 

Провідна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I пара: пагона, це, нового, зачаток

 

(__________________________)

 

II пара: осьова, це, пагона, частина

 

(__________________________)

 

III пара: та, видозмінений, пагін, це, вкорочений

 

(__________________________)

 

IV пара: підземна, рослини, це, частина

 

(__________________________)

 

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку