Тема: За добро добром платять
Українська народна казка «Кривенька качечка».
Використання методики літерального мислення Де Боно «Шість капелюхів»
Мета: удосконалення свідомого читання; формувати навички особистісного спілкування; навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки; визначати своє ставлення до казкових героїв;розвивати вміння міркувати: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити;виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.
Обладнання: мультимедыйний проектор, картки з буквами, картки для роботи в группах,
Методи і прийоми: ліберальне мислення «Методика шести капелюшків», «Мозковий штурм»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I . Організація классу
Клас готовий працювати ? (Так)
Гарні відповіді давати ? (Так)
Вчасно руку підіймати ? (Так)
Вміло в групах працювати ? (Так)
Настрій на урок взяли й працювати почали !
II Мотивація до навчання
- Діти,чи знаєте ви який рекорд з швидкості читання втановила 16 – річна дівчинка з міста Києва Ірина Іванченко вона читає за хвилину 163 333 слова з повним розумінням прочитаного.
- Діти, що потрібно робити. Щоб гарно читати?
- А що ви полюбляєте читати найбільше ?
ll. Мовленнєва розминка
- А щоб ми гарно читали нам допомагають наші оченятка. Давайте підготуємо їх за допомогою гри «Блискавка»
Веселы читайлики.
1.Гра «Блискавака» (Слайд2.)
- а щоб наш ротик гарно і швидко читав давайте прочитаємо скоромовку.
2.Робота над скоромовкою.(Слайд 3.)
Бубоніла діду баба:
- Ой не дмухай на кульбабу,
Бо з кульбаби полетять
Сто малих кульбабенят.
ІIІ. Оголошення теми і мети уроку
1. Читання вірша разом (Слайд 3.)
Вчитель :Як хочеться, щоби у світі
Панувало лише добро
1 – й ряд : Щоб кожна пташечка співала
Й приносила усім тепло.
2 – й ряд: Щоб кожне деревце у лісі
Гойдав легенький вітерець,
3 – й ряд А люди, щоб були добріші
Та усміхалися частіше!)))
- Як ви думаєте, діти, чого більше на землі – добра чи зла ?
-В чому воно проявляються ?
-Яких людей більше – добрих чи злих?
2. Вправи на вдосконалення навичок читання
1. Перед вами складовиця-приказка сестриця:
до пла бро За до тять бром
( За добро добром платять)
a) Читаємо хором;
б) Як ви розумієте ці слова?
- Сьогодні на уроці ми будемо міркувати про добрі вчинки та погані. Будемо не лише вдосконалювати навички читання, а й вчитися аналізувати, порівнювати, відчувати, фантазувавти.
- А щоб дізнатися про кого ми будемо читати послухайте підказку.
3..«Мозковий штурм»(Слайд 6.)
- Має дзьоб, два крила, дві лапи, може плавати й літати. Хто це ?
Качка сьогодні є символом нашого уроку, оскільки це є головна героїня казки «Кривенька качечка». Українська народна казка на тему добра, та нелегких людських стосунків.
4. Словникова робота (Слайд 7.)
- Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися.
Починок – пряжа , намотана на веретено
Веретенце – знаряддя для прядіння
Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу
Галочко – звертання до дівчини
Іва-діва – звертання до дівчини
Полинули – полетіли
Жалували – жаліли.
Фізкультхвилинка/відеозапис/(Слайд 8)
5. Первинне сприймання казки . Методика ліберального мислення.
- Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів.Давайте пригадаємо, як ми повинні мислити одягаючи капелюх певного кольору.(Слайд 9.)
- Я одягаю білий капелюшок який дає нам інформацію. А казка це і є наша інформація, будьте уважні я можу передати капелюшок камусь із вас тому слідкуйте уважно.
6. Перевірка первинного сприймання (учні відповідають за допомогою сигнальних карток («А» та «Б»)
Тест 1.
Дід з бабою пішли в ліс
А – по гриби Б – по дрова
2. Вони знайшли в лісі
А – гусочку Б – качечку
3. Чим дід з бабою обложили гніздечко?
А – травою Б – пір’ячком
4. З чого здивувалися дід і баба?
А – що у них прибрана хата
Б – що у качечки уже ніжка не крива
5. Сховавшись за клунею дід і баба помітили
А – що багато людей у них господарюють
Б – що дівчина йде з водою.
6. Дід і баба
А – спалили гніздечко Б – не зізналися, що усе бачили
7. Що зробила дівчина
А - навіки залишилась у стареньких Б – полетіла з табунчиком .
IV.Робота в групах.
«Чорний капелюшок.»
- Які погані вчинки зробили герої казки?
- Дід з бабою?
- Кривенька качечка?
- Табун качок?
«Жовтий капелюшок».
- Діти, а які добрі позитивні вчинки зробили герої?
- Дід з бабою?
- Кривенька качечка ?
- Табун качок?
- «Чевоний капелюшок.»
- Які почуття у вас виникли на початку казки ?
- В середині казки ?
- В кінці казки?
«Зелений капелюшок»
- Діти,пофантазуйте , і придумайте свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися казка ?
- Презинтація груп.(з місця)
VI Підсумок уроку
- З якою казкою познайомилися на уроці позакласного читання?
- Що сподобалося на уроці найбільше ?
- Чого навчив вас цей урок?
- Які висновки ми можемо зробити на майбутнє ?
- Діти скажіть будь ласка, що ви можете на світі доброго зробити?
Ростік
Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу хатку пластилінову зліпити.
А біля неї тин, а поруч квіти,
А далі граються маленькі діти.
Руслана
Що можу я на світі доброго зробити?
Природу можу, ліс, річки любити,
Кота і песика приблудного нагодувати,
І годівничку для птахів побудувати.
Адріан
Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу математику учити,
Писати вчитись і учити рідну мову,
Щоб грамотно вести мені розмову.
Що можу я на світі доброго зробити?
Аміра
Я можу вдома прибирати й гарно шити,
Я можу радувати тата й маму,
Коли я роблю такі добрі справи.
Я можу радувати дідуся й бабусю,
Як прийду в гості і привітно посміхнуся.
І защебечу – цим здоров’я їм додам,
А ще у мене є багато інших справ...
Оцінювання
Синій капелюшок
IV Домашнє завдання
- Наступна тема нашого уроку ми будемо працюватинад темою «У клі друзів» з твором Всеволода Нестайка «Пригода в кукурудзі»
2. Слово вчителю
Будь чистою і світлою, дитино.
Добро твори у світі кожен час.
Добро і є та категорія єдина,
Яка веде до світла кожного із нас.