Урок "Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Перетворення іменованих чисел.Розв’язування рівнянь та задач."

Про матеріал
Мета: Закріпити навички додавання й віднімання двоцифрових чисел; повторити одиниці вимірювання величин; формувати вміння розв’язувати задачі; формувати уміння працювати у парі, групі; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичні вміння, обчислювальні навички; вчити оцінювати свою діяльність, формувати прийоми розумових дій (аналізувати, узагальнювати, порівнювати), розвивати математичне мовлення, виховувати спостережливість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Розробка уроку математики

 у 2 класі

Тема: Закріплення вивчених способів додавання і віднімання.

Перетворення іменованих чисел. Розв’язування рівнянь та задача.

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Антонова Марина Ігорівна

 

 

 

Тема: Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування рівнянь та задача.

Мета: Закріпити навички додавання й віднімання двоцифрових чисел; повторити одиниці вимірювання величин; формувати вміння розв’язувати задачі; формувати уміння працювати у парі, групі; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичні вміння, обчислювальні навички; вчити оцінювати свою діяльність, формувати прийоми розумових дій (аналізувати, узагальнювати, порівнювати), розвивати математичне мовлення, виховувати спостережливість.

Хід уроку

І Організаційний момент 

  1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий та цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей,

Усміхнімося і промовим : “ Добрий день!”

  1. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте, діти, чи всі приготувались до уроку. У вас на парті повинні лежати: зошит, підручник, щоденник, пенал. (Діти сідають за парти)

 

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку.

На уроці ми будемо закріплювати вивчені способи додавання й віднімання, розв’язувати задачі та рівняння, перетворювати іменовані числа, а також будемо вчитися оцінювати свою роботу на уроці. За кожне правильно виконане завдання ви будете отримувати винагороду у вигляді певної букви. Оцінку «12балів» отримає та дитина, яка повністю з букв зможе зібрати слово. А яке саме слово, дізнаєтесь в кінці уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок

а) «Чарівний ланцюжок»

 +12  -13 +25 +32 -50+45  +45            -15

 


 

- Охарактеризуйте число 50. (Двоцифрове, парне, складається з 5 десятків і 0 одиниць, для запису числа необхідно цифри 5 і 0, має сусідів 49 і 51).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\XHI07OUL\football_PNG1082[1].pngб)Гра «Забий гол»
 


   

  Перед учнями висить зображення футбольного м’яча. В його центрі записане число50. Учні повинні назвати якнайбільше прикладів на додавання і віднімання з відповідями «50»

 

 

(Так як над першими двома завданнями ми працювали колективно,  то перші дві букви будуть спільними для всіх «М» і «И». Тепер ми можемо скласти перше маленьке слово «МИ». Тож, мерщій далі працювати!)   


в)повторення  додавання в межах 20. Колективна робота. (Учні класу діляться на три команди. Кожен ряд – команда. По-черзі виходять до дошки і записують відповідь. За правильну відповідь кожен учень отримує букву «Р»)

20

 14

 

  5

 

 

13

 

19

 12

 

  4

 

 

6

 11

 

 

10

 18

 

20

 3

 

  12

 

 

7

 

10

 9

 

  5

 

 

14

 18

 

  11

 

 

1

 

  1. Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка

(Діти працюють самостійно в зошитах, а потім виконують взаємоперевірку з сусідом по парті. Хто виконав усе правильно отримує букву «О»)

Встанови послідовність і продовж числовий ряд

 16  20  24….

ІV Робота за темою уроку

  1. Обчислення виразів

(На дошці записані 2 стовпчики прикладів по три у кожному. Учні за бажанням виходять до дошки і з коментуванням розв’язують перший стовпчик, а другий – самостійно. За правильне розв’язання 2 стовпчика дитина отримує букву «З»)

 

42-(15+4)=23  (13+19)-7=25  84-(16+5)=63

70-(34+16)=20  36+12+4=52  67+(23-20)=70

  1. Розвязування рівнянь

(Перші два біля дошки, третє – самостійно. Буква «У»)

 45 – х = 18   х – 24 = 35    16 + х = 84

Х = 45 – 18  х = 24 + 35    х = 84 – 16

Х= 27   х = 59   х = 68

  1. Робота з підручником.
  1. Дії з іменованими числами (с.79, №454) «Ланцюжком»

90см = …дм   3дм5см = …см   1год = …хв.

1м = …см    1м = …дм     1ц = …кг

  1. Фізхвилинка
  2. Робота над задачами

1 Робота з підручником (колективно)

Задача с.77, №455

а) опрацювання змісту задачі;

- Про що йде мова в задачі?

- Які куртки продавали?

- Що відомо про жіночі куртки? (27)

- Скільки продали чоловічих курток? (Невідомо, але сказано, що їх продали на 5 більше, ніж жіночих)

- Скільки продали дитячих курток? (Невідомо, але сказано, що їх продали стільки, скільки жіночих і чоловічих разом)

- Повторіть запитання задачі.

б) складання короткого запису;

Ж. к. – 27 штук ?

Ч. к. - ?, на 5 більше, ніж

Д. к. – ?, стільки ж

в) колективне розв’язування;

1) 27 + 5 = 32 (шт.) – чоловічих  курток

2) 27 + 32 = 59 (шт.) – дитячих курток

г) самостійний запис відповіді.

Відповідь: в магазині продали 59 дитячих курток.

 

2 Групова творча  робота над подібними задачами

(Діти отримують умови різних задач для кожної групи. Самостійно необхідно ознайомитись з умовою задачі, скласти короткий запис, записати розв’язування і відповідь. Команда, яка повністю виконає правильно завдання, отримує 3бали. За часткове виконання відповідна кількість балів.)

Група 1

Біля школи ростуть 14 беріз, лип на 7 більше, ніж беріз, а тополь стільки скільки беріз і лип разом. Скільки тополь росте біля школи?

Група 2

На першій грядці посадили 23 кущі помідорів, на другій грядці посадили на 3 кущі більше, ніж на першій, а на третій стільки скільки на першій грядці і другій разом. Скільки кущів помідорів посадили на третій грядці?

Група 3

Зранку в магазині продали 19 кг цукерок, в обід на 6 кг менше, ніж зранку, а ввечері стільки скільки вранці і в обід разом. Скільки кілограмів цукерок продали в магазині ввечері?

Група 4

В першому бідоні 45л молока, в другому на 11л менше, ніж в першому. В третьому бідоні стільки молока, скільки в першому і другому бідонах разом. Скільки молока в третьому бідоні?

Група 5

Наталка прочитала за один день 34 сторінки улюбленої книжки. За другий день вона прочитала на 12 сторінок більше, ніж за перший. За третій день дівчинка прочитала стільки сторінок, скільки за перший і другий день разом. Скільки сторінок прочитала Наталка за третій день?

  1. Економічна гра «Магазин»

Уявіть, що вам необхідно придбати олівець вартістю 13копійок. Перед вами лежать монети номіналом по 5к., по 10к., по2к., по1к. Сумою яких монет ви зможете заплатити за свою покупку?

(5к. +5к. + 1к. + 1к. +1к = 13к.

5к. +5к. + 2к. + 1к. = 13к.

10к.+ 1к. + 1к. +1к = 13к.

10к. + 2к. + 1к.  = 13к.

5к. +2к. + 2к. + 2к. +2к. = 13к.

5к. +2к. + 2к. + 2к. +1к. +1к.= 13к.

2к. +2к. + 2к. + 2к. +2к. +2к.+1к.= 13к.

2к. +2к. + 2к. + 2к. +2к. +1к.+1к.+1к.= 13к. …)

V Оцінювання

- Ось і настав час перевірити, як ви впорались із сьогоднішніми завданнями на уроці. Прочитайте слово, яке ви склали із зароблених букв «РОЗУМНІ».Якщо поєднати з нашим першим словом на дошці, то вийшло – «МИ РОЗУМНІ». В кого вистачає усіх букв, отримує 12 балів, а всі інші відповідну кількість балів до кількості зароблених букв.

VІ. Підсумок уроку

Прийом «Мікрофон»

- Чим цікавим займались на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

- Що здалося найлегшим?

- З чим виникли труднощі? 

VІ. Домашнє завдання

с. 79, № 458, 459

docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку