14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з використанням стратегій критичного мислення "Мислення та свідомість "

Про матеріал
Урок біології у 8 класі з використанням стратегій критичного мислення "Мислення та свідомість "
Перегляд файлу

Дата _______________                                                                                                               Вчитель  Кобильник Л.В.

Урок 57

Тема.  Мислення та свідомість

Мета : формувати ключові та предметні компетентності:

           уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; обгрунтувати судження про види  мислення;

          роль свідомості у формуванні особистості;     

          загальнокультурну – дотримуватися культури  мови, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

           здоров′язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом опанування новими методами роботи в групах;

           соціальну – розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;

           інформаційну – навчати учнів використовувати довідники, мережу Інтернет, як джерела інформації;

           комунікативну – удосконалювати вміння учнів формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її

          результатами.

 

Змістові лінії : Здоров’я і безпека

Девіз:

Я мислю, отже, я існую

Р.Декарт

Робота вчителя

Робота учнів

Ресурси

І. Вступна частина

 Актуалізація

Кластер

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація

Мозковий штурм

«Я мислю, отже, я існую». Що мав на увазі Р.Декарт?

 

 

Тема, очікувані результати

Пісочний годинник

 

 

 

- Посередині чистого аркуша учні записують ключове слово «пам'ять».

- Навколо нього - слова чи речення, що доповнюють тему.

- Довкола записаних  слів з’являються «супутники» і встановлюються нові логічні зв’язки

 

 

 

 

 

Написати на пісчинках свої очікування від уроку ? Про що хочете дізнатися більше ?

 

 

Ватман , маркери різного кольору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок годинника та стікери у формі піщинок

ІІ. Основна частина

Конструювання учнями знань і навичок формування власного ставлення до теми

 

1.Формулювання визначення поняття

«Мислення — вища форма відображення мозком навколишнього світу».

 

2. Карта понять (Робота в групах)

І група  «Форми  мислення»

ІІ група «Основні розумові операції для розвитку мислення»

ІІІ група Свідомість. Чинники, що визначають свідомість

 

3. Метод «Акваріум». Роль кори головного мозку в процесі мислення

 

Кінезіологічна вправа «Ковпак мудреця»

 

 

 

 

 

 

 

 

Об’єднатися в групи, опрацювати текст та створити карту понять.

 

 

 

Додаток 57.1.

 

 

 

 

Текст підручника ст.229

 

 

 

Текст підручника ст.231

ІІІ.Підсумкова

 Узагальнення й систематизація учнями отриманої інформації

Кубування

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

 

Завдання на дослідження швидкості мислення

 

 Домашнє завдання

Опрацювати § 52 (с.228-229), § 53(231) .

Скласти тести для друга.

Або  продемонструвати роль мислення в пізнанні навколишнього світу (на конкретному прикладі).

 

 

Перелік запитань:
 Що таке..?
● Що означає..?
● Для чого потрібно..?
● З чого складається..?
● Чому? Що якщо..?
● Що це для тебе..? Як ти ставишся..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кубик Блума

 

 

 

 

 

 

Підручник ст.230

 

 

 

 

Додаток 57.1.

Мислення – це узагальнене й опосередковане пізнання дійсності. Мислення охоплює те спільне, що є у кількох подібних предметів. Воно характеризує найважливіші ознаки групи предметів      і передається словесним виразом. Так, поняття «дерево» включає багато видів деревних рослин, що відрізнються від кущів і трав. Людина узагальнює поняття не тільки про предмети, їхні властивості, явища навколишнього світу, але й свої відчуття, переживання, почуття. Людина думає словами, завдяки чому абстрагується від дійсності, тобто мислить абстрактно. Мислення здійснюється шляхом мислительних операцій ( аналізу й синтезу, порівняння й розрізнення, суджень й висновків, абстракції, узагальнення тощо).

Сукупність індивідуальних особливостей мислення людини називають розумом. Самостійність, критичність, гнучкість, творча ініціатива, вибірковість – головні якості розуму.

 

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку