Дата _______________ Вчитель Кобильник Л.В.
Урок 57
Тема. Мислення та свідомість
Мета : формувати ключові та предметні компетентності:
уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; обгрунтувати судження про види мислення;
роль свідомості у формуванні особистості;
загальнокультурну – дотримуватися культури мови, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
здоров′язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом опанування новими методами роботи в групах;
соціальну – розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
інформаційну – навчати учнів використовувати довідники, мережу Інтернет, як джерела інформації;
комунікативну – удосконалювати вміння учнів формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її
результатами.
Змістові лінії : Здоров’я і безпека
Девіз:
Я мислю, отже, я існую
Р.Декарт
Робота вчителя |
Робота учнів |
Ресурси |
І. Вступна частина Актуалізація Кластер
Мотивація Мозковий штурм «Я мислю, отже, я існую». Що мав на увазі Р.Декарт?
Тема, очікувані результати Пісочний годинник
|
- Посередині чистого аркуша учні записують ключове слово «пам'ять». - Навколо нього - слова чи речення, що доповнюють тему. - Довкола записаних слів з’являються «супутники» і встановлюються нові логічні зв’язки
Написати на пісчинках свої очікування від уроку ? Про що хочете дізнатися більше ? |
Ватман , маркери різного кольору
Малюнок годинника та стікери у формі піщинок |
ІІ. Основна частина Конструювання учнями знань і навичок формування власного ставлення до теми
1.Формулювання визначення поняття «Мислення — вища форма відображення мозком навколишнього світу».
2. Карта понять (Робота в групах) І група «Форми мислення» ІІ група «Основні розумові операції для розвитку мислення» ІІІ група Свідомість. Чинники, що визначають свідомість
3. Метод «Акваріум». Роль кори головного мозку в процесі мислення
Кінезіологічна вправа «Ковпак мудреця» |
Об’єднатися в групи, опрацювати текст та створити карту понять. |
Додаток 57.1.
Текст підручника ст.229
Текст підручника ст.231 |
ІІІ.Підсумкова Узагальнення й систематизація учнями отриманої інформації Кубування
Рефлексія
Завдання на дослідження швидкості мислення
Домашнє завдання Опрацювати § 52 (с.228-229), § 53(231) . Скласти тести для друга. Або продемонструвати роль мислення в пізнанні навколишнього світу (на конкретному прикладі). |
Перелік запитань:
|
Кубик Блума
Підручник ст.230
|
Додаток 57.1.
Мислення – це узагальнене й опосередковане пізнання дійсності. Мислення охоплює те спільне, що є у кількох подібних предметів. Воно характеризує найважливіші ознаки групи предметів і передається словесним виразом. Так, поняття «дерево» включає багато видів деревних рослин, що відрізнються від кущів і трав. Людина узагальнює поняття не тільки про предмети, їхні властивості, явища навколишнього світу, але й свої відчуття, переживання, почуття. Людина думає словами, завдяки чому абстрагується від дійсності, тобто мислить абстрактно. Мислення здійснюється шляхом мислительних операцій ( аналізу й синтезу, порівняння й розрізнення, суджень й висновків, абстракції, узагальнення тощо).
Сукупність індивідуальних особливостей мислення людини називають розумом. Самостійність, критичність, гнучкість, творча ініціатива, вибірковість – головні якості розуму.