Урок №2 Дата______
Тема: Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.
Мета: З'ясувати причини Великих географічних відкриттів, надати їх загальну характеристику; прослідкувати, як Великі географічні відкриття впливали на світовий економічний розвиток; вдосконалювати навички учнів у встановленні причинно-наслідкових зв’язків; формувати вміння працювати з різними джерелами історичної інформації; стимулювати в учнів пошукову діяльність, мобілізацію знань, самостійність мислення.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Метод уроку: інтерактивний з елементами захисту учнівських проектів
Обладнання: карта.
Хід уроку.
І. Організація учнів на навчальну діяльність. (1хв)
Вступне слово вчителя
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (2 хв)
За методом «Мікрофон» учні дають відповіді на питання
1. Які уявлення про світ панували за Середньовіччя?
2.Що вам відомо про Великі географічні відкриття з курсу «географія»?
3. Кого з Великих мореплавців ви пам’ятаєте?
Перегляд відео
Питання вчителя: «Як ви думаєте, що сьогодні ми будемо вивчати на уроці»?
Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати нову тему
«Великі географічні відкриття», дізнаємося про основний перебіг Великих географічних відкриттів і подорожей ХV – ХVІ століття. Зокрема більш детально зупинимося на відкритті Америки.
ІV. Вивчення нового матеріалу (30 хв)
Випереджальне завдання
Упродовж розгляду нового матеріалу систематизуйте його за допомогою таблиці «Географічні відкриття кінця XV- першої половини XVI ст.».(Додаток 1)
Рік відкриття |
Хто очолював експедицію |
Держава- організатор експедиції |
Зміст відкриття |
Історичне значення |
|
|
|
|
|
План
1.Причини і передумови Великих географічних відкриттів.
2.Відкриття європейців.
3. Наслідки Великих географічних відкриттів
Словникова робота у зошиті
Великі географічні відкриття – це період в історії людства, що розпочався у другій половині XV століття і тривав до середини XVІІ століття, коли європейцями були відкриті невідомі раніше моря, океани, материки, здійснені кругосвітні подорожі, що докорінно змінило уявлення людини про Землю.
Розповідь вчителя
Великі держави, що виникли в Європі, почали виявляти інтерес до освоєння нових територій. Після арабських, монгольських і турецьких завоювань контроль над прибутковою торгівлею прянощами, китайським шовком і фарфором опинився в руках арабських купців. Сухопутний шлях, відкритий російським мандрівником Афанасієм Нікітіним, був надто довгим і небезпечним. У країнах Європи намагалися знайти нові шляхи до Індії.
Робота з історичним джерелом
Великий венеціанський мандрівник ХІІІ ст. Марко Поло зазначав:
“Золота, скажу вам, у них дуже багато і не вивозять його звідти... Сказати по правді, палац там великий і вкритий чистим золотом... Ще скажу вам, що підлоги в покоях, а їх там багато, вкрито чистим золотом у два пальця завтовшки, і зали, і вікна оздоблені золотими прикрасами”.
Запитання до документа
Узагальнення відповідей учнів щодо причин і передумов Великих географічних відкриттів. (результати записуються у зошит).
Робота з картою та ілюстраціями
А зараз дізнаємося про основний перебіг Великих географічних відкриттів і подорожей ХV – ХVІ століття працюючи з картами та ілюстраціями.
Отже, давайте, спробуємо визначити які наслідки мали Великі географічні відкриття для світу загалом.І для населення Америки зокрема.
1 група:
«Позитивні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки»
2 група:
«Негативні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки»
Проект 1: «Позитивні наслідки Великих географічних відкриттів для
населення Америки»
Проект 2: «Негативні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки»
V. Закріплення знань учнів. (3 хв)
І. «Третій зайвий» - учні називають зайве слово у запропонованих і чому.
1. Колумб. 1. Бербери. 1. Іспанія
2. Кабот. 2. Ацтеки. 2. Португалія.
3. Васко да Гама. 3. Майя. 3. Франція.
ІІ. «Слідами великих мореплавців» - показати на карті подорожі Колумба, Васко да Гами, Магеллана.
VІ. Підсумки уроку.(2 хв)
Великі географічні відкриття ознаменували нову еру в географічному дослідженні Землі. Після них були стерті "білі плями" на географічній карті Землі.
VІІ. Д/З. (2 хв)
А) опрацювати §1, завдання 1-6
Б) виготовити макет карти до подорожей одного із мореплавців.