Урок з всесвітньої історії "Арабський халіфат" (практичне заняття)

Про матеріал

Розробка уроку з використання сервісів Plickers та Kahoot, можна використовувати як практичне заняття. Підручник: Пометун, Малієнко. У розробці міститься лише посилання на гру на сервісі Kahoot, оскільки Plickers має лише індивідуальні акаунти.

Перегляд файлу

Конспект уроку з всесвітньої історії 7 клас

Тема уроку: Арабський халіфат.

Мета уроку:  познайомити учнів з природно-географічними умовами та способом життя  арабських народів, особливостями ісламського світу; з’ясувати роль ісламу у створенні Арабської держави, розглянути основні положення мусульманського вчення; розвивати в учнів вміння показувати на карті територію Арабського халіфату, найбільші міста;вчити учнів  знаходити потрібну інформацію в тексті підручника; формувати вміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал, вчитися самостійно ви­словлювати думку, працювати з історичним документом; виховувати у дусі толерантності до інших культур.

Основні дати та події: 570-632 рр. - роки життя Мухаммеда; 610 р. - виступ Мухаммеда з першою проповіддю; 622 р. - хіджра, початок літочислення за мусульманським календарем

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, мультимедійний комплекс, Інтернет, картки для сервісу Plickers.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.(1 хв)

- Привітання. Організація робочого місця.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка знань учнів. (10 хв.)

  • Який предмет ми з вами вивчаємо?
  • Який розділ всесвітньої історії ми опрацьовуємо?
  • Яка була тема минулого уроку? 

Давайте перевіримо, як ви засвоїли попередній матеріал за допомогою онлайн-сервісу Plickers.

Приготуйте, будь-ласка,  ваші індивідуальні картки.

(Нагадати учням і пояснити присутнім принцип використання карток)

Проведення опитування.

Оцінювання  - роздрукувати. Врахувати  в оцінку подальшу роботу  учнів на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.(1 хв.)

-Сьогодні ми з вами розглядаємо останню тему із великого розділу «Перші середньовічні держави».

Тема нашого уроку «Арабський халіфат».

Наш урок буде мати практичне спрямування. Отже, у кожного є аркуш для виконання певних завдань. Допоможе вам виконати ці завдання параграф підручника. Але перевіряти ми будемо разом.

IV. Вивчення нового матеріалу. (20 хв.)

Виконання учнями  завдань. (5 хв.)

Вчитель: Під час розгляду нового матеріалу робіть позначки, де матеріал знайомий, незнайомий, де суперечлива інформація, недостатня інформація.

Коментована перевірка завдань.

Запитання:

Аравія – це  …. (Аравійський півострів).

Якими морями омивається Аравійський півострів? (Червоне море, Аравійське море, Середземне море).

Яка температура панувала на території Аравії? ( Пересічні температури січня від +7° на півночі до +24° на півдні, липня — відповідно +26; +32°; у центральній частині — максимальні температури досягають +50°.)

Клімат Аравійського півострова дуже сухий і жаркий.

 

Головне багатство  нафта, що є предметом гострої міжнародної політичної боротьби.

 

  1. Які найбільші міста ви знайшли на карті?   Мекка.

А  Ясріб?   (діти не знайдуть, бо Ясріб після прийняття ісламу був перейменовано на Медина , що означає «місто пророка») Надпишіть біля Медини = Ясріб.

 

  1. Як називається головна святиня  арабів?  (Кааба)

Яка віра була у арабів?  (Язичництво)    показати схожість із християнами.           

Де вона розташована?  (Мекка)

       Яка існує легенда про Каабу?  За легендою камінь був спочатку білим, але через гріхи людей почорнів.

Подивіться на малюнок і підпис до нього. Вам це речення не здається знайомим із історії України? 

(згадати легенду про Олега  «Київ буде матір’ю городам руським”)

Мухаммед і виникнення ісламу. Об`єднання арабів.

Розповідь вчителя.

Запис в зошити:

Іслам - одна з світових релігій, поширена в країнах Близького та Середнього Сходу, яка сповідує віру в єдиного Бога.

Розповідь вчителя.

У світі налічується понад мільярд послідовників ісламу. Слово  «іслам» арабською мовою означає «покірність», «слухняність». «Немає Бога,  крім Аллаха, і Мухаммед – пророк його» - вчить мусульманська заповідь.

Засновником ісламу вважається Мухаммед, чи Магомет. Який народився близько 570 р. в місті Мекка. У караванних поїздках Мухаммед із цікавістю слухав розповіді християн та іудеїв. Він любив самотність та благочестиві роздуми, часто йшов один до сусідніх з Меккою гір. Коли йому виповнилося 40 років, він вперше побачив видіння.

Мухаммед спав у печері, як раптом невідомий голос вимовив: «Читай!» - «Я не вмію  читати», - відповів Мухаммед. Але голос двічі повторив свою вимогу: «Читай!». Хтось невідомий став душити його. Злякавшися за своє життя, Мухаммед запитав: «Що ж я повинен читати?». І тоді зазвучали перші слова Корану:

Читай! В ім’я Господа твого, який
Створив людину зі згустка крові.
Читай! І господь твій найщедріший,
Який навчив людину письмовою тростиною,
Навчив того, чого вона не знала.

Мухаммед прокинувся. Він вийшов з печери і знов почув голос: «Ти - посланник Аллаха». І він став проповідувати ісламську релігію. Помер він у 632 році.

Які ще факти з життя Мухаммеда ви дізнались з підручника?

Іслам

  1. Бог Аллах, Мухаммед  пророк  його
  2. Св. Книга - Коран
  3. Рамадан
  4. 5 заповідей
  5. Мечеть
  6. Святі люди і наставники
  7. Намаз

 

Розповідь вчителя

За Мухаммеда відбулося об`єднання арабів. На час смерті Мухаммеда під владою мусульман перебувала більша частина Аравії (супроводжується показом на карті).

 

V. Закріплення матеріалу. (10 хв.)

Учитель.  Закрийте підручники. Я пропоную вам визначити п’ять обов’язків правовірного мусульманина.

Для цього необхідно відновити правильний порядок слів у реченнях.

1) Лише, єдиний, що, вірити, Аллах, Мухаммед, Пророк, існує, його, а, Бог. (Вірити, що існує лише єдиний Бог - Аллах, а Мухаммед - його Пророк.)

2) День, на, п’ять, молитися, разів. (П’ять разів на день молитися.)

3) Поста, зі, священний, рамадан, світанку, місяць, сонця, до, дотримуватися, у, заходу. (Дотримуватися поста у священний місяць рамадан зі світанку до заходу сонця.)

4) П’яту частину, допомоги, доходу, бідним, милостині, для, сиротам, і, роздачу, на. (Витрачати п’яту частину доходу на роздачу милостині - для допомоги бідним і сиротам.)

5) Мекку, хоча б, паломництво, Медіну, раз, святі місця, життя, у, зробити, у. (Вчинити хоча б раз у житті паломництво у святі місця - Мекку і Медіну.)

Командна гра «Кахут»  (посилання на гру  https://goo.gl/8mvw1A )

VI. Підсумки уроку. (3 хв.)

Скажіть, що для вас із сьогоднішнього уроку було знайомою інформацією, незнайомою, суперечливою, недостатньою і ви б хотіли дізнатися більше.

Домашнє завдання.

Парагр. 6 опрацювати до кінця, вивчити дати, нові назви, поняття.

Виконати завд. 5 на аркуші самостійно.

Результат пошуку зображень за запитом "дошка"muhammed.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Наталья
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гладка Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковтуновська Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Охрімов Ігор Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Однорал Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
9070
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку