Урок з всесвітньої історії для 7 класу за темою "Виникнення «варварських королівств». Франкська держава".

Про матеріал

Презентацію уроку створено за матеріалом підручника: О.В.Гісем,О.О.Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. Матеріал має на меті ознайомлення учнів з історією перших середньовічних держав в Західній Європі за текстовими, візуальними, картографічними джерелами та містить інтерактивні вправи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виникнення «варварських королівств». Франкська держава. Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна. Урок історії. 7 клас.

Номер слайду 2

Очікувані результати. Після цього уроку ви зможете:орієнтуватися у просторі та часі;називати імена відомих правителів середньовіччя;розуміти зміст понять «варварські королівства»,«Меровінги», «ліниві королі», «майордоми», «бенефіцій», «Каролінги», «Салічна правда», «Верденська угода»;працювати в парах з різними джерелами інформації, критично мислити та робити висновки;оцінити свої знання та роботу на уроці.

Номер слайду 3

План: Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Завоювання Карла Великого.Імперія франків. Розподіл імперії.

Номер слайду 4

Пригадайте, кого римляни називали варварами?Які королівства виникли на теренах Західної Римської імперії?

Номер слайду 5

Саксів, англів та ютів – Британія. Остготів – Італія та Паннонія. Вестготів та свевів – Іспанія. Вандалів – Північна Африка, Сардинія, Корсика, Балеарські острови. Франків, бургундів та алеманів – Галлія (сучасна Франція).«Варварські королівства» - держави, створені варварами на території Західної Римської імперії в V ст.

Номер слайду 6

Лише Франкське королівство відіграло важливуроль у подальшому розвитку середньовічної Європи. Племена франків об’єднав Хлодвіг І (481-511) – перший король франків.

Номер слайду 7

Робота з текстом (стор.9) Які твердження стосуються Хлодвіга І? Започаткував династію Меровінгів. Здобув перемогу над римлянами в 486 р. біля міста Суассон. Прийняв християнство в 496 р. Переніс столицю до Парижа в 508 р. Для збору податків призначав правителів – графів. Створив «Салічну правду» - перший збірник писаних законів звичаєвого права племені салічних франків, що свідчило про перехід від варварства до цивілізації.

Номер слайду 8

Робота зі схемою. Поясніть, як Хлодвіг керував своєю державою.

Номер слайду 9

Хлодвіг I. Бронзова медаль. Гравюра Ж. Дасьє. 1720 р. У якому столітті почалося, а в якому закінчилося правління Хлодвіга?Що, на вашу думку, мала символізувати ця медаль для Французького королівства ХVIII ст.?Робота в парах з історичним джерелом.

Номер слайду 10

За нащадків Хлодвіга настав «час лінивих королів», коли управління державою перебрали до рук майордоми, які постійно між собою сварилися. Майордом — старший управитель королівського палацу у Франкській державі Меровінгів. Зверніть увагу!

Номер слайду 11

ПРАВИТЕЛІ ФРАНКСЬКОГО КОРОЛІВСТВАГерцоги – германська знать МЕРОВІНГИХлодвіг. Воїни германціМісцеве населення. Графи – вірні підлеглі короля. Нейстрія. Аквітанія. Бургундія. Австразіямайордоми«ледачі королі»Карл Мартел. Піпін Короткий. КАРОЛІНГИ

Номер слайду 12

Карл Мартелл («Молот»)Упокорив бунтівні германські племена. Здійснив реформу війська: роздавав землі воїнам та створив важку кінноту. Переміг арабів в битві під містом Пуатьє в 732 р. Зупинив наступ мусульман на Європу. Запровадив бенефіції - великі ділянки землі, що надавалися за військову службу у тимчасове володіння.

Номер слайду 13

Піпін ІІІ Короткий (751-768)Мав зріст близько 135 см., але блискуче володів мечем. Усунув від влади останнього короля династії Меровінгів. В 751 р. став королем та заснував династію Каролінгів.

Номер слайду 14

Поділив державу на графства на чолі з графами. Двічі на рік скликав загальнодержавні збори, удосконалив систему управління. Піклувався про розвиток культури, період його правляння - «Каролінгське відродження». Розгорнув широке будівництво: 300 палаців, соборів, церков і монастирів. Розширив територію держави внаслідок 53-х військових походів. У 800 р. проголошений імператором. Карл Великий (768—814 рр.) – найвидатніший представник династії Каролінгів (Піпінідів) та найвідоміший монарх західноєвропейського Середньовіччя.

Номер слайду 15

Які території, завойовані Карлом Великим, увійшли до складу Франкської імперії?Порівняйте кордони держави в 481- 814 р. Робота з картою.

Номер слайду 16

Опис Ронсевальської битви франків із басками в 778 р. з «Анналів Франкського королівства». Повертаючись, (Карл) вирішив пройти через ущелину Піренейських гір. Баски влаштували засідку на верхів’ї тієї ущелини, привели у велике сум’яття все військо (Карла). І хоча франки перевершували басків як зброєю, так і хоробрістю, однак перевагу ту було подолано завдяки нерівності місцевості й неможливості для франків нормально вести бій. У тій битві багато хто з наближених, яких король поставив на чолі свого війська, були вбиті, обоз був розграбований, а ворог завдяки знанню місцевості негайнорозсіявся врізнобіч. Робота в парах з історичним джерелом. Яку інформацію можна отримати за джерелом на стор.13?Чи є ставлення хроніста до подій неупередженим або він когось підтримує?

Номер слайду 17

Карл II Лисий отримав Західнофранкську державу — територію сучасної Франції; Людовік II запанував у Східнофранкській державі — майбутній Німеччині; Лотар I успадкував Середню державу та імператорський титул з італійськими містами Рим і Аахен.843 р. онуки Карла Великого у м. Верден уклали угоду про розділ імперії.

Номер слайду 18

Робота з текстом (стор.13)Дізнайтеся про причини поділу Франкської імперії та виконайте вправу «Продовжити речення». Племена, що входили до складу імперії, були…. Господарство мало…Округи існували окремо, тому що…Графи прагнули…У Франкській імперії не існувало…

Номер слайду 19

Перевірте себе!https://learningapps.org/display?v=p33bejcb223 Надайте відповіді на питання ігрової вікторини за посиланням або QR-кодом.

Номер слайду 20

Рефлексія!Тепер я знаю, що …Було цікаво…Найкраще запам’яталося…Сьогодні я навчився (лася).…Я не впорався (лася), тому що …

Номер слайду 21

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника. Внести до синхронізованої хронологічної таблиці події рубрики «Запам’ятайте дати».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нагула Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 липня 2023
Переглядів
2023
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку