Урок з всесвітньої історії для 8 класу на тему: "Промисловий переворот та сяйво Просвітництва."

Про матеріал

Урок з всесвітньої історії для 8 класу на тему: "Промисловий переворот та сяйво Просвітництва."

Очікуванні результи:

Після цього уроку учні зможуть

Перегляд файлу

Всесвітня історія 8 клас

Урок №____                                                                                                     Дата____

Тема:Промисловий переворот та доба Просвітництва.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть

-пояснювати та застосовувати  поняття «індустріальна (промислова) революція,«Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».

-розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва;

- визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:підручник,відеоматеріал,роздатковий матеріал,атлас.

                                                        Хід уроку

І Організаційний момент уроку

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Складіть логічні пари:

  • джентрі,Вільгем Оранський,Олівер Кромвель,віги,протекторат,лендлорди, «Біль про права»,торі.

 2.Бесіда

  • Що таке обгороджування?
  • Назвіть особливості аграрного перевороту в Англії.

 ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Робота з візуальними джерелами

1.Розгляньте зображення. Знайдіть на малюнках принципові відмінності в організації виробництва.На якому малюнку зображена фабрика?

Учитель.Епіграфом до сьогоднішнього уроку ми візьмемо слова відомого німецького філософа І.Канта : «Май мужність користуватися власним розумом!» Сьогодні на уроці ми дізнаємося що призвело до широкого розповсюдження фабрик в Європі,як змінилося повсякденне життя європейців після промислового переворотк,які ідеї було закладено в основу Просвітництва.

 ІV Вивчення нового матеріалу

Учитель. Аграрний переворот в Англії підготував ґрунт для промислового перевороту.

Робота зі словником

Промисловий переворот-винайдення й широке впровадження у виробництво машин,здатних замінити ручну працю.

Учитель.Почався промисловий переворот у найстарішій галузі англійської промисловості-текстильному виробництві.З ХVІІ століття конкурентом англійських тканин стає дешевий індійський ситець.Для того щоб витримати конкуренцію англійці винайшли рухливий човник.Він приводився у рух пружиною,рухався удвічв швидше і дав змогу помітно прискорити виробництво.У 1765 р. тесляр і ткач Джеймс Харгвіс виготовив прядку «Дженні»,за допомогою якої один робітник міг приводити в рух 18-20 веретен. Річард Акрайт привласнив чужий винахід –пристосував до «Дженні» водяне колесо,а згодом у 1771 р.побудував першу в Англії фабрику.

Робота з візуальним джерелом(с.180)

  • У чому полягали переваги механічної прядки Аркрайта?

Учитель.Винаходи слідували один за одним і в інших галузях промисловості.Джеймсом Ваттом було створено перший паровий двигун.Промисловий переворот вимагав вдосконалення транспорту.Перевезення належало зробити надійним та дешевим.Джон Меткар перший зробив опуклу дорогу і проклав канали для стоку води.

Робота з документом(с.180-181)

  • Охарактеризуйте умови праці фабричних робітників.
  • У чому вони вбачали причини своїх бідувань.

Учитель.Невдоволення фабричних робітників виливалося в бунт проти машин. Вони вривалися на фабрики,ламали верстати,а інколи і спалювали й самі фабричні будинки.Таких людей називали луддитами по імені Неда Лудда-юнака який начебто перший розробив ткацькі рами на панчішній фабриці.Підприємці зазнавали великих збитків і вимагали від уряду захисту.Парламент прийняв закон про смертну кару за псування машин.

2.Торжество знань і витоки Просвітництва.

Робота з текстом підручника(с.182-183)

Зачитайте закінчення речення:

  • Ідеалами Просвітництва стали…
  • Мислителі тієї епохи-просвітителі-вірили…
  • Помітним явищем історії Європи…
  • Основи англійського Просвітництва заклав….
  • ЇЇ батько, Адам Сміт….

Робота з візуальним джерелом(с.183)

  • Розгляньте портрет Джона Локка. Які риси особистості визначного мислителя відображено на портреті?

3.Французьке Просвітництво.

Учитель.Одним із засновників французького Просвітництва був Шарль Монтес'є,який розробив теорію поділу влади(законодавчу,виконавчу і судову).Найпомітніша постать Французького Просвітництва-Марі Франсуа Аруе (Вольтер).Він критикував церкву, проте вважав релігію необхідною для утримання народу в покорі.

Новий етап  у розвитку французького Просвітництва пов'язаний з ім’ям Жака Руссо.Мислитель не визнавав позитивних наслідків прогресу і закликав повернутися до життя на лоні природи,стверджував,що розвиток науки і мистецтва псує суспільство.

Бесіда

  • Чи погоджуєтесь ви з твердженням Руссо про науки і мистецтво?

Учитель.Свій погляд мав Руссо і на державну владу. Це мала бути держава вільних і об’єднаних у могутній колектив рівних людей-республіка.

Робота з документом(с.185)

  • У чому великий мислитель бачив причини бідувань суспільства?

4.Енциклопедисти

Переляд відеоматеріалу «Діяльність вчених енциклопедистів».

Запитання

  • В чому полягав задум Дені Дідро?
  • Яку назву мало видання двох авторів- філософа Д.Дідро і математика Жана Д'Аламбера?
  • Хто писав статті до цього видання?
  • Хто підтримав видання «Енциклопедії»?
  • Чому видавати «Енциклопедію» була заборонено?
  • Як вплину на тодішнє суспільство ця масштабна праця?

5.Французький класицизм

Учитель.Символом культури Франції став новий художній стиль-класицизм.Ідеалом,гідним наслідування митці вважали сюжети з античної історії та міфології.Головне гасло- «Розум і порядок в усьому».

Робота в групах з текстом підручника(с.187-188)

1-ша група –Театр.

2-га група-Живопис.

3-тя група-Архітектура.

Представити результати своєї роботи учні мають у вигляді таблиці «Французький класицизм».

Орієнтований вигляд таблиці

Галузі культури

Характеристика

Театр

 

Живопис

 

Архітектура

 

 

V Узагальнення та систематизація знань

Робота з картою та атласом

Покажіть на карті країну:

  • яка є Батьківщиною першого промислового перевороту;
  • де вийщов перший том «Енциклопедії».

Вправа «Уявний мікрофон»

Дайте визначення поняттям розглянутих на уроці «індустріальна (промислова) революція»,«Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».

Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами з їхніх біографії.

https://history.vn.ua/pidruchniki/podalyak-2016-vs-8-class/podalyak-2016-vs-8-class.files/image223.jpghttps://history.vn.ua/pidruchniki/podalyak-2016-vs-8-class/podalyak-2016-vs-8-class.files/image225.jpghttps://history.vn.ua/pidruchniki/podalyak-2016-vs-8-class/podalyak-2016-vs-8-class.files/image228.jpghttps://history.vn.ua/pidruchniki/podalyak-2016-vs-8-class/podalyak-2016-vs-8-class.files/image233.jpg

 

Джон Локк

Вольтер

Дені Дідро

Мольєр

Д

А

Г

В

А. Філософ,історик ,письменник. Він критикував церкву, проте вважав релігію необхідною для утримання народу в покорі.Вів листування з російською імператрицею Катериною ІІ та прусським королем Фрідріхом ІІ.

Б. Виготовив механічну прядку «Дженні».

В. Французький письменник, драматург і актор.Автор твору «Міщанин-шляхтич».

Г.Філософ,один із авторів «Енциклопедії».

Д. Заклав основи англійського Просвітництва. Особливу роль відводив дотриманню принципу законності.

VІ Підсумки уроку

VІІ Домашнє завдання

1.Опрацювати 22 параграф підручника.

2.Питання 2 на стр.189 письмово.

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
11610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку