У переліку підручників не вказаний підручник С. В. Д'ячкова та С. Д. Литовченка. Але можливе використання підручників інших авторів. Матеріал уроку сприяє розвитку в учнів навичок активної взаємодії, критичного мислення.
Всесвітня історія 8 клас.
Тема «Початок промислового перевороту. Просвітництво».
Очікувані результати. Учні зможуть:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник (С. Д’ячков, С. Литовченко), картки з написами імен історичних діячів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Вправа «Упізнай героя»: Іван Грозний, Олівер Кромвель, Єлизавета І, Вільгельм Оранський. Участь бере четверо учнів (по черзі). Картки з іменами героїв кріпляться так, щоб учень не бачив напису, а ставлячи запитання здогадався про кого іде мова. Запитання передбачають відповідь: так чи ні.
ІІІ. Основна частина.
Винахід |
Рік |
Автор |
Значення |
Мех.. човник |
1733 |
Джон Кей |
Інтенсифікація роботи верстата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Що спільного в цих ідеях?
Чи є суттєві відмінності?
Узагальнення. Чому Просвітництво і промисловий переворот розвивалися в одну епоху? Учні наводять аргументи, які записуються на дошці.
Домашнє завдання: Скласти лінійний кросворд «Просвітництво», використовуючи терміни та імена, що згадуються у параграфі, визначити наслідки промислового перевороту.