Урок на тему " Промисловий переворот. Просвітництво".

Про матеріал

У переліку підручників не вказаний підручник С. В. Д'ячкова та С. Д. Литовченка. Але можливе використання підручників інших авторів. Матеріал уроку сприяє розвитку в учнів навичок активної взаємодії, критичного мислення.

Перегляд файлу

Всесвітня історія 8 клас.

Тема «Початок промислового перевороту. Просвітництво».

Очікувані результати. Учні зможуть:

  • називати хронологічні межі промислового перевороту,
  • пояснювати поняття: промисловий переворот, просвітництво, буржуазія, наймані робітники,
  • характеризувати технічний прогрес, ознаки промислового перевороту,
  • аналізувати погляди просвітників, висловлювати судження щодо значення Просвітництва для промислового перевороту.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання:  підручник (С. Д’ячков, С. Литовченко), картки з написами імен історичних діячів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

Вправа «Упізнай героя»: Іван Грозний, Олівер Кромвель, Єлизавета І, Вільгельм Оранський. Участь бере четверо учнів (по черзі). Картки з іменами героїв кріпляться так, щоб учень не бачив напису, а ставлячи запитання здогадався про кого іде мова. Запитання передбачають відповідь: так чи ні.

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота з підручником: опрацювати пункт «Передумови промислового перевороту» і визначити причини цього явища.
  2. Скласти таблицю «Технічні винаходи». Завдання учні виконують у працюючи в парах. Дати відповідь на запитання: чому, в той період, саме ткацький верстат зазнав найпомітнішої модернізації?

Винахід

Рік

Автор

Значення

Мех.. човник

1733

Джон Кей

Інтенсифікація роботи верстата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Використавши схему в підручнику порівняти ознаки мануфактури та фабрики – відмінне і спільне.
  2. Установити логічний ланцюжок: наукові відкриття і винаходи, розробка принципово нової техніки, зміна матеріально-технічної бази виробництва. Учні, працюючи в групах, установлюють логічний ланцюжок та пояснюють свій результат.
  3. Просвітництво: визначити ідеї просвітників.

 Що спільного в цих ідеях?

Чи є суттєві відмінності?

Узагальнення.  Чому Просвітництво і промисловий переворот розвивалися в одну епоху? Учні наводять аргументи, які записуються на дошці.

Домашнє завдання: Скласти лінійний кросворд «Просвітництво», використовуючи терміни та імена, що згадуються у параграфі, визначити наслідки промислового перевороту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1453
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку