29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок на тему " Промисловий переворот. Просвітництво".

Про матеріал

У переліку підручників не вказаний підручник С. В. Д'ячкова та С. Д. Литовченка. Але можливе використання підручників інших авторів. Матеріал уроку сприяє розвитку в учнів навичок активної взаємодії, критичного мислення.

Перегляд файлу

Всесвітня історія 8 клас.

Тема «Початок промислового перевороту. Просвітництво».

Очікувані результати. Учні зможуть:

  • називати хронологічні межі промислового перевороту,
  • пояснювати поняття: промисловий переворот, просвітництво, буржуазія, наймані робітники,
  • характеризувати технічний прогрес, ознаки промислового перевороту,
  • аналізувати погляди просвітників, висловлювати судження щодо значення Просвітництва для промислового перевороту.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання:  підручник (С. Д’ячков, С. Литовченко), картки з написами імен історичних діячів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

Вправа «Упізнай героя»: Іван Грозний, Олівер Кромвель, Єлизавета І, Вільгельм Оранський. Участь бере четверо учнів (по черзі). Картки з іменами героїв кріпляться так, щоб учень не бачив напису, а ставлячи запитання здогадався про кого іде мова. Запитання передбачають відповідь: так чи ні.

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота з підручником: опрацювати пункт «Передумови промислового перевороту» і визначити причини цього явища.
  2. Скласти таблицю «Технічні винаходи». Завдання учні виконують у працюючи в парах. Дати відповідь на запитання: чому, в той період, саме ткацький верстат зазнав найпомітнішої модернізації?

Винахід

Рік

Автор

Значення

Мех.. човник

1733

Джон Кей

Інтенсифікація роботи верстата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Використавши схему в підручнику порівняти ознаки мануфактури та фабрики – відмінне і спільне.
  2. Установити логічний ланцюжок: наукові відкриття і винаходи, розробка принципово нової техніки, зміна матеріально-технічної бази виробництва. Учні, працюючи в групах, установлюють логічний ланцюжок та пояснюють свій результат.
  3. Просвітництво: визначити ідеї просвітників.

 Що спільного в цих ідеях?

Чи є суттєві відмінності?

Узагальнення.  Чому Просвітництво і промисловий переворот розвивалися в одну епоху? Учні наводять аргументи, які записуються на дошці.

Домашнє завдання: Скласти лінійний кросворд «Просвітництво», використовуючи терміни та імена, що згадуються у параграфі, визначити наслідки промислового перевороту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку