Урок з всесвітньої історії на тему "Середньовічне суспільство". 7 клас.

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з всесвітньої історії у 7 класі на тему "Середньовічне суспільство" з презентацією.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«ФЕОД» - земельне володіння, надане (подароване) господарем—сеньйором своєму васалові (підвладній людині), котрий за це повинен був служити господареві «ФЕОДАЛИ» - володарі феодів ФЕОДАЛІЗМ ПРИЙШОВ НА ЗМІНУ РАБОВЛАСНИЦТВУ І ПАНУВАВ У ЗАХІДНІЙ ЕВРОПІ З V ДО XV СТ.

Номер слайду 3

СЕРЕДНЬОВІЧНЕ СУСПІЛЬСТВО “ТІ, ЩО МОЛЯТЬСЯ” СВЯЩЕННИКИ, МОНАХИ “ТІ, ЩО ВОЮЮТЬ” РИЦАРІ “ТІ, ЩО ПРАЦЮЮТЬ” РЕМІСНИКИ Соціальний статус успадковувався від батька до сина

Номер слайду 4

Перший стан: Oratores – «ті, що моляться» Глави церков — Папа Римський, патріархи. Князі церкви» — архієпископи, єпископи, вікарії, митрополити, абати, ігумени, кардинали. «Біле духовенство» — приходські священики «Чорне духовенство» — ченці. Другий стан: Pugnatores - «ті, що воюють» Глави держав — імператори, королі, великі князі Знать, земельна аристократія - герцоги, графи, віконти, барони Дворяни — рицарі, шевальє («кавалери»). Третій стан: Laboratores - «ті, що працюють Купці — господарі лавок у містах, мандруючі торговці. Володарі торговельних суден. Ремісники — цехові (у містах) і кустарі (у селах і садибах) Селяни — залежні (серви), особисто вільні (віллани).

Номер слайду 5

БІЛЕ ЧОРНЕ ЧЕНЦІ МОНАХИ ПАПА РИМСЬКИЙ АРХІЄПИСКОП ЄПИСКОП АБАТИ СВЯЩЕНИКИ АРХІЄПИСКОПСТВО ЄПИСКОПСТВО ПАРАФІЯ МЕШКАНЦІ СІЛ (МІСЬКИХ КВАРТАЛІВ) ДЕСЯТИНА

Номер слайду 6

КОРОЛІВСЬКІ ЗЕМЛІ

Номер слайду 7

корольMmmmMMЬ ГЕРЦОГИ, МАРКІЗИ ТА ГРАФИ БАРОНИ ТА ВІКОНТИ РИЦАРІ (НЕ МАЛИ ВАСАЛІВ) СЕНЬЙОР ДЛЯ СЕНЬЙОР ДЛЯ СЕНЬЙОР ДЛЯ

Номер слайду 8

БАУСЬКИЙ ЗАМОК. ЛАТВІЯ ГЕНУЕЗЬКА ФОРТЕЦЯ

Номер слайду 9

ЗАМОК ЛАНГЕС

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

ПАРИЗЬКИЙ МУЗЕЙ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ї СЕЛЯНИ ФЕОДАЛИ ПОВИНОСТІ РЕНТА ВІДРОБІТКОВА НАТУРАЛЬНА РЕНТА “ГРОМАДСЬКІ РОБОТИ” НАТУРАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

Номер слайду 16

«ФЕОД» - земельне володіння, надане (подароване) господарем—сеньйором своєму васалові (підвладній людині), котрий за це повинен був служити господареві «ФЕОДАЛИ» - володарі феодів «ВАСАЛІТЕТ» - особиста залежність одного феодала (васала) від іншого (сеньйора)

Перегляд файлу

РОЗРОБКА УРОКУ

(Всесвітня історія 7 клас)

Тема: Середньовічне європейське суспільство.

 

Мета: охарактеризувати структуру середньовічного суспільства;

сформувати уявлення про стани середньовічного суспільства;

розвивати вміння працювати з першоджерелами і аналізувати історичний матеріал.

 

Поняття:феод,феодал,феодалізм,феодальна  ієрархія,васал,сеньор,рицар,селянство,натуральне господарство.

 

Тип уроку: комбінований,

 

Обладнання: Ліхтей І. М. Історія середніх віків: підруч. для 7­го кл. загальноосвіт. навч. закл. — К.: грамота, 2007., атлас, наочність, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І.  Організаційна частина уроку

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм

Як ви гадаєте,кого сьогодні називають рицарем?

 

Робота з таблицею(таблиця на дошці)

Рицар сьогодні

Рицар Середньовіччя

 

Мені приємно,що сьогодні я маю можливість поговорити з вами про часи розквіту рицарства,коли прославлялися воїнські подвиги,служіння дамі серця,рицарський «кодекс честі». Ми здійснимо подорож до замків середньовічних феодалів і дізнаємось про справжнє життя середньовічних рицарів,описаних в літературних творах Мігеля Де Сервантеса «Хітроумний ідальго Дон Кіхот Ламанческий» і Вальтера Скотта «Айвенго».(СЛАЙД № 1)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Після Великого переселення народів в Європі виникають нові держави.

Згадайте,які держави виникли після Верденського договору?(843р.Франція,Італія,Німеччина)

 

Середньовіччя - це були часи постійних війн. В результаті постійних війн правителі були зацікавлені в постійному війську,що складалося б з людей,для яких військова справа була б професією.За виконання військової або іншої служби королі надавали наділ землі разом з селянами(феод).

 

Робота в зошиті.

Феод - спадкове земельне володіння, що надавалося людині за військову або придворну службу.(СЛАЙД № 2)

Володарів феодів називали феодалами.

Спочатку це були тимчасові володіння на період служби,але поступово вони стають спадковими.

Церкви і монастирі теж ставали феодалами. Так формувалася панівна частина суспільства, яка мала велику владу. Тому, характеризуючи суспільний устрій середньовіччя виникло поняття «феодалізм».

Феодалізм- це суспільний устрій, основою якого є                                                                  власність феодала на землю і селян,які на ній працюють.

Поступово,протягом раннього Середньовіччя склалася соціальна структура(будова) суспільства.

 

Згадайте хронологічні межі раннього Середньовіччя?(5-9ст.)

 

Середньовічні богослови,обґрунтовуючи новий устрій,стверджували,що так суспільство розділив Бог.! Саме він визначив місце кожної людини.

 

Робота з першоджерелом («Із праці єпископа Адальберона Ланського, присвячена королю Роберту Благочестивому»).(СЛАЙД № 3)

Опрацюйте документ і визначте:

-на які стани стани Бог поділив суспільство?

-які були обов’язки цих станів?

-чи могло би суспільство існувати без якогось стану?

(СЛАЙД № 4)

Робота з  підручником (ілюстрація стр.64)

Розгляньте ілюстрацію і дайте відповіді  на питання:

-як зображені представники різних верств?

-які відносини існували між духовенством і рицарством?

 

Робота з підручником(с.63) (СЛАЙД №5)

Прочитайте і дайте відповіді на питання:

-Які привілеї мали священнослужителі?(звільнення від служби в армії,звільнення від сплати податків,підпорядкування церковному суду)

-на які группи ділилося духовенство?(біле і чорне)

-хто такі монахи?(одинаки,які жили в монастирях).

-що таке церковна десятина?(десята частина від прибутку,яку сплачувало церкві населення).

 

Згадайте з кусу історії України де, коли і ким  була побудована Десятинна церква?(989р.,ВолодимирВеликий,Київ)

 

-що таке лавра? (монастир)

 

Згадайте коли було засновано Києво-Печерську Лавру?(1051р.монах Антоній  і його учень Феодосій)

 

В Середньовіччі існував принцип «ВАСАЛ МОГО ВАСАЛА-НЕ МІЙ ВАСАЛ».(СЛАЙД № 6)

 

Робота в групах.

Опрацюйте текст підручника с.66 і дайте відповіді на питання:

1 група

-що таке васалітет?

-хто такі васали?

2 група

-хто такі сеньори?

-які привілеї вони мали?

3 група

-чиїм васалом був король?

-що означає принцип «Васал мого васала – не мій васал»

 

Таким чином, в Європі склалися відносини між сеньорами і васалами, які нагадували драбину(піраміду). На вершині цієї драбини був король,який вважався васалом Бога.( СЛАЙД № 7)

Історики називають таку «феодальну драбину»- феодальною ієрархією.

 

В 9-10 ст.в Європі з’являються оборонні споруди нового виду-замки. (СЛАЙД № 8,9,10)

Замок був одночасно і фортецею і помешканням феодала.

 

Повідомлення учня «Середньовічний замок»

 

Що означає поняття «рицар»(або лицар)

Рицар-середньовічний шляхетський титул в Європі.

Разом із замками в Європі  виникли і важко озброєні професійні воїни-РИЦАРИ.

 Вони були головними діючими особами всіх воєн епохи Середньовіччя.

 

Повідомлення учня «Рицарство».

 

В Парижі навіть існує музей історії Середньовіччя, утворений в 1832 році,в якому зберігаються унікальні експонати цього періода.( СЛАЙД № 12,13,14)

 

Найчисельнішим станом середньовічного суспільства було –СЕЛЯНСТВО.

Шляхи поневолення селян були різні. Селяни втрачали і власність на землю і незалежність.(СЛАЙД № 15)

В середні віки існувало НАТУРАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО(все,що самі виготовляли,те і споживали)Це був найнижчий стан  у соціальній структурі.Селяни були не васалами, а підданими. Життя селян було тяжким, вони виконували ФЕОДАЛЬНІ ПОВИННОСТІ(примусові обов,язки,ренту)Рента поділяласьна:

-рента відробіткова(обробляли поля,прцювали в господарстві)

-натуральна рента(м,ясо,яйця,мед,полотно)

-громадські роботи(чистили водойми,будували мости).

На відміну від Стародавнього світу,коли працю зневажали,як негідну для вільного громадянина,в період Середньовіччя  церква освячувала працю трудівників.

IV.Висновки (СЛАЙД № 16)

 

V.Рефлексія

 

Чи сподобався вам урок?

Що нового ви дізналися нга цьому уроці?

 

VI.Домашне завдання Параграф 9,написати твір-роздум «Рицар сьогодення,хто ти?»

 

 

 

 

 

 

                                               Додаток

 

Єпископ Альберон Ланський  про стани  (XI ст.)

 

«Перший стан-воїни,захисники церкви і народу,яких без винятку,як сильних,так і слабких…

Другий стан-селяни;ці нещасні люди мають щось лише ціною тяжкої праці.Всім-грошима,одягом,харчами-забеспечують вони весь світ.Жодна вільна людина не змогла б прожити без селян…Селянин годує господаря,який стверджує,що це він годує селянина…Так дім Божий (суспільство) поділяється на три частини: одні моляться,інші воюють,ще якісь працюють.Три…частини не потерпають від своєї відокремленості: послуги,надані однією з них,створюють умови для праці двох інших;відповідно кожна частина піклується про ціле.Так цей троїстий союз залишається єдиним,завдяки чому панує закон,а люди насолоджуються миром».

 

zip
Додано
26 квітня 2019
Переглядів
4329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку