Контрольна робота для учнів 7 класу із всесвітньої історії містить різнорівневі завдання, які дають можливість оцінити рівень знань учнів з даної теми "Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст."
2.Коли барони примусили англійського короля підписати «Велику Хартію вольностей»?
1. 1215; 2. 1265; 3. 1302; 4. 1337.
3. Що сприяло закріпленню територіальної роздробленості Священної Римської імперії?
1. невдачі імператорів у Хрестових походах до Палестини;
2. провал політики наступу на Схід;
3. поразка італійської політики імператорів;
4. втрата володінь у війнах із Францією.
4. На Піренейському півострові арабів називали:
1. мамлюками; 2. Сарацинами;
3. сельджуками; 4. Маврами.
5. Головним джерелом доходів італійських міських республік Генуя і Венеція були:
1. ремесла; 2. Міжнародна торгівля;
3. військові перемоги; 4. Золоті копальні.
6. Битва під Гастінгсом вирішила подальшу долю:
1. Німеччини; 2. Англії;
3. Франції; 4. Італії.
7. Назвіть найбільші італійські міста-республіки.
8. У чому полягає значення Великої хартії вольностей?
9. Якими були причини Столітньої війни?
10. Охарактеризуйте станово-представницьку монархію як форму державності.
3.Гаральд; 4. Вільгельм Завойовник.
2. Вислів «Ходіння в Каноссу» з’явився після конфлікту Папи Римського Григорія VII з імператором:
1. Генріхом IV; 2. Фрідріхом І;
3. Оттоном І; 4. Фрідріхом ІІ.
3. Орган станового представництва у Священній Римській імперії мав назву
1. парламент; 2. Генеральні штати;
3. рейхстаг; 4. Конклав.
4. Про складову якого процесу йдеться в уривку із джерела:
«Цього (1085) року зібрав король Альфонсо велике військо … й почав облогу міста. Маври добре укріпили Толедо… Але зібралося в Толедо надто багато людей, і вичерпалися його припаси, й довелося маврам здати місто…»
5.Церковний суд –
1. автодафе; 2. єретики;
3. інквізиція; 4. Золота булла.
6. Прихильники Папи Римського у боротьбі проти німецьких імператорів
1. гвельфи; 2. гібеліни;
3. графи; 4. гонфалоньєри.
7. Опишіть духовний світ норманів.
8. Назвіть причини Хрестових походів.
9. Що таке Ганза? З якою метою він був створений?
10. Що таке Реконкіста? Які позитивні та негативні сторони цього процесу?