2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Урок з всесвіту "Розпізнавання стану води у природі та умовні позначення пов’язаних з ними погодних явищ; перістих, купчастих і шаруватих хмар" за програмою «Світ чекає крилатих»

Про матеріал
Мета: Розширити уявлення учнів про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки, розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам’ять, мислення, увагу, мовлення); збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан дітей.
Перегляд файлу

Урок з всесвіту за програмою «Світ чекає крилатих» для учнів 2 класу

                                  ВСЕСВІТ

                                           Журнал №8

Тема: Вода. Три стани води. Розпізнавання стану води у природі (твердий, рідкий, газоподібний) та умовні позначення пов’язаних з ними погодних явищ; перістих, купчастих і шаруватих хмар (за спостереженням у довкіллі, світлинами, відеорядом).

Мета: Розширити уявлення учнів про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки, розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам’ять, мислення, увагу, мовлення); збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан дітей.

                                Хід уроку

  1. Вступна частина заняття.

                1.Організаційний момент

                2. Хвилинка спостережень

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Яка сьогодні температура?
  • Чи є на дворі вітер? Опади?
  • Які зміни відбулися в неживій природі?
  • Як поводять себе тварини?
  • Які роботи виконують люди?

3.Розгадування кросворда

                          ВОДА

  • Що ви уявляєте, коли чуєте слово вода?

              4. Постановка проблемного питання.

- Лаксики звернулись до нас за допомогою розібратися звідки беруться хмари і опади. Допоможемо їм?

  1. Основна частина заняття.
  1. Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Вода.»
  2. Розгадування загадок про стани води.

~Само з води і по воді плаває. (Крига)

~Не дід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан і називається … (Туман)

~Круглий, ніби горох, з хмар торох, торох. Пада – сонцю не рад, кризі й дощику - брат.(Град)

~ Намистиночки нові ніч згубила у дворі, вранці сонечко встало – намистинки позбирало. (Роса)

  1. Завдання і запитання до малюнка на с.20-21
  • Які репродукції зображено?
  •  Чим вони схожі? Чим вони відрізняються?
  •  Які явища природи зображено? Які звуки ви б змогли почути, якби опинились в зображеному середовищі? Які запахи могли відчути?
  • Яку пору року зображено? Які загадки про цю пору року вам відомі?

4. Робота з репродукціями

- Розгляньте репродукції картин. Що на них зображено – натюрморт, портрет чи пейзаж? Як художники могли б їх назвати? Обведіть осінні пейзажі. Які явища природи зображено на картинах? З’єднайте лініями репродукції з умовними позначками зображених на них явищ природи. Які з цих явищ спостерігаються переважно восени?

- У яких станах може перебувати вода у природі? Позначте олівцем зеленого кольору репродукцію із зображенням води у твердому стані, олівцем синього кольору – репродукцію із зображенням води у рідкому, олівцем червоного кольору – репродукцію із зображенням води у газоподібному.

               5. Робота зі світлинами на с.28

- Якою може бути температура води в зображених на світлинах станах? Покажи цю температуру на зображеннях термометрів червоною лінією.

                           6. Перегляд відео.

Гейзер – https://www.youtube.com/watch?v=p8VIEB5pR_A

Водоспад – https://www.youtube.com/watch?v=bupp3DGgYhg

Айсберг – https://www.youtube.com/watch?v=CKq7ZFO2dxs

 

              7. Асоціативний кущ

- Що ви уявляєте, коли чуєте слово хмара?

              8. Довідкове бюро «Чомусики»

У повітрі присутні пари води. Чим тепліше повітря, тим більше водяної пари він може утримати, так як він розширюється. При охолодженні повітря вже не може утримати в собі вологу.

Коли повітря охолоджується, з нього виділяється зайва волога у вигляді дрібних крапель води (при температурі +) або кристалів льоду (при температурі -).

Коли конденсація вологи відбувається недалеко від поверхні Землі, то утворюється туман. Коли конденсація відбувається високо в атмосфері, то утворюються хмари.

                  9. Завдання №5 на с.29

- Хмари бувають різні. У більш низьких шарах утворюються шаруваті і купчасті, вище – шарувато-купчасті і перисто-шаруваті.

- Розгляньте світлини із зображенням хмар. Прочитайте їх назви. Доповніть інформацію за світлинами, запишіть.

                 10. Завдання №4 на с.29

- Що зображено на малюнках? З перших букв назв зображених об’єктів складіть слово. Що воно означає?(Хмара)

III. Підсумкова частина заняття.

                 1. Завдання №6 на с.29

- Що зображено на малюнку? Яку пору року зображено? Доведіть. Які хмари зображено?

- Розфарбуй олівцем синього кольору зображення води у твердому стані, олівцем блакитного кольору – в рідкому стані і олівцем сірого кольору у газоподібному стані. Домалюй зображення стрілок, щоб показати коло обіг води в природі.

                  2. Релаксація «Якими бувають хмари»

Режим доступу – https://www.youtube.com/watch?v=CKq7ZFO2dxs

  • Як ви думаєте, скільки важить хмара? (Метеорологи вважають близько 5-10 тон. Для порівняння: вага слона 6 тон)

                               3.Селфі-трек

  • Розкажіть батькам/лаксикам, що цікавого ви дізналися про зображені на світлинах явища природи, хмари.

 

 

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку