Урок з всесвіту за програмою «Світ чекає крилатих» для учнів 2 класу
ВСЕСВІТ
Журнал №8
Тема: Вода. Три стани води. Розпізнавання стану води у природі (твердий, рідкий, газоподібний) та умовні позначення пов’язаних з ними погодних явищ; перістих, купчастих і шаруватих хмар (за спостереженням у довкіллі, світлинами, відеорядом).
Мета: Розширити уявлення учнів про значення води у природі; про три стани води і властивості води; формувати елементарні поняття вода – речовина, поняття опади, хмари; робити висновки, розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам’ять, мислення, увагу, мовлення); збагачувати словниковий запас; виховувати естетичне сприйняття об’єктів природи; поліпшувати психоемоційний стан дітей.
Хід уроку
1.Організаційний момент
2. Хвилинка спостережень
3.Розгадування кросворда
ВОДА
4. Постановка проблемного питання.
- Лаксики звернулись до нас за допомогою розібратися звідки беруться хмари і опади. Допоможемо їм?
~Само з води і по воді плаває. (Крига)
~Не дід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан і називається … (Туман)
~Круглий, ніби горох, з хмар торох, торох. Пада – сонцю не рад, кризі й дощику - брат.(Град)
~ Намистиночки нові ніч згубила у дворі, вранці сонечко встало – намистинки позбирало. (Роса)
4. Робота з репродукціями
- Розгляньте репродукції картин. Що на них зображено – натюрморт, портрет чи пейзаж? Як художники могли б їх назвати? Обведіть осінні пейзажі. Які явища природи зображено на картинах? З’єднайте лініями репродукції з умовними позначками зображених на них явищ природи. Які з цих явищ спостерігаються переважно восени?
- У яких станах може перебувати вода у природі? Позначте олівцем зеленого кольору репродукцію із зображенням води у твердому стані, олівцем синього кольору – репродукцію із зображенням води у рідкому, олівцем червоного кольору – репродукцію із зображенням води у газоподібному.
5. Робота зі світлинами на с.28
- Якою може бути температура води в зображених на світлинах станах? Покажи цю температуру на зображеннях термометрів червоною лінією.
6. Перегляд відео.
Гейзер – https://www.youtube.com/watch?v=p8VIEB5pR_A
Водоспад – https://www.youtube.com/watch?v=bupp3DGgYhg
Айсберг – https://www.youtube.com/watch?v=CKq7ZFO2dxs
7. Асоціативний кущ
- Що ви уявляєте, коли чуєте слово хмара?
8. Довідкове бюро «Чомусики»
У повітрі присутні пари води. Чим тепліше повітря, тим більше водяної пари він може утримати, так як він розширюється. При охолодженні повітря вже не може утримати в собі вологу.
Коли повітря охолоджується, з нього виділяється зайва волога у вигляді дрібних крапель води (при температурі +) або кристалів льоду (при температурі -).
Коли конденсація вологи відбувається недалеко від поверхні Землі, то утворюється туман. Коли конденсація відбувається високо в атмосфері, то утворюються хмари.
9. Завдання №5 на с.29
- Хмари бувають різні. У більш низьких шарах утворюються шаруваті і купчасті, вище – шарувато-купчасті і перисто-шаруваті.
- Розгляньте світлини із зображенням хмар. Прочитайте їх назви. Доповніть інформацію за світлинами, запишіть.
10. Завдання №4 на с.29
- Що зображено на малюнках? З перших букв назв зображених об’єктів складіть слово. Що воно означає?(Хмара)
III. Підсумкова частина заняття.
1. Завдання №6 на с.29
- Що зображено на малюнку? Яку пору року зображено? Доведіть. Які хмари зображено?
- Розфарбуй олівцем синього кольору зображення води у твердому стані, олівцем блакитного кольору – в рідкому стані і олівцем сірого кольору у газоподібному стані. Домалюй зображення стрілок, щоб показати коло обіг води в природі.
2. Релаксація «Якими бувають хмари»
Режим доступу – https://www.youtube.com/watch?v=CKq7ZFO2dxs
3.Селфі-трек