Урок з всесвіту за програмою «Світ чекає крилатих» для учнів 2 класу
ВСЕСВІТ
Журнал №8
Тема: Вода. Три стани води. Заміна стану води при нагріванні та охолодженні: плавлення, кипіння, замерзання. Випаровування. Конденсація. Колообіг води в природі. Хмари. Старт навчальних проектів «Вода у творах мистецтва», « Цікавинки про сніжинки».
Мета: Сформувати в учнів уявлення про роль води в природі, агрегатні стани води; властивості води-рідини.
Дослідити переходи води з рідкого стану в газоподібний і з газоподібного в рідкий.
Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Вчити працювати в групах, безпечно, правильно та охайно проводити досліди.
Дотримуватися правил безпеки під час проведення дослідів.
Навчити дітей економному використовуванню води.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2. Хвилинка спостережень.
3.Бесіда за малюнком на с. 2-3.
4. Розгадування загадок.
Відома з віку рідина, усяк її вжива
Буває мокрою вона, сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка, тверда,
Звичайно, підкажіть … (вода)
Мене частенько просять, ждуть
А як покажусь – ховатися почнуть. (дощ)
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води. (сніжинка)
2. Завдання 1 журналу №8 с.10
- Що зображено на малюнку? Яку пору року зображено на малюнку? Поясніть свою думку. Хто зображений на малюнку? Що робить кожен із зображених на малюнку?
-У скількох і яких станах може перебувати вода? Обведіть олівцем синього кольору зображення води у твердому стані, в рідкому стані – олівцем зеленого кольору, в газоподібному стані – олівцем червоного кольору.
2.Завдання 2 журналу №8 на с.10
- Що зображено на світлинах? Підпишіть під світлинами назви зображених явищ (град, іній, роса, туман, дощ). Чим схожі ці явища? Позначте світлини із зображенням явищ природи, які можна спостерігати переважно восени? У яку пору року можна спостерігати інші явища?
3.Завдання 3 журналу №8 на с.11
- Що зображено на кожній світлині? Прочитай назви зображених процесів. У яких станах перебуває вода на кожній світлині? Якою може бути температура води в зображених на світлинах станах? Покажіть цю температуру на зображеннях термометрів червоною лінією.
4. Завдання 4 журналу №8 на с.11
Дослід випаровування і конденсації води.
- Де у природі ми зустрічаємося з явищами випаровування та конденсації? Обведіть під світлиною слово, що називає об’єкт, який утворюється в зазначеному процесі. (роса, хмари).
III. Підсумкова частина заняття.
1. Завдання 5 журналу №8 на с. 11
- Які стрілки ілюструють конденсацію, а які випаровування? Розфарбуй стрілки за вказаною умовою (випаровування олівцем жовтого кольору, конденсацію олівцем синього кольору). Допишіть назві моделі. Перегляд відео. Розфарбуйте малюнок так, щоб пейзаж став осіннім.
2. Релаксація. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=Y90xeoQf4Co
3. Селфі-трек
До 1завдання – за малюнком розкажи лаксикам про властивості води.
До 4завдання – наведи
приклад конденсації та випаровування у природі.