Урок з я досліджую світ .Анатолій Дімаров " Для чого людині серце?"

Про матеріал
Цей урок допоможе учням співпереживати з героями, розвинути добро, милосердя.
Перегляд файлу

                                                                

Тема уроку: Людина з добрим серцем . Анатолій Дімаров "Для чого людині серце"

 

Мета:познайомити з новим твором, вчити визначати дійових осіб у творі;

виробляти навички виразного читання;формувати уміння і навички

аналізувати ,робити висновки з прочитаного , визначати головну думку твору; розвивати усне мовлення , збагачувати словник учнів; виховувати прагнення творити добро.

Тип урок: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, картки для групової роботи, портрет А.Дімарова, дидактичний матеріал, малюнки.

Міжпредметні зв`язки: природознавство.

 

 

                                                    ХІД УРОКУ

 

І.Організаційний момент

1.Психоформула

На доброті існує світ

І добротою пахне хліб.

На допомогу друзям йти -

Це також вияв доброти.

І до людей любов свята

Це чистота і доброта.

 

ІІ.Актуалізація опорних знань

1.Вступна бесіда

У нас незвичайний урок і мені б хотілося, щоб всі звернули увагу на ці слова, які будуть девізом уроку.

 

Девіз уроку:"Добре бачить тільки серце: найголовнішого очам не видно"

А.де Сент-Екзюпері

Діти, а чи знаєте ви, що вченими доведено, що людина на протязі дня використовує близько 7 тисяч слів. А чи багато добрих справ вдається зробити дитині за годину в день.Сьогодні в кожного з вас є гарна нагода попрацювати разом і відчути задоволення від спільної праці, відчути допомогу кожного, один одному і звичайно попрацювати на уроці. Для того, щоб наш урок був гарним, змістовним нам треба встановити правила уроку ізараз прочитаємо рядки, встановлюючи правила уроку:

говорити по черзі

поважати думку інших

не критикувати

не говорити зайвого

бути позитивним

говорити від свого імені

слухати інших

бути толерантним

2.Технологія "Очікування"

Якщо ви вважаєте, що урок потрібен, щоб отримати нові знання, підніміть червону картку; якщо урок потрібен лише для цікавого спілкування-синю картку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми і мети уроку.

1.Гра"Озвуч малюнок".Постановка проблемного питання.

C:\Users\Максим\Pictures\img001.jpgC:\Users\Максим\Pictures\img002.jpgC:\Users\Максим\Pictures\img003.jpg

             допомога                              доброта                                серце

2.Вправа"Ґронування"

Що вам приходить на думку, коли ви чуєте слово серце?

                                     C:\Users\Максим\Desktop\img004.jpg

3.Вправа"Обери позицію"

-А от мені цікаво дізнатись:якби вчені винайшли таке штучне серце, яке б працювало вічно, тоді і люди б ніколи не помирали.

Яке серце обрали б для себе ви ?

-Піднесіть синю картку ті, хто вважає, що краще жити вічно зі штучним серцем.

А червону-ті, хто думає, що краще жити зі справжнім людським серцем стільки, скільки воно зможе працювати.

-Добре.Я зрозуміла вашу позицію.Можливо, хтось із вас змінить свою думку протягом уроку,бо ми сьогодні будемо читати казку"Для чого людині серце".

Написав її Анатолій Андрійовий Дімаров. 

Сьогодні головним словом буде слово серце.Ми поставимо головне питання                 "Для чого людині серце?

- На це питання  отримаємо відповідь.

3. Виступ групи "Дослідники"

1 учень   Для  життя людини серце є найголовнішим органом від усіх.Навіть мозок  не є настільки важливим для утримання життя як серце. Від мозку можна відрізати деякі частини і людина буде жити. А від серця такого зробити не можна.

2 учень  Серце-живий насос, який ніколи не зупиняється.Воно забезпечує  безперервний  та одночасний рух крові зразу по всіх судинах тіла. Кров ,яку серце  перегнало до легень, збагачується киснем. Вона насичена живильними речовинами та киснем, відправляється до найдальших ділянок тіла- до рук і ніг, а також до життєво важливих органів, таких, мозок і печінка.

4.Виступ групи "Бібліографи"

C:\Users\Максим\Pictures\img005.jpg

1учень Анатолій Андрійович Дімаров народився 5 травня 1922р в місті Миргороді на Полтавщині.Мати була дочкою священника, батько-Андронік Гарасюта.Справжнє прізвище доводилося приховувати .Матизмінила документи і дала дітям прізвище Дімаров.Так Анатолій виріс під прізвищем Дімаров.

2 учень Життя Анатолія Дімарова було складним.У дитинстві письменникові довелося пережити голодомор. Після школи Анатолій Андрійович був признаний до армії. Під час війни був командиром партизанського загону.Має кілька поранень.Нагородженний орденами і медалями.

3 учень Після війни Анатолій Андрійович навчався в літературному інституті в Москві, потім у Львівському педагогічному інституті.Згодом працював редактором газети "Радянська Волинь".Письменник написав кілька захоплюючих крижок для дітей:"На коні і під конем ",Про хлопчика, який не хотів їсти", "Друга планета", "Блакитна дитина". Анатолій Дімаров двічі нагороджений національною премією імені Тараса Шевченко.

 

Фізкультхвилинка

ІІІ Робота над текстом казки

1. Словникова робота

плем`я                  дошкулити                  найлютіший

жевріючи             вагаючись                   ненавидіти

крижане               переборола                  назбиралося

- Прочитайте, які слова незрозумілі.

ДОВІДКОВЕ БЮРО:

 

ДОШКУЛИТИ-завдати шкоди;

РИНУТИСЯ-швидко кинутися;

ВАГАЮЧИСЬ-виявити нерішучість;

ЖЕВРІЮЧИ-горять, без полум`я.

2.Первинне читання твору(Читання вчителем і сильними учнями)

- Послухайте і скажіть чи легко бути добрим

3.Відтворення змісту прочитанного

-Кого зустріли дерев`яні чоловічки у своєму лісі ?

-Що їх здивувало у звичайній дівчинці ?

-Чому дерев`яні чоловічки не знали ніяких почуттів ?

-Де взяв серце один із чоловічків

4.Робота в групах.Мовно-логічнезавдання."Віднови послідовність"

                                                   ПЛАН

-Біля кожного пункту плану поставте його правильний порядковий номер.

Дерев`яні чоловічни

Лікар, що міняє серця

Незвичайна гостя

Чоловічок з серцем

Нелегкий вибір

Полум`яне серце зігріває хлопчика

C:\Users\Максим\Desktop\IMG_20100129_060256.jpg  C:\Users\Максим\Desktop\IMG_20100129_060235.jpg 

5.Характеристика головного героя

-Який же дерев`яний чоловічок ?

Виберіть слова, які характеризують дерев`яного чоловічка .

C:\Users\Максим\Pictures\img007.jpg

(Чуйний, жорстокий, добрий, байдужий, безкорисливий, милосердний, заздрісний, хитрий, злий)

6.Визначення головної думки казки

Тільки серце відрізняє справжню людину від дерев`яного чоловічка,

дає можливість насолоджуватись життям і, навіть, жертвувати ним за ради іншої людини.

ІV.Підсумок уроку

Вправа"Незакінченне речення"

На уроці я навчився...

На уроці я дізнався...

Цей урок змусив менезадуматися..

 

V.Домашнє завдання.Побажання

Вдома ви продовжите роботу над казкою.

Оберіть завдання, яке б ви хотіли виконати.

1.Прочитати казку, діалог читати за ролями.

2.Прочитати і стисло переказати казку.

3.Скласти характеристику дійових осіб казки.

Ви ще маленькі і у вас все попереду.Я бажаю вам, щоб ніколи не згас той вогник доброти, який оселився у ваших сердечках. Мені хочеться, щоб ви цінували в людях  добро, чесність, справедливість. Щоб про вас можна було просто сказати, що ви справжня людина.  А на згадку про наш урок прийміть від мене ось ці сердечка. Нехай вони завжди надихають вас на добрі вчинки.

 

docx
Додав(-ла)
Клісова Тетяна
Пов’язані теми
Літературне читання, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
3 січня 2022
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку