Паламарчук С.В.
Конспект уроку «Я досліджую світ»
Урок 4
Тема. Безпека на дорогах. Які бувають дороги? (с.15)
Мета: Формування предметних компетентностей:
сприяти розширенню уявлення про види доріг у сільській та міській місцевості;
сприяти формуванню уявлення учнів про необхідність дотримання правил дорожнього руху, історію їх виникнення;
формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою/ здатність спілкуватися рідною:
усного висловлювання своїх вражень від спостережень;
навчання впродовж життя (уміння вчитися): сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; самоорганізовуватися до навчальної діяльності; розвивати готовність самостійно працювати з новим, доступним за складністю матеріалом, мати власну думку, обґрунтовувати її, свідомо прагнути до самоконтролю;
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічна компетентність: спостереження, дослідження і відтворення довкілля та явищ;
загальнокультурна: розвивати культуру міжособистих відносин, толерантну поведінку;
комунікативна: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальна: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, в групі; прояву відповідальності за особистий і колективний результат; виховувати дбайливе ставлення до природи, до людей, до самого себе;
інформаційно-комунікаційна компетентність: розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника та медіа; вчити орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; уміння аргументувати й відстоювати свою думку; самостійного (чи за допомогою дорослого) використання
інформаційних технологій;
здоров’язберігаюча: формувати навички дбайливого ставлення до психічного
здоров’я свого та оточуючих; розвивати увагу;
інноваційність: виявлення бажання впроваджувати нові ідеї.
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент: учень пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі;
Діяльнісний компонент: описують дороги свого населеного пункту, їх покриття;
розповідають про історію виникнення правил дорожнього руху;
Ціннісний компонент: обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до/зі школи з урахуванням правил дорожнього руху;
обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком;
дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, таблиця, конструктор LEGO «Шість цеглинок», світлофорики.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна і здоров'язбережувальна, мовно-літературна, математична, інформатична.
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Ранкове коло:
Слайди 1-3. Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєм вам ми здоров’я й добра!
Слайд 4. Програма «Як почуває себе ненька Україна?» в прямому ефірі.
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ І ПЛАНУВАННЯ (ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ)
1.Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку
Визначення разом з учнями мети уроку
Слайд 5. Актуалізація теми тижня:
Щоб мені кудись дійти,
Треба всю її пройти.
Бере початок від порога
Далека чи близька… дорога.
2. Формулювання цілей планування роботи (малюнковий план уроку)
3. Передбачення очікуваних результатів
– Що саме вам було б цікаво дізнатись на сьогоднішньому уроці?
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ)
Слайд 6. Які бувають дороги?
за містом і в селах є ґрунтові дороги.
2. Бесіда «Правила дорожнього руху»
Слайд 7. Коли ти йдеш вулицею ти: ПІШОХІД
Слайд 8. Коли ти їдеш в транспорті ти: ПАСАЖИР
Слайд 9. За кермом сидить: ВОДІЙ
Слайд10. Пам’ятка. Запам’ятай!
3. Фізкультхвилинка.
Слайд11. Рухлива вправа.
Стій, машино! Тихше хід.
На дорозі — пішохід!
Він дорогу переходить по доріжці... Перехід!
"Їхати" ми перестали і тепер всі дружно встали.
Будем ми відпочивати, нумо вправу починати:
Руки — вгору, руки — вниз, і легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали, раз — присіли, другий — встали,
Всі в "машини" посідали й знову їхати почали.
4. Проблема.
Слайд12. Поміркуй.
Підсумок: Для всіх учасників дорожнього руху, щоб вони були у безпеці, створено правила, яких всі повинні дотримуватися.
5. Перегляд уривку із мультфільму
Слайд 13. Перегляд уривку із мультфільму «Абетка безпеки на дорозі — Історія правил дорожнього руху» (з 01:28 до 03:42) https://tinyurl.com/y6qkqfuu
6.Бесіда
Слайд 14. Запитання від Мурчика.
(у Давньому Римі).
Слайд 15. Слово вчителя. Підсумок
7. Обговорення вірша «Еволюція транспорту» (уривок)
У минулому столітті,
Не було такої миті:
Щоб не спілкувались люди,
Щоб не побували всюди.
Щоб дістатися кудись,
Був потрібен транспорт скрізь.
Тоді коней запрягали
І в дорогу вирушали.
Коні добру силу мали
І як транспорт виручали.
Карета й четверо коліс,
А пасажирів кучер віз.
Карети мчали швидкі, веселі.
Тягнули їх коні в міста і села
Розкішні пані кучерів хвалять,
Що ні до кого вони не сигналять.
Пройшли роки, змінився транспорт.
Немає вже коней на трасі
Машини мчать швидкі, грузові,
І легкові — не віз гужовий.
Тепер, щоб безпечно людям йти,
І щоб не трапилось з ними біди,
Дорожні знаки треба знати.
І правила безпеки вивчати…
Ірина Гаврилюк
Запитання для обговорення:
Підсумок: Без знання правил дорожнього руху ми можемо наражатися на небезпеку.
8. Бесіда «Сучасні дороги»
Слайд16. Перегляд уривок із мультфільму «Абетка безпеки на дорозі — Історія правил дорожнього руху» (з 03:42 до 04:40) https://tinyurl.com/y6qkqfuu
Запитання для обговорення:
Підсумок:
— поліцейський-регулювальник.
Слайд 17. Словничок.
Тротуар – елемент вулиці, призначений для руху пішоходів.
Проїзна частина – елемент вулиці, призначений для руху транспорту.
Бордюр – це відокремлення тротуару від проїзної частини.
Слайд 18. Велосипедна доріжка
9.Робота з підручником
Запитання для обговорення:
Підсумок: Для водіїв та пішоходів на дорогах встановлюють дорожні знаки.
10.Фізкультхвилинка.
Слайд 19. Рухлива гра «Не плутай сторони»
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
1. Закріплення вивченого
Слайд 20. Відгадай загадку.
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене! Світлофор
Слайд 21. Робота з СВІТЛОФОРИКАМИ
Слайд 22. Розкажіть
Слайд 23. Розкажіть.
2. Підсумок. Перегляд мультфільму
Запитання для обговорення:
Підсумок: У майбутньому також існуватимуть правила дорожнього руху, хоча вони й дещо зміняться.
3.Завдання додому
«Майбутнє дорожнього руху» для наступного уроку.
4.Рефлексія. Вправа «Веселка» з цеглинками ЛЕГО
Слайд 24. Розкажіть