Дидактичні ігри на уроках ядс

Про матеріал
Найпоширенішою формою реалізації освітніх завдань НУШ є дидактичні ігри та вправи. Вони відкривають дітям широкий простір для самостійного пізнання світу, навчають практично застосовувати знання та вміння, креативно мислити. Адже гра для дитини - це праця, гра - це навчання. Гра має проходити через усе життя дитини. За допомогою гри діти дізнаються чимало нового про країну, в якій живуть, про природу та її закони, про стосунки з однолітками та дорослими, зазирнути у минуле та майбутнє.
Перегляд файлу

 

 

 

Дидактичні ігри                до уроків ЯДС

 

 

                                          Автор: Гриценко В.О.

 

 

Найпоширенішою формою реалізації освітніх завдань  НУШ є дидактичні ігри та вправи. Вони відкривають дітям широкий простір для самостійного пізнання світу, навчають практично застосовувати знання та вміння, креативно мислити

Особливість ігрової діяльності полягає в тому, що в ній успішно засвоюється зміст навчальної діяльності. Використання гри сприяє зміні мотивів поведінки, розкриттю нових джерел розвитку пізнавальних сил, підвищенню самооцінки школярів, установленню дружніх стосунків у мікрогрупі й колективі, розвитку уяви тощо.

 

Знайди дерево.

Вчитель роздає учням листки і плоди різних дерев. По сигналу кожний підбігає до того дерева, з якого зірваний листок або плід.

 

Що змінилось?

Ігровий матеріал: предметні картинки. На набірному полотні виставлені предметні картинки: квіти, листки, плоди, тварини. По сигналу вчителя діти закривають очі. Ведучий забирає одну картинку. Учні називають, яку картинку ведучий забрав.

 

Де росте?

Вчитель кидає дітям по черзі м'яч і називає рослину. Учень, який зловив м'яч, повинен відповісти, де росте − в саду, в полі, на лузі, в лісі.

 

Знайди пару.

Дітей, що грають, ділять на 2 команди: одній роздають листки, другій - плоди. По сигналу учні стають парами так, щоб листки відповідали плодам.

Пара, що правильно утворилась, проходить через "чарівні ворота" (двоє дітей з піднятими руками вверх). Якщо завдання виконано не вірно, ворота закриваються (руки опускаються).

 

Знайди 3 однакових листки.

Ігровий матеріал: натуральні об'єкти чи предметні картинки.

Гру проводять восени під час екскурсії. Вчитель показує дітям листок дерева, куща. Учні повинні знайти по 3 відповідних листки. Виграє той, хто виконає завдання швидше.

 

Потрібно - не потрібно.

Ведучий говорить: "Я хочу посадити город. Капуста потрібна?" Діти відповідають: "Потрібна". Перераховуючи овочеві рослини, ведучий називає фруктові. Хто із дітей помилився, платить фант.

 

Що виростили люди?

Учні діляться на декілька команд. Одна із них "збирає" овочі, друга - фрукти. Збирати можна реальні предмети чи картинки з їх зображенням. Перемагає та команда, яка швидше справилась із завданням.

 

Які овочі потрібні для борщу?

Ігровий матеріал: натуральні овочі чи предметні картинки.

Вчитель пропонує дітям "зварити" до обіду борщ. Учні вибирають овочі, які потрібні для борщу. Серед овочів повинні бути і ті, які для борщу не потрібні.

 

 

 

 

Гра−загадка «Ліс»

Ігровий матеріал різних дерев, іграшки (тварини). Вчитель загадує загадки, а діти відгадують. Якщо відповідь не вірна, ведучий на столі виставляє предмет - відгадку. (Загадки повинні бути про лic).

 

Хто де живе?

Учні уточнюють, де живуть домашні і дикі тварини, вибирати, вибирають дітей на ролі білочок, зайчиків, лисичок. Кожна тваринка шукає  будиночок, в якому можна заховатись від ворога. В ході гри вчитель пояснює, що білки живуть і ховаються на деревах, а у зайчика немає будиночка, він ховається в кущах. "Зайчики" і "білочки" граються на галявині. По сигналу вчителя "Обережно: лисиця!" білочки біжать до дерева, зайчики - до кущів. Лисиця ловить тих, хто неправильно заховався.

 

Хто прийде до ведмедя в гості?

Ігровий матеріал: предметні картинки. На набірному полотні вчитель виставляє предметні картинки із зображенням моркви, бочки меду, грибів. Створюється ігрова ситуація: ведмідь чекає гостей і приготував для них ласощі. Учні повинні відгадати, кого в гості чекає ведмідь.

 

Яка пора року?

Великі картинки із зображенням пір року розкладають на столі. На маленьких картинках зображенні предмети, якими користуються люди в ту чи іншу пору року, (одежа, знаряддя праці, ігровий інвентар.) Маленькі картинки роздаються дітям. Діти, які грають, повинні положити їх на відповідну велику картинку. Вчитель разом з дітьми стежить за правильністю виконання. Замість предметних картинок можна використати і предмети.

 

Знайди захований предмет.    

Гру проводять на шкільному подвір'ї чи в парку. Один учень відвертається, інші діти ховають предмет (палочку, кубик      ) Після цього повідомляють "маршрут" тому, хто буде шукати: пройти два кроки прямо, повернути наліво, пройти сім кроків вперед і можна шукати.

 

Гра «Що змінилося»                                                                                                    

Учитель пропонує дітям створити чарівну  галявину квітів «Зміни мого класу». Для цього використовуємо заздалегідь підготовлені пелюстки квіток. На пелюстці діти мають записати зміни, що відбулися у своєму класі, зафарбувати пелюстку в колір, який вони бажають. З пелюсток формуються квіти на «чарівній галявині дошки».

 

Гра «Зміни»

Діти стоять в шерензі за зростом. Вчитель викликає двох дітей і пропонує їм запам’ятати зовнішній вигляд кожного учасника гри (1-2 хв.)

Після цього діти – «ведучі» відвертаються, а діти в шерензі вносять дрібні зміни у свій зовнішній вигляд. Потім діти – «ведучі» повертаються й, доповнюючи один одного, вказують зміни, які вони помітили.

 

 Гра «Фотоапарат»

Перед дітьми на столі розкладають предмети (не більше 7). Дитина протягом 30 с запам’ятовує, що де лежить. Потім відвертається, а вчитель перекладає або замінює предмети. Дитина повинна виявити, що змінилося.

Гра «Дружимо з режимом дня»

 Кожний учень (група учнів) може підготувати інсценування якого-небудь режимного моменту (ранковий туалет, ранкова гімнастика, заняття у школі, допомога батькам, приготування до сну і т.д.)

 Учні, дивлячись на сценку-пантоміму, відгадують, про якийрежимний момент ідеться. До інсценування можна залучити весь клас: один учень говорить, що треба показати, учні – показують рухами.

Гра «Склади букет»

 Учитель роздає учням предметні малюнки із зображенням квітів, потім  вони мають з картинок скласти букети з лісових, садових чи польових квітів.

Гра «Хто це?»

 Учні по черзі беруть у вчителя (ведучого) картинки із зображенням тварин, але так, щоб діти не бачили, що на них намальовано. Той, хто витягнув картинку, імітує голос і рухи зображеної на ній тварини, а решта учнів мають відгадати, що це за тварина.

Гра «Вилучи зайвого»

 Учитель називає ряд тварин, учні виділяють їхні спільні ознаки, вилучаючи зайву:

  1.     сонечко, колорадський жук, метелик, павук, мурашка, клоп-солдатик (не комаха);
  2.     зозуля, лелека, горобець, соловей, летюча миша, чапля (не птах);
  3.     ведмідь, вовк, білка, лисиця, летюча миша, акула (не звір).

 

Гра “Здогадайся, що це? Чарівний мішечок”              

Дитина закриває очі. Вчитель почергово дає які-не-будь предмети, які дитина спочатку мовчки всі обмацує, потім називає їх. Якщо вона не змогла визначити якогось із предметів, нехай опише, який він був на дотик (холодний чи теплий, важкий чи легкий, твердий чи м’який і т.д.).

Можливий перелік предметів:  цукерка, тенісний м’яч, олівець,  горіх, годинник, дерев’яний кубик, гумка,  фломастер.

 

Гра «Збери врожай»

Восени у город збирається народ. Щоб варити смачний борщ!                                                                                                         

Тут весною було пусто. Восени виросла ... (Капуста).

Кладемо в корзину  дуже велику ... (Картоплину).

Червоніє на грядках, гляньте виріс, он … (Буряк).

Із землі – дівуля вийшла! Соковита  ... (Морква).

Треба вклонитися низько, щоб витягнути ... (Редиску).

Просить дідусь Андрушка: «Збери ще ... (Петрушку) ».

Гра «Путівник»    

Мандри стають все популярнішим способом відпочинку. А по-друге, подорож – це передусім пізнання: себе й світу, своєї країни, культури, історії, традицій, одне слово – життя у всіх його проявах. Давайте сьогодні всі разом складемо путівник нашого населеного пункту за допомогою табличок. Діти вибирають потрібні таблички і складають пазл  у вигляді  українського прапору. Правильні відповіді знаходяться на пазлах блакитного та жовтого кольорах.

Варіанти запитань.

  1. Моє село - …
  2. Обласний центр – місто …
  3. Районний центр  -  місто…
  4. Через моє село протікає річка …
  5. Люди мого села займаються вирощуванням …
  6. Діти мого села навчаються у …
  7. Маленькі дошкільнята відвідують…
  8. Про здоров’я  наших людей дбає наш лікар…
  9. Найстаріша споруда мого села – це …

 

Гра-змагання «Хто швидше збереться до школи»

 Варіант 1. На магнітній дошці розміщені різні предметні малюнки: іграшки, тварини, рослини, побутові речі, їжа, шкільне приладдя. До дошки викликають двох учнів, які за командою вибирають і відкладають речі, необхідні в школі. Перемагає той, хто швидше і правильніше виконає завдання.

 Варіант 2. Між стільцями – 3-4 м. На одному із стільців викладені різноманітні предмети: навчальне приладдя, побутові речі, іграшки, їжа тощо. Учневі з усього розмаїття треба вибрати тільки речі, необхідні в школі, і перенести на другий стілець (у руки брати тільки по 1 предмету). Можна використати 2-3 пари стільців. Результат оцінюється за правильністю і швидкістю.

 

Гра «Правила для учнів» (За віршем С. Маршака)

(Учитель читає, а учні виконують відповідні рухи.)

Спитає вчитель – треба встати, (Встають.)

дозволить сісти – тихо сядь. (Сідають.)

Сказати хочеш – не шуми, (Притискають палець до рота.)

а тільки руку підніми. (Піднімають руку.)

У школі парту бережи, (Витирають, погладжують парту.)

І на парті не лежи. (Лягають на кришку парти головою.)

Щоб урок минув не марно, (Сідають, підпирають руками голову.)

Треба сісти рівно, гарно, (Випрямляються, руки складають на парті.)

Не базікать на уроках, (Показують долонькою язик, який теліпається.)

Як папуга чи сорока. (Махають руками – крилами.)

 

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку