Урок з Я у Світі 4 клас

Про матеріал
Уроку з «Я у Світі» для 4-го класу Мета: формувати в учнів: - навички розуміти індивідуальність людини не лише як фізичної особи, а й як об'єкта соціального оточення; - етичні звички; - вказати на значення уміння слухати й спілкуватися, на збереження і зміцнення здоров'я; - розвивати повагу до себе та інших людей; - виховувати любов до свого народу, рідної мови, культуру поведінки.
Перегляд файлу

План-конспект

Уроку з «Я у Світі» для 4-го класу

Тема.  «Ефективне спілкування. Уміння слухати.»

Мета: формувати в учнів:

  •  навички розуміти індивідуальність людини не лише як фізичної особи, а й як об'єкта соціального оточення;
  • формувати етичні звички;
  • вказати на значення уміння слухати й спілкуватися, на збереження і зміцнення здоров'я;
  • розвивати повагу до себе та інших людей;
  • виховувати любов до свого народу, рідної мови, культуру поведінки.
  • Завдання:
  • Формувати етичні звички,
  • Пояснити уміння слухати й спілкуватися.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Основні поняття і терміни: Соціальне середовище, доброзичливість, повага, спілкування.

Обладнання: малюнки, на яких зображено спілкування з друзями, однокласниками у класі; малюнки із зображенням машини часу, назв зупинок; підручник.

Методи і методичні прийоми: словесні(бесіда, розповідь), наочні (ілюстрації, демонстація), інтерактивні технології.

Структура уроку:

Організаційний момент.

1. Перевірка виконання домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань і практичного досвіду учнів.

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння учнів.

3. Вивчення правил і способів дій (вступні вправи).

4. Первинне застосування набутих знань (пробні вправи).

5. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах для вироблення навичок (тренувальні вправи).

6. Творче перенесення знань і навичок у нові чи змінені умови для формування вмінь (творчі вправи).

7. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.

 

Література, використана вчителем при підготовці до уроку:

  1. Бібік Н. М. «Я у світі»: зміст і методичні підходи реалізації/ Н. М. Бібік//Методичний коментар до навчальних програм для 1- 4  класів:Дайджест/(укр. О.В.Онопрієнко). – Донецбк, 2012.- С. 84-90
  2. http://pidruchniki.com/12120124/pedagogika/urok_zasvoyennya_novih_znan
  3. http://ukped.com/predmetni-metodiki/okhorona-zdorov-ia/5764-efektyvne-spilkuvannia-uminnia-slukhaty-praktychna-robota-yak-poprosyty-pro-posluhu-chy-dopomohu-urok-13.html
  4. http://pidruchniki.in.ua/ya-u-sviti-3-klas-bibik-n-m/
  5. http://www.bookletka.com/ja-u-sviti-3-klas-robochij-zoshit-do-pidruchnika-bibik.html#sthash.TQJ48LuH.dpbs

 

Література для учня:

  1. http://pidruchniki.in.ua/ya-u-sviti-3-klas-bibik-n-m/
  2. http://www.bookletka.com/ja-u-sviti-3-klas-robochij-zoshit-do-pidruchnika-bibik.html#sthash.TQJ48LuH.dpbs

 

 

Хід уроку:

Діяльність учителя

Методи і методичні прийоми

Час

Організаційний момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

 

  • Сідаємо всі за парти, спини рівненько, ручки на парті і перевіримо поглядом очей чи все в нас готово до уроку: підручник, робочий зошит, щоденник, ручка, олівець, гумка.

 

Привітання

1 хв

  1. Перевірка виконання домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань і практичного досвіду учнів.

- Сьогодні ми з Вами поговоримо про спілкування та уміння слухати.

 

 

 

бесіда

  1. хв
  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння учнів.

 

Учитель. Соціальне середовище — це суспільство, в якому живе людина. Усе своє життя людина проводить в оточенні інших людей. Від того, які відносини виникають між ними, залежить самопочуття, здоров'я кожного. Щоб людина почувалася добре серед інших людей, її соціальне середовище має бути сприйнятливим, комфортним. У державі повинні бути мир і процвітання. У колективі — доброзичливі взаємини. У сім'ї — добробут і любов.

Доброзичливість і повага до інших допома­гають підтримувати гарні товариські відносини з однокласниками, рідними, уникати сварок і конфліктів. І сьогодні на уроці ми дізнаємось, ко­ли з'явилась мова і навіщо людям взагалі потрібно було придумувати мову, правила спілкування. А допоможе нам у цьому машина часу. Вона дає можливість побудувати в далекому минулому, сьогоденні й зазирнути в майбутнє.

(На дошці — малюнок із зображенням незвичайної машини.)

Машина часу вас чекає,

До мандрівки закликає,

Ми відкриваємо світлиці,

Мови нашої таємниці.

Учитель. Ви всі — пасажири. Тож вирушаймо у подорож.

 

 

 

Розповідь

2 хв

 

  1. Вивчення правил і способів дій (вступні вправи).

 

 Зупинка «Минуле»

Отже, щоб зрозуміти, як виникла мова, нам потрібно повернутися на кілька тисяч років назад, коли на планеті жили перші люди. Ми приземлились у далекому минулому і нам потрібно привітатися з мешканцями того часу за допомогою «мови жестів». (Діти показують, як можна вітатися.)

 

Читання й обговорення вірша «Невигадана історія про появу мови» Лесі Вознюк (с. 64)

- За допомогою яких жестів спілкувались наші пращури?

- Як показували радість? Як зустрічали чужинців?

- Навіщо вигадали мову?

Історична довідка

Було це дуже-дуже давно. У ті часи на землі не було ще жодного будинку, і люди жили у печерах. Але спочатку в печерах жили ведмеді. Багато часу чи мало минуло, але люди виселили якимось чином ведмедів із печер і поселились у них самі. Зайшли люди до своїх нових помешкань, роздивились й раптом побачили на стінах якісь таємничі позначки. Але виявилося, що нічого таємничого в них немає. Це були подряпини, які зробили ведмеді, коли точили кігті об стіну. Через ці подряпини люди дійшли цікавого висновку: значить, на рівній поверхні можна надряпати якесь зображення. З того часу й почала виникати на планеті писемність.

Письмом-малюнком не можна було розповісти про все. Труднощі виникали тоді, коли потрібно було передати на письмі дію, почуття. Зображення, наприклад, могло передавати різні значення: іти, пішов, іде тощо.

Виникла потреба у звуках і буквах. Щоправда, на перших порах вони були дещо незвичайними, оскільки кожній букві відповідав певний предмет, тобто це були букви — малюнки. Наприклад, намальований лев — буква л, сокіл — с.

Завдяки цьому виникає спілкування.

(Пояснення значення слова «спілкування».)

Спілкування — розмовляти, ділитися думками.

 

Зупинка «Сьогодення»

Читання оповідання Валентини Осеєвої «Хороше» (с. 143).

- Чи захотів хлопчик почути свою сестричку, няню, песика?

- Яка різниця між «слухати» і «чути»?

- Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в друге — вилітає»?

 

Бліц-турнір

- Який вираз обличчя у людини, яка тебе уважно слухає?

- Яке положення тіла?

- Яка міміка?

- Які жести?

- Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

- Що найважливіше у спілкуванні?

 

Зупинка «Здоров`я»

Я бажаю здоров'я, радості знань всім, хто ліворуч від мене (повертаються вліво, руки підняті).

Я бажаю здоров’я, радості, знань всім тим, хто праворуч від мене, (повертаються направо, руки на грудях).

Я бажаю здоров'я, радості, знань всім тим, хто попереду від мене, (повертаються вперед руки перед собою).

Я бажаю здоров'я, добробуту всім людям, що живуть у моєму місті, (руки підняті догори).

Я бажаю здоров'я, щастя, злагоди всім людям України, (руки в сторони).

Я бажаю здоров'я, щастя й миру всім людям планети Земля, (рухи руками перед собою, ніби перехрещуючи їх).

Бесіда про етичні відносини з людьми

Учитель. Із самого малечку кожен повинен засвоїти норми моралі, правила поведінки, за якими треба жити у людському суспільстві. Це необхідно для того, щоб жити з усіма в мирі й злагоді, щоб не гризло сумління, не мучила совість. Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною. Але щоб вирости такою, треба боротися з лінощами, недбалістю, брехливістю, відкинути заздрість і багато негативного, що раптом з'являється у характері.

Завжди з усіма треба бути чесним і ввічливим. Адже образливе слово, як гострий меч, глибоко ранить. Тому завжди думайте, що і як казати, щоб не образити людину. «Шабля ранить голову, а слово — душу», — ось як говорить народ. Друзі, будьте мудрими і розумними, чесними і порядними, тоді будете мати радість і щастя. Бо доброму скрізь добре, а щастя без розуму — дірява торбина.

Вірш «Невихований ведмідь» Ігоря Січовика (с. 66)

 

  1. Первинне застосування набутих знань (пробні вправи).

Зупинка «Програмувальна»

Робота у групах. (Кожна група отримує завдання.)

Група 1. Які чарівні слова ви знаєте?

Група 2. Коли потрібно вживати ввічливі слова?

Група 3. Поясніть, що означають прислів'я:

● Як ти до людей, так і люди до тебе.

● Щире вітання дорожче за частування.

● Від теплого слова і лід розтає.

Група 4. Поясніть, що означають прислів'я:

● Слово - не горобець, випустиш — не впіймаєш.

● Ніщо не коштує так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість.

● Добре тому жити — хто не вміє говорити.

● Красне слово — золотий ключ.

 

5. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах для вироблення навичок (тренувальні вправи).

 

Зупинка «Практична»

Складання пам'ятки, як правильно висловити прохання:

● приязно подивись на співрозмовника;

● чемно привітайтесь;

● поясніть, що ви хочете;

● ввічливо попросіть допомоги;

● якщо вам допомогли, щиро подякуйте;

● якщо відмовили, перепросіть («Вибачте, що потурбував»);

● ставтеся одне до одного і до всіх людей з повагою;

● поважайте себе, адже ви — людина;

● дотримуйтесь правил гарного тону при спілкуванні;

● дивіться людині в очі, коли вітаєтесь і розмовляєте з нею;

● говоріть чітко і спокійно, стежте за силою звуку, ніколи не підвищуйте голос, не кричіть — це негарно;

● вживайте «чарівні слова» у мові, у звертанні до дорослих людей та однолітків;

● до дорослих звертайся на ви;

● ніколи не вживайте у своїй мові нецензурних, брутальних слів, адже це не прикрашає людину, а навпаки, принижує її, збіднює її мову та інтелект;

● ніколи не перебивайте розмову людей, а дочекайтесь, коли розмову завершать;

● коли розмовляють дорослі, не слід втручатися у їхню розмову і щось додавати своє, заперечувати чи стверджувати, коли тебе не питають;

● говорити треба завжди правду, адже брехня не робить вам честі, і вона завжди вилізе на поверхню. Недаремно народна мудрість каже: «Шила в мішку не сховаєш»;

● найбільша сила — це розум. Тому треба послуговуватися цим правилом у житті.

 

Хвилина ерудита

Учитель. Прочитайте прислів’я. Як його розшифруєте?

Г.в.р.т... н.д.м.т. — ц.т.с.м., щ. стр.л.т... н. вц.л.т.!

(Говорити і не думати — це те саме, що стріляти і не вцілити!)

 

 

 

 

 

 

 

бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь з демонстрацією

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

6. Творче перенесення знань і навичок у нові чи змінені умови для формування вмінь (творчі вправи).

Конкурс «Кращий артист»

Сценка 1. Вибрати одного Ведмедем, а іншого — Пасічником. Розіграти, як Ведмідь просить у Пасічника скуштувати меду. Потім обмінятися ролями і ще раз зіграти сценку;

Сценка 2. Сестричка просить меншу сестричку або братика випити гіркі ліки.

Сценка 3. Лікар стоматолог просить маленьку дитину показати зубки.

 

Зупинка «Майбутнє»

Учитель. Внутрішній світ дитини, її емоції, зацікавленість відображаються в її очах, рисах обличчя, а також у поведінці й культурі спілкування. Багатому внутрішньому світу дитини відповідає й висока культура поведінки та спілкування. Ні відмінне навчання, ні багатства родини, ні пережита неприємність, ні поганий стан здоров’я не дають права дітям і дорослим бути нечемними з оточенням.

 7. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.

Інтерактивна вправа «Рюкзак»

Кожен учень на аркуші паперу записує відповідь на запитання: «Які з тих знань, умінь, що ви набули на уроці, ви візьмете із собою для використання у житті і на інших уроках?». Аркуші з відповідями після оголошення у класі складаються до рюкзака.

 

 

 

Робота в парі, групі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа

  1. хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу спылкування дытей

Картинки по запросу спылкування дытей

Похожее изображение

 

 

 

 

Картинки по запросу машина малюнок

 

Похожее изображение

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
2626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку