Урок – гра «Бюджет сім’ї» з курсу «Я у світі» в 4 класі

Про матеріал
: розширити знання дітей про бюджет сім’ї, прибутки, джерела їх отримання та шляхи використання; розвивати вміння працювати в групі, швидко знаходити вихід з різних си-туацій, робити вибір; виховувати ощадливість, сприяти розвиткові творчої ініціативи, мислення.
Перегляд файлу

Урок – гра «Бюджет сім’ї» з курсу «Я у світі» в 4 класі

Мета: розширити знання дітей про бюджет сім’ї, прибутки, джерела їх отримання та шляхи використання; розвивати вміння працювати в групі, швидко знаходити вихід з різних ситуацій, робити вибір; виховувати ощадливість, сприяти розвиткові творчої ініціативи, мислення.

Обладнання: конверти із завданнями, кольорові олівці

Правила гри: у грі беруть участь   команди- сім’ї:

Хід гри

І. Організаційний момент

Сьогодні ми зібралися шкільною родиною.

Щоб поговорити про бюджетні новини!

Бюджетні новини!

Гукають щоденно

У всіх в магазинах

Коли гаманець

Ти завжди відкриваєш

Новини ці точно згадаєш.

 

Вправа «Асоціації на дошці» (Квітка з шістьма  пелюстками)

 

- Скажіть, якщо ми зібралися тут всі разом -  то як нас можна назвати ?

 

Діти виходять до дошки  говорять слова і прикріплюємо (СОНЕЧКО)

(Клас; сім 'я,  родина, колектив, товариші, партнери ).

 

-  В сім ’ї, а також і в  колективі повинно бути

Діти виходять говорять і прикріплюють стіни будиночка.

Взаєморозуміння, повага один до одного, дружні стосунки, спільна праця, спільні інтереси.  В кінці  дах.будинка.

 

- Справді, коли в сім’ї панує злагода, всі поважають один одного і дружно працюють, то і гроші водяться, і достаток є. Недарма в народі казали: «Де одинець - господарству кінець, де сім - щастя всім». Є сім’ї великі і маленькі. Проте кожна родина повинна вміло господарю-вати, тобто правильно розподіляти сімейний бюджет.

- Сьогодні  ми дізнаємось про бюджет сім'ї, економію і збереження майна та проведемо  «Дослідження своїх  витрат ».

 Вірші про бюджет .( діти)

Я хочу привітати сім’ї ,які завітали до нас на гостини. Називаю.

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

1. Економічна розминка

Почнемо урок з економічної розминки.

Шановні сім’ї вам потрібно скласти слово і підняти руку хто вже знає.

На дошці слова перевернуті (БУКВИ)

ИРБЕОТП  – бажання споживача придбати і використати конкретний товар або послугу.

( ПОТРЕБИ)

Назвіть головні потреби людини 5.(іжа, одяг,житло, сім’я.гроші,здоров'я )

Людина від самого народження стає споживачем.

ОТАВР– продукт діяльності  призначений для продажу. (ТОВАР)

ОПСУЛИГ- види діяльності ,що можуть задовольнити потреби людини. (ПОСЛУГИ)

РОГІШ – це така річ, яку можна обміняти на будь – яку іншу річ, послугу. (ГРОШІ)

Гроші – це посередник при обміні різноманітних товарів чи послуг. Це не товар ,а загальний еквівалент, який вимірює ціну товару.

КОНОЕНИЙМ – доберіть близькі за значенням (бережливий, ощадливий,   хазяйновитий )

ЕКОНОМНИЙ               

- Назвіть слова, протилежні за значенням. Марнотрат

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ

Любі діти, гості

Це до знань наступний крок

Будем з вами ми вивчати

Як нам гроші заробляти

Як їх мудро витрачати.

 

ІІ. Вступне слово вчителя

Актуальною проблемою сьогодні є питання отримання та розподілу прибутків сім’ї на її потреби. Щоб краще зрозуміти це питання спробуємо розглянути деякі ситуації.

Вправа мікрофон. До кожної сім’ї підходити

-Чи любите ви ходити до магазину? Чому?

-А чи завжди такий похід приносить вам задоволення?

-Від чого залежить ваш настрій коли ви виходите з магазину? Чому?

-Діти!  Чому батьки не завжди купують вам те ,що так хочеться вам?

-Що вони кажуть?   

Батьки отримують заробітну платню за місяць.

Всі гроші зароблені вони складають в сімейний бюджет.

Бюджет означає в перекладі з англійської «сумка», а «сімейний бюджет – це великий сімейний кошик» або СІМЕЙНИЙ ГАМАНЕЦЬ

З економічної точки зору сім’єю вважаються люди, які мешкають в одному будинку та ведуть спільне родинне господарство, тобто разом заробляють та витрачають гроші.

 Актуальною проблемою є питання отримання та розподілу прибутків в сім’ї на її потреби.

Вправа мікрофон

Запитання до вас діти?

-Чи добре буде, коли всі гроші витратить за один день? Чому ?

-А скільки днів в місяці? 30 днів

-А якщо витрачати 30 днів по 100 гривень то скільки потрібно грошей? 3000тис. 

--   А якщо 30 днів по 200грн. 6000грн.

-А ви знаєте від чого залежить добробут сім’ї .

А залежить він від планування  та розподілу сімейного бюджету

Кожна сім’ я витрачає гроші

Є витрати   Обов’язкові (основні) і необов’язкові (другорядні).

  А чи може у вас діти бути свій бюджет! (ваш  бюджет складають кишенькові гроші, видані батьками на день, тиждень або на місяць. Ти можеш витратити їх в перший же день, а потім гірко шкодувати, що не вдалося   купити гарну ручку, блокнот  або комп’ютерну гру або піти на кіно , або на виставу чи поїхати на екскурсію. У вирішенні цієї проблеми може допомогти складання особистого бюджету.

-А хто з вас вміє економити?

-А чи ви вмієте відкладати гроші?

-Скільки грошей ви зуміли зібрати найбільше?

Всі грошові надходження, які отримує сім’я, називають доходами які  складаємо в

  ГРОШОВИЙ ГАМАНЕЦЬ  це зарплата, кошти за домашнє господарство,  пенсія. 

Склали їх в гаманець, а тепер пора розібратися куди ми їх витрачаємо

1.Сімейні витрати – це гроші, що йдуть на придбання товарів та оплату

З’ясуємо куди ми витрачаємо ? Діти на  хмаринках записують і прикріплюють капельки на дошку і зачитують (харчування, одяг взуття та інші речі, комунальні послуги( світло, газ, інтернет, телефони ,лікування, навчання, на садибу та господарство, проїзд у транспорті, відпочинок)…

2.Усі доходи і витрати сім’ї за певний період ( місяць, рік) називають бюджетом сім’ї. Хмаринка

3.Збалансований бюджет – у якому витрати дорівнюють доходам . Скільки заробили стільки і витратили. Хмаринка

4.Дефіцитний бюджет – у якому витрати перевищують доходи. Це коли потрібно позичати

5.Надлишковий бюджет – у якому доходи перевищують витрати. Це коли не все витратили . А починаємо відкладати і планувати.

ІІІ. Основна частина

Пропоную вам шановні батьки та вашим дітям пограти в  гру, в якій ви будете заробляти віртуально гроші.

За кожний конкурс ви отримаєте бали, тобто заробите гроші.

Та сім’я, котра набере найбільше балів, - отримає звання «найекономічніша сім’я» і стане переможцем гри.

Правила гри ,якщо ви виконали завдання перші беретесь за руки і піднімаєте їх у верх. Давайте потренуємось. Готові.

1. Економічна розминка.

Вправа «Збери прислів’я». За кожне прислів’я  10грн.  Зачитуєте по черзі кожна сім’я.  Кошти рахуєте самі бо в нас сьогодні самообслуговування.

 -Утворіть  прислів’я та приказки,поєднавши ліву і праву частини.

* 1. Спершу треба розсудити,        а тоді купити.

*  2.Живи не як хочеться,               а як можеться.

* 3. Запас                                          біди не чинить.

* 4. Не доглянеш оком,                   то доложиш боком.

* 5. В ліс не поїдемо,                       то й на печі змерзнемо.

* 6. Сім’я -                                        перша школа бережливості.

            7. Гроші – гості  : то нема ,то жменя. 

            8. Не сумуй про гроші не вони нас наживали а ми їх.

 

2 конкурс « Визначити ціну товару» (10 грн)

( встановити відповідність) «ДОРОГО» чи  «ДЕШЕВО» зачитуєте по черзі

1На вагу золота  /

2 За безцінок    /

3  Не підступитися  /

4  По божій ціні  /

5  Ціна кусається /

6 Задарма/   

7 Не по кишені  /

 8 Доступна ціна/

 9    Влетить у копієчку /   

 10 За копійку/

3 конкурс « Хто більше?»(10 грн. за кожне утворене слово)

Кожна сім’я отримує картку зі словом, з літер якого потрібно утворити нові слова.

1.Альтернатива ( вата, три, нива, ...)

2.Бережливість (три, вість, лев, ...)

3.Виробництво ( робот, три, вони, ...)

4.Економіка ( кіно, око, мак, ...)

5.Доброзичливість( добро, вість робот, зоб  рози

6.Цілеспрямованість (ціна,  пряма, ціль, вартість, мова, ліс)

7.Взаємоперевірка (море, замок, ріка,морква,

8.Інтерактивна( рак, ракета, ріка, тин, карта, актив. кит

 

4 конкурс «Яка загальна назва» тільки для дітей

« Яка загальна назва?»  10 грн по черзі учні

1.Іграшки, одяг, навчальне приладдя, їжа – товар.

2.Гривні, долари, євро – гроші.

3.Хліб, молоко, яблука, печиво – продукти.

4.Стипендія, зарплата, пенсія – доходи.

5.Потяг, автобус, тролейбус – транспорт.

6.Магазин, базар, ринок, кіоск – торгівельні точки.

7. Чашка, тарілка, каструля, салатниця – посуд

8. Бабуся ,дідусь,мама, тато, брат, сестра.

 

5.конкурс   «Вчимося економїї» читають діти

- Складіть «Поради для економних людей», вставляючи потрібні слова з довідки:

1. Не використовуйте....... плиту для опалення.

2. Слідкуйте, щоб плита завжди була .....

3. Вода в чистому чайнику закипає ... , ніж в брудному.

4. Працювати в кріслі або за столом краще використовуючи ... світло.

5. Не забувайте вимикати ....

6. На 1/3 менше палива потрібно для обігріву квартири вікна і двері якої добре ....

7. Перш ніж зайти до магазину, подумай, що вам слід купити і скільки    ... на це потрібно.

8. У підлозі не повинно бути щілин, їх треба ......

 

Слова для довідки: (електроприлади, замазати, утеплені, грошей, газову, чистою, швидше, місцеве)

6 конкурс « Достаток родини починається з бережливості»

У народі кажуть: «Хто дбає – той і має»

Уявіть, що у вашій сім’ї щось розбилося чи зламалося. Ви повинні вміти відремонтувати чи відновити.

За сигналом розкрити конверти і скласти предмети з частинок.

( 1 місце – 50 балів, 2 місце – 40 балів, 3 місце -30 балів, 4 місце -20 балів)

( кожна сім’я отримує конверт, у якому розрізані малюнки - чашки)

7 конкурс   

Тато і мама притомились і хочуть, щоб ви скупились і приготували вечерю. Хтось з вас це робив?

Вам виділили 200грн.

На дошці є малюнки- товари і ціни ,а ви самі обираєте що буде на вечерю.

Конкурс «ФІНАНСИ» для дітей  чи знають   ЩО СКІЛЬКИ КОШТУЄ?.

9.Конкурс ціна для дітей ,а батьки перевіряють.

Скільки коштує

 Хлібина   - 12.50      8грн

1кг цукру - 15грн.                               сухарі 8.50

 1кг рису    -20 - 24грн                         чіпси – 16грн.

 1кг гречка -  27 -31грн.                        печиво- 1кг50грн.

 1кг пшеничної крупи -11грн.            1кг вермішелі – 17грн.                      кока-кола -18грн.

 500г ковбаси   -  65грн             шоколадка -17грн.

  1 кг сосисок -62грн.                        цукерки  300гр -54грн

1кг котлет – 45 грн.                            1кг пельменів -40 грн.

Вершкове масло 200г- 37грн.                 вермішель мівіна -4грн.

Йогурт питний -18грн.                  йогурт агуша 8 грн.

Домашня ковбаска 500гр-45грн

Шановні діти для вас невеличкий конкурс . Вам необхідно скупи-тись на вечерю за 100 грн.

На дошці картинки товарів вам необхідно скупитись на вашу сім'ю

Підсумок

« Поради, як навчитися ощадливості» і доповніть свої відповіді.

Урок гра закінчилася.

Сьогодні наші сім’ї показали міцні економічні знання, проявили свої творчі здібності, стали дружнішими.

Їм вдалося заробити гроші, значно поповнили свій сімейний бюджет.

Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

Пригадайте що було цікавого на цьому уроці.

Найекономнішою можна назвати сім’ю ….

Дякую за участь в нашій ділові й грі

Доповніть речення  - після цього уроку я знаю, я вмію.

 

                                                   -Я знаю 

                                                   -   Я вмію

VІ. Підведення підсумків уроку .

Учитель: Гра закінчилась. Сьогодні наші сім’ї показали міцні економічні знання, проявили свої здібності, стали дружнішими і заробили гроші , поповнили свій сімейний бюджет.  Повечеряли.

Учитель: За гроші можна все купити:

  Продукти, одяг і взуття.

  Прикраси, іграшки, цукерки –

  Все, що потрібно для життя.

-  А чого не можна купити за гроші?

- Не можна лише совісті купити

І честі, й гідності, і вічного життя!

З грошима можна в магазин

 І на базар ходити –

Купити те, що треба для життя!

Батькам бажаю таких доходів та цін, що виходячи з магазину або отримаючи заробітну плату,завжди був гарний настрій.

 

1

 

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку