Урок з Я у світі. 4 клас ''Ой роде наш красний, роде наш красний''

Про матеріал

Тема: "Ой роде наш красний, роде наш красний"

Мета:Ознайомити вихованців з оберегами української родини. Пробуджувати пізнавальні інтереси до історії свого родоводу, української нації, її культури і побуту.Виховувати глибокі почуття любові до батьків, свого роду, почуття пошани до їхньої праці, гордості за майстерність родичів, близьких. Сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, бажанню примножувати родинні традиції, берегти свою національну культуру.

Перегляд файлу

Тема: "Ой роде наш красний, роде наш красний"

Мета:Ознайомитивихованців з оберегами українськоїродини. Пробуджуватипізнавальніінтереси до історіїсвогородоводу, українськоїнації, їїкультури і побуту.Виховуватиглибокіпочуттялюбові до батьків, свого роду, почуттяпошани до їхньоїпраці, гордості за майстерністьродичів, близьких. Сприятирозвитковітворчихздібностейдітей, бажаннюпримножуватиродиннітрадиції, берегти свою національну культуру.

Обладнання: 1. Предметипобуту та обереги справжньоїукраїнськоїсім'ї.

                       2. Плакати "Прислів'я про родину", "Родове дерево".

                      3. Грамзаписи українськиїпісень.

Хідзаняття

І. Вступна частина

1.1 Організаційний момент

1.2 Оголошення теми і мети заняття.

-Щоб розпочати наше заняття, вам необхідно прослухати вірш:

Сім'я-це слово нам багаточогоскаже.
Сім'я нам з народження у шлях життяпокаже.
І кожен,якою б з нею не був момент,
Волшебней,ріднішемоментів і немає.
Сім'я з нами поручзавжди і скрізь.

  • Так, діти! Ми поговоримо про сімю та наш рід, адже наше завдання з вами вивчати, шануватисвій народ, йогомову, землю, бо ми частинкавсьогоблизького і рідного.

1.3 Вступна бесіда

- Діти, пригадайтеприслів'я про родину. ("Яке дерево, такі в нього й квіточки, які батьки, такіїхнідіточки", "Який кущ, така й калина, яка мам-а, така й дитина", "Яка хата, такий тин, якийбатько, такийсин").

- Коливибулизовсім маленькими, вашімаминаспівували вам колисковіпісні. Хто з вас можепригадатиколисковупісню?

- Скажіть будь-ласка, а що таке родина? (Родина - група людей, щоскладається з чоловіка, жінки, дітей та іншихблизькихрідних, якіживуть разом).

- Погляньте на родове дерево: коріння - прародичі, стовбур і товстігілки - дідусі, бабусі, тонкігілки - батьки, ми - це листочки.

- Хто з вас можерозміститисвійродовід на родовідномудереві?

 Зараз рідко в якихсім'яхможнапобачити на стініфотографіїдідуся, бабусі. І тому не дивно, щодуже мало середвихованців є таких, хтознає ким булидідусь, бабуся, яке ремесло любили, знали.

(Дітиназиваютьпоіменнодіда, бабу).

  • А зараз, ослухайтевірш про родовід:

Який великий світ увесь -

Типоглядом окинь...

Один мійдід з Розтік,

А другийізРіжка.

Той, щокремезний - дід Юрко,

А той стрункий - Іван.

А де почавсьтвійрід? Звідкіль?

Зякихчасів, сторіч?

Зякихдоріг, земель, світів -

Все знати мусишти...

І про дідів і про батьків -

Вони твоїсвіти.

Які слова у тебе є

І де твійдім, сім'я...

Найкраще - з міст і сіл - твоє,

Як з юнихлітім'я.

ІІ. Основна частина

2.1 Бесіда  про родину

- Знати свійродовід, зберігати про ньогопам'ять - означаєлюбити свою Батьківщину. Це не просто слова - цеобов'язок перед минулим і майбутнімпоколінням. Цепам'ять про тих, хто творив історію, з кого треба брати приклад.

- Якіголовні слова родоводу? (Рід, рідний, рідне, родина).

- Діти, чиможна в родинний альбом поміститифотографіюнашогокласу? Хіба ми теж родина? Чому? (Дружні, допомагаємо один одному, разом вчимося, відпочиваємо).

- Так, родина - це не тількирідні, родичі. Це і клас наш, і школа, і весь народ український. Родина до родини - народ. Ми з вами всі - український народ, якийскладається з роди малих і великих, дружніх і працьовитих.

Українець я маленький,

Україна - ріднаненька.

Вірнийсин ясвого роду -

Українського народу.

Як могутнярікабере силу з маленьких джерел, так і наша українська культура збагачується маленькими родинами, сім'ями.

Для того, щобрічказавждибулаповноводною, а велика родина українськащасливою, нам треба любити, шануватисвій народ.

-Справді, цевеликещастя, що ми можемоторкнутись до джереланашоїкультури, вивчатиїї, свійродовід. А щоб роду не було переводу, треба берегтикоріння народу, роду.

-  А хто ж йогобереже? Хтоберегиня роду?(Головною берегинеюродинибуламати. Їїназивали святою. Матинароджуваладитину, співалаїй, вчила добра і любові.)

2.2 Гра «Покличемоласкаво»

- Діти, як виможетеласкавозвернути­ся до рідних?

- Як звернемося до мами? ( «Мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)

- Як ласкавозвернемося до тата? (Таточку, татусю.)

- Як покличемолагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько.)

- Як звернемосялагідно до дідуся? (Дідусю, дідусенько.)

-  Як ставляться до вас вашірідні? (Люблять, піклуються, доглядають, допомагають, жаліють, балують.)

- А як ви ставитесь до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Щовиробите разом?

2.3 Робота над прислів’ями

- Послухайтеприслів’я, поясніть, як виїхрозумієте:

  • Яка сім’я, такі й діти.
  • Нащоліпший клад, коли в сім’ї лад.
  • На сонці тепло, а біляматері добре.

ІІІ. Заключна частина

3.1 Підсумок заняття

- Про що ми говорили на занятті?

- Що ви запам’ятали?

- Як ви називаєте членів своєї сім’ї?

 

 

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку