Урок з Я у світі. 4 клас ''Україна – незалежна держава. Суспільство.''

Про матеріал

Тема.Україна – незалежна держава. Суспільство.

Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їхрізноманітність; : формувати в учнів уявлення про Україну як незалежну державу допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Перегляд файлу

 

Тема.Україна – незалежна держава. Суспільство.

Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їхрізноманітність; : формувати в учнів уявлення про Україну як незалежну державу допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Чим людинавідрізняєтьсявідіншихістот? (Людина є членом суспільства.)

 Назвітьознакилюдини як представникасуспільства.

Народжується, харчується, росте, розмовляє,дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.

 Що ми називаємосуспільством? (Об’єднання людей, яківзаємодіють, залежать один від одного.)

 У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край, їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

 У світі одна — всім потрібна вона. (Батьківщина)

 Чим ви найбільше пишаєтеся у своїй Вітчизні?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроцівидізнаєтеся про суспільство як єдністьлюдськихспільнот, а також про свою Батьківщину як державу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 92)

 Чипогоджуєтесяви здумкою, щожодналюдина не існує сама по собі, і коженіз нас можежитилишесеред людей?

 Коженіз нас належить до певногоколективу, групи, віковоїкатегорії.

 Прочитайте текст на с. 92 і поділітьсясвоїми думками щодопрочитаного.

 Щоізпрочитаногобуло вам знайоме?

 Що нового видізналися?

 Розгляньтемалюнки на с. 92. Хтоналежить до суспільства?

 Запам’ятайте! Людину творить країна, де вона народилась. Але йкраїнустворюють люди, які в нійживуть.

 Отже, ми з’ясували, щожодналюдина не існує сама по собі, і коженіз нас можежитилишесеред людей.

Коженіз нас належить до певногоколективу, групи, віковоїкатегорії. Так, навчаючись у школі, ми належимо до учнівськогоколективу, ставши дорослими і здобувшипрофесію, ми можемоналежати до тієїчиіншоїпрофесійноїгрупи (лікарів, учителівтощо), до певногосоціальногокласу (наприклад, до робітничого). Люди поділяються на групи і залежновід того, де вонипроживають, виділяютьміське і сільськенаселення. Як бачимо, в суспільствііснуєдужебагаторізнихлюдськихспільнот.

Людськими спільнотами є також сім’я, нація тощо.

Перш за все, будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. Так, навіть важко уявити, щоб учні, наприклад, вашого класу, не спілкувалися між собою, не обмінювались інформацією тощо. А чиможеіснуватитакаспільнота, як заводськийколектив, члени якогоміж собою не взаємодіяли б?

Важливоюознакоюлюдськоїспільноти є існуванняспецифічних для неїцінностей, традицій. Наприклад, молодь віддаєперевагу рок- і поп-музиці, тоді як люди старшого вікунасолоджуютьсярізними жанрами класичноїмузики. Житель села вітається з кожнимзустрічним, інакшейогочекатимеосудгромадської думки. Якщо так само чинитиме житель міста, то це, щонайменше, викличеподиву перехожих. Цесвідчить про те, щоселяни і городянидотримуютьрізнихтрадицій, різнихпоглядів на взаєминиміж людьми.

У людей, які належать до однієїспільноти, спостерігаєтьсяподібнийспосібжиття, подібніінтереси, потреби, правила поведінки. Це і даєзмогувідрізняти одну людськуспільнотувідіншої.

Сукупністьусіхспільнот, яківзаємодіютьміж собою, утворюєсуспільство.

Суспільство — цеознакатількилюдськогоспівтовариства. Говорячи про тварин, навітьнайрозвинутішихмавп, собак чидельфінів, слово суспільство не використовують. Відносини, щовиникають у людськомусуспільстві, називаютьсуспільнимивідносинами. Життя людей надзвичайнобагатогранне, тому й суспільнівідносини є дужерізноманітними.

Оскількиспільнотиперебувають у певнихвзаєминах, у своїйдіяльностізалежать одна відодної, то їхністосункизалежать і від того, наскількикожнагрупадіє, не лишевиходячизісвоїхвласнихінтересів, а й враховуючиінтересиіншихспільнот. Можнаприпустити, щоміж учителями та учнямитимменше буде образ, непорозумінь, чимбільше вони рахуватимуться з інтересамиодне одного. Необхідністьсаме такого підходустаєочевиднішою, коли йдеться про стосунки людей різнихнаціональностей, держав. Цесприятимеуникненнюсутичок, конфліктів, збереженнюзлагодиміж людьми. Вартотакожпам’ятати, що є інтереси— спільні длявсіхжителівУкраїни. Це — розбудованезалежноїдержави, збереження миру.

2. Фізкультхвилинка

3.Перегляд презентації Україна – незалежна держава.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Тестування

1. Об’єднання людей, яківзаємодіють, залежать один від одного, називають:

а) суспільством;

б) колективом;

в)родиною.

2. До суспільстваналежить:

а) людина; 

б) тварина;

в) рослина.

2. Робота в групах

 Доповніть речення.

 Людину творить ..., в якій вона народилася, але йкраїнустворює...

 Суспільство досягає найвищого розвитку, коли складається з усебічно розвинутих...

 Щобнародженийлюдиною став нею, йомупотрібно...

Робота над прислів'ями

 Де рідний край, там і рай.

 Де не є добро, а дома краще.

 Вдома і стіни гріють.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

 Що таке людська спільнота? Наведіть приклади. (Сім’я, нація, шкільний колектив)

 Як називається наша Батьківщина?

 А ви хто такі?

 Якою ми хочемо бачити Україну?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 92 – 96.

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку