Урок з "Я у світі" "Моя родина"

Про матеріал

Проект «Моя родина»

Пропоную для роботи вчителям початкових класів довготривалий творчий проект «Моя родина» для учнів 3 класу. Інтегрована підготовка до презентації проекту пробуджує пізнавальні інтереси до історії свого родоводу; формує у дітей уявлення про сім'ю, як спільноту рідних людей, про належність кожного учня до певної сім'ї; вчить виконувати роботу у малих групах, планувати свої дії задля досягнення спільного результату; розвиває позитивне ставлення до рідної домівки – найріднішого місця на землі; діалогічне мовлення; виразність мовлення; творчі здібності учнів; виховує глибокі почуття любові до батьків, свого роду, гордості за майстерність родичів, близьких.

Конспект має опис всіх етапів та матеріали для презентацію творчого проекту.

Проект має наступні етапи:

I етап - підготовчий.

II. Ідеї проекту:

ІІІ. Планування проекту.

ІV. Основна робота за проектом.

V. Консультація вчителя.

VІ. Виконання остаточного варіанту та оформлення.

VІІ. Підготовка і проведення презентації.

VІІІ. Підведення підсумків

Перегляд файлу

 

Сумський навчально-виховний комплекс:

“Загальноосвітня школа І ступеня - 

 дошкільний навчальний заклад № 42”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суми - 2009

 

Тема проекту «Моя родина»

Девіз «Хто шанує родину, той достойна людина»»

Мета:

Пробуджувати пізнавальні інтереси до історії свого родоводу;

формувати у дітей уявлення про сім'ю, як спільноту рідних людей, про належність кожного учня до певної сім'ї;

вчити виконувати роботу у малих групах, планувати свої дії задля досягнення спільного результату;

розвивати позитивне ставлення до рідної домівки – найріднішого місця на землі; діалогічне мовлення; виразність мовлення; творчі здібності учнів;

виховувати глибокі почуття любові до батьків, свого роду, гордості за майстерність родичів, близьких.

Результат проекту: презентація творчого звіту проекту «Моя родина», виготовленні дидактичних ігор.

Вид проекту за часом : довготривалий

Вид проекту за змістом: творчий.

Коментарі: проект «Моя родина» готувався вчителями:

 Бариленко О.А. ознайомлювала з художніми творами по темі «Сімя. Рід. Родина»,

вчитель музики Ярош Ю.С. знайомила учнів з музичними творами на запропоновану тему,

вчитель «Християнської етики»  Юрій Міфодійович опрацьовував тему «Тепло рідної домівки»

Рекомендації:

I етап - підготовчий.

Мета: Створити дружню атмосферу, зосередити учнів на тематиці проекту . Вибрати тему та форму проекту. Розподілити учнів на групи.

1.  Оголошення теми проекту. Мотивація.

Під час ознайомлення з розділом у читанці «Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя» зацікавити учнів довідатися більше про своїх рідних та близьких людей.

2. Вибір теми та форми проекту, прогнозування результату під керівництвом учителя.

Запропонуйте учням визначити, що саме вони могли б зробити в своєму проекті, про що розповісти. Записати на дошці всі пропозиції.

Учні 2 класу ще не достатньо знайомі з проектною роботою,тому вчитель пропонує схему

3. Розподіл учнів на групи

II. Ідеї проекту:

Мета:Визначити  ідеї щодо проекту, кінцевого результату.

Учитель обговорює з класом, як можна написати і оформити, яким чином презентувати проект.

Моя родина

Творчі групи

«Моє родинне дерево»

 

«Віночок жартів»

 

«Тепло рідної домівки»

« Мовленнєвий калейдоскоп»

«Радуйся пісні, дружна родина!»

«Поетичні перлинки»

 

Очікуваний результат

 Розповідь про свою родину під 

час творчого звіту.

Презентувати

гру «Загадки про  родину».

Інсценізація жартів під час творчого звіту.

Презентувати гру «Сонечко».

 

Інсценізація оповідань  під час творчого звіту.

Презентувати гру «Склади правила».

Презентувати гру «Склади прислів’я».

Виконання пісень про родину  під час творчого звіту.

 

Читання віршів під час творчого звіту.

Презентувати гру «Відгадай ребус».

 

ІІІ. Планування проекту.

Мета : Визначити обсяг та  зміст роботи  у групах ; накреслили план здійснення проекту та його презентації

1. Консультація з вчителем

2. Складання плану роботи. Вчитель може запропонувати учням розташувати дії в правильній послідовності

 

Тема: Моя родина

 

Творчі групи

«Моє родинне дерево»

 

«Віночок жартів»

 

 

«Тепло рідної домівки»

Мовленнєвий калейдоскоп»

 

«Радуйся пісні, дружна родина!»

«Поетичні перлинки»

 

План створення проекту

1.  Підготувати, разом з батьками плакат, «Моє родинне дерево».

2.  Проконсультуватися з вчителем про те, як скласти розповідь про членів родини.

3.  Підготувати завдання до гри «Загадки про родину».

4. Виготовити атрибути до гри.

1.Опрацювати жартівливі твори з даної теми.

2.   Робота над виразністю мовлення під час розігрування діалогів.

3. Підготувати матеріал та атрибути до гри «Сонечко».

1. Опрацювання творів на уроці «Християн

ська етика»

 2.  Підготувати інсценізацію  оповідань, які сподобалися

3. Підготувати завдання за змістом оповідань.

1. Опрацювати твори усної народної творчості

2. Вибрати твори для гри «Склади прислів’я»

1. Познайомитися з музичними творами  про родину.

2. Робота з вчителем музики

1. Опрацювати поетичні твори про родину.

 2.    Підготуватися до конкурсу «Найкращий читець»

 

Очікуваний результат

Розповідь про свою родину під 

час творчого звіту.

Презентувати

гру «Загадки про  родину».

Інсценізація жартів під час творчого звіту.

Презентувати гру «Сонечко».

 

Інсценізація оповідань  під час творчого звіту.

Презентувати гру «Склади правила».

Презентувати гру «Склади прислів’я».

Виконання пісень про родину  під час творчого звіту.

 

Читання віршів під час творчого звіту.

Презентувати гру «Відгадай ребус».

3. Визначте час, необхідний для здійснення.

4. Визначте, як провести презентацію проекту, яким чином організувати виставку, де вивісити роботи.

ІV. Основна робота за проектом.

Мета. Зібрати необхідний теоретичний матеріал, підготувати виступи, атрибути до гри.

Вчитель Бариленко О.А.

1. Опрацювання теми на уроках читання «Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя».

Творів: Гнатюк «Наша хата», Прислів'я, «Роде наш красний...» (українська народна пісня),  «В цьому дворку, як у вінку!» (з народного), «Дорогі гості» (українська народна пісня. Грицько «Сім» (лічилка), А. Костецький «Все починається з мами», Прислів'я, В. Лучук «Тільки мама»  «Кріп в окріп» (скоромовка),Д. Павличко «Мамина рука», «Приховала» (з народного), . Орач «Вчуся у мами», Я. Осадчук «Я навчаюся у тата», Скоромовка, В. Багірова «Бабця спить»,. Т. Коломієць «На роботу», Прислів'я,  О. Буцень «Помічниці», Б. Вовк «З кого песик приклад бере», В. Осєєва «Сини», В. Сухомлинський «Сьома дочка».

2.Співпраця з батьками учнів

3. Опрацювання теми «Тепло рідної домівки» з курсу «Християнська етика»

4. Вивчення пісень на уроці музика.

5. Підбір та систематизація матеріалів до ігор.

6. Виготовлення атрибутів до ігор.

V. Консультація вчителя.

Мета. Скоригувати та систематизувати весь зібраний матеріал.

Вчитель відповідає на запитання учнів, допомагає виправити помилки в роботах, координує їх діяльність.

VІ. Виконання остаточного варіанту та оформлення.

Мета :  Підготувати виставку «Моя родина», «Родинне дерево» : репетиція інсценізацій оповідань, жартів, віршів; підготовка атрибутів для ігор.

VІІ. Підготовка і проведення презентації.

Мета: Показати кінцевий результат проекту «Моя родина»

VІІІ. Підведення підсумків

1.  Обговорити, що саме сподобалось дітям в цьому проекті, що вийшло найкраще, які труднощі виникали, як діти їх долали.

2.  Оцінити кожне завдання (дуже цікаве, цікаве, звичайне, не цікаве)

Хід презентації

  1. Діти виконують пісню «Родинне деревце»
  • Сьогодні у нам урок – презентація нашого проекту, який ми розпочали декілька тижнів тому.
  • Будь яка презентація починається з урочистої пісні.

II. Вступна частина

Вчитель:

  • Яку назву має наш проект?
  • Які назви мають наші творчі групи? Який кінцевий результат  вашої роботи ми переглянемо сьогодні?

Доповіді дітей.

  • Наша групи «Моє родинне дерево». Ми готували дерево свого роду та розповідь про свій родовід. Виготовили гру «Відгадай загадку».
  • Наша групи «Тепло рідної домівки». Ми готували інсценізацію творів і виготовили гру «Склади правила».
  • Наша група «Віночок жартів» підготувала інсценізацію смішинок та гру «Сонечко».
  • Наша групи «Мовленнєвий калейдоскоп» збирала прислів’я, приказки, загадки про родину і виготовили гру «Склади прислів’я».
  • Наша група «Радуйся пісні рідна, родино» підготували пісню про матусю.
  • Наша група «Поетичні перлинки» підготували для декламування вірші про родину та гру «Відгадай ребус».

.

III.  Презентація групи «Тепло рідної домівки»

Вчитель: Для кожної людини найважливіше у світі це її родина. Тут нас завжди зрозуміють і підтримають, вислухають і дадуть добру пораду.

До своїх близьких ми повертаємось знову і знову, ділимося радістю і турботами, розповідаємо цікаві новини, спілкуємося і відчуваємо від цього радість.

Немає в світі нічого теплішого, як своя родина. Першою презентує свою роботу група «Тепло рідної домівки»

Ви переглянете інсценізацію вірша Б. Грінченко «Зорі», будьте уважними і запам’ятайте:«Як хотіла жити маленька донечка.?»

1.Інсценівка вірша Б. Грінченка «Зорі».

Дійові особи: мати , донечко.

На лаві сидить мати в українському одязі, напроти неї - донечка.

Донечка:

- Мамо, люба, глянь, як сяють

 Ясні зорі золоті!

Мати:

- Кажуть люди: то не зорі,

Сяють душі то святі.

Кажуть, хто у нас на світі

 Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

 Зла нікому не робив,

Бог послав того на небо,

 Ясной зіркою сіять...

Донечка:

- Правда, мамо, то все душі,

 А не зорі там горять.

Так навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла,

 І робить не вміла зла.

Вчитель:

  • Як хотіла жити маленька донечка?  (Щоб добро робити вміла, І робить не вміла зла)
  • Давайте і ми, діти, будемо робити лише добрі справи.
  • Як ви розумієте  поняття «робити добро»?
  • Пам'ятайте народну мудрість: "Зло породжує зло", "Добро завжди перемагає зло".

Буває і так, що ми не хочемо робити добра собі й іншим людям. Хтось із нас сердиться, ображається, лінується, не слухається батьків і не допомагає їм, отже, зло також знаходить місце в душі. Але у нас є особливий голос. Цей голос підказує нам, що добре, а що погано. Він є в душі кожної людини і називається совістю. Совість спонукає соромитися лихих вчинків і перемагати зло добром. Совість у нашій душі – це неначе вогник свічки , коли совість не спить – світло в душі людській. Якщо ми не забуватимемо про неї, питатимемо її: "Чи добре те, що я роблю?", то совість наша ніколи не згасне. А якщо не берегти її – будемо злими, байдужими до людей, ледачими, і вогник погасне, у душі запанує пітьма, і ніхто не підкаже, як робити добро і не чинити зла.

Зараз ви  переглянете інсценізацію вірша А. Костенко «Домашній твір»  і скажете які погані вчинки зробив головний герой Вітько.

2. Інсценізація вірша А. Костецького «Домашній твір»

Автор:

Вітько – бідак, страждає так,

Аж здригує ногами!

Він за столом, він пише твір:

Вітько:

"Я помагаю мамі".

Автор:

Старанно олівець гризе

Та супить брови грізно,

Вітько:

Але нічого – хоч умри! – до голови не лізе...

Автор:

Та ось тихесенько, зайшла в його кімнату мама:

Мама:

– Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.

Вітько:

– Ідея!

Автор:

Вигукнув синок, – а мамі:

Вітько:

– Ну й морока! Сама іди, я твір пишу –

Роблю важкі уроки!

Автор:

І мама вийшла, а Вітько швиденько пише в зошит:

Вітько:

"Я в магазин ходжу завжди, коли мене попросять..."

Автор:

Хвилин за десять мама знов з’являється у дверях:

Мама:

– Вітюнь, картопельки почисть, а я зварю вечерю.

Вітько

– Сама начисть! – Я твір пишу, я зайнятий, сама вари картоплю!

Автор:

Виходить мама, а синок писати знов сідає:

Вітько:

"Я мамі сам варю обід, вечерю і сніданок..."

Радіє син: "Не твір, а люкс! Оцінка буде гарна!"

Автор:

І геть не думає про те,

Що він радіє марно.

Вчитель:

  • Як  Вітько поводився? ( Грубо розмовляв з мамою. Писав неправдивий твір. Не допомагав матусі).
  • Скажіть,  на вашу думку, чи отримає Вітько гарну оцінку за свій домашній твір? Чому ви так гадаєте?
  •  Кожна людина має право на помилку, але найголовніше, навчитися свої помилку виправляти. Давайте допоможемо Вітьку скласти правила «Життя в дружні родині)

 3. Робота в групах

Пояснення правил гри. Завдання для груп:

Вчитель:  Вам необхідно прочитати правила на  картках у зеленому конверті.

Вибрати  правила «Життя дружної родини», які б ви порадили Вітькові.

Подумайте, як ви дотримуєтеся цих правил, наведіть приклад зі свого життя.

Картка №1

1. Завжди вередуй, галасуй.

2. Нікого не ображай - ні словом, ні вчинком

Картка №2

1. Не слухай старших, роби так як хочеш ти.

2. Слухай старших уважно, при цьому спокійно дивись йому в обличчя.

Картка №3

1.  Постійно вимагай від батьків що – небудь.

2. Живи  роби так, щоб рідним було завжди затишно, добре поруч з тобою .

Картка №4

1. Нехай все за тебе роблять твої батьки.

 2. Роби все, що вмієш, сам, не вимагаючи допомоги в дорослих. 

Картка №5

1. Ніколи не допомагай рідним.

2. Завжди допомагай матусі,бабусі, татові, братам і сестрам.

Картка №6

1. Кожного дні вживай грубі слова.

2. Щодня користуйся формулами чемності: "Доброго ранку", "Будь ласка",

 "Вибачте", "Дякую" та ін.

(На дошці стенд пустий на який, після відповідей учнів вставити правила «Життя в дружній родині»

Вчитель:

Лиш той, хто вміє інших поважати,

Дружити прагне, товаришувати,

Той зможе у житті порядним стати,

І зараз правила « Життя в дружній родині» як дотримується назвати.

(Вчитель зачитує правило )

  • Як ви дотримуєтесь правила «Нікого не ображай - ні словом, ні вчинком»

Відповіді:

1. «Нікого не ображай - ні словом, ні вчинком» Я завжди говорю мамі лагідні слова, намагаюся не образити її своїми вчинками в школі).

2. «Слухай старших уважно, при цьому спокійно дивись йому в обличчя» (Я завжди слухаю поради тата. … Коли мама до мене звертається я уважно її слухаю) .

3. «Живи  роби так, щоб рідним було завжди затишно, добре разом» ( Я сам роблю уроки. Я намагаюся не вередувати, бо вже вчуся у другому класі…) .

4. «Завжди допомагай матусі,бабусі, татові, братам і сестрам».

5. «Роби все, що вмієш, сам, не вимагаючи допомоги в дорослих». ( Я допомагаю вдома помити посуд. Доглянути за меншою сестричко….).

6. Щодня користуйся формулами чемності: "Доброго ранку", "Будь ласка",

"Вибачте", "Дякую" та ін. (Вранці я обов’язково говорю «Доброго ранку» всім рідним. Коли я про щось прохаю у матусі то говорю. «Будь ласка»).

Вчитель:

Я впевнена, що Вітько після цих порад зміниться. Якщо дотримуватися цих правил, то життя в родині дійсно буде затишним, добрим, в сімї буде панувати злагода та любов.

А в дружній родині завжди піклуються про всіх членів родин,ніколи не забувають про історію свого роду.

Зараз ви уважно переглянете оповідання «Родовідне дерево» і скажете: « Що ж таке «Родовідне дерево?»

4 . Інсценізація «Родовідне дерево».

Дійові особи: Автор, дід, хлопчик.

Автор:

Одного хлопчика запитали, як звуть його дідуся. А він не знав.

  •      А як же ти дідуся кличеш?
  •      Діду, дайте меду.

Автор:

Смішно та й не дуже. Більше сумно, що є такі хлопчики. Може, вони позабували, як і тата й маму звуть.

- Е-е-е, - - Хто не має коріння, той як перекотиполе. Куди
вітер подме, туди й котиться.

А гарні дітки знають свій рід: і батьків, і дідів, і прадідів, і прапрадідів знають. Вони мають такий альбом, де вміщують знімки своїх родичів і добре слово про них. І складають родовідне дерево. Воно коренисте, гіллясте, а що гілка, то член красного роду. Що глибше коріння в такого дерева, то міцніше воно стоїть на землі.

Вчитель:

  • То що таке родинне дерево ?

Відповіді дітей:

Родинне дерево – це історія родини.

 Корінці – це наші прабабуся та дідусі.

Стовбур – це бабусі й дідусі.

Гілки то мамо й мамо.

Зелені листочки – то діточки.

Вчитель:

  • Як дерево гине без , як ріка гине без маленьких струмочків, так і родинне дерево гине без нашої пам’яті. Коріння.

IV. Презентація групи «Мовленнєвий калейдоскоп»

Вчитель:

  • Інсценізацію яких оповідань ми переглянули.

 Відповіді учнів:

  • Б. Грінченко «Зорі».
  • А Костенко  «Домашній твір».
  • «Родовідне дерево».

Вчитель:

  • Учні з групи «Мовленнєвий калейдоскоп» підготували для вас гру «Склади прислів’я» 

Пояснення правил гри. Завдання для груп :

Вчитель:

У голубих конвертах записані прислів’я. Необхідно їх розшифрувати. Обговорити зміст кожного прислів’я. Вибрати прислів’я, яке б відповідало головній думці кожного твору, який ми сьогодні переглянули.

1. Робота в групах

Картка №2

Відповіді: 

вірш Б. Грінченка «Зорі»:

 1. Вік прожити – не поле перейти!

2. Доброму й добра пам’ять.

3. Хто людям добра бажає, той і собі має.

4. Роби добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.

5.Все добре пам'ятай, а зла уникай.

6. Добре серце, як сонечко в небі.

Вірш А. Костецького «Домашній твір»

7. Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько

8. Уся сім'я вмісті — так і душа на місці

9. Мирно жити — щасливим бути.

10.Згода дім будує, а незгода — руйнує.

11.За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родини.

12. Нащо й ліпший клад, коли в сім'ї лад

«Родовідне дерево»

13. Хто шанує родину, той достойна людина.

14. Батьківська хата усім багата.

15.Нема в світі кращого, як родина, то вам скаже і дитина.

16.Без сім’ї та родини немає народу.

17. Сім’я міцна – горе плаче!

18. Щаслива родина – міцна Україна.

V. Презентація групи «Моє родинне дерево», «Поетичні перлинки»

 Вчитель: Хто шанує родину, той достойна людина

Як ви розумієте значення слова «шанує», «достойна»?

Необхідно завжди знати, пам’ятати, зберігати пам'ять про історію свого роду. Учні з групи «Моє родинне дерево презентують свою роботу. Вони підготували розповіді про свій родовід

Розповіді учнів про свій родовід.

  • Учні з групи «Моє родинне дерево» підготували для нас цікаву гру «Відгадай загадку»

3. Робота в групах. Гра «Загадки про родину». 

Після відгадування загадок про родину, маму, дідуся, учні з групи  «Поетичні перлинки розповідають вірші.

 На партах  червоні конверти в них загадки, необхідно їх розгадати.

Відповіді:

Картка №1

1. Як можна одним словом назвати всіх близьких родичів? (Родина).

  •                 Учні з групи  «Поетичні перлинки»  підготували вірші про членів родини. Першими декламують вірш Н Чемерис  «Що таке сім’я»

 Картка №2

2. Хто життя нам дарував,

Хто часу не шкодував,

Хто навчав нас говорити,

Хто найкращий в цілім світі? (мама)

Вірш  Марії Підгірянки «Мати»

Картка №3

3. Як називається рідний батько  вашої мами або тата? (Дідусь.)

Вірш  Ю.Гайда «Дідусь»

Картка №4

4.  Хто ми для своїх батьків? (Діти).

Картка №5

5. Хто ми для бабусь та дідусів? (Онуки).

Картка №6

6 Як називається рідний брат вашої мами або тата? (Рідний дядько.)

Вчитель

  • Якими словами можна назвати свої родичів?
  • Учні з групи «Поетичні перлинки» підготували гру «Відгадай ребус».
  • Керівникам груп необхідно отримати ребуси, та відгадати зашифровані слова.  Добрати слова – ознаки до слів відгадок.

4.Робота в групах . Гра «Розгадай ребус

 Відповіді ребусів

Бабуся, дідусь, тато, брат, син, неня.

Вчитель.

А яка якій родина не люблять співати українські пісні. Тож учні з групи «Радуйся пісня дружна родино» підготували для нас пісню про маму.

VI. Презентація групи «Радуйся пісні дружна родина»

Вчитель

– Мама ... Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше увібрало в себе це дивовижне, сонячне слово. Матінка. Вона є берегинею роду.  Вона народжує дитину, пестить її, голубить, вчить добра і любові.

VII. Презентація групи «Віночок жартів»

Вчитель: В будь якій родині є місце жартам, тож прослухаємо Смішинки, які приготували учні з групи  «Віночок жартів»

1. Розігрування діалогів

Таємниця

– Здається, синку, ти вчора не був у школі? – питає мати.

– Це тобі, напевно, вчителька сказала? Ох, ці жінки… ніколи вони не вміють тримати язика за зубами.

Сиве волосся

– Ти неможливий, синку! Від твоєї неслухняності в мене сивіє волосся!

– А ти, мабуть, мамо, теж не була слухняна, коли була малою, адже бабуля зовсім сива!

  • Я гадаю, що ви слухняні дітки і ваші мами будуть ще довго на матимуть сиві волосинки.

Мама знає

(Марченко В.,Денисенко В.)

– Мамо, ти знаєш ту вазу, яка переходить у нашій родині із покоління в покоління?

– Авжеж, знаю то й що?

– Так от, моє покоління її щойно розбило.

  • Буває, що ви робите шкоду, але як говориться у прислів’ї «Материн гнів, як весняний сніг, рясно впаде, та швидко розтане.
  • Учні з групи Віночок жартів підготували для нас гру «Сонечко»

3.Робота в парах.

Вчитель:

Сонечко розсилає на Землю свої лагідні промінці і вся природа оживає, так і в родині від теплого, лагідного слова стає тепло на душі.

Необхідно  розшифрувати слова, вибрати ті, які на вашу думку будуть приносити в дім затишок і мир

Увага! Доповідач має пояснити лексичне значення слова.

Відповіді:

Гнів. Почуття сильного обурення; стан нервового збудження, роздратування.

Ненависть.  Вороже ставлення до кого-небудь.

Зневага. Відсутність турботи, піклування про когось, щось.

Заздрість.  Велике бажання мати що-небудь, досягти того, що є в іншого.

Злість. Почуття недоброзичливості; злоба.

Роздратованість. Людина, яка втрачає  спокій.

Співчуття.  Почуття жалю, викликане чиїм-небудь нещастям, горем.

Повага. Почуття шани, прихильне ставлення.

Любов.  Глибока повага, шанобливе ставлення до людини.

Взаємодопомога. Взаємна допомога, підтримка.

Чуйність. Уважне і сердечне ставлення до людей.

Доброта. Чуйне, дружнє ставлення до людей.

(Вчитель прикріплює на дошці сонечко. Учні розшифровують слова, а вчитель прикріплює їх на дошку.)

Вчитель :

Бажаю, щоб у ваших родинах панувала завжди спокій , любов, затишок, злагода.

IX.  Підсумок презентації.

Вчитель: Ось і підійшла до завершення наша презентація. Вам необхідно оцінити роботу кожної групи. На парті у вас є кружечки різного кольору

червоний - дуже цікаве, синій -  звичайне,зелений -  не цікаве.

Діти віддають свої голоси за певну групу. Вчитель підводить підсумок.

Вчитель: Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, школа, весь народ.

Ми з вами український народ, який складається з родин, великих і малих, дружних і працьовитих.

Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, землю свою, рідний край, бо ми частина всього цього, нам рідного і близького.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Загадки про маму

1. Хто життя нам дарував,

Хто часу не шкодував,

Хто навчав нас говорити,

Хто найкращий в цілім світі? (мама)

 

2.. Хто, як ви, було, хворіли,

Цілі ніченьки не спав?

Все робив, як ви хотіли,

На рукав вас колисав? (мама)

 

3Що, як сонечка малі,

Ніжно сяє у горі? (мамині очі)

 

4. Нам співає, як струмочок,

Ніжний мамин... (голосочок)

 

5. Заспокоять і зігріють,

Тамувати біль уміють... (мамині руки)

 

6. В ній мені є місце,

Й тату, і сестрі, й малому брату,

Для бабусі й дідуся... 

Що це? (мамина душа)

 

Додаток 2

Матеріал до добору прикметників про маму.

– Діти, про кого всі ці загадки?

У кожного з нас є своя мама. А давайте знайдемо для нашої мами наймиліші слова

На пелюстках напишіть слова – ознаки до ваших слів відгадок

Мама яка:

  1.                   мила,
  2.                   люба,
  3.                   ніжна,
  4.                   лагідна,
  5.                   кохана,
  6.                   уважна,
  7.                   турботлива,
  8.                   життєрадісна
  9.                   працьовита
  10.              весела
  11.              щира
  12.              чуйна

 

Очі які?

  1.                   Ясні
  2.                   Карі
  3.                   Блакитні
  4.                   Веселі
  5.                   Сумні
  6.                   Лагідні

 

Голосочок який?

  1.                   Тендітний
  2.                   спокійний
  3.                   лагідний
  4.                   чарівний
  5.                   суровий
  6.                   жалібний
  7.                   радісний

 

Мамині руки які?

  1.                   Роботящі
  2.                   Тендітні
  3.                   Вправні
  4.                   Ніжні
  5.                   М’які
  6.                   Працьовиті

Мамина душа яка?

  1.                   Щира
  2.                   Безкорисна
  3.                   Любляча
  4.                   Добра
  5.                   Чуйна
  6.                   Співчутлива

 

Учні записують слова на пелюстках, утворюючи квіти.

Додаток 3

Загадки про родину, гра «Ромашка»

1. Ішло два тата і два сипи у ліс по малину, і зайшли три зайці і кожному по одному припало. Як же це вийшло? ( Дідусь, тато і син).

 

2. Підійшла одна людина до іншої й каже: «Ти мені син, а я тобі не батько». Хто це? (Це мамуся).

 

3.  Одного батька й однієї матері, а нікому з них не син. (Це донечка).

 

4. Як називається рідний брат вашої мами або тата? (Рідний дядько.)

 

5. Як називається рідна сестричка мами й тата? (Рідна тітонька.)

 

6. Як називаються діти вашої рідної тітки або рідного  дядька? ( Двоюрідні сестри і брати)

 

7.  Хто ми для своїх батьків? (Діти).

 

8. Хто ми для бабусь та дідусів? (Онуки).

 

9. Кого в сім'ї називають берегинею? (Маму).

 

10. Як можна одним словом назвати всіх близьких родичів? (Родина).

***

Ось стоїть біленька хата -

Там твої матуся й тато,

Твої сестри та брати

І, звичайно, там є ти.

Ще бабусі, дідусі,

Зібралися геть усі!

Бути в кожного повинна

Дружня та міцна…. (Родина)

***

Народилося маля – нікому не син. (Донька)

***

Не золото, а найдорожче.(дитина)

***

Не дорослий ще мужчина,

та вже зовсім не дитина,

то ж назвати його як?

Здогадалися? (Юнак)

***

Ніхто ні в кого його не бачив, А в кожного є.(Ім'я)

***

Мама пішла і нема татуся,

Нам залишилась робота уся.

Спершу погрались, а потім побились.

З'їли цукерки і знов помирились.

...Ось уже вечір, і треба збирати

Все, що розкидав молодший мій... (братик)

Загадка тато

Що то за звір, що рано ходить на чотирьох ногах, у день на двох, а у вечорі на трьох? (чоловік).

***

Два сини, два батьки

Три риби зловили,

Без великих спорів

Так ся поділили,

Що кожному одна ціла

Дісталася без розділа. (Батько, син, онук)

Загадки про маму

Із дівчатами для гри

Цей предмет ти не бери!

Річ коштовна і маленька,

Заховала її ненька.

Не помітиш, як загубиш –

Ще сама жаліти будеш.

(Каблучка)

***

Щоб рудим волосся стало

Фарбу ненечка достала.

Не зашкодить їй вона,

Це рослинна фарба _ _ _.

(Хна)

***

То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив.

І співаю

Я від жару,

І пускаю

З носа пару.

(Чайник)

Загадки про бабусю

***

Хтось із села завітав на гостину,

Скинув строкату велику хустину.

 Кошик дістав — і з'явилося диво:

 Мед, пиріжки і сметана, і сливи.

Я, засоромивсь, сховався — дивлюся.

— Що, не впізнав? — засміялась... (бабуся)

Наталія ГУРКІНА.

Ягідний пиріг

До бабусі я прибіг,

Щоб спекла мені пиріг.

Ягідки їй назбираю,

Їх усі я добре знаю!

Смачна і соковита,

Рясна і плодовита,

На колір мов калина,

Впізнали? Це... (малина).

***

Ці малюки пузаті,

Солодкі, конопаті.

Відома всім городина,

Чорна це... (смородина).

***

Червоний одягає,

„Скуштуй мене!” – благає.

Зцілення криниця,

Хто це? (Полуниця)

***

Собою вихваляється

І гронами пишається,

Прикрасить увесь сад

Цей красень... (виноград).

***

Радісно всміхаються,

Сонечком вмиваються,

Міні-полуниці...

Їх ім’я... (суниці).

***

Увібрався кущ в сережки,

Ягоди встелили стежки...

Коли небо вкриє нічка,

Сни побачить хто? (Порічка!)

***

Рожевіють, червоніють,

У пиріг попасти мріють.

Обліпили гілки пишні

Соковиті, стиглі.. (вишні).

***

Морква, біб і цибулина,

бурячок і капустина,

ще й картопля — шусть у горщик.

У бабуся смачний ...

(борщик).

 

Додаток 4

Загадки про Україну

***

На ріднім полі шепчуть колоски,

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: ….    (Україна)

М. Петров

***

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна)

***

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

***

Який це край? Н. Щербина

Ми родились у долині,

У білесенькій хатині,

Коло вишень і калини.

 За хатиною садок

І зелений моріжок,

Там багато є квіток.

Під горбом ставочок сяє,

Різна рибонька гуляє,

Качка з дітьми пропливає.

Як же зветься гарний край,

Де за ставом степ і гай

Пишно квітнуть, наче рай?     (Україна)

 

Додаток 5

Загадки про професії

Ковзани Василько взяв

і усіх зачарував.

Він до цього має хист,

бо Василько … (фігурист).

***

Де живуть у горах хмари,

випасаються отари.

Поміркуйте, постарайтесь,

хто пасе їх? Здогадайтесь. (Чабан)

***

Він такий же, як і ми,

Непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

Нині — вчителя у школі.

Завтра — буде інша роль.

То бідняк він, то король. (Актор)

***

Без костюмів, звісна справа,

Буде зовсім не цікава.

Роль яка у вас — принцеси,

Куховарки, стюардеси?

В будь-які одягне шати,

Щоб змогли ви роль зіграти. (Костюмер)

***

Золоті у нього руки:

Має фарби, грим, перуки.

Загримує так, що й мати

 Не зуміє упізнати. (Гример)

****

Починається вистава,

Буде і для нього справа:

П'єсу у руках тримає

І акторів виручає:

Він підказує слова,

Якщо хтось їх забува. (Суфлер)

***

Цей художник знає діло,

Прикрашає сцену вміло.

Намалює поле, річку,

Зробить хатку невеличку

І палац, і ліс казковий —

До вистави все готово! (Декоратор)

Додаток 6

Загадки про людські чесноти

Що сушить без огня?(Журба)

***

Що старше від розуму? (Увага)

***

Що найскорше росте? (Брехня)    

***

Що їсть без зубів? (Совість)

***

Зубів не має, а гризе.(Совість)

***

Що біжить без повода?(Думка)

***

Без рук, без ніг, а світ за хвилину оббігає (Думка)

***

Хто найдальше бачить? (Розум)

***

У вогні не горить, у воді не тоне. (Правда)

***

Сліпий побачив зайця, а безногий піймав його. Що це? (Брехня)

***

Встали раненько,

Пустили її в щілинку маленьку;

Поки село обійшла –

В двері не ввійшла.

(Брехня)

***

Гостре, а не ніж, ріже, аж до серця доходе, а кров не йде.

(Образа, прикрість)

***

А що плаче — сліз не має? (мамине серце)

***

Кожен його знає: хтось – м’яке, лагідне, хтось – холоне, кам’яне. (Серце)

***

А що горить без полум'я? (любов)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Додаток 7

Ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ш=Н

 

 

 

 

 

               М=Н

             

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

D:\Мама Оксана\Школа\відкриті уроки\i.jpeg0_2062b_ef69c9af_L.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

d180d0bfd0b0d0bbd0bed180d0b4d0bbd0bed0b4-300x172.jpg  

                             gvozdi.gif     

                      0_b169_85db273b_-1-XS.jpeg

 

 

                                                                                                         i.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

i.jpeg

 

 

 

 

 

 

i.jpeg

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

i.jpegi.jpegi.jpeg

 

 

 

i.jpeg

 

 

 

 

i.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                         536879.jpg

 

 

 

 

 

       tigrenok.jpg    

 

Kosa Serpan.jpg

i.jpeg

a46c49d990d93cbc88abdab1682a3b62.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

goverla12.jpg

 

 

 

19.jpg

00000000418.jpg

 

 

 

006.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

 

 

тин

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку