Тема. Що може обмежувати бажання? Що треба зробити для здійснення твого найзаповітного бажання?
Мета:
вчити учнів розуміти роль розпорядку дня для здійснення мрій та збереження і зміцнення свого здоров’я;
розвивати в дітей вміння самостійно організовувати свою працю і відпочинок розширити знання про вплив емоцій на здоров’я людини;
закріпити знання про вплив емоцій людини на її здоровʹя;
збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики тижня;
закріпити знання про час, вчити визначати час за годинником;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати критичне мислення, самостійне мислення, уяву, логічне мислення, доказове мовлення; зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування, дрібну моторику руки;
виховувати бажання дбати про своє здоров’я, бажання мріяти, поважати один до одного, взаємопорозуміння, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.
Очікуванні результати учіння:
з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
сприймає монологічне висловлення;
розповідає про те, що його вразило;
розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні;
звертається, вітається дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
спілкується з однокласниками та з вчителем;
організує своє робоче місце для навчання;
об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;
встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі;
читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання;
розрізняє головне і другорядне в тексті;
визначає тему і головну думку в тексті;
розуміє вплив розпорядку дня на здоров’я;
знає, чому мрія залежить від дотримання режиму дня;
знає, як емоції впливають на здоров’я людини;
складає алгоритм виконання свого бажання;
уміє визначати час за годинником.
Обладнання: картки для індивідуальної, парної роботи, цеглинки LEGO DUPLO.
Перебіг заняття
ІІ частина
Вправа «Веселка»
I . Повторення матеріалу
-Як називається місяць?(Що означає Хочу? Можу? Треба?)
-Як називається тиждень?
-Над якою темою ми працювали на 1 уроці?
1.2. Оголошення проблемного запитання дня.
Сьогодні ми дослідимо, чи потребують бажання обмежень, що треба робити для здійснення своєї мрії.
1.3. Вправа «Очікування».
- Чи зацікавила вас тема заняття?
- Про що хотіли б дізнатися?
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
- Яким, на вашу думку, воно має бути?
- А якими на занятті мають бути діти?
- Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.
2.1. Створення проблемної ситуації.
- Послухайте розповідь про дівчинку і скажіть, чи реальна така історія.
У 8 років дівчинка вчиться у 4 класі. Досконало знає англійську мову, шкільні предмети знає на високому рівні, вчиться у музичній школі, займається танцями, легкою атлетикою.
2.2. Розв’язання проблемної ситуації.
2.3. Розповідь учителя.
- Така дівчинка існує насправді. Її звати Настя Марчук, живе вона в Одесі. Зараз їй 14 років. Однолітки Насті Тільки закінчили 8 класів, а вона вже студентка університету. Настуня бере участь у міжнародних конкурсах математиків, перекладачів. Як можна все встигнути? У сім’ї Насті кожен день розписаний по хвилинах. Прокидаються раненько, а спати лягають рівно о 9- й годині вечора. Переглядом телепередач не зловживають, віддають перевагу інтелектуальним програмам.
Тому брат Андрійко, якому десять років, дуже любить математику, захоплюється історією, встигає відвідувати спортшколу і займатися музикою. А 8- річна сестричка Даринка із задоволенням вивчає математику, природознавство, рідну мову, займається спортом, балетом, музикою і малюванням.
Отже, якщо хочеш багато знати й вміти, потрібно правильно спланувати свій час і дуже хотіти, щоб прагнення і мрії здійснювалися.
2.4
Давайте пригадаємо дівчинку з оповідання «Хитромудрий час»
Запитання для обговорення:
- Про що мріяла дівчинка, опинившись у своїй неприбраній кімнаті?
- Що обмежувало бажання дівчинки?
- Поліна вирішила уважніше ставитися до часу й не дозволяти йому обмежувати свої бажання. Для цього дівчинка розписала всі свої справи впродовж дня. Віднови режим дня Поліни, пронумерувавши.
Обговоріть з однокласниками.
- Чому важливо дотримуватися режиму дня?
- До чого може призвести його недотримання?
- Чи відрізняються режими вихідних днів і буднів? Чим саме?
5. Гра «Розсипанка».
- Зберіть слова і прочитайте вислів:
Здоров’я - це режим дня (Режим дня – це здоров’я).
- Як ви розумієте вислів режим дня? (Відповіді учнів).
Висновок. Щоб бути здоровим – треба дотримуватися розпорядку дня. Ваш організм працює, як годинник. Треба робити все, в один і той самий час лягати спати, прокидатися вранці, робити зарядку, вмиватися, йти до школи, тобто дотримуватися розпорядку дня.
Теоретичні відомості - Додержування розпорядку дня сприяє збереженню здоров’я. Якщо хочеш бути здоровим, додержуйся порад.
Спи не менше 9 годин. Вживай їжу завжди в один і той самий час. Вчасно виходь до школи, ніколи не запізнюйся. Деякі учні нашого класу запізнюються на зарядку. Що ми їм порадимо…. Перед виконанням домашніх завдань відпочивай на свіжому повітрі.
Роби домашні завдання в той самий час. Перед сном гуляй на свіжому повітрі – це корисно. Сидіти перед телевізором – шкідливо.
Лягай спати завжди в певний час.
2.Читання вірша «Режим дня».
Режим дня
Дотримуйся режиму дня,
Живи по розпорядку,
Прокинувшись, завжди роби
Ранкову ти зарядку.
Швиденько ліжко застели
І починай вмиватися,
М’яким пухнастим рушником
Умієш ти втиратися?
Уже чистенькі вуха, ніс,
І щічки й оченята,
Ну а тоді вдягатися
Ти можеш починати.
Із кухні мама погука :
«Сніданок вже готовий.»
Поївши смачно, ти бігом
Збираєшся до школи.
У школі час не йде – летить,
Уроки вмить скінчилися,
Прийшов додому, воду ллєш,
Щоб руки добре вмилися.
Перевдягнися. А тоді -
До столу пообідати.
«Що ж апетитне жде мене?»-
Так хочеться розвідати.
Уже смачне зникає вмить,
Ти йдеш відпочивати,
Чи на подвір’ї погулять ,
Чи з друзями погратися.
Вже час проходить, і тобі
Пора учить уроки.
А потім з телевізором
Ти робиш мовчки кроки.
Уже вечеря на столі.
Пора відпочивати.
Не забувай увечері
До ванни завітати.
Помий іще раз вуха й ніс,
Почисти добре зуби.
І ніжки маєш ще помить ,
Вони стомились любі.
Нарешті пісня для малят
З екрану ніжно лине.
І мами усмішка сія :
«Вже на добраніч, сину!»
Чому хлопчик все встиг зробити за день? (Він все робив по розпорядку.)
- Чи можуть здійснюватися бажання цього хлопчика? Чому так думаєте?
7. Музична фізкультхвилинка «Весела зарядка».
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=CB8knPllLp8
3. Вправа «Впізнай частину доби». Робота в парах.
- Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Дайте їм імена. Складіть речення.
Орієнтовні відповіді
• Галинка прокинулася.
• Петрик вранці застеляє постіль.
• Сашко робить ранкову зарядку.
• Наталка вмивається.
• Андрійко спить.
Біля кожного малюнка впишіть відповідну частину доби: ранок — р, день — д, вечір — в, ніч — н.
- Скільки годин у добі?
- Розкажіть про розпорядок дня дітей.
- Коли прокинулася Галинка?
- - О котрій годині Наталка вмивається?
- О котрій годині Оленка снідає?
- - О котрій годині Оксана приходить зі школи й обідає?
- О котрій годині Андрійко лягає спати?
4. Фізкультхвилинка.
5. Математична гра «Віднови час». Робота в парах.
- Позначте на годиннику час початку та закінчення ваших занять у школі.
6. Практична робота «Мій режим дня».
- Складіть свій режим дня. Допишіть час поруч із малюнками.
☼ Чи відрізняється твій режим дня у вихідні та у будні? Чим саме?
Робота з підручником
Вправа 3(стор.36) Мама дала доньці гроші та попросила піти до магазину по продукти. Решту мама дозволила їй залишити собі. Розглянь зображення та обчисли, скільки гривень дівчинка зможе витратити за власним бажанням.
https://svitdovkola.org/2/6/media25?ref=ik2236-p1
V.Вправа “Допоможи Поліні придбати правильний товар”
Поліні дуже кортить придбати такі товари:
ОЛІВЦІ - 12 грн.
Батончик “Кіндер пінгві” -15 грн.
Морозиво - 7 грн.
☼ Чи зможе дівчинка задовольнити своє бажання й купити все, що замислила? Чому?
☼ Який вибір зробив/зробила б ти? Обґрунтуй його.
https://www.youtube.com/watch?v=K9hUOTuKUL0&feature=emb_logo
Оголошення проблемного запитання дня.
Розгадування слова «погода».
Зараз ми з вами з,ясуємо що ще може обмежувати бажання. Для цього вам необхідно розгадати слово.
Дискусія . Питання: Чи може погода обмежувати виконання бажання?
Так -----------------------------Ні
Сьогодні ми дослідимо, як погодні умови обмежують бажання людей,
Чи може природа вплинути на ваші бажання?
Чи можуть стихійні лиха зруйнувати мрії людей?
Вправа «Мій домашній улюбленець»
Ви малювали домашню тваринку, про яку мрієте. Подумайте і скажіть, чи в усіх вас ця мрія може здійснитися?
-Що її може обмежувати?
Крісло автора.
Яке твоє найзаповітніше бажання? Розкажи, що треба зробити для його здійснення.
Чи можна зараз здійснити твоє бажання? Чому? Напиши навколо свого малюнка слова — чинники, які обмежують твоє бажання.
Розглянь коло вибору «Що варто робити для здійснення бажань?»
9. Вправа «Намалюй емоцію».
- Що ти відчуваєш, коли твої бажання здійснюються? Покажіть свою емоцію на смайликах.
VI.Підсумок уроку
Рефлексія. Закінчити речення.
Оберіть одне із речень і продовжте його. Запишіть свої враження у щоденник вражень.
Сьогодні я дізнався/дізналася про…
Мені було цікаво дізнаватися про…
Я навчився/навчилася…
Самооцінювання. Робота з цеглинками.