Я пізнаю світ "Здобутки прадавніх українців"

Про матеріал
Тема: «Здобутки прадавніх українців» Мета: Формувати уявлення про прадавніх українців, поглибити знання зі стародавньої історії України. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, увагу, пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки. Розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати. Збагачувати емоційний досвід учнів. Виховувати цікавість, допитливість, спостережлевість. Наскрізні вміння: 1. Критично мислю 2. Співпрацюю 3. Ефективно спілкуюся 4. Досліджую 5. Організовую свою діяльність 6. Рефлексую
Перегляд файлу

Урок ЯПС 2 клас підготувала Закусило Алла Пертівна

 Урок № 19. Тема: «Здобутки прадавніх українців»

Мета: Формувати уявлення про прадавніх українців, поглибити знання зі стародавньої історії України.

Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, увагу, пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки. Розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати.

Збагачувати емоційний досвід учнів.

Виховувати цікавість, допитливість, спостережлевість.

Наскрізні вміння:

  1. Критично мислю
  2. Співпрацюю
  3. Ефективно спілкуюся
  4. Досліджую
  5. Організовую свою діяльність
  6. Рефлексую

Обладнання:

Політична карта Європи, адміністративно-територіальна карта України, трейлер, афірмації, мультфільм «Це наше і це твоє. Мапа.»,  відеокліп «Історія України за 5 хвилин», пісня «Мандрівка планетою», ноутбук, проектор.

Хід уроку

  1.  Організаційний момент.

Емоційно-мотиваційний компонент уроку.

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашім класі –

Учні – просто млодці!

Хвилинка афірмації

Проговорюй текст разом з диктором. Заплющ очі та пошепки відтвори ті афірміції, які для тебе є важливими.

 

  1. Етап перевірки домашнього завдання.

Горішок знань міцний—це знає кожен.

Та нам — не відступать!

              Його вам розколоти допоможе і

              Бажання ваше все на світі знать!

А щоб багато всього знати потрібно старанно працювати і домашні роботи виконувати і зараз ми з вами і перевіримо правельність виконання домашнього завдання.

 Дайте відповіді на запитання:

  • Що таке географічна карта?
  • Дай визначення поняттю політична карта?
  • Що позначають умовними позначками на політичній карті?
  • Що таке археологія?
  • Як називається наука про минулее людства?
  • Який вік був першим у період історії людства?
  1. Етап активного та свідомого засвоєння нового матеріалу.

Прийшов час тему уроку вам назва­ти ...

«Здобутки прадавніх українців»

Тепер перевірю: уважні чи ні,

Хто тему уроку повторить мені?

Що ви знаєте про прадавніх предків?

  1. Реалізація першої змістовної лінії.

 

Наш урок цікавим буде!

               Подорожі люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Подорож кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

 

Пропоную відправитися в подорож цікавими стежинками і першна зних це перегляд трейлера. За допомогою цього трейлера ми визначимо власні завдання до нашого уроку.

  1. Перегляд трейлера.

Які запитання озвучені в трейлері?

Визначте сво

Запитання до уроків:

  • Що таке привласнювальне господарство?
  • Коли утворено Закарпатську область?
  • Яке місто є адміністративним центром Закарпатської області?
  • Яким є герб Закарпатської області?
  • Що таке матерія?
  • Що таке логіка?
  • Що таке поняття?
  1.  Наступна зупинка нашої цікавої стежини -  робота з інформацією в рамочці.

 

Пригадай навчальну одиницю попрацювавши з інформацією в рамочці. Перш ніж розпочати роботу з рамочкою давайте пригадаємо алгоритм роботи з інформацією в рамочці. Для цього відкрийте, будь ласка, свої зошити на с.30 де ми можемо побачити сам алгоритм роботи. Ну що ж давайте з ним знайомитись.

З алгоритмом вже знайомі тепер сміло до роботи.

Робота в парах.

Молодці, чудово справились із цим завданням, можна мандрувати далі. А наступна наша стежинка танцювальна хвилинка з пісенькою « Мандрівка планетою». Під час цієї танцювальної хвилинки прошу вас звернути увагу на карту.

  1. Релакс

Танцювальна хвилинка

  1. Реалізація другої змістової лінії

Діти, поміркуйте, чи можна вважати цю карту, яку ви бачили під час танцювальної хвилинки, політичною?

А давайте порівняємо ваші думки з думками авторів зошита, для цього нам потрібно перейти на с.35 та зачитати поняття «політична карта».

Який висновок ми можемо зробити, чи підтвердилися ваші думки? А щоб добре запам’ятати нам допоможе «Швидкісний тренажер», але щоб з ним попрацювати алгоритм потрібно пригадати. Для цього переходимо на с.30

Молодці, алгоритм вже запам’ятали, то виконуємо вправу.

Вправа «Швидкісний тренажер» 

  1. Робота з політичною картою

Розумнички, чудово справилися з цим завданням, а наша подорож чарівними стежками продовжується. Але чи може бути подорож без карти? Авжеж, з картою ми швидше справимося. А карту ми з вами маємо вона знаходиться на с. 4 , це політична карта Європи.

Політична карта – це карта, на якій зображено країни, їх кордони, столиці та великі міста.

Діти давайте знайдемо на цій карті Україну. Чудово! Даринка, покажи на карті столицю України. Розумничка!

Михайлику, наведи кордони України. Супер!

Катрусе, назви умовні знаки, за допомогою яких на карті позначено країни, їх кордони. Молодець!

Іванко, назви умовні знаки за допомогою яких позначено на карті столиці та великі міста. Розумничок!

Чудово з картою ми подружились, а щоб подорож наша була ще цікавіша переглянемо мультфільм Увага на екран.

  1. Перегляд мультфільму «Це наше і це твоє. Мапа»

Діти, а що вас вразило найбільше під час перегляду мультфільму?

Чудово продовжуємо мандрувати далі і на нашому шляху цікаві карти, розгляньте їх, будь ласка.

Поміркуйте, чим вони схожі?

Які відмінності ви помітили?

Перша карта є найдавнішою із карт у світі, за такою картою могли мандрувати прадавні люди.

  1. Пригадай, а що ти знаєш про прадавніх людей, які першими заселили землі сучасної України?

У перше люди з’явилися на землях сучасної України близько мільйона років тому. Вони були більш схожі на мавп, ніж на сучасних людей. Прадавні люди збирали їстівні рослини та плоди, а також полювали на тварин.

Ми з вами справно мандруємо цікавими стежками і поглиблюємо свої знання, а щоб більше ще всього знати попрацюємо з інформацією в рамочці.

Прочитайте інформацію в рамочці 4 рази, інформацію червоним кольором відтвори з пам’яті сусіду по парті.

  1. Вправи здоров’язбережувального змісту

Дуже добре ми трудились, що аж очки притомились, нумо швидко повторяй очки знову заряджай.

News | Trans Atlas

Оченята наші відпочили  і продовжувати подорож вирішили переходимо до наступної цікавої стежинки танйювальної хвилинки.

  1.  Реалізація третьої змістової лінії.
  1. Танцювальна хвилинка з фрагментом відеокліпу «Історія України за 5 хвилин».

Діти, яку країну згадували в відеокліпі? Так, Україну її історію.

Пригадайте такі навчальні одиниці : історія, кам’яний вік.

Історія – це наука про минуле людства. Першим періодом в історії людства був кам’яний вік. У цей період люди переважно використовували камінь для виготовлення знарядь праці.

Погляньте на нашій стежинці з’явилась Бу-бу і пропонує нам гру «Блискавка», але перш ніж розпочати гру ми пригадаємо методику «Блискавка»

  1. Чудово! Тепер до вправи. Молодці, розумники! Подорожуємо далі, ой погляньте, які чудові світлини на нашій чарівній стежині.

Розгляньте світлини. Що на них зображено?

Розфарбуйте кружечок біля тієї, на якій зображено перший в історії визначний винахід людства. Віктор, повтори нам, будь ласка, його назву.

Супер, все вірно!

Рубило – перший винахід в історії людства.

  1. Ой погляньте, хто хоче з нами подорожувати – це ж Кмітливчик. Він підготував для нас довідку, давайте її прочитаємо. Підкресліть, будь ласка потрібні нам слова до яких ми запишемо числа арабськими цифрами. Супер! А тепер запишіть ці арабські цифри. Молодчинки!

Діти пригадайте, як називають числа 20, 30.. Вірно, це круглі числа. І наступна наша чарівна стежинка це гра «Блискавка» , де ми пригадаємо ці круглі числа. А щоб добре нам запам’ятати час танцювальну хвилинку   з піснею «Лічимо десятками» зустрічати.

Під час танцювальної хвилинки тренуйтеся правильно називати круглі числа першої сотні.

  1. Ми з вами добре працювали числа, карти пригадали, але на нашій стежинці

є ще одна карта. Це діти адміністративно-територіальна карта України.

Адміністративно-територіальна карта України – це географічна карта, на якій зображені області України, Автономну Республіку Крим та Севастополь.

Розгляньте цю карту, Маринко покажи на карті Закарпатську область. Супер! Підкресліть в своїх зошитах її назву. Чудово ! Ще трішки помандруємо з «Мандрівником» . Але перш ніж ми виконаємо вправу «Мандрівник» ми пригадаємо методику виконання цієї вправи.

Супер дітки, молодці!

VII.  Заключна частина. Рефлексія.

На закінчення нашої подорожі пропоную пригадати всі стежини, які ми сьогодні відвідали протягом нашого уроку та виконати вправу «Незавершене речення»

Завершіть речення.

  • Я дізнався…
  • Раніше я не знав….
  • Мені запам’яталося…
  • Мене вразило….
  • Мені було цікаво….
  • Я розповім вдома…

 

 

 

docx
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку