Урок з ЯДС для 3 класу на тему " Використання корисних копалин"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю підготувати і провести урок у 3 класі з теми " Використання корисних копалин".
Перегляд файлу

1

 

photo.jpgрамка_ укр символ.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка презентаційного уроку

 я досліджую світ у 3 класі

учителя початкових класів

Бердянської гімназії № 3 «Сузір΄я»

Жук Олени Миколаївни

 


92242051.jpg 

 

 

 

 

 

 

БЕРДЯНСЬК

2020

 

 

Тема: Видобування та використання корисних копалин.

 

Дослідницькі проблемні запитання уроку:

  • Чи можна стверджувати, що запаси корисних копалин безмежні?
  • Чи може людина відновити запаси  корисних копалин?

Завдання уроку:

  1. Закріпити знання про гірські породи, види корисних копалин, поділ на групи та спосіб їх видобутку.
  2. Познайомити з різними видами презентацій (плакати,малюнки, схеми, комп’ютерна презентація).
  3.  Розвивати дослідницьку складову у світогляді учнів і формувати вміння здобувати знання з додаткової літератури.
  4. Закріплювати навички роботи в групах.
  5. Збагачувати лексичний запас.
  6. Навчати висловлювати власну думку, уважно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
  7. Прищеплювати почуття гордості за свою Батьківщину і  відповідальності за збереження її природних ресурсів.

Очікувані результати:

На кінець уроку учні знатимуть:

  • які корисні копалини видобувають в Україні та способи їх видобутку;
  • на які групи поділяють корисні копалини;
  • які  корисні копалини видобувають у Запорізькій області;
  • про необхідність ощадливого використання корисних копалин та дбайливого ставлення до речей

та вмітимуть:

  • розрізняти групи корисних копалин за їх використанням, фізичним станом та способом видобутку;
  • презентувати результати дослідницької діяльності;
  • вислуховувати думку співрозмовника і висловлювати свою, шануючи гідність інших.

Обладнання: карта України, картки з описом корисних копалин, загадки, номери груп,презентації про корисні копалини, презентація до уроку (https://naurok.com.ua/publ/6345)

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи

І   Організаційний момент.

Дзвоник нам дає наказ:

До роботи стати час.

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо.

ІІ. Мотивація  навчальної діяльності.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

В глибини землі ми всі зробимо крок.

Дізнатися спробуєш, що за скарби

Ховаються в надрах твоєї землі.

  • Як ви думаєте, про що сьогодні піде мова?

ІІІ. Повідомлення теми  і завдань уроку.

  • Дійсно, на  цьому уроці ми з вами будемо продовжувати  вивчати гірські породи та корисні копалини. Більш детально ознайомимось із застосуванням корисних копалин.

 До того ж  це буде  урок-мандрівка підземним царством. Пан Кріт запрошує вас до свого підземного царства, аби познайомити з його скарбами. Ми спускаємось в шахту, де на нас чекають такі зупинки:

  1. «Мозковий штурм»

2.Перевірна

3.Книжкова

5.Зупинка Проектна

4.Відпочивайка

6. Зупинка Групова

7. Зупинка Тестова.

8. Зупинка Кінцева

Вправа „Очікування”

 А чого ви очікуєте від уроку?

Сподіваюсь  справдяться ваші очікування. Після кожної зупинки за гарну роботу ви будете малювати на робочих листочках смайлик. А в кінці уроку підрахувавши їх, зможете оцінити свою роботу на уроці.

ІV Актуалізація  опорних знань.

 Пан Кріт чекає нас на зупинці « Мозковий штурм».

- Що називають гірськими породами?( Це природні тіла, які вкривають поверхню Землі й залягають у її глибинах. Вони складаються з мінералів).

- Що таке корисні копалини? (Усі гірські породи і мінерали, які люди використовують в господарстві).

- Якими способами видобувають корисні копалини? Чому? (Відкритим і закритим. Залежить від глибини залягання гірської породи).

- На які три групи поділяють корисні копалини? ( Рудні, будівельні, паливні). -Приклади.

( Хто відповів правильно – Смайлик!)

Зупинка Перевірна.

(Вікторина, тест)

 (у кого немає помилок- смайлик)

V. Робота над новим матеріалом.

- Пісок, глина, граніт, які лежать у нас часто прямо під ногами, кам’яна (кухонна) сіль, вапняки,  які знаходяться  під землею у різних місцях України – це корисні копалини, які називають природними скарбами.

  •  Які ж це скарби, якщо вони лежать під ногами? А може люди даремно  їх так називають? Відповідь  на це питання ми будемо шукати протягом всього уроку.

— Отже, подорожуємо далі до зупинки Проектна. Пан Кріт запрошує вас роздивитися детальніше його підземні скарби.  Ви будете презентувати свої проекти про видобування та використання корисних копалин на тему: «У коморі корисних копалин». Для  цього ви маєте побудувати свій виступ за таким планом:

1. Назва корисної копалини, до якої групи належить?

2. Яким способом видобувається, де в Україні є родовища цієї копалини?

3. Як використовується ця копалина людьми?

Захист проектів «У коморі корисних копалин»


А) Рудні

- залізна руда

- мідна руда

- алюмінієва руда

Б) Будівельні

- пісок і глина

- граніт і мармур

- вапняк, графіт

В) Паливні

- кам’яне і буре вугілля

- торф

- нафта

- природний газ

Г) Копалини Запорізької області

Д) А зараз свою роботу презентують наші юні будівельники, розробники корисних копалин, які працювали з конструктором Лего.                                    

 

- Всі, хто працював над проектами, поставте собі 2 смайлика.

Зупинка «Відпочивайка». ( Фізкультхвилинка: земля-вода-повітря).

Проблемне запитання( повертаємось до питання, поставленого на початку уроку)

- Так чи треба ощадливо витрачати корисні копалини, якщо вони в нас просто під ногами?

Щоб  аргументовано відповісти на це  запитання, давайте звернемось спочатку до підручника с.65. Отже , зупинка Книжкова.

- Уважно прочитайте матеріал, вміщений на с. 65.

- Попрацюйте в парах і знайдіть слова, які потрібно вставити замість пропусків на ваших робочих листочках.

Під час згорання паливо зникає. Рудні й нерудні корисні  копалини зазвичай використовують лише один раз. Запаси корисних копалин поступово __________________. Тому їх називають _____________________. А поновити ми їх не можемо. Недарма вони отримали назву _____________________. Натомість енергія Сонця, води і вітру належить до ______________________________ природних ресурсів. (Самоперевірка – слайд).

Попрацюймо тепер у зошитах с. 51. Треба встановити відповідність які джерела енергії є вичерпними, а які є відновлюваними.(слайд)

-  А чому за життя  людини більшість корисних копалин  не можуть утворитися? (Бо для цього потрібні особливі природні умови і великий проміжок часу – сотні мільйонів років).

- Навіщо людство має дбати про збереження корисних копалин, якщо їх так багато? (Щоб залишити прийдешнім поколінням).

VI. Закріплення і уточнення знань.

 - Ми дісталися наступної зупинки Групова. Пропоную вам попрацювати у групах, дотримуючись дистанції.

Відгадайте загадки про корисні копалини. Де їх використовують?


Група 1 отримує загадку:


•   Грію взимку я будови,

 З мене паливо чудове,

 Я потрібне для тепла,

З мене зроблені, до речі,

І такі корисні речі.

Як пластмаси, гума, фарба.

Ліки, спирт, бензин, смола.

Чи впізнали ви мене?

Я — ... (вугілля кам'яне).


Група 2 отримує загадку

 •   Масляниста рідина,
З різким запахом вона,
Темно-бурий колір має.
Під землею залягає.
Чорним золотом її
Звуть всі люди на землі,
З неї роблять, любий друже,
Гас, бензин, машинне масло.
Фарбу, гуму і пластмаси. (Нафта)    

         Група 3 отримує загадку:

   У шахтах, кар'єрах її добувають.

 З неї у печах чавун виплавляють.

З нього ллють сталь. Роблять речі сталеві

. Ну, а основа речей металевих —

Буро-червона, важка і тверда —

 Це залізняк, чи... (залізна руда)

          Група 4

 •   Камінь я, гірська порода,

 А також дитя природи,

 Я зернистий і твердий.

І матеріал міцний.

Можна пам'ятник зробити.

 Коли треба — роздробити,

 Я годжуся на бруківку.

Для спорудження домівки,

Я не мармур, не магніт,

А такий собі... (граніт).


•   Роблять з мене речовини:

 Фарби, штучнії тканини.

Ліки і картон, пластмаси,—

 Отже, справжнє я багатство.

Хоч у болоті народився.

 Але й на полі знадобився,

 Бо я ще й добриво чудове.

А ще — зігрію я будови.

 Бо і на паливо згоджусь.

 Чи впізнали, як я звусь? (Торф)


Зупинка Тестова.

1.Корисні копалини – це

а) природні тіла,які знаходяться в землі, або на її поверхні;

б) гірські породи, які люди видобувають у природі і використовують їх.

2. Родовище – це

а) місце, де жили предки твоєї родини;

б) місце, де залягає багато корисних копалин,

в) корисні копалини.

 

  • На оціночних листках під вірним висловлюванням поставте плюс, а під хибним - мінус.(Самоперевірка слайд). Якщо немає помилок, смайлик.)
  • VIІ. Підсумки уроку.
  •  Вправа «Незакінчене речення».
  • Я дізнався, що рудні корисні копалини – це…
  • Паливні корисні копалини використовують для…
  •  У Запорізькій області видобувають такі корисні копалини…
  •  Запаси корисних копалин обмежені, тому …
  •  Чи виправдалися ваші очікування?
  • Які почуття викликало у вас почуте і побачене на уроці? (Почуття гордості за свою Батьківщину. Бажання економно використовувати природні багатства).

VIIІ. Домашнє завдання:

Опрацювати статтю підручника (с.64-65). Записати, які речі, виготовлені з корисних копалин, є у вас вдома.

 

 


 

 

 

F:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4580.JPGF:\DCIM\287_0512\IMG_4573.JPG 

doc
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
7606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку