Урок "З янголом у серці"

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання (позакласне читання) та дизайн і технології (види трафаретної техніки (витинанка). .
Перегляд файлу

З ЯНГОЛОМ У СЕРЦІ

(ЗА  ОПОВІДАННЯМ ОЛЬГИ БУСЕНКО «ПРО ПАПЕРОВОГО ЯНГОЛА»)

Тема уроку.

Літературне читання. Відкрийте янгола в серці (за  оповіданням Ольги Бусенко «Про паперового янгола».

Дизайн і технології:  Узагальнення вивченого. Види трафаретної техніки (витинанка). Практична робота. Янгол-охоронець.

Мета: (літературне читання) познайомити учнів з  оповіданням сучасної української дитячої письменниці Ольги Бусенко «Про паперового янгола»; удосконалювати вміння вдумливо й уважно читати; розвивати навички самостійної роботи з книгою; формувати вміння будувати власні зв’язні висловлення; розвивати пам'ять, логічне мислення, естетичні смаки; виховувати ввічливість, доброту, порядність, милосердя, охайність.

Мета: (дизайн і технології): ознайомити учнів з різними видами витинанок; удосконалювати уміння та навички роботи в техніці витинанки; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності; виховувати акуратність, наполегливість, сумлінне ставлення до праці, дисциплінованість.

Обладнання(літературне читання): ілюстративний матеріал,  хрестоматія сучасної української дитячої літератури.

Обладнання(дизайн і технології ): зразок виробу, шаблони, відеопрезентація, кольоровий папір, ножиці, клей.

Тип уроку: урок  формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований урок.

 

На дошці: тема, епіграф, зображення виробів-аналогів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф. Щоб творити добро,

потрібно мати його в серці.

Арістотель

Перебіг уроку

 

I. МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

1. Вітання.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ 

Слайд 2.                      Маленький янгол на маленькому плечі,
                                     Піклуючись, волоссячка торкався,
                                     Оцей малюк, сьогодні уночі
                                     Побачив світ, і ангелу всміхався…
Слайд 3.

Ангелик знав, що пи́сано йому,
І що судилось перейти дитя́ті,
Та погляд був спокійний і чому?
Бо янгол мав помічників багато…

 

Вони усі отут, поміж людьми,
Ці янголята послані від Бога,
Торкаються прозорими крильми
Усіх, кому потрібна допомога…

Слайд 4.

Маленький янгол на маленькому плечі
Піклуючись, оберігав від болю, –
« Все буде добре, відійдуть дощі
Бо ми з тобою, ми усі з тобою…»

                                          Автор Британ Галина 

 

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Бесіда

  • А якими ви уявляєте своїх ангелів?
  •  Чи вірите ви в ïх iснування?
  • Коли i навiщо вони прилiтають?
  • А що  є в усіх ангелів?
  • Для чого їм крила?
  • Про що б ви попросили  свого янгола?

Бесіда

-  А чи хотіли б ви потримати янгола у своїх руках? У вас сьогодні буде така можливість.

  • З яких матеріалів можна його зробити? (паперу, тканини, дерева, картону…)

Словникова робота

Слайд 5.

Я́нгол (а́нгел, а́нгол) — в релігії надприродна істота, посередник між Богом і людьми, який виконує волю Бога. Добрі янголи служать Богові й людям . У християнстві вважається, що кожна людина має свого янгола-охоронця.   Вони прилітають до нас, щоб нагадати про необхідність морального очищення, духовного піднесення. Коли дитина всміхається уві сні, це означає, що на неї дивиться ангел.

II. ТЕОРЕТИЧНИЙ ЕТАП

1.ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ

Розповідь вчителя

Слайд 6.

  • Сьогодні на уроці позакласного читання ми з вами познайомимося  з незвичайним   ангелом, який сховався на сторінках оповідання-казки сучасної письменниці Ольги  Бусенко,  яка пише    книжечки для своєї доньки, тому вкладає в них усю душу, усе тепло материнського серця.

Слайд 7.

  • Вигадала ж  цю історію та створила до неї  ілюстрації дівчинка Яринка. Своїм пензликом вона вимальовує на аркушику дерево, а на самому вершечку – янгола. Паперового янгола.

Бесіда

Слайд 8 

  •    Що ви знаєте про папір? (Конструкційний матеріал, що широко використовується у будь-яких сферах діяльності людини).
  •    З чого його виготовляють? (З відходів деревообробної промисловості)
  •    Які види паперу ви знаєте?
  •    Назвіть властивості паперу? (Горить, мнеться, ріжеться, рветься, намокає, згниває).
  •    Як ви гадаєте, чим паперовий пакет кращий за поліетиленовий? ( Папір не наносить шкоди навколишньому середовищу, повністю згниває і ніяк не зашкоджує ґрунту).

2. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  ТА ЕПІГРАФА  УРОКУ

Бесіда

Слайд 9, 10   

- Ми з вами вже прочитали багато українських та літературних казок. Готуючись до сьогоднішнього уроку ви самостійно прочитали книгу Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».

- Чи є в сучасному світі місце для янголів? Що це за янгол? Звідки він? Як сюди потрапив? Відповіді на  ці та інші питання дамо сьогодні на уроці , але, щоб досягти поставленої мети, ми повинні зацікавити присутніх історією  дівчинки Яринки та  відкрити добро в серці нашої героїні.

4. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

- Зараз ми прочитаємо цю розповідь разом.

1. Ознайомлення зі змістом оповідання

2. Бесіда за прочитаним

  • Хто є головними персонажами  оповідання?
  • Коли вперше зустріла Яринка Янгола?
  • Як він попав туди? Яким було його життя раніше?
  • Чому йому було комфортно в  художниці?
  • Як клен ставився до Янгола? Від кого він його захистив?
  • Чи виникло в дівчинки бажання залишити його собі?
  • Чому не зробила цього?
  • Що зробила дівчинка?
  • Чи чекала Яринка дзвінка від власника?
  • Як жилося  янголу  в дівчинки?
  • Чому Янголу було комфортно  і в художниці, і в дівчинки?
  • Чому Яринка   взяла його на прогулянку?
  • Що трапилося?
  • Чи легко було розпрощатися Яринці з Янголом?
  • Чому художниця подарувала їй нового Янгола? Де вона його взяла?
  • Чи була дівчинка щасливою?
  • Тож символом чого є паперовий Янгол?

 

5. ХАРАКТЕРИСТИКА ЯРИНКИ

Робота  в групах . Запис на кольорових  деталях  ромашки  «Характеристики Яринки»

Бесіда.

  • Що ви можете сказати про дівчинку?
  • Якою ви її бачите?
  • Якою була Яринка?
  • Як ви вважаєте, чи могла Яринка   у реальному житті бути поганою?
  • Де, на вашу думку,  живе добро?

- На партах у вас лежать паперові пелюстки квітки. Попрацюємо в парах. Подумайте і напишіть на них одним словом: «Якою була Яринка»

III. ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП 

Практична робота.  Виготовлення паперових янголят в техніці витинанки.

Бесіда

  • На минулих уроках трудового навчання ми вже знайомилися з витинанкою та її видами.

Слайд 11

  • Діти, а давайте разом згадаємо види витинанок? (Діти дають відповіді та коротку характеристику кожному виду)
  • ажурні — виготовляються з одного аркуша паперу, зображення міститься у прорізах;
  • силуетні — зображення є силуетом;
  • одинарні — виготовляються з одного аркуша паперу;
  • складні — аплікації з кількох аркушів паперу;
  • симетричні (створені з допомогою складання листа паперу) та асиметричні.

                 - Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо виготовляти янголів-охоронців.

Слайд

Вступний інструктаж.

  1. Демонстрація та аналіз зразка виробу. Нам знадобляться шаблон,  ножиці.
  2. Правила безпеки праці.

Але перш, ніж працювати, давайте згадаємо правила користування ножицями:

Слайд 13

  • На робочому місці дотримуй чистоти і порядку.
  • Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
  • Працюй з затупленими ножицями.
  • Тримай ножиці лезами вгору.
  • Не заважай товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.
  • Передавай ножиці тільки кільцями вперед.
  • Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.

Практична робота учнів.

Слайд 14

-А зараз починаємо!

1.Візьміть аркуш паперу.

5.За допомогою ножиць виріжте малюнок та розріжте по лініям.

6.Розверніть складену частину.

7.З’єднайте за схемою.

 

(Під час практичної діяльності стежу за правильністю вирізування та за дотриманням культури праці та техніки безпеки, допомагаю, вказую на недоліки)

Виставка, аналіз та оцінювання роботи учнів.

 

IV. РЕФЛЕКСІЯ.

Підсумок уроку

  1. -Що ми сьогодні виготовляли на уроці?
  2. -Що таке витинанка?
  3. -Де або як можна використати нашу поробку?
  4. -Вам сподобалося, діти?

Наш урок позакласного читання відкрив не тільки ім’я сучасної письменниці Ольги Бусенко, не тільки героїв її книги, а й допоміг відкрити таємниці нашого з вами серця.

Кожен з вас   виготовив янгола-охоронця, якого  ви зможете залишити собі, щоб  оберігав  ваше серце від усього лихого, або подарувати тому, хто цього потребує.

Слайд 15

Але де б не опинився ваш ангел, пам’ятайте:  «Щоб творити добро, треба мати його в серці».
2. Прибирання робочих місць.

  1. Заключна частина.
  2. 2. Гра «Передай тепло по колу»
  3. Діти стають в коло і передають тепло сердечка один одному з побажанням хорошого настрою.

- Діти, дякуємо вам за урок. Ви були молодці! Дякую нашим помічникам-п’ятикласникам! До побачення!

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкрийте янгола в серці

Номер слайду 2

Маленький янгол на маленькому плечі,Піклуючись, волоссячка торкався,Оцей малюк, сьогодні уночіПобачив світ, і ангелу всміхався…

Номер слайду 3

Ангелик знав, що пи́сано йому,І що судилось перейти дитя́ті,Та погляд був спокійний і чому?Бо янгол мав помічників багато…Вони усі отут, поміж людьми,Ці янголята послані від Бога,Торкаються прозорими крильми. Усіх, кому потрібна допомога…

Номер слайду 4

Маленький янгол на маленькому плечіПіклуючись, оберігав від болю, –« Все буде добре, відійдуть дощіБо ми з тобою, ми усі з тобою…»

Номер слайду 5

Я́нгол (а́нгел, а́нгол) — в релігії це надприродна істота, посередник між Богом і людьми, який виконує волю Бога. Добрі янголи служать Богові й людям . У християнстві вважається, що кожна людина має свого янгола-охоронця. Вони прилітають до нас, щоб нагадати про необхідність морального очищення, духовного піднесення. Коли дитина всміхається уві сні, це означає, що на неї дивиться ангел.

Номер слайду 6

Ольга Бусенко

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Правила роботи з ножицями. На робочому місці дотримуй чистоти і порядку. Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці. Працюй з затупленими ножицями. Тримай ножиці лезами вгору. Не заважай товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями. Передавай ножиці тільки кільцями вперед. Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

«Щоб творити добро, треба мати його в серці».

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую вам за урок. Ви були молодці!

zip
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку