З ЯНГОЛОМ У СЕРЦІ
(ЗА ОПОВІДАННЯМ ОЛЬГИ БУСЕНКО «ПРО ПАПЕРОВОГО ЯНГОЛА»)
Тема уроку.
Літературне читання. Відкрийте янгола в серці (за оповіданням Ольги Бусенко «Про паперового янгола».
Дизайн і технології: Узагальнення вивченого. Види трафаретної техніки (витинанка). Практична робота. Янгол-охоронець.
Мета: (літературне читання) познайомити учнів з оповіданням сучасної української дитячої письменниці Ольги Бусенко «Про паперового янгола»; удосконалювати вміння вдумливо й уважно читати; розвивати навички самостійної роботи з книгою; формувати вміння будувати власні зв’язні висловлення; розвивати пам'ять, логічне мислення, естетичні смаки; виховувати ввічливість, доброту, порядність, милосердя, охайність.
Мета: (дизайн і технології): ознайомити учнів з різними видами витинанок; удосконалювати уміння та навички роботи в техніці витинанки; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності; виховувати акуратність, наполегливість, сумлінне ставлення до праці, дисциплінованість.
Обладнання(літературне читання): ілюстративний матеріал, хрестоматія сучасної української дитячої літератури.
Обладнання(дизайн і технології ): зразок виробу, шаблони, відеопрезентація, кольоровий папір, ножиці, клей.
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок.
Вид уроку: інтегрований урок.
На дошці: тема, епіграф, зображення виробів-аналогів.
Епіграф. Щоб творити добро,
потрібно мати його в серці.
Арістотель
Перебіг уроку
I. МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
1. Вітання.
СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Слайд 2. Маленький янгол на маленькому плечі,
Піклуючись, волоссячка торкався,
Оцей малюк, сьогодні уночі
Побачив світ, і ангелу всміхався…
Слайд 3.
Ангелик знав, що пи́сано йому,
І що судилось перейти дитя́ті,
Та погляд був спокійний і чому?
Бо янгол мав помічників багато…
Вони усі отут, поміж людьми,
Ці янголята послані від Бога,
Торкаються прозорими крильми
Усіх, кому потрібна допомога…
Слайд 4.
Маленький янгол на маленькому плечі
Піклуючись, оберігав від болю, –
« Все буде добре, відійдуть дощі
Бо ми з тобою, ми усі з тобою…»
Автор Британ Галина
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Бесіда
Бесіда
- А чи хотіли б ви потримати янгола у своїх руках? У вас сьогодні буде така можливість.
Словникова робота
Слайд 5.
Я́нгол (а́нгел, а́нгол) — в релігії надприродна істота, посередник між Богом і людьми, який виконує волю Бога. Добрі янголи служать Богові й людям . У християнстві вважається, що кожна людина має свого янгола-охоронця. Вони прилітають до нас, щоб нагадати про необхідність морального очищення, духовного піднесення. Коли дитина всміхається уві сні, це означає, що на неї дивиться ангел.
II. ТЕОРЕТИЧНИЙ ЕТАП
1.ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ
Розповідь вчителя
Слайд 6.
Слайд 7.
Бесіда
Слайд 8
2. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЕПІГРАФА УРОКУ
Бесіда
Слайд 9, 10
- Ми з вами вже прочитали багато українських та літературних казок. Готуючись до сьогоднішнього уроку ви самостійно прочитали книгу Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».
- Чи є в сучасному світі місце для янголів? Що це за янгол? Звідки він? Як сюди потрапив? Відповіді на ці та інші питання дамо сьогодні на уроці , але, щоб досягти поставленої мети, ми повинні зацікавити присутніх історією дівчинки Яринки та відкрити добро в серці нашої героїні.
4. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
- Зараз ми прочитаємо цю розповідь разом.
1. Ознайомлення зі змістом оповідання
2. Бесіда за прочитаним
5. ХАРАКТЕРИСТИКА ЯРИНКИ
Робота в групах . Запис на кольорових деталях ромашки «Характеристики Яринки»
Бесіда.
- На партах у вас лежать паперові пелюстки квітки. Попрацюємо в парах. Подумайте і напишіть на них одним словом: «Якою була Яринка»
III. ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП
Практична робота. Виготовлення паперових янголят в техніці витинанки.
Бесіда
Слайд 11
- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо виготовляти янголів-охоронців.
Слайд
Вступний інструктаж.
Але перш, ніж працювати, давайте згадаємо правила користування ножицями:
Слайд 13
Практична робота учнів.
Слайд 14
-А зараз починаємо!
1.Візьміть аркуш паперу.
5.За допомогою ножиць виріжте малюнок та розріжте по лініям.
6.Розверніть складену частину.
7.З’єднайте за схемою.
(Під час практичної діяльності стежу за правильністю вирізування та за дотриманням культури праці та техніки безпеки, допомагаю, вказую на недоліки)
Виставка, аналіз та оцінювання роботи учнів.
IV. РЕФЛЕКСІЯ.
Підсумок уроку
Наш урок позакласного читання відкрив не тільки ім’я сучасної письменниці Ольги Бусенко, не тільки героїв її книги, а й допоміг відкрити таємниці нашого з вами серця.
Кожен з вас виготовив янгола-охоронця, якого ви зможете залишити собі, щоб оберігав ваше серце від усього лихого, або подарувати тому, хто цього потребує.
Слайд 15
Але де б не опинився ваш ангел, пам’ятайте: «Щоб творити добро, треба мати його в серці».
2. Прибирання робочих місць.
- Діти, дякуємо вам за урок. Ви були молодці! Дякую нашим помічникам-п’ятикласникам! До побачення!