урок з зарубіжної літератури у 5 класі 'Мауглі' Р. Кіплінг

Про матеріал
Тема: Джозеф Редьярд Кіплінг «Мауглі» Мета: ознайомити учнів із життям письменника та його творчістю, поняттям «повість- казка», поняттям «проект», розвивати навички виразного читання, переказу ключових епізодів, їх аналізу, виховувати інтерес до читання художньої літератури Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу Обладнення: портрет письменника,індійські пейзажі, збірки книжок Дж.Р.Кіплінга Епіграф: « Скажи, яким ти був у свої шість років, а я опишу все твоє наступне життя» Дж.Р.Кіплінг Хід І.Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя « Дивовижні краї» (демонстрація малюнків про Індію) ІІ. Оголошення теми і мети уроку. ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу. 1.Знайомство з біографією письменника : - на дошці карта - малюнок із зображенням обрисів Індії, озеро, дім з написом «Будинок відчаю», табличка з написом «Брехун», книга з написом «Робінзон Крузо», клаптик газети, книга з написом «Просто казки», Грамота з написом «Нобелівська нагорода». За цими позначками вчитель знайомить учнів з біографією письменника. 2.Розповідь підготовленого учня по випадки, коли діти губилися і їх виховували тварини ( матеріал учень знаходить самостійно). 3.Евристична бесіда, обмін враженнями про прочитане: - Що вас найбільше вразило з прочитаного? Чому? - Як ви вважаєте, історія Мауглі буде цікавою? Чому? 4. Робота над проектом - Познайомити учнів з поняттям « Проект»( запис у зошити), - Дати назву проекту « Світ людей і світ природи у повісті –казці Дж.Р.Кіплінга «Мауглі». - Зробити записи плану роботи над проектом: 1.Малюнок – схема до біографії письменника 2. Потяг життя «Історія Мауглі – вихованця джунглів» 3.Гроно «Сила людини в її друзях» 4.Коло Вена «Закони Джунглів –закони людей» 5.Презентація сторінок проекту, захист, оцінювання власної роботи. Пояснити форму «Гроно», Кола Вена. Пояснення поняття «Актуальність художнього твору в сучасному світі». Звернення до епіграфа, пояснення змісту слів. - Визначення актуальності проекту шляхом евристичної бесіди або «Коло ідей»: - Чи потребує людина спілкування з тваринами? - Чи залежить життя людей від природного світу? - Чи потрібна природному світові допомога з боку людей? Узагальнені відповіді записуємо до зошитів з написом «Актуальність проекту» ІV. Підсумок. Саморефлексія : «Сьогодні на уроці я дізнався…» «Сьогодні на уроці я зрозумів…» «Для мене незрозумілим залишилось…» «Хотілося б продовжити розмову про…» V. Домашнє завдання Прочитати 4 розділи твору, виписати імена персонажів , до яких потрапляє Мауглі (позначки до описів героїв), створити гроно до біографії письменника (робота виконується на папері, вкладається у портфоліо учня з проекту) Урок №2 Тема: Дж.Р.Кіплінг «Мауглі». Історія Мауглі, вихованця Джунглів. Мета : ознайомлення з історією вихованця джунглів Мауглі, ідейно-художнім наповненням образу героя, розвивати навички виділення основних епізодів в житті героя, визначення їхньої ролі для характеристики героя, виховувати допитливість. Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок Специфіка роботи над проектною частиною (2 сторінка проекту): разом з учнями з'ясувати основні ключові моменти життя героя, його вчинки, ставлення до нього інших персонажей, запропонувати вигляд оформлення сторінки: потяг або гроно Хід І.Оголошення теми, мети уроку, плану роботи над сторінкою проекту «Історія Мауглі, вихованця джунглів» ІІ. Актуалізація - За гроно розповісти про факти з біографії Дж.Р.Кіплінга. - Міні-вікторина: 1)До кого потрапив Мауглі у джунглях? 2)Хто дав героєві ім'я Мауглі? 3) Що означає ім'я Мауглі? 4)Хто навчав вовченят Закону Джунглів? 5)Чому багато звірів ненавиділи Мауглі? 6)Чому Мауглі прийде до людей? 7) Як звали матір Мауглі? 8) Як повів себе герой у людей? 9) Хто був головний ворог у Мауглі в джунглях? А серед людей? ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу. 1.Теорія літератури : пояснення поняття «епітет» Робота за текстом (спостереження): 2.Читання уривку «Брати Мауглі» - Про що свідчить поведінка матері – вовчиці? - Як назвала вона Мауглі? 3.Читання уривку «Рада племені» - Як врятували життя Мауглі? - Як Балу та Багіра його називали? 4.Читання уривку «Приборкання зграї та тигра Червоною квіткою» - Як Мауглі себе відчуває? 5.Читання уривку «Ведмежа наука» - Чого навчився Мауглі? - Яким він стає? 6. Як Мауглі потрапив до людей? - робота з розділом «Тигр!Тигр!» - Назвіть його ім'я від матері. - Як назвав його чаклун, чому? 7.Перегляд уривку з мультфільму «Мауглі» - епізод «Мауглі убиває Шер-Хана» Протягом роботи учні роблять запис до зошитів : - лігво вовків; - рада племені; - приборкання зграї та тигра червоною квіткою; - ведмежа наука про Закони Джунглів; - викрадення мавпами Мауглі; - побиття мавп і визволення Мауглі; - Мауглі знаходить матір; - перемога над Шер-Ханом. 8. Робота у групах : виписати , як називали Мауглі звірі та люди. Можливі цитати: Батько –вовк : «Людина, людське дитинча,слабенька,ніжна, крихітна». Мати – вовчиця : «Жабеня, Мауглі, голе, сміливе». Мати : «Надзвичайний красень», «Я ще ніколи не бачила такого гарного чоловіка», «Нату! Гляньте, у нього очі, мов жаринки». Мессуа :« Людина –привид» , «вовк із нетрів», «Бог лісів», «дивна істота». Сірий брат: « Дитино людська, володарь джунглів, син Ракши». Багіра : «Маленький братику, щеня, Ти розумний , ти –Людина» « Ти господар». Балу : «Маленьке жабеня». Акела : «Він брат нам». Шер- Хан : «Він – людина, людське дитинча, і я ненавиджу його всією своєю істотою!Ніхто з нас не може подивитись йому в очі». Бульдео : «Чортеня з джунглів». «Чаклун, вовчий виродок!»- селяни. Виписати епітети до образу Мауглі. 9.З'ясування моральних якостей героя і у чому вони проявляються. Як Мауглі говорить про себе? Які люди на думку Мауглі? «Мауглі одразу дав зрозуміти іншим хлоп’ятам, що старший буде він і ніхто більше», «Встань ,собако! Встань, коли говорить Людина», «Коли стану Людиною серед людей, то не зраджу вас перед ними, як ви зрадили мене!», « Очі його завжди світились добротою», ? « Я – вожак зграї» (Любов до природи ,чесність, сміливість,вірність, жорстокість.) 10. Робота над проблемним питанням «Про Мауглі в джунглях говорили: « Ти наш і не наш». Як це розуміти? ІV.Закріплення Продовжити речення : Мауглі виріс серед звірів , тому мав такі риси…. Мауглі, хоч і виріс серед звірів, мав такі людські риси… Створити усне висловлювання «Потяг життя Мауглі» або відновити прогалини та послідовність подій у творі в історії героя: V.Підсумок Бесіда: - Що вас найбільше вразило в історії Мауглі? - Які епітети до образу героя вам запам’ятались? - Як ви вважаєте, чого нас навчає історія стосунків Мауглі з людьми та звірами? Саморефлексія: Учням пропонується закінчити одне з речень: «Найбільше мене вразив епізод…» « Мені запам’яталось..» VІ.Домашнє завдання Написати, хто з героїв твору був другом Мауглі , а хто – ворогом; продовжити речення : « Мауглі виріс серед звірів , тому мав такі риси…. Мауглі, хоч і виріс серед звірів, мав такім людські риси…» . Намалювати потяг життя героя (робота виконується на папері, вкладається у портфоліо учня з проекту)
Перегляд файлу

Урок №1

Тема: Джозеф Редьярд Кіплінг «Мауглі»

Мета: ознайомити учнів із життям письменника та його творчістю, поняттям «повість- казка», поняттям «проект», розвивати навички виразного читання, переказу ключових епізодів, їх аналізу, виховувати  інтерес до читання художньої літератури

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу

Обладнення: портрет письменника,індійські пейзажі, збірки книжок Дж.Р.Кіплінга

Епіграф: « Скажи, яким ти був у свої шість років, а я опишу все твоє наступне життя»

 Дж.Р.Кіплінг

Хід

І.Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя « Дивовижні краї» (демонстрація малюнків про Індію)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Знайомство з біографією письменника :

- на дошці карта - малюнок із зображенням обрисів Індії, озеро, дім з написом «Будинок відчаю»,  табличка з написом «Брехун», книга з написом «Робінзон Крузо», клаптик газети, книга з написом «Просто казки»,  Грамота з написом «Нобелівська нагорода».

 За цими позначками вчитель знайомить учнів з біографією письменника.

2.Розповідь підготовленого учня по випадки, коли діти губилися і їх виховували тварини ( матеріал учень знаходить самостійно).

3.Евристична бесіда, обмін враженнями про прочитане:

- Що вас найбільше вразило з прочитаного? Чому?

- Як ви вважаєте, історія Мауглі буде цікавою? Чому?

4.  Робота над проектом

- Познайомити учнів з поняттям « Проект»( запис у зошити),

- Дати назву проекту « Світ людей і світ природи у повісті –казці Дж.Р.Кіплінга «Мауглі».

- Зробити записи плану роботи над проектом:

1.Малюнок – схема до біографії письменника

2. Потяг життя «Історія Мауглі – вихованця джунглів»

3.Гроно «Сила людини в її друзях»

4.Коло Вена «Закони Джунглів –закони людей»

5.Презентація сторінок проекту, захист, оцінювання власної роботи.

Пояснити форму «Гроно», Кола Вена.

Пояснення поняття «Актуальність художнього твору в сучасному світі».

Звернення до епіграфа, пояснення змісту слів.

- Визначення актуальності проекту шляхом евристичної бесіди або «Коло ідей»:

- Чи потребує людина спілкування з тваринами?

- Чи залежить життя людей від природного світу?

- Чи потрібна природному світові допомога з боку людей?

 Узагальнені відповіді записуємо до зошитів з написом «Актуальність проекту»

ІV. Підсумок.

Саморефлексія :

«Сьогодні на уроці я дізнався…»

«Сьогодні на уроці я зрозумів…»

«Для мене незрозумілим залишилось…»

«Хотілося б продовжити розмову про…»

V. Домашнє завдання

 Прочитати 4 розділи твору, виписати імена персонажів , до яких потрапляє Мауглі (позначки до описів героїв), створити гроно до біографії письменника (робота виконується на папері, вкладається у портфоліо учня з проекту)

 

 

 

Урок №2

Тема: Дж.Р.Кіплінг «Мауглі». Історія Мауглі, вихованця Джунглів.

Мета : ознайомлення з історією вихованця джунглів Мауглі, ідейно-художнім наповненням образу героя, розвивати навички виділення основних епізодів в житті героя, визначення їхньої ролі для характеристики героя, виховувати допитливість.

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок

Специфіка роботи над проектною частиною (2 сторінка проекту): разом з учнями з'ясувати основні ключові моменти життя героя, його вчинки, ставлення до нього інших персонажей, запропонувати вигляд оформлення сторінки: потяг  або гроно

Хід

І.Оголошення теми, мети уроку, плану роботи над сторінкою проекту «Історія Мауглі, вихованця джунглів»

ІІ. Актуалізація

- За гроно розповісти про факти з біографії Дж.Р.Кіплінга.

- Міні-вікторина:

1)До кого потрапив Мауглі у джунглях?

2)Хто дав героєві ім'я Мауглі?

3) Що означає ім'я Мауглі?

4)Хто навчав вовченят Закону Джунглів?

5)Чому багато звірів ненавиділи Мауглі?

6)Чому Мауглі прийде до людей?

7) Як звали матір Мауглі?

8) Як повів себе герой у людей?

9) Хто був головний ворог у Мауглі в джунглях? А серед людей?

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1.Теорія літератури : пояснення поняття «епітет»

 Робота за текстом (спостереження):

2.Читання уривку «Брати Мауглі»

- Про що свідчить поведінка матері – вовчиці?

- Як назвала вона Мауглі?

3.Читання уривку «Рада племені»

- Як врятували життя Мауглі?

- Як Балу та Багіра його називали?

4.Читання уривку «Приборкання зграї та тигра Червоною квіткою»

- Як Мауглі себе відчуває?

5.Читання уривку «Ведмежа наука»

- Чого навчився Мауглі?

- Яким він стає?

6. Як Мауглі потрапив до людей? - робота з розділом «Тигр!Тигр!»

- Назвіть його ім'я від матері.

- Як назвав його чаклун, чому?

7.Перегляд уривку з мультфільму «Мауглі» - епізод «Мауглі убиває Шер-Хана»

 Протягом роботи учні роблять запис до зошитів :

- лігво вовків;

- рада племені;

- приборкання зграї та тигра червоною квіткою;

- ведмежа наука про Закони Джунглів;

- викрадення мавпами Мауглі;

- побиття мавп і визволення Мауглі;

- Мауглі знаходить матір;

- перемога над Шер-Ханом.

8.  Робота у групах : виписати , як називали Мауглі звірі та люди.

Можливі цитати:

Батько –вовк : «Людина, людське дитинча,слабенька,ніжна, крихітна».

Мати – вовчиця  : «Жабеня, Мауглі, голе, сміливе».

Мати : «Надзвичайний красень», «Я ще ніколи не бачила такого гарного чоловіка», «Нату! Гляньте, у нього очі, мов жаринки».

Мессуа :« Людина –привид» , «вовк із нетрів», «Бог лісів», «дивна істота».

Сірий брат:  « Дитино людська, володарь джунглів, син Ракши».

Багіра  : «Маленький братику, щеня, Ти розумний , ти –Людина» « Ти господар».

Балу :  «Маленьке жабеня».

Акела :  «Він брат нам».

Шер- Хан : «Він – людина, людське дитинча, і я ненавиджу його всією своєю істотою!Ніхто з нас не може подивитись йому в очі».

Бульдео : «Чортеня з джунглів».

«Чаклун, вовчий виродок!»- селяни.

Виписати епітети до образу Мауглі.

9.З'ясування моральних якостей героя і у чому вони проявляються.

Як Мауглі говорить про себе? Які люди на думку Мауглі?

 «Мауглі одразу дав зрозуміти іншим хлоп’ятам, що старший буде він і ніхто більше», «Встань ,собако! Встань, коли говорить Людина», «Коли стану Людиною серед людей, то не зраджу вас перед ними, як ви зрадили мене!», « Очі його завжди світились добротою», ? « Я – вожак зграї»

(Любов до природи ,чесність, сміливість,вірність, жорстокість.)

10. Робота над проблемним питанням «Про Мауглі в джунглях говорили:

« Ти наш і не наш». Як це розуміти?

ІV.Закріплення

Продовжити речення :

Мауглі виріс серед звірів , тому мав такі риси….

Мауглі, хоч і виріс серед звірів, мав такі людські риси…

Створити усне висловлювання «Потяг життя Мауглі» або відновити прогалини та послідовність подій у творі в історії героя:

 

V.Підсумок

Бесіда:

- Що вас найбільше вразило в історії Мауглі?

- Які епітети до образу героя вам запам’ятались?

- Як ви вважаєте, чого нас навчає історія стосунків Мауглі з людьми та звірами?

Саморефлексія:

Учням пропонується закінчити одне з речень:

«Найбільше мене вразив епізод…»

« Мені запам’яталось..»

VІ.Домашнє завдання

Написати, хто з героїв твору був другом Мауглі , а хто – ворогом;

продовжити речення : « Мауглі виріс серед звірів , тому мав такі риси….

Мауглі, хоч і виріс серед звірів, мав такім людські риси…» .

 Намалювати потяг життя героя (робота виконується на папері, вкладається у портфоліо учня з проекту)

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
3624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку