Урок За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка».

Про матеріал
Урок на тему: За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка», для учнів 3 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Перегляд файлу

Тема: За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка»  
Мета: Удосконалювати навички швидкого, правильного, свідомого читання; формувати навички особистісного спілкування. Навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки; визначати своє ставлення до казкових героїв.

Розвивати вміння міркувати про життєві цінності, цінувати дружбу, відданість, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити.

Виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.

Обладнання: картки для роботи в групах,  ілюстрації за змістом казки «Кривенька качечка», 6 капелюхів, завдання.

 Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

1.    Організаційний момент

Розпочався вже урок.

Він незвичний і цікавий -  до нас гості завітали.

Повернімось до гостей

Скажем дружно : «Добрий день!»

 ІІ. Мовленнєва розминка.

  • Діти, погляньте, будь ласка, на дошку з’явилися хмаринки, закрили наше сонечко, в класі стало не так уже ясно. А для того, щоб наше сонечко знову засяяло, то треба нам виконати завдання із цих хмаринок.
  1. Робота із складовою таблицею
  •  Візьміть, будь ласка,  картку і про себе прочитайте склади, хто виконав завдання подає сигнал.

 бра   бро   кві   пле   ща

жин  сту    кло  дру   свя   

-         Тепер читаємо вголос  (повільно, швидко, питальній інтонації, у наказовій інтонації.)

-         Назвіть у першому рядку третій склад зліва (кві)

-         Назвіть у другому рядку третій склад справа (кло)

-         Продовжуємо розчитування, увага на дошку

2.     Робота над скоромовкою

НІС СМІХУНЧИК

   СМІХУ МІХ

МІХ РОЗСИПАВСЯ

      НА СМІХ

-         Про себе прочитали скоромовку.

-         По складах всі разом читаємо.

-         Встали, уявили себе ведмедиками (лисичками, зайчиками) інтонацією, голосом передаємо зміст скоромовки.

-         Сіли, трохи відпочили.  Спускаємося на санчатах, дивимося на мою руку, починаємо.

-         Приготувалися швидко промовляти, набрали повітря, почали.

-         А тепер спробуємо по одному швидко промовити скоромовку.

-         Продовжуємо розчитування.

3.     Робота над чистомовкою

На-на-на   -   рідна сторона.

Ай-ай-ай  -   це наш рідний край.

Жу-жу-жу  -   природу бережу.

Лю-лю-лю  -  Батьківщину я люблю.

III. Перевірка домашнього завдання

  • На минулому уроці ми говорили про казки.
  • Давайте пригадаємо що ж таке казка?( це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті, має повчальний зміст)
  • На які дві групи поділяють усі казки?( народні, авторські)
  • Які казки називають народними?( Народні казки передаються з покоління в покоління, з уст в уста. Одного конкретного письменника немає, кожен додає своє.)
  • Які казки називають авторськими?( До авторських казок відносяться твори, написані однію  конкретною людиною.)

 -  Давайте пригадаємо, яку казку ми читали на попередньому уроці? («Котигорошко»)

  •  І друге завдання від другої хмаринки, вона хоче за допомогою цеглинок перевірити, як ви запам’ятали зміст казки.

Перегляд презентації

ІV. Оголошення теми і мети уроку

  • А щоб дізнатися про кого ми сьогодні будемо читати, послухайте і відгадайте загадку.
  •   Має дзьоб, два крила, дві лапи, може плавати й літати. Хто це? (Качка)
  • Качка сьогодні є символом нашого уроку, оскільки це є головна героїня нашої з вами казки «Кривенька качечка». Українська народна казка на тему добра, та нелегких людських стосунків.
  • І третє завдання від третьої хмаринки, вона хоче  дізнатися чого нас навчить сьогодні урок.
  • Урок нас навчить:
  •                        доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки;
  •                        визначати своє ставлення до казкових героїв;
  •                        цінувати дружбу, відданість, робити добрі вчинки;
  •                        міркувати про життєві цінності.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

– Над казкою «Кривенька качечка « ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Давайте пригадаємо, як ми повинні будемо мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.

  • Коли ми одягаємо капелюшок білого кольору ми отримуємо інформацію

 

  • Коли ми одягаємо капелюшок чорного кольору ми  оцінюємо вчинки героїв , тобто шукаємо недоліки  щось негативне.
  • Коли ми одягаємо капелюшок  жовтого кольору ми шукаємо переваги, позитивні сторони тієї чи іншої події.

  -  Коли ми одягаємо капелюшок   червоного кольору ми говоримо  тільки про почуття й емоції, які виникли під час  читання казки.

  -    Капелюшок    зеленого кольору  - це капелюх творчості. Вигадаємо продовження цієї казки.

 

- Синій  капелюх – це підбиття підсумків.

 

 

- Починаємо працювати? – Я одягаю білий капелюх. Що він нам, діти дає? (інформацію) У кожного з вас на партах є казка будьте уважні, адже білий капелюшок може перейти до вас. Готові? Слідкуємо.

1.Прослуховування аудіо казки

2.Виразне читання казки учнями

-Ми з вами прочитали казку і мабуть кожен з вас задумався над значенням деяких слів. Погляньте на нашу стіну слів, зараз ми з’ясуємо значення деяких слів

Починочок – пряжа, намотана на веретено.

Галочка – пестливе звертання до дівчини.

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.

Іва – діва – звертання до дівчини.

Полинули – полетіли.

Жалувати – жаліти.

 

 

3. Робота в групах. 

 -Ми з вами попрацювали з білим капелюшком. А зараз ми з вами попрацюємо у групах, але перш ніж розпочати роботу в групі ми пригадаємо правила роботи в групі. (дитина читає правила роботи в групі)

-Отже, ми з вами виховані, культурні і розуміємо, поважаємо один одного.

У кожного з вас на парті є конверт, там є завдання для вашої групи і так починаємо працювати.

-Ми готові звітувати. Перша група буде звітувати чорного капелюшка, наступна за нею буде йти група жовтого капелюшка, червоного і зеленого капелюшка.

VІ. Підсумок уроку

- Ми з вами дуже гарно, творчо попрацювали, а тепер хотілося на кінець почути про що ми сьогодні з вами говорили?

- Хто є головними героями казки?

-Чого нас навчає ця казка?

- Діти, скажіть, будь ласка, що ви можете на світі доброго зробити?

- Кожного дня ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них запишемо, залежить від кожного з нас. У наших силах залишити на чистих аркушах цілий список добрих і красивих вчинків та справ.

- Ми із вами плідно попрацювали і кожного із вас на парті є смайлики виберіть смайлик, який підскаже мені який у нас настрій.

VІІ. Домашнє завдання

 Прочитайте казку (с. 50-53) .

 За бажанням намалюйте ілюстрацію до казки «Кривеньке качечка».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку