Тема: За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка»
Мета: Удосконалювати навички швидкого, правильного, свідомого читання; формувати навички особистісного спілкування. Навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки; визначати своє ставлення до казкових героїв.
Розвивати вміння міркувати про життєві цінності, цінувати дружбу, відданість, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити.
Виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.
Обладнання: картки для роботи в групах, ілюстрації за змістом казки «Кривенька качечка», 6 капелюхів, завдання.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
1. Організаційний момент
Розпочався вже урок.
Він незвичний і цікавий - до нас гості завітали.
Повернімось до гостей
Скажем дружно : «Добрий день!»
ІІ. Мовленнєва розминка.
бра бро кві пле ща
жин сту кло дру свя
III. Перевірка домашнього завдання
- Давайте пригадаємо, яку казку ми читали на попередньому уроці? («Котигорошко»)
Перегляд презентації
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
– Над казкою «Кривенька качечка « ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Давайте пригадаємо, як ми повинні будемо мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.
- Коли ми одягаємо капелюшок червоного кольору ми говоримо тільки про почуття й емоції, які виникли під час читання казки.
- Капелюшок зеленого кольору - це капелюх творчості. Вигадаємо продовження цієї казки.
- Синій капелюх – це підбиття підсумків.
- Починаємо працювати? – Я одягаю білий капелюх. Що він нам, діти дає? (інформацію) У кожного з вас на партах є казка будьте уважні, адже білий капелюшок може перейти до вас. Готові? Слідкуємо.
1.Прослуховування аудіо казки
2.Виразне читання казки учнями
-Ми з вами прочитали казку і мабуть кожен з вас задумався над значенням деяких слів. Погляньте на нашу стіну слів, зараз ми з’ясуємо значення деяких слів
Починочок – пряжа, намотана на веретено.
Галочка – пестливе звертання до дівчини.
Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.
Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.
Іва – діва – звертання до дівчини.
Полинули – полетіли.
Жалувати – жаліти.
3. Робота в групах.
-Ми з вами попрацювали з білим капелюшком. А зараз ми з вами попрацюємо у групах, але перш ніж розпочати роботу в групі ми пригадаємо правила роботи в групі. (дитина читає правила роботи в групі)
-Отже, ми з вами виховані, культурні і розуміємо, поважаємо один одного.
У кожного з вас на парті є конверт, там є завдання для вашої групи і так починаємо працювати.
-Ми готові звітувати. Перша група буде звітувати чорного капелюшка, наступна за нею буде йти група жовтого капелюшка, червоного і зеленого капелюшка.
VІ. Підсумок уроку
- Ми з вами дуже гарно, творчо попрацювали, а тепер хотілося на кінець почути про що ми сьогодні з вами говорили?
- Хто є головними героями казки?
-Чого нас навчає ця казка?
- Ми із вами плідно попрацювали і кожного із вас на парті є смайлики виберіть смайлик, який підскаже мені який у нас настрій.
VІІ. Домашнє завдання
— Прочитайте казку (с. 50-53) .
За бажанням намалюйте ілюстрацію до казки «Кривеньке качечка».