Урок з інтегрованого курсу "Досліджуємо історію і суспільство для 5 класу НУШ за темою "Місто і село: від виникнення до сучасності".

Про матеріал

Презентацію уроку створено за підручником інтегрованого курсу для 5 класу НУШ О.Пометун, Ю.Малієнко, Т.Ремех ""Досліджуємо історію і суспільство", Київ, "Освіта", 2022 р. Матеріал містить різноманітні джерела інформації про життя міста і села в минулому, досягнення й виклики сучасності, пов'язані як із технологічними змінами, так і з війною в нашій державі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Місто і село: від виникнення до сучасності. Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна.«Досліджуємо історію і суспільство». 5 клас. НУШ.

Номер слайду 2

Після цього уроку ви зможете:розрізняти зміни та наводити приклади життя в місті та селі в минулому та сьогодні;пояснювати, як життя людини і суспільства у місті і селі залежить від науково-технічних винаходів та від війни; добирати приклади, які розкривають поняття «село» і «місто»;визначати на карті положення українських міст.

Номер слайду 3

ПЛАН: Життя мешканців села в минулому. Життя людей в містах.3. Сучасні міста і села.

Номер слайду 4

Пригадай!Як на карті позначаються міста?Назвіть найбільші міста України. Чому на карті ми не бачимо села?

Номер слайду 5

Досліди світлини!Знайди щонайменше 5 відмінностей між цими населеними пунктами. Міста і села – це поселення.

Номер слайду 6

Чи знаєте ви?Чим здавна займалися мешканці сіл?Чому українські хати називали мазанками?Чим крили дах хати?Що нового розповіли подані світлини про побут селян?

Номер слайду 7

Досліди!Село – це невелике поселення, мешканці якого займаються землеробством та домашнім тваринництвом. Згідно з описом Дмитра Яворницького, ярмарки приваблювали людей. Чому та кого саме?Знайдіть відповідь в тексті на стор. 120. Вирощеною й виготовленою в домашніх господарствах продукцією селяни торгували на ярмарках. Сюди везли зерно, мак, льон, а з ХУІІІ ст. — картоплю й соняшник, продавали свійських тварин й домашню птицю.

Номер слайду 8

Давня традиція — мостити вулиці каменем - зосталася в основі українського слова «місто». Мешканців міст називали містянами. Вони переважно займалися ремеслом і торгівлею. Середньовічне місто. Як з часом змінювалися міста?Сучасний Нью-Йорк. Античний Херсонес.

Номер слайду 9

Зверніть увагу!Самоврядування – право міст обирати органи управління міським господарством - міського голову та міську раду. Такими містами були Кам’янець-Подільський, Київ, Коломия, Луцьк, Чернівці, Вінниця тощо.

Номер слайду 10

Що змінюється в селах і містах в наш час із новітніми технологічними досягненнями?Чому більшість населення України проживає в містах? Досліди!Працюємо з текстом стор. 122.

Номер слайду 11

ДОСЛІДИ!Назвіть ознаки сучасних міст за зображеннями.

Номер слайду 12

Як війна в Україні вплинула на життя сучасних міст і сіл?Поміркуй!

Номер слайду 13

Це важливо пам’ятати!Внаслідок російського вторгнення в Україні зруйновано вже понад 170 тисяч житлових будинків, більше 550 навчальних закладів, сотні медичних установ та ще понад 1500 об'єктів культурної інфраструктури. Майже всі повністю (або на 80-90%) зруйновані міста знаходяться на Донбасі, який російські окупанти прийшли «захищати». Найяскравіший приклад руйнівних дій окупантів – Маріуполь… На Донеччині практично одні руїни залишилися від Волновахи, Вугледара, Мар'їнки, Лимана, Бахмута…

Номер слайду 14

Графічний диктант.. Відповіді: « + » або « - »!Мешканці села здавна займаються землеробством. Місто – це невелике поселення. Населення міст – багатомовне і різнокультурне. Назва «місто» походить від традиції мостити вулиці каменем. Для управління містом запроваджували самоврядування. Такими були античні грецькі міста. Новітні технологічні досягнення вплинули на розвиток міст і сіл. Містяни переважно займаються ремеслом і домашнім тваринництвом. Продукцію свого господарства селяни продавали на ярмарку. Сьогодні більшість населення проживає в селах. Війна призвела до руйнування та знищення міст і сіл в Україні.

Номер слайду 15

ОЦІНИ СВОЮ РОБОТУ на уроці!Низький рівень ОЙ!Високий рівень. Я - молодець! Достатній рівень!Я рухаюся вгору!Середній рівень. Треба ще попрацювати!

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Опрацювати § - 22 підручника. Підготувати усні відповіді на запитання № 5 та №1 Писемно виконати завдання № 2 на стор. 123.

pptx
Додано
19 липня 2023
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку