Урок за методом колового тренування

Про матеріал
Урок колового тренування розроблений для ефективного та вибіркового впливу на розвиток фізичних якостей учнів (сили, швидкості, спритності, витривалості та гнучкості). Вправи даного методу підтримують заціквленість учнів з різним рівнем підготовки внаслідок вдалого, чіткого поєднання фізичного навантаження з його індивідуалізацією.
Перегляд файлу

                                                                          

Завдання:  розвивати силу, швидкість, витривалість, стрибучість, спритність,колективізм;

 формувати моральну відповідальність за стан власного здоров'я і способу життя;

 виховувати  стійкий інтерес до систематичних занять фізичними вправами.

 

Інвентар: баскетбольні та набивні м'ячі, скакалки, обручі, футбольні м'ячі, скати, стояки, гімнастичні палиці, нестандартне обладнання, спортивні стенди, зошити, ручки, мегафон, мішечки для метання, летючі тарілки, ластик для стрибків та човникового бігу, дрібні предмети (каштани) для метання у ціль, аудіоапаратура.

 

Місце проведення: шкільний спортивний майданчик.

                                     Хід уроку

п/п

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

I. Підготовча частина (12 хв)

1

Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку . ЧСС за 10 с.

 

 

1 хв

 

В одну шеренгу,голову, спину тримати рівно,руки притиснуті до стегон. Фронтальний метод,музичний супровід протягом усього уроку

2

Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ

30 с

 

3

Стройові вправи:

Повороти на місці,ліворуч,праворуч

30 с

Звернути увагу на чітке виконання стройових команд

4

Перешикування з однієї шеренги у три

Примовка

Учитель. Олімпійський девіз класу.

Діти. Вогонь Олімпійський гори-не згорай,і в дружбі спортивній народи єднай,і п'ять континентів на нашій землі,змагаються в чесній спортивній борні

3 рази

 

5

Ходьба стройовим кроком навколо баскетбольного майданчика

Примовка

Учитель. Раз-два.

Діти. Ми крокуєм.

Учитель. Три-чотири.

Діти. Дружній клас,

Ми за рідну Україну,

Олімпійці серед нас.

Учитель. Ось крокуєм по порядку

Діти. Любим ми робить зарядку,

Бо зарядка нас гартує

І здоров'я нам дарує

1 хв

Дистанція 1,5 м. Груповий метод. Примовку розпочинати на крок лівої ноги

6

Різновиди ходьби:

* на зовнішньому боці стопи;

* на внутрішньому боці стопи;

* на п'ятках,руки за головою

 

1 хв

Стежити за поставою

 

 

7

Біг:

* з високим підніманням стегна;

* із закиданням гомілки

 

30 с

 

8

Загально розвивальні вправи на місці  

(по групах)

2 хв

Для перешикування слід виголосити такі команди «З кола за своїми командирами по групах, у колону по три, до наступного виду занять бігом руш!»

9

Стройові вправи по групах зі своїми командирами в русі

1 хв

 

10

Перешикування у два кола лицем всередину

1 раз

 

11

Вправи для розвитку координації рухів

1.В.п. – о.с., руки на поясі.

1-4 – стрибки на двох ногах на місці зі зміною положення ніг: ліва вперед,права – назад і навпаки;

5-8 – те саме зі зміною положення ніг у сторону.

2.В.п. – о.с., руки на поясі.

Стрибки на обоз ногах зі зміною положення рук.

1-4 – руки на поясі; 5-8 – руки до плечей;

9-12 – руки вгору

 

30 с

 

 

 

30 с

 

II. Основна частина (30 хв)

1

Станція 1 (хлопці)

Вправи на нестандартному обладнанні

1.Намотування мотузки на палицю та розмотування її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Із положення нахилу стоячи,ноги нарізно,ластикова стрічка в руках ззаду,піднімання рук назад,угору.

3. Лазіння у висі по кільце ходу на відстані 10 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Лазіння по гімнастичній стінці вгору і вниз в упорі присівши.

5.Кут у висі на гімнастичній стінці.

6.Лазіння по гімнастичній стінці у висі з одночасним перехватом рук.

7.У положенні упору стрибки:

* на правій нозі;

* на лівій нозі;

* на двох ногах.

8.Метання пружини,яка рухається по тросу з місця.

9.Те саме з одного кроку із-за голови через плече.

10.Лазіння по руко ходу у висі на відстані 10м

 

 

1 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 раз

 

1 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 раз

 

15 с

1 раз

 

По 10 разів

 

 

 

3 рази

2 рази

1 раз

 

 

 

Після намотування та розмотування мотузки перший учень у колоні,біжить виконати вправи на гімнастичному приладі. Таким чином дотримується вимога,учні починають виконувати вправу через певний проміжок часу.

 

Перед виконанням завдання на станціях подати слід виголосити такі команди: «Діти,будьте уважними під час виконання вправ на снарядах,тримайте дистанцію та дотримуйтесь техніки безпеки», «Командири груп,підтвердіть готовність групи до виконання завдання червоним прапорцем», «Командирам груп – почати виконання завдання»

 

 

Вправи для футболіста

1.Передача м'яча внутрішнім та зовнішнім боком стопи зі зміною місць.

2.Біг по колу за сигналом. Два гравці оббігають у центрі кола стояк і повертаються в коло.

3.Те саме, тільки з веденням м'яча

 

4.Те саме,навколо стояка визначається друге коло,один гравець ловить,другий – втікає,і навпаки.

5.Зміна місць у колі з центровим.

6.Перехоплення м'яча. Чотири гравці передають м'яч один одному. Спочатку один,а потім два гравці,які водять, намагаються перехопити м'яч.

7.Ведення і передача м'яча в двох колонах. Гравці після ведення,передавши м'яч,біжать у протилежну колону.

8.Те саме виконують інші гравці.

9.Біг зі зміною напрямку у квадраті 3*3, з двома летючими тарілками. Рухаючись у квадраті гравці намагаються не торкнутися один до одного,не наступивши при цьому на тарілки,які лежать у квадраті

 

30 с

 

30 с

 

30 с

 

30 с

 

45 с

1,5 хв

 

 

45 с

 

 

30 с

 

Темп виконання – середній. Вправу виконують 6 учнів.

Ведення м'яча виконується внутрішньою стороною підйому стопи.

Змагальний метод.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Змагальний метод. Вправу виконують 6 учнів

 

Колове тренування

 

Перед тим,як виконати тест,слід виголосити такі команди: «Знайти пульс!», «Підготуватися!», «Пульс!»

 

Виконання максимального тесту

 

1.Стрибки через ластик на висоті 40 см

(хлопці).

 

 

 

 

2.Стрибки через скакалку (дівчата).

3.ЧСС за 10 с.

4.Вправи на відновлення.

5.Спортивна вікторина.

 

 

20 с

 

 

 

 

 

20 с

10 с

30 с

30 с

За 10 с лунає команда «Стій!»

Під час виконання тесту слід виголосити такі команди: «Підготуватися!», «Увага!», «Тест!». За 20 с подати команду «Стій!».

 

2

Станція 2 (дівчата)

Вправи для розвитку стрибучості,сили,рухомості

1.В.п.-права нога на низькій перекладині.

1-2 – нахил уперед;3-4 – поміняти стійку.

 

 

2.В.п. – стоячи боком,тримаючись правою рукою за опору.

1-2 – випади правою ногою вперед,зігнувши коліно;

3-4 – поміняти стійку.

3.В.п. – ліва нога на низькій перекладині.

1-4 – стрибки на правій нозі;5-8 – поміняти стійку.

4.В.п. – стоячи у положенні опору.

Біг з високим підніманням стегна.

5.В.п. – те саме.

Біг із закиданням гомілки.

6.В.п. – те саме.

Стрибки на двох ногах.

7.Метання дрібних предметів у горизонтальну ціль з положення сидячи.

8.Метання дрібних предметів у вертикальну ціль з положення на колінах.

9.Стрибки з місця на двох ногах через набивні м'ячі.

 

10.Стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».

11.Піднімання в сід на гімнастичній лаві.

12.Згинання та розгинання рук в упорі лежачи на гімнастичній лаві.

13.Те саме в упорі ззаду на гімнастичній лаві.

14.Стрибки на двох ногах (рухатися боком,тримаючись руками за паралельні бруси,в один,потім другий бік)

Вправи для баскетболіста

Жонглювання з одним м'ячем

1. «Навколо шиї». Обертати м'яч навколо шиї.

2. «Навколо тіла». Обертати м'яч навколо тіла,передаючи його з руки на руку,в один,а потім інший бік.

3. «Навколо ніг». Обертати м'яч навколо ніг, передаючи його з руки на руку,в один,а потім інший бік.

4. «Навколо ноги». Обертати м'яч навколо виставленої вперед ноги, передаючи його з руки на руку,в один,а потім інший бік.

5. «Вісімка». В паралельній стійці обертати м'яч навколо і між ногами по «вісімці». Спочатку в один,потім в інший бік.

6. «Спритність рук». Стати на одне коліно,пропустивши руку з м'ячем під стегно ноги,що стоїть попереду. Підкинути м'яч і спіймати його тією ж рукою.

7.Поміняти стійку і виконати вправу іншою рукою.

8. «Волейбол». Стрибаючи вгору на двох ногах,підкидати м'яч рухом кисті правої руки. Те саме лівою рукою.

 

9. Те саме,передавати м'яч рухом кисті з правої руки на ліву.

10. Рухом кисті підкинути м'яч до рівня голови,вдарити долонями по стегнах і знову спіймати м'яч біля пояса.

 

11. «Кишенькова вправа». Те саме,вдарити два рази по кишенях і знову спіймати м'яч.

12. «Ловіння м'яча». Кинути м'яч угору,стати на праве коліно,впіймати його двома руками і навпаки

 

 

30 с

 

 

 

20 с

 

 

 

20 с

 

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

2 рази

 

2 рази

 

4 рази

 

1 раз

 

4 рази

4 рази

 

4 рази

1 раз

 

 

 

30 с

30 с

 

 

30 с

 

 

30 с

 

 

1 хв

 

 

30 с

 

 

 

30 с

1 хв

 

 

 

30 с

 

30 с

 

 

30 с

 

30 с

Вправи виконують на багатофункціональному гімнастичному приладі. Під час нахилу вперед,ногу,поставлену на опору,в коліні не згинати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метання виконується з відстані 6 м.

Поштовх робиться обома носками з рухом рук уперед.

Темп виконання - середній

 

Стрибки виконують одночасно з перехопленням рук

 

 

 

Стежити за поставою.

 

 

Голова піднята. Груповий метод.

 

Дихання довільне,рівномірне.

 

 

 

 

М'яч ловити пальцями.

 

 

 

 

 

Голова піднята. Поглядом супроводжувати рух м'яча.

 

 

Ловити м'яч треба трохи зігнутими руками,злегка піднімаючись на носки

 

Виконання максимального тесту

1. Човниковий біг 20 с.

2. ЧСС за 10 с.

3. Вправи на відновлення.

4. Рухлива гра «Перекидання мішечків через волейбольну сітку».

Команди перекидають мішечки одна одній за 20 с, намагаючись найбільше мішечків перекинути на сторону суперників.

 

 

 

 

 

 

 

5. Спортивна вікторина.

 

20 с

10 с

30 с

20 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

Змагальний метод. По обидва краї волейбольного майданчика на відстані 9 м розміщено натягнутий ластик на висоті 1 м. За командою «Тест!» учні перебігають в протилежні боки,торкаючись рукою за ластик. Враховується кількість перебіжок за

20 с

3

Станція 3 (хлопці)

1. Стрибки з місця на двох ногах через набивні м'ячі,з баскетбольним м'ячем у руках.

2. Стрибки у довжину з розбігу способом «Зігнувши ноги»

 

3 рази

 

1 раз

 

Перший учень у колоні,виконавши 3 стрибки через набивні м'ячі,повертається на 180°, передає м'яч наступному учневі в колоні,біжить виконувати наступну вправу. Таким чином,учні починають виконувати вправу через певний проміжок часу

 

Вправи на нестандартному обладнанні

1. Підтягування на похилій лаві з положення лежачи під кутом 40°,тримаючись руками за опору на висоті 30 см вище голови.

2. Лазіння по похилій гімнастичній лаві під кутом 30°,за допомогою рук,в упорі лежачи.

 

3. Підтягування у висі на високій перекладині

 

5 разів

 

 

1 раз

 

 

5 разів

 

 

 

 

Вправу виконують з одночасним перехватом рук

 

Вправи для розвитку швидкості та рухомості

1. Біг з високим підніманням стегна,гімнастичну палицю тримати на лопатках зігнутими руками позаду.

2. Те саме,біг із закиданням гомілки.

3. Біг спиною вперед з підніманням стегна.

 

4. Біг з підстрибуванням. Підстрибування на лівій нозі з високим винесенням стегна правої ноги вперед-угору,потім крок правою,підстрибування на ній і навпаки.

5. Біг боком перехресними кроками в один бік,потім другий.

6. Метання дрібних предметів у вертикальну ціль з положення стоячи на колінах.

 

7. Біг з обручем парами з високим підніманням стегна в один бік,потім в інший.

8. Те саме із закиданням гомілки.

 

9. Біг з високим підніманням стегна зі скатом позаду,натягнутим на мотузці.

10. Метання дрібних предметів у вертикальну ціль із положення сидячи.

11. Біг зі старту з положення лежачи.

 

12. Те саме з поворотом на 180°.

 

 

13. Біг з високого старту.

 

 

 

 

 

14. Біг з низького старту.

 

15. Метання дрібних предметів на дальність з-за голови через плече з одного кроку.

16. ЧСС за 10 с.

17. Спортивна вікторина

 

2 рази

 

2 рази

2 рази

 

2 рази

 

 

 

2 рази

по 20 м

3 рази

 

 

2 рази

по 20 м

2 рази

по 20 м

2 рази

по 20 м

3 рази

 

2 рази 

по 20 м

2 рази 

по 20 м

 

2 рази 

по 20 м

 

 

 

 

2 рази 

по 20 м

3 рази

 

10 с

30 с

 

 

 

 

 

Груповий метод. Темп виконання – середній.

Руки зігнуті в ліктях,працюють енергійно вперед-назад на кожен підскік ніг.

Парний метод.

 

Метання виконують на відстані 6 м.

 

Парний метод.

 

 

 

 

З-за голови,через плече.

 

Змагальний метод.

 

 

 

 

У високому старті під час виконання команди «Руш»,стегно ноги,що позаду,виноситься вперед паралельно землі,а у низькому старті – вперед-угору

4

Станція 4 (дівчата)

Вправи баскетболіста для розвитку реакції

1. Передача м'яча в двох колонах,після передачі гравець стає останнім у свою колону.

2. Те саме,гравець після передачі біжить у протилежний бік.

 

 

 

 

 

3. Передача м'яча в четвірках зі зміною місця.

 

 

4. Те саме,з одним ударом у землю.

5. Те саме,гравці виконують ведення м'яча навколо стояка,повертаються назад,роблять передачу і міняються між собою місцями.

6. Передача м'яча  в трійках зі зміною місць.

7. Те саме з одним ударом об землю.

8. Передача м'яча від грудей з одного боку зі зміною місць з центровим у колі.

9. Те саме,провести м'яч навколо себе.

10. Передача м'яча від грудей з одного боку зі зміною місць.

 

11. Передача м'яча в парах з високим підніманням стегна,рухаючись в один,потім в інший бік.

12. Те саме із закиданням гомілки.

 

13. Те саме стрибками на двох ногах.

 

 

30 с

 

30 с

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

30 с

45 с

 

 

45 с

30 с

45 с

 

30 с

45 с

 

 

2 рази

по 15 м

2 рази

по 15 м

2 рази

по 15 м

 

 

Передача м'яча виконується з кроку у напрямку гравця,який приймає м'яч,з повним випростуванням рук та швидким розгинанням кистей і пальців.

Вправа виконується для удосконалення передач м'яча.

 

 

 

 

 

Груповий метод.

Вправу виконують на відстані 4-5 м.

 

 

 

 

 

 

 

Вправу виконують на відстані 3-4 м. груповий метод.

 

 

Виконання максимального тесту

 

 

 

1. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи на гімнастичній лавці (дівчата).

2. Підтягування на низькій перекладині (хлопці).

3. ЧСС за 10 с.

4. Спортивна вікторина.

5. Двократна гра у футбол (хлопці).

Примовка

А ми хлопці на всі п'ять,

У футбол ми любим грати,

Любим ми перемагати,

Нас нікому не здолати.

Фізкульт-ура,хай буде гра.

6. Двократна гра у баскетбол (дівчата).

Примовка

Ми дівчата всі хуткі,

Ще й сміливі та прудкі.

Любим ігри,біг,стрибки,

Все це робим залюбки.

Фізкульт-ура,хай буде гра.

 

 

 

 

20 с

 

20 с

10 с

30 с

1 раз

 

 

 

 

 

 

1 раз

Вправи на відновлення та запис результатів тестування у зошиті обліку.

Пауза – 2 хв

 

 

 

 

 

Змагальний метод.

 

 

 

 

 

 

Змагальний метод. Під час примовки «Фізкульт-ура,хай буде гра», тричі плеснути в долоні над головою.

III. Заключна частина (3 хв)

1

Шикування

30 с

 

2

Ходьба,вправи в русі на відновлення.

Примовка

Учитель .Діти,за що ви любите уроки фізкультури?

Діти. Фізкультура – це здоров'я,сила духу і краса,спорт – це дружба всіх народів,яка ніколи не згаса

1 хв

Темп виконання повільний

3

Шикування,вправи на увагу,підбиття підсумків уроку,оцінювання.

Примовка

Учитель. Руки вгору підняли

І зробили раз-два-три.

На один раз опустили,

Три й один буде.

Діти. Чотири

1 хв

У примовці під час слів «Раз-два-три»,тричі плеснути в долоні над головою.

Фронтальний метод

     4

Домашнє завдання

30 с

Згинання і розгинання рук в упорі лежачи на підлозі (хл), стрибки через скакалку (дівчата)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку