Урок за темою "Костянтин Симонов . "Жди мене". Поетизація високого почуття, розкриття його сутності".

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури для 7 класу за темою "Костянтин Симонов . "Жди мене". Поетизація високого почуття, розкриття його сутності".
Перегляд файлу

Тема .  Костянтин Михайлович Симонов . «Жди  мене». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

Мета: ознайомити учнів зі сторінками життя і творчості К.М. Симонова, його віршем «Жди мене», довести що кохання - найсильніше почуття, здатне творити дива;

розвивати навички виразного читання  та  ідейно-тематичного аналізу поетичного твору;

виховувати повагу до справжніх почуттів.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійній проектор,портрет К. М. Симонова, збірка його віршів, відеоматеріали.

Тип уроку: комбінований

Епіграф: Війна не вміщається в оду,

  Багато у ній не для книг,

 Я вірю, потрібен народу

 Душі відвертий записник

 С. Кирсанов «Обов’язок »

 

Хід уроку

І. Організаційній момент.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Назвати твори про кохання ,з якими ми вже ознайомилися.
  2. Встановити відповідності .

Шимек                               Суламіф

Роберт Бернс  Амалія

Генріх Гейне  Бузя

Соломон   Джин Армор

  1. Скласти сенкан на тему «Кохання».

(Додаток №1)

  1. Скласти асоціативний ланцюжок на тему «Кохання» за допомогою цитатної доріжки, що містить вислови відомих людей про кохання.

(Додаток №2)

  1. Висновок.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Тема кохання – одна із вічних тем в літературі. До неї зверталися в різні часи, в різні періоди історії. Навіть в період війни, бо почуття кохання не має обмежень. Друга світова війна жорстока, незбагненна, на межі людських сил. Без духовного очищення людина не може витримати такий тягар. Російський поет Кирсанов писав у вірші ««Обов’язок »:

              Війна не вміщається в оду,

               Багато у ній не для книг,

              Я вірю, потрібен народу

               Душі відвертий записник

Саме кращі вірші тих воєнних років і стали записником, щоденником душі людини, бо відображали почуття, думки і вселяли віру в краще. Неочікувано  любовна лірика зайняла значне місце в літературі тих років. Довгий час вона була відкинута на задній план. Чи до любовних віршів, коли іде війна? Виявилося, що прийшов час і до них.

Сьогодні ми будемо говорити про роль і значення високого почуття кохання в незвичайних обставинах, в тяжких випробуваннях, в умовах війни. В цьому нам допоможе знайомство зі сторінками життя і творчості К. М. Симонова  та його віршем «Жди мене».

V. Сприйняття  та  засвоєння нового матеріалу.

1. Рольова  гра «Інтерв’ю з письменником».( Випереджувальне завдання)

(Учні одночасно складають анкету письменника)

2. Історія створення вірша «Жди мене».

(Додаток №3)

3. Перегляд відеоматеріалів, де К. Симонов читає вірш «Жди мене».

4. Словникова робота.

Ода-це урочистий вірш , присвячений якійсь події або герою.

Заклинання –це настійне прохання , благання.

5.Вірш «Жди мене» - це лист –заклинання до коханої жінки.

6. Слово вчителя про особистий лист, про фронтові листи, про роль листування в часи війни. Демонстрація фронтового листа трикутника.  Жанр любовних листів, написаних віршами, прослуховування рядків із таких листів.

7. Популярність вірша «Жди мене» К. Симонова в роки війни.

8. Кому присвячений цей вірш.

(Додаток №4)

9. Читання вірша учителем та учнями напам’ять . Порівняння оригіналу та перекладу.

10. Ідейно-художній аналіз вірша і складання літературного грона.

(Додатки № 5,6)

VІ.  Закріплення вивченого матеріалу (Рефлексія).

  1. Вправа «Займи позицію».

Чи актуальний цей вірш для сьогодення, для майбутніх поколінь?

  • Я вважаю, що цей вірш актуальний і сьогодні, і в будь-який час (учні піднімають зелені листочки).
  • Я вважаю, що цей вірш був актуальний тільки в роки Другої світової війни ( учні піднімають червоні листочки).
  1. Перегляд відео «АТО. Жди мене».
  2. Творча робота.

Переробити першу строфу вірша, щоб він звучав, як послання жінки до чоловіка на фронт і починався рядком: «жду тебе..».

  1. Чому вірш «Жди мене» став близьким кожному солдату на полі бою та в тилу ворога, у військовому госпіталі, а також кожній жінці коханій, матері сестрі?

VІІ. Підсумок уроку.

Багато на світі гарних віршів, а вірш К. Симонова «Жди мене» - винятковий, бо торкається самих ніжних струн людської душі. Це символ вірності, роз’єднаних  війною люблячих сердець. Цей вірш про кохання, хоча це слово жодного разу не згадується. Такі вірші потрібні, бо роблять людину кращою, духовно багатшою.

VІІ. Вивчити напам’я ть вірш «Жди мене», аналізувати його. Повторити матеріал за творчістю С. Гудзенка, Ю. Друніної.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток №1

Сенкан на тему: «Кохання»

Кохання

Сильне, чисте

Захоплює, звеличує, надихає

Здатне творити справжні дива

Почуття

 

Додаток №2

Цитатна доріжка

  1. Любов – це сильний ліхтар, що висвітлює весь світ (Ф.М. Достоєвський).
  2. Любов поєднує в собі всі добрі якості людини (О. де Бальзак).
  3. Кохання  - бажання бути коханим (Платон).
  4. Кохати глибоко – означає забути про себе (Ж.Ж. Руссо).
  5. Кохання – найсильніша  з усіх пристрастей, тому воно одночасно оволодіває головою, серцем і тілом (Вольтер).
  6. Любов як свічка: від великого подиху вітру розгорається, а від маленького вітерцю гасне (І. Франко).

Кохання – ліхтар – добрі якості – бажання бути коханим – самозабуття себе – пристрасть  - свічка.

Додаток №3

Історія створення вірша «Жди мене».

Сам К. Симонов говорив: «У вірша «Жди мене» немає ніякої історії. Просто я поїхав на війну, а жінка, яку я кохав, була в тилу і я написав їй цього листа у віршах». А насправді було це так. 27 липня 1941 року поет повернувся до Москви із Західного фронту на деякий час. Жив на дачі у свого друга-літератора Лева Кассіля і там написав вірш «Жди мене». Як згадує поет, війна тоді відчувалася довгою. Симонов хотів надрукувати поезію у військовій газеті «Червона Зірка», але редактор відповів, що це твір не для військової газети і нічого травити душу солдатам. Поет повернувся на фронт і там читав цей вірш бійцям. Потім він звернувся до редактора газети «Правда », де 14 січня 1942 року й було надруковано вірш «Жди мене».

Додаток №4

Вірш «Жди мене» присвячений Валентині Сєровій – відомій російській актрисі. Після того, як вона зіграла головну роль у фільмі «Дівчина з характером», її стали пізнавати на вулицях. Кожному хотілося подивитися на неї, тому в театрі на виставах з її участю було завжди багато людей. Вона раптом помітила, що на кожній виставі в першому ряду сидить високий чоловік, що тримає в руках величезний букет троянд. Вона прийняла з десяток цих букетів і лише тоді поцікавилася: хто цей чоловік? Їй сказали, що це талановитий письменник Костянтин Симонов. Так вони і познайомилися, а потім одружилися. Саме вона надихнула поета на написання вірша «Жди мене»

Додаток 5

Аналіз вірша К. Симонова «Жди мене»

  1. Якому історичному періоду присвячений вірш? (Друга світова війна)
  2. Від чийого імені ведеться розповідь? (Від імені автора)
  3. Яким ми уявляємо ліричного героя? Яка він людина? (Простий солдат, який хоче вижити, повернутися додому,надіється, вірить)
  4. Жанр вірша. (Це послання коханій, написане стриманою мовою. Тут немає ніжних слів, зізнань у коханні, але ми відчуваємо силу почуттів у героя)
  5. Знайдіть рядок, де говориться, що між закоханими особливі почуття. («Как я выжил, будем знать только мы с тобой». «Ожиданием своим ты спасла меня»)
  6. Чому поет звертається з пристрасним закликом: «Толькооченьжди». (Щоб відчувати сильну підтримку. Йому потрібна віра в те, що все закінчиться добре)
  7. Знайдіть рядки, де автор висловлює надію на те, що ніщо не повинно похитнути віру коханої. («Жди, когда наводят грусть желтые дожди, жди, когда снега метут, жди когда жара, жди, когда других не ждут, позабыв вчера»)
  8. В що вірить герой, коли просить чекати його, коли навіть самі близькі люди – мати, син, друзі – перестануть чекати? (Він вірить, що кохання сильніше дружніх і родинних почуттів)
  9. Знайдіть рядок, де автор згадує про смерть. («Ждименя и я вернусь всем смертям на зло»)
  10.  Чому він говорить «смертям», адже смерть буває одна? (Багато людей гине на війні, отже і багато смертей. Смерті бувають від вибухів, хвороб, голоду,холоду…)
  11.  Чому вірш став близьким кожному солдату на полі бою, в тилу ворога, у військовому госпіталі, а також кожній жінці – коханій, матері, сестрі? (Кожен солдат хотів повернутися додому живим. Він хотів, щоб його обов’язково дочекалися, адже кожного чекали вдома – кохана, мати, подруга, сестра. А кожна жінка мала на війні коханого, друга, брата і також хотіла, щоб він повернувся живим)
  12.  Яка головна думка вірша? (Вірити, надіятися, не зважаючи ні на що)
  13.  В які моменти життя ми можемо згадати рядки цього вірша? (Під час воєнних дій, довгих відряджень, служби в армії та ін.)

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  №6

 

 

 Послання, лист (заклинання, молитва)

 Присвячений Валентині Сєровій

 Складається з трьох строф

 

 Тема кохання

«Жди мене» Ключове слово – «жди»

 

                                                   Головна думка: вірити і надіятися («Жди мене і я вернусь»)

 

 

                                                                        І строфа – час і умови очікування. Слово «жди» - прохання

 

 

 ІІ строфа – кохана повинна вірити до останнього. 

                                                                 Слово «жди»- наказ.

ІІІ строфа – гімн коханню. Кохання перемагає смерть.

                                       Слово «жди» - перемога.

 

 

 

 

 

Низівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Сумської районної ради Сумської області

 

 

 

 

 

Конспект уроку зарубіжної літератури

 в  7 класі за темою :

«Костянтин Михайлович Симонов . «Жди  мене». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.»

 

Похожее изображение

Картинки по запросу к. симонов жди меня

 

Підготувала учитель зарубіжної літератури  А.М.Журба

docx
Додав(-ла)
Журба Алла
Додано
30 березня 2021
Переглядів
801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку