Літературний диктант
«Й.В. Ґете «Фауст»
1. Що покладено в основу «Фауста» Ґете?
а) старовинна легенда; б) вигаданий самим автором сюжет; в) задум одного з сучасників Ґете.
2. За жанром твір Й. Ґете «Фауст» є:
а) поемою; б) трагедією; в) драматичною поемою.
3. У чому полягають особливості композиції твору Й. Ґете «Фауст»?
а) у ній дотримано правило «трьох єдностей»; б) твір має присвяту, два прологи, дві частини;
в) твір складається із двох частин.
4. Ліричний вірш, у якому звучить і скорботний спомин про молодість і друзів, які відійшли, і роздуми про долю майбутнього творіння, і тривожна настороженість по відношенню до його нових читачів у трагедії «Фауст» має назву:
а) Присвята; б) Пролог; в) Вступ.
5. Частина трагедії, в якій автор формує свої теоретичні ідеї про роль мистецтва, має назву:
а) «Пролог на небі»; б) «Пролог у театрі»; в) «Театральний вступ». (2)
6. Частина твору, в якому чітко окреслюються головні фігури дійства, головна ідеї та проблеми твору, має назву: а) «Пролог на небі»; б) «Пролог у театрі»; в) «Театральний вступ».
7. Укажіть головну проблему трагедії «Фауст»:
а) людина в її ставленні до суспільства; б) проблема життя і смерті;
в) людина та її призначення на землі; г) проблема кохання.
8. З якого приводу вступили у суперечку Бог і Мефістофель?
а) хто з них корисніший для людей; б) хто з них керує всім на Землі;
в) хто з них краще розуміє зміст духовних поривань людини.
9. На кого як на взірець людини вказує Бог Мефістофелеві?
а) на Фауста; б) на Маргариту; в) на Вагнера.
10. Що означає ім’я Мефістофеля з давньоєврейської?
а) «Мефіс» – руйнівник і «Тофель» – обманщик; б) «Мефіс» – розбійник і «Тофель» – спокусник;
в) «Мефіс» – спокусник і «Тофель» – брехун.
11. Що означає ім’я «Фауст», яке походить від латинського faustus?
а) успішний; б) радісний; в) щасливий.
12. Укажіть, яку мету переслідує Мефістофель:
а) спокусити Фауста, щоб довести недосконалість людини;
б) зробити Фауста молодим і гарним, улюбленцем жінок;
в) зробити з Фауста геніального, шанованого в усьому світі вченого;
г) зробити Фауста найбагатшою людиною в місті.
13. Укажіть, як Мефістофель називає людину (2):
а) «довершений витвір»; б) «окраса Всесвіту»; в) «смішний божок землі»; г) «тварина із тварин».
14. Укажіть, які слова мав сказати Фауст на знак повного задоволення життям:
а) «Людина – вінець творіння»; б) «Спинися, мить, прекрасна ти!»;
в) «Майбутнє прекрасне»; г) «От тепер можна і помирати!»
15. Укажіть, чого Фауст прагне найбільше в житті:
а) багатства; б) кохання; в) нових знань, істини; г) влади над світом.
16. Мефістофель уперше з’явився перед Фаустом у образі:
а) магістра; б) кішки; в) чорного пуделя; г) студента.
17. Що врятувало Фауста від самогубства?
а) пасхальний спів і дзвін; б) поява Мефістофеля; в) прихід Вагнера.
18. Інтерес Фауста до Маргарити спричинений:
а) чуттєвою пристрастю; б) підступністю Мефістофеля; в) духовною близькістю.
19. Що зробила Маргарита з коштовним подарунком Фауста?
а) заховала; б) роздала все бідним; в) віддала до церкви.
20. Укажіть, чому Мефістофель не має влади над Маргаритою (2):
а) вона відьма; б) вона невинна, щира; в) вона не вірить у нечисту силу; г) вона щиро кохає.
21. Причина відмови Маргарити від втечі з в’язниці:
а) сумління; б) божевілля; в) кохання; г) страх.
22. Яка функція Мефістофеля у творі: а) допомога людям; б) моральне випробування людини.
23. Яка із спокус Мефістофеля виявилася для Фауста трагічною:
а) життя гульвіси; б) чуттєве кохання; в) золото?
24. Фіналом трагедії є (2): а) перемога добра над злом; б) втілення християнського віровчення;
в) втілення ідеалів доби Просвітництва; г) смерть Фауста.