Урок за темою "Письмо рядкової букви а."

Про матеріал

Конспект уроку розрахований на вчителів початкових класів. На даному уроці були застосовані розрізна друкована й рукописна азбуки, фішки для моделювання, мультимедійна система.

Перегляд файлу

1

Урок: письма.

Тема:  Письмо рядкової букви а.

Мета:    ознайомити учнів із рукописною рядковою буквою а, навчити                писати її;

розвивати навики складового та звукового аналізу слів;

виховувати уважність і старанність під час виконання завдань із письма.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: розрізна друкована й рукописна     азбуки, фішки для                 моделювання, мультимедійна  система, плакат «Пиши правильно».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі за парти ми сідаймо,

Працювати починаймо.

                    Щоб помилок уникати,

        Треба пильність розвивати.

      ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної  діяльності.

  1. Бесіда за матеріалами  уроку читання.                                                                                                         -  Пригадайте, яку букву ми вчили на уроці читання?                                                                -  Який звук вона позначає?                                                                                                                              -   Покажіть на картках велику й малу друковані букви А а. Порівняйте їх.
  • Діти, до нас на урок знову  завітав наш знайомий зайчик Чомусик. І коли він йшов до нас,  він помітив на підвіконні одного з будинків

     якусь квіточку. Чомусик  просить, щоб ви назвали її. (Слайд 2)

  1. Складово-звуковий аналіз слів. 
  •  Яка назва цієї квітки?
  • У кожного з вас на парті лежать фішки звуків. Зробіть звукову модель слова айстра. Скільки складів у цьому слові?
  • А тепер давайте звіримось, чи всі правильно виконали завдання? (Слайд 3) Молодці!                                                                                                       
  • З якої літери починається це слово?
  • Діти, Чомусик прийшов не з пустими руками. Він приніс для вас загадку. Відгадайте її.                                                                                                                                                            

Низький та колючий,

                               Солодкий, не пахучий. 

                                     Ягідку зірвеш -                                                                                                                                                                                      Руку обдереш.       

         (аґрус)

  • Скільки складів у слові аґрус? Перевірте, чи правильно зробив звукову модель наш Зайчик? (Слайд 4)
  •  Яка буква нам знадобиться першою для друкування цього слова?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Діти сьогодні у нас незвичайний урок письма, не такий, як завжди.

Сьогодні, ви станете трішки дорослішими, тому що ми починаємо писати літери. (Слайд 5)

  • Подивіться, які красиві рукописні літери.
  • Як ви гадаєте, а чому до нас знову завітав Чомусик? Правильно, щоб разом з вами навчитися писати.
  • Отже, сьогодні ми будемо вчитися писати першу букву а і Чомусик разом з нами. (Слайд 6).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Графічний аналіз рядкової літери а.
  • Діти, роздивіться з яких елементів складається літера а.
  • Порівняйте друковану і рукописну букви а, а. Як потрібно змінити друковану букву а, щоб вона була схожою на рукописну?
  1. Пояснення написання рядкової букви а  з показом на дошці.
  •           Мала буква а складається з двох елементів: овалу й похилої палички із заокругленням унизу. Починаємо писати букву нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюючи ліворуч, потім униз,  теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до початку овалу. Потім  від верхньої рядкової лінії, торкаючись овалу, проводимо вниз пряму похилу паличку, яку біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч і закінчуємо близько середини рядка.

Пишеться під рахунок: «і-раз-і-два-і».


  1. Пальчикова гімнастика.

Гра «Піаніно» (Слайд7)

Покласти пальці рук на парту і на рахунок

вчителя  «раз і два» (на «і» пальці відриваємо від парти)    

імітувати гру на  піаніно. Пальці перебираються по порядку, починаючи від великого  до мізинця.                           

  1. Письмо елементів рядкової букви а.
  • Діти, подивіться уважно на наш плакат «Пиши правильно». Сядьте правильно, вирівняйте спинки. Покладіть зошити так, щоб нижній кут був направлений на середину ваших грудей.
  • А тепер, відкрийте зошити на с.19. Роздивіться уважно всю сторінку.
  • Розкажіть Чомусику, що зображено у верхньому лівому куті?
  • Подивіться на перший робочий рядок сторінки. Тут показано, з яких елементів складається буква. Нагадайте їх Чомусику. Покажіть у повітрі, як пишуться овал і похила паличка із заокругленням унизу.
  • Отже, для того, щоб ваша перша рукописна буква вийшла правильною та красивою, спочатку потренуйтеся в написанні її елементів.
  • А для цього вам потрібно самостійно виконати завдання на двох перших рядках. А ми з Чомусиком пройдемось і подивимося хто ж і з вас буде старатися найкраще. Успіху вам!
  1. Письмо малої букви а.
  • Подивіться уважно ще раз, як пишеться рукописна буква а. Візміть правильно ручки в руки і на рахунок «і-раз-і-два-і» повторіть письмо за мною в повітрі.

(Показ і пояснення на дошці вчителем)

  • Наведіть перші три літери за пунктиром. А тепер дві літери напишіть

самостійно. Виберіть найкращу і спробуйте написати такими ж правильними і красивими.

  1. Фізкультхвилинка.

(Слайд 8 під музичний супровід)

  1. Письмо букв а, з’єднаних парами.
  • Діти, чим наступне завдання відрізняється від попереднього? Послухайте й подивіться, як треба поєднувати літери аа.
  • Пишемо першу букву а,  відриваємо ручку,  потім пишемо другу букву а на такій відстані, щоб ліва частина овалу другої букви з’єдналася із заокругленням першої букви на середині рядка. Подивіться уважно на них . Вони, як дві сестрички тримаються за ручки
  1. Розвиток мовлення учнів.
  • Діти, Чомусик роздивляючись книжечки зацікавився однією сторінкою. Розгляньте її. (Слайд 9)
  • Що на ній зображено?

а) Відгадування загадки.

  • Відгадайте загадку.

Ось вона яка –

Розбійниця морська!

Всіх би проковтнула

Зажерлива…   (акула)

  • Хто така акула?
  • Що ви знаєте про цю рибу?

б) Розповідь вчителя.

  • Діти, Чомусик вирішив нам допомогти трішки більше дізнатися про неї. Ось послухайте. Акула – це хижа морська істота. Зуби акули дуже гострі. Вони розташовані у 5-7 рядів. Коли акула втрачає зуб, то  замість старого виростає новий. Свою здобич акули відчувають не тільки нюхом та за електросигналами, а й за найлегшими  коливаннями води. Акули розмножуються, відкладаючи яйця. Деякі з них яйця відкладають на водоростях, скелях. А деякі малята повністю формуються в тілі матері. Коли акула зголодніє, вона хапає все, що зустрічається на її шляху, навіть неїстівне. У шлунках акул знаходять усілякий мотлох, а одного разу знайшли навіть бомбу. Живуть акули близько 25 років.

в) Мозковий штурм.

  • Як ви гадаєте, де зайчик Чомусик міг знайти таку інформацію про акулу?
  • Давайте подякуємо Чомусику за таку інформацію.

V. Підсумок уроку.

  • Яку букву ми вчилися писати на уроці?
  • Який звук позначає буква а?
  • Які слова зі звуком [а] ви запам’ятали?
  • Що новенького ви дізналися від Чомусика?
  • На цьому наш урок закінчується. Чомусику потрібно йти по своїх справах. Давайте скажемо йому: «До зустрічі!». А він вам підписав таку листівку. (Слайд 10)

 

    

 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
4958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку