Урок: письма.
Тема: Письмо великої букви А.
Мета: навчити дітей писати велику букву А;
ознайомити учнів з роллю великих букв у писемному мовленні; розвивати вміння зіставляти букви, виділяти її елементи;
виховувати дбайливе ставлення до квітів; інтерес до навчання в школі.
Обладнання: каса букв, фішки, мультимедійна система, плакат «Пиши правильно».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож часу не гаймо,
Працювати починаймо
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
-
Бесіда за матеріалами уроку читання. - Пригадайте, яку букву ми повторювали на уроці читання? - Який звук вона позначає? - Покажіть на картках велику й малу друковані букви А а. Порівняйте їх.
-
Діти, до нас на урок знову завітав наш знайомий зайчик Чомусик. І коли він йшов до нас, то з одного подвір’я за ним побігла одна незвичайна тваринка. . Чомусик просить, щоб ви назвали її. (Слайд 3)
-
Покажіть фішку, якою ми позначаємо звук [а]?
-
Подивіться, чи правильно зробив звукову модель слова баран наш зайчик?
-
Гра «Впізнай слово за звуками».
-
Діти, послухайте уважно звуки, спробуйте їх скласти. І ви впізнаєте в кожному якесь нове слово. (Слайд4) Молодці!
-
З якої літери починаються ці слова?
-
Проблемна ситуація.
-
А як ви гадаєте, імена потрібно писати з малої чи з великої літери?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Діти, пригадайте, які ще імена ви знаєте на букву А? Усі ці слова пишуться з великої літери. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися її писати, поєднувати з рядковою буквою а.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Графічний аналіз великої літери А.(слайд 5)
-
Діти, роздивіться з яких елементів складається велика літера А.
-
Порівняйте друковану і рукописну букви А, А. Як потрібно змінити друковану букву А, щоб вона була схожою на рукописну?
-
Пояснення написання великої букви А з показом на дошці.
-
Велика буква А складається з трьох елементів: переднього плавного елемента, подовженої похилої палички із заокругленням унизу та горизонтальної рисочки. Починаємо писати букву вище нижньої рядкової лінії, заокруглюючи праворуч, ведемо похилу лінію до верхньої допоміжної лінії, потім ведемо вниз довгу похилу лінію з заокругленням право до середини робочого рядка. А тепер проводимо горизонтальну рисочку по верхній робочій лінії, відступаючи від похилих паличок. Слідкуйте за моєю рукою.
Пишеться під рахунок: «і-раз-два-і-три».
-
Повторіть за мною під рахунок в повітрі: «і-раз-два-і-три».
-
Хвилинка відпочинку. «Сонечко танцює»(слайд 6)
Діти піднімають руки вверх у вигляді промінців і похитуються в різні боки посміхаючись.
-
Письмо елементів великої букви А.
-
Діти, подивіться уважно на наш плакат «Пиши правильно». Сядьте правильно, вирівняйте спинки. Покладіть зошити так, щоб нижній кут був направлений на середину ваших грудей.
-
А тепер, відкрийте зошити на с.20. Роздивіться уважно всю сторінку.
-
Розкажіть Чомусику, що зображено у верхньому лівому куті?
-
Подивіться на перший робочий рядок сторінки. Тут показано, з яких елементів складається буква. Нагадайте їх Чомусику. Покажіть у повітрі, як вони пишуться.
-
Отже, для того, щоб ваша перша велика буква вийшла правильною та красивою, спочатку потренуйтеся в написанні її елементів.
-
А для цього вам потрібно самостійно виконати завдання на двох перших рядках. А ми з Чомусиком пройдемось і подивимося хто ж і з вас буде старатися найкраще. Успіху вам!
-
Письмо великої букви А.
-
Подивіться уважно ще раз, як пишеться велика буква А. Візміть правильно ручки в руки і на рахунок «і-раз-два-і-три» повторіть письмо за мною в повітрі.
(Показ і пояснення на дошці вчителем)
-
Наведіть перші три літери за пунктиром. А тепер дві літери напишіть
самостійно. Виберіть найкращу і спробуйте написати такими ж правильними і красивими.
-
Фізкультхвилинка.
(Слайд 8 під музичний супровід)
-
Письмо великої букви А в поєднанні з малою а.
-
Діти, чим наступне завдання відрізняється від попереднього? Послухайте й подивіться, як треба поєднувати літери Аа.
-
Пишемо першу велику букву А, відриваємо ручку, потім пишемо другу малу букву а на такій відстані, щоб ліва частина овалу другої букви з’єдналася із заокругленням першої букви на середині рядка. Подивіться уважно на них . Вони, як мама з донькою тримаються за ручки.
-
Розвиток мовлення учнів.
-
Діти, роздивіться малюнок на с. 20. Хто тут зображений? Що робить дівчинка?
-
Хто знає, як називаються квіти, які поливає дівчинка?
-
Діти, ми вже зустрічалися з цими квітками? Хто нас з ними познайомив? Так вірно, це наш Чомусик хотів дізнатися про цю квіточку.
-
Послухайте віршик, надрукований поруч з малюнком.
-
Як звати дівчинку? Скільки голосних звуків у слові Алла? Назвіть їх.
-
Як ви розумієте вислів дбайливо доглядати?
-
Складіть речення про Аллу за схемою, що накреслена біля малюнка.
-
Прослухайте вірш ще раз. Спробуйте його зпам’ятати.
V. Підсумок уроку.
-
Яку букву ми вчилися писати на уроці?
-
Який звук позначає велика буква А?
-
Які слова зі звуком [а] ви запам’ятали?
-
На цьому наш урок закінчується. Чомусику потрібно йти по своїх справах. Давайте скажемо йому: «До зустрічі!». А він вам підписав таку листівку:
Ось і уроку кінець,
хто працював, той молодець.
Ви всі активні були увесь час –
Багато знань чекають на вас. (Слайд 10)