Тема: Шкідливий контент
Мета уроку:
Завдання:
навчальні:
розвивальні:
виховні:
Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедійний супровід до уроку, папір, ручка, додатковий матеріал.
План уроку
Хід уроку
Інтернет має багато можливостей, де можна навчатися, спілкуватися, організовувати своє дозвілля. Але важливо пам’ятати, що разом з цим, там є ризики, з якими ми можемо зустрітися в онлайн просторі.
До цих ризиків відносять і шкідливий контент, який:
Такий контент може впливати на наш психологічний, психічний і фізичний стан. Важливою навичкою є уміння протидіяти такій інформації, дотримуючись відповідних правил: самостійне регулювання процесу використання Інтернету; налаштування соціальних мереж і месенджерів (закритий профіль, можливість тільки «друзям» відправляти вам особисті повідомлення) ; блокування шкідливого матеріалу на ресурсах та в соціальних мережах; звернення за допомогою до дорослих.
Вправа «Мозковий штурм»
Гарний настрій – це запорука здорової людини. На уроках ми неодноразово говорили про складові здоров’я, давайте пригадаємо їх:
Перед вами малюнок. Що на ньому зображено?(Комп’ютер)
На сьогоднішньому уроці це буде наш помічник. Але для чого комп’ютер потрібний? (Відповіді дітей).
Шкідливий контент – це інформація в мережі, яка приносить людині страждання чи шкоду. При перегляді такого контенту може виникати відчуття: здивування, відрази, настороженості, раздратування, тривоги, страху, злості, гніву.
Якщо ви побачили такий контент, то важливо:
1) заблокувати і поскаржитися на такі матеріали;
2) звернутися до адміністрації соціальних мереж чи ресурсу для видалення матеріалів;
3) якщо зображено насильство по відношенню до дитини, то важливо відправити посилання на матеріал на портал IWF (https://report.iwf.org.uk/en) для видалення контенту;
4) якщо це було відправлено в особисті повідомлення, то необхідно не тільки видалити матеріали, але й заблокувати користувача, який це відправив;
5) якщо виникло відчуття тривоги, сильне хвилювання і неспокій, або якщо матеріал не викликає довіри, то важливо звернутися до дорослого, якому довіряєте, за допомогою.
Вправа 1. «Шкідливий контент»
Хід проведення вправи 1: учні вибирають та виписують у дві колонки: шкідливий контент (який може нашкодити), і той, який не нашкодить.
Шкідливий контент:
- повідомлення з фото від незнайомої людини;
- запрошення в секретну групу в Телеграмі;
- відео з кримінальних новин;
- запрошення в ТікТок взяти участь в небезпечному челенджі;
- вікна, які з’являються на екрані.
Контент, який не нашкодить:
- повідомлення від друга з питанням про домашнє завдання;
- реклама ігрової приставки;
- відео з котиками в YouTube;
- сімейне фото від родичів, відправлене в Viber;
- запрошення в чат класу.
Висновок: учні роблять висновок після виконання вправи.
Вправа 2. «Мої переживання»
Хід проведення вправи 2: учні повинні продовжити речення.
1)- Коли мені некомфортно, я…(які слова, дії використовуюєте для того, щоб про це сказати);
2)-Коли я бачу, що мій друг занепокоєний і з ним сталося щось погане, я…(як підтримуєте інших: які слова використовуєте, які дії (наприклад,
обіймаю, сміюся з ним), кому про це можете розповісти);
3)- Я пораджу другу звернутися за допомогою до...
Висновок: учні разом з вчителем роблять висновок після виконання вправи.
- Коли ми відчуваємо себе некомфортно, важливо звернутися за допомогою до дорослих: старшого брата або старшої сестри, батьків, педагога, шкільного психолога;
- Не варто чекати “кращого часу”, щоб почати розмову;
- Розмова про важливе повинна відбуватися тоді, коли всі учасники готові приділити цьому увагу і ніхто не зайнятий іншими справами в цей момент;
- Виберіть місце для розмови, де будете відчувати себе в безпеці;
- Нормально попросити про паузу, якщо розмова стає занадто емоційною. Іноді необхідна більше ніж одна розмова для того, щоб обговорити важливі ситуації; - Нормально відчувати себе розгубленим. І нормально не мати відповіді на всі питання дорослих.