Урок за темою: Шкідливий контент

Про матеріал
Мета уроку: • Ознайомити учнів із інформаційною безпекою в Інтернеті. Завдання: навчальні: • розглянути основні небезпеки та проблеми захисту інформації; • закріпити та розширити знання і вміння учнів по темі. розвивальні: • розвивати життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам’ять, увагу; • розвити вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі; • розвити практичні навички роботи з ПК. виховні: • виховувати бажання дотримувати правил спілкування в Інтернеті
Перегляд файлу

Тема: Шкідливий контент

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів із інформаційною безпекою в Інтернеті.

Завдання:

навчальні:

  • розглянути основні небезпеки та проблеми захисту інформації;
  • закріпити та розширити знання і вміння учнів по темі.

розвивальні:

  • розвивати життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам’ять, увагу;
  • розвити вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі;
  • розвити практичні навички роботи з ПК. 

виховні:

  • виховувати бажання дотримувати правил спілкування в Інтернеті

Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедійний супровід до уроку, папір, ручка, додатковий матеріал.

План уроку

 

  1.               Привітання. Вступ. Повідомлення теми та мети уроку.
  2.               Актуалізація опорних знань.
  3.               Вивчення нового матеріалу.
  4.               Обговорення. Висновок.

Хід уроку

  1. Привітання. Вступ. Повідомлення теми та мети уроку

   Інтернет має багато можливостей, де можна навчатися, спілкуватися, організовувати своє дозвілля. Але важливо пам’ятати, що разом з цим, там є ризики, з якими ми можемо зустрітися в онлайн просторі.

 

До цих ризиків відносять і шкідливий контент, який:

  • зображує насильство;
  • спричинення собі шкоди;
  • заохочує булімію або анорексію;
  • порнографічний матеріал.

   Такий контент може впливати на наш психологічний, психічний і фізичний стан. Важливою навичкою є уміння протидіяти такій інформації, дотримуючись відповідних правил: самостійне регулювання процесу використання Інтернету; налаштування соціальних мереж і месенджерів (закритий профіль, можливість тільки «друзям» відправляти вам особисті повідомлення) ; блокування шкідливого матеріалу на ресурсах та в соціальних мережах; звернення за допомогою до дорослих.

  1. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мозковий штурм»

Гарний настрій – це запорука здорової людини. На уроках ми неодноразово говорили про складові здоров’я, давайте пригадаємо  їх:

  • фізичні;
  • психічні;
  • духовні;
  • соціальні. 

Перед вами малюнок. Що на ньому зображено?(Комп’ютер)

На сьогоднішньому уроці це буде наш помічник. Але для чого комп’ютер  потрібний? (Відповіді дітей).

  1. Вивчення нового матеріалу

Шкідливий контент – це інформація в мережі, яка приносить людині страждання чи шкоду. При перегляді такого контенту може виникати відчуття: здивування, відрази, настороженості, раздратування, тривоги, страху, злості, гніву.

Якщо ви побачили такий контент, то важливо:

1) заблокувати і поскаржитися на такі матеріали;

2) звернутися до адміністрації соціальних мереж чи ресурсу для видалення матеріалів;

3) якщо зображено насильство по відношенню до дитини, то важливо відправити посилання на матеріал на портал IWF (https://report.iwf.org.uk/en) для видалення контенту;

4) якщо це було відправлено в особисті повідомлення, то необхідно не тільки видалити матеріали, але й заблокувати користувача, який це відправив;

5) якщо виникло відчуття тривоги, сильне хвилювання і неспокій, або якщо матеріал не викликає довіри, то важливо звернутися до дорослого, якому довіряєте, за допомогою.

  1. Обговорення

Вправа 1. «Шкідливий контент»

Хід проведення вправи 1: учні вибирають та виписують  у дві колонки: шкідливий контент (який може нашкодити), і той, який не нашкодить.

Шкідливий контент:

- повідомлення з фото від незнайомої людини;

- запрошення в секретну групу в Телеграмі;

 - відео з кримінальних новин;

 - запрошення в ТікТок взяти участь в небезпечному челенджі;

- вікна, які з’являються на екрані.

Контент, який не нашкодить:

 - повідомлення від друга з питанням про домашнє завдання;

 - реклама ігрової приставки;

 - відео з котиками в YouTube;

 - сімейне фото від родичів, відправлене в Viber;

 - запрошення в чат класу.

Висновок: учні роблять висновок після виконання вправи.

 

 

Вправа 2. «Мої переживання»

Хід проведення вправи 2: учні повинні продовжити речення.

1)- Коли мені некомфортно, я…(які слова, дії використовуюєте для того, щоб про це сказати);

2)-Коли я бачу, що мій друг занепокоєний і з ним сталося щось погане, я…(як підтримуєте інших: які слова використовуєте, які дії (наприклад,

обіймаю, сміюся з ним), кому про це можете розповісти);

3)- Я пораджу другу звернутися за допомогою до...

Висновок: учні разом з вчителем роблять висновок після виконання вправи.

- Коли ми відчуваємо себе некомфортно, важливо звернутися за допомогою до дорослих: старшого брата або старшої сестри, батьків, педагога, шкільного психолога;

- Не варто чекати “кращого часу”, щоб почати розмову;

 - Розмова про важливе повинна відбуватися тоді, коли всі учасники готові приділити цьому увагу і ніхто не зайнятий іншими справами в цей момент;

 - Виберіть місце для розмови, де будете відчувати себе в безпеці;

- Нормально попросити про паузу, якщо розмова стає занадто емоційною. Іноді необхідна більше ніж одна розмова для того, щоб обговорити важливі ситуації; - Нормально відчувати себе розгубленим. І нормально не мати відповіді на всі питання дорослих.

 

 

 

docx
Додано
14 червня 2021
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку