21 травня о 18:00Вебінар: Психологічний супровід педагогів, дітей та батьків в умовах віддаленого спілкування та навчання

Урок за темою: "Техногенні аварії на промислових підприємствах. Викиди хлору та аміаку."

Про матеріал

Інтегрований урок з екології, хімії, інформатики та ОЗ можна використовувати на уроці Екології у 10 класі (профільний рівень навчання), під час класних годин та заходів до дня цивільного захисту. Розробка містить різноманітні види та форми роботи, дозволяє вмотивувати учнів на отримання більш глибоких знань з інших предметів та використовувати сучасні технології для учнівських міні-проектів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з екології, хімії, інформатики та ОЗ
10 кл., Екологія, Профільний рівень

учитель географії, економіки, екології
вищої кваліфікаційної категорії
Краматорської ЗОШ № 15
Чемерис Наталія Володимирівна


Тема: Техногенні аварії на промислових підприємствах. Викиди хлору та аміаку.

Мета: пояснити поняття «надзвичайні ситуації», «техногенні катастрофи», навчити застосовувати набуті знання, вміти надати первинну медичну допомогу; скласти план дій для населення під час викидів хлору та аміаку.

Обладнання: мультимедійне обладнання, конверти з роздатковим матеріалом, інформаційний матеріал для створення інфографіки, персональні комп’ютери або ноутбуки.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітання з класом. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку.
Оголошення теми й мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
Робота в широкому колі:

- Що називають нераціональним природокористуванням?

- Схарактеризувати кількісне та якісне забруднення навколишнього середовища.
- У чому полягає проблема озонового екрану?

Кожна техногенна катастрофа по-своєму унікальна. Однак є й загальні фактори, що спричиняють подібні лиха. американський дослідник Лі Девіс, автор довідника «рукотворні катастрофи», перелічує їх у такому порядку: дурість, недбалість і жадоба. На думку Девіса, так званий «людський фактор» техногенних катастроф практично цілком полягає саме в цих обставинах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Розповідь з елементами бесіди (демонстрація слайдів).

Презентація «Надзвичайні ситуації техногенного характеру».

3.2. Практикум – робота в малих групах.

Клас ділиться на 4 групи. Групам запропоновані конверти, в яких заготовлені стіки з діями у разі викидів аміаку та хлору за умов, якщо НС застала вас на вулиці та в приміщенні. На кожному конверті є завдання:

- Розробити план дій, якщо стався викид аміаку й застав вас на вулиці;
- Розробити план дій, якщо стався викид аміаку й застав вас в приміщенні;
- Розробити план дій, якщо стався викид хлору й застав вас на вулиці;
- Розробити план дій, якщо стався викид хлору й застав вас у приміщенні.
Кожна група виступає зі своїм складеним порядком дій. Проходить обговорення в широкому колі.

3.3. Міні проекти – робота в парах.

Учням пропонується робота у парах за комп’ютером. На кожному ПК міститься тека з необхідним інформаційним матеріалом для створення Інфографіки.
За допомогою однієї з безкоштовних он-лайн програм: Canva, FotoJet, Venngage, Infogr.am створити плакат «Дії у разі…»

По завершенні готові роботи загрузити до мережі Інтернет на віртуальну дошку, створену учителем, за посиланням https://padlet.com/chemerys75/Kramschool_15
3.4. Проблемні запитання.

- Чому викид хлору або аміаку вважається НС?

- Чому людині, яка опинилася в місті, де трапився викид хлору чи аміаку потрібно негайно надати медичну допомогу?

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів.

Тестування.
1. Яким способом оповіщається населення у випадку виникнення НС?

А) гудки підприємств;

Б) завивання сирен;

В) спеціальними сигналами.

2. Навчання з цивільної оборони є одним з основних завдань ЦО і повинні організовуватися:
А) лише на державних підприємствах;

Б) на всіх об’єктах господарської діяльності;

В) за місцем роботи;

Г) за місцем проживання.

3. При загрозі впливу хлору ватно-марлеву пов’язку необхідно змочити:
А) 2% розчином питної соди;

Б) 5% розчином лимонної кислоти;

В) 2% розчином натру їдкого;

Г) столовим оцтом.

4. При загрозі впливу аміаку ватно-марлеву пов’язку необхідно змочити:
А) 2% розчином питної соди;

Б) 5% розчином лимонної кислоти;

В) 2% розчином натру їдкого;

Г) столовим оцтом.

5. Для полегшення стану потерпілого від ураження хлором необхідно:
А) зробити штучне дихання (за необхідністю);

Б) промити слизові оболонки й шкіру 2% розчином питної соди або змити уражену поверхню чистою водою з милом;

В) промити слизові оболонки й шкіру 2% розчином лимонної кислоти;

Г) у пошкоджені очі закапати 1% розчин новокаїну;

Д) дати вдихати кисень або нашатирний спирт;

Е) провести інгаляцію теплою водою зі вмістом 1-2% розчину лимонної кислоти.
6. Для полегшення стану потерпілого від ураження аміаком необхідно:
А) зробити штучне дихання (за необхідністю);

Б) промити слизові оболонки й шкіру 2% розчином питної соди або змити уражену поверхню чистою водою з милом;

В) промити слизові оболонки й шкіру 2% розчином лимонної кислоти;

Г) у пошкоджені очі закапати 1% розчин новокаїну;

Д) дати вдихати кисень або нашатирний спирт;

Е) провести інгаляцію теплою водою зі вмістом 1-2% розчину лимонної кислоти.
V. Підсумок уроку.

5.1. Рефлексія: Продовжить речення

- Сьогодні я дізнався про…

- На уроці я навчився…

- Мені найлегше було…

- Найважчим для мене було…

5.2. Оцінювання учнів.

. Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал, ознайомити з правилами поведінки під час викидів хлору та аміаку своїх близьких та рідних.

docx
До підручника
Екологія (профільний рівень) 10 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку