Стецюк Ніна Василівна,
вчитель Шепетівської гімназії № 6
Хмельницької області
Тема. Урок – гра «Що? Де? Коли?».
Мета: формування ключових компетентностей:
соціальна: вчити дітей висловлювати власну точку зору, поважати думку своїх однокласників;
комунікативна: навчати учнів діалогу.
Формування предметних компетентностей: узагальнити знання учнів про гірські породи, про їх видобуток та використання, закріплювати вміння розпізнавати найпоширеніші з гірських порід. Сприяти розвитку пізнавальної діяльності, спостережливості. Виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу.
Обладнання: мультимедійна презентація, колекція гірських порід, матеріали для гри «Що? Де?Коли?».
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Нумо, діти, підведіться.
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок!
ІІ. Підсумок спостережень за змінами в природі.
Який висновок можете зробити про дані опади?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
( Весело, дружно, швидко, наполегливо)
Звірята сиділи спокійно та слухали вчителя. Тільки зайченя Куций Хвіст (Слайд 1)усе поглядало у віконце — дуже йому хотілося побігати, побавитися. З нетерплячки воно почало позіхати, потягуватися. Інші звірята, дивлячись на нього, і собі позіхали.
Позіхнути захотілося й вчительці (Слайд 1)— мудрій - премудрій Сові. Але вона все ж таки стрималася, підвелася і почала стукати хворостинкою по класній дошці. У цей час Куций Хвіст підняв лапу.
ІV. Узагальнення уявлень та понять. Гра «Що? Де?Коли?». (Слайд 2)
Відновити прислів’я. (Слайд 4 - 7)
На чорній землі білий хліб родить.
Хто про землю дбає, вона тому повертає.
Без води і не туди, і не сюди.
Пролиту воду назад не збереш.
3) – Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 3) З вами грає Лисичка Хитрунка (Слайд 9). (Вчитель бере конверт, дістає лист) Лисичка просить, щоб ви пригадали властивості води. (Слайд 10)
- Чудово! Рахунок: 3 : 0.
Фізкультхвилинка.
БІЛОЧКИ
Раз! Два! Пострибали!
Три! Чотири! Назад стали.
Лапки вліво, лапки вправо,
Лапки вгору підняли.
Всі тихесенько присіли,
Потім знову підвелись.
І кружились, веселились,
Усміхнулись
Й за науку знов взялись.
ЗАЙЧИК
Сірий зайчик скік та скік.
По капусту він прибіг.
Нахиливсь, зірвав головку,
Але й мав собі мороку:
Поки в ліс її приніс,
Мокрий став у нього ніс.
– Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 6) З вами грає мишка Сіра Спинка (Слайд 15). (Вчитель бере конверт, дістає лист) Мишка просить пригадати, які тварини можуть жити разом з нею в ґрунті? (Слайд 16)
V. Підсумок уроку.
- Ви гарно працювали на уроці. Але ось пройшов буквений дощик. З неба накапали букви. Якщо ви переставите їх, то отримаєте гарне слово (Молодці) (Слайд 17).