Урок за темою: "Узагальнення знань учнів з теми: Гірські породи"

Про матеріал
Урок за темою: "Узагальнення знань учнів з теми: Гірські породи" проведено у формі гри "Що? Де? Коли?" В цікавій, захоплюючій формі узагальнюються знання учнів про гірські породи, про їх видобуток та використання, закріплюються вміння розпізнавати найпоширеніші з гірських порід. Урок сприяє розвитку пізнавальної діяльності, спостережливості.
Перегляд файлу

Стецюк Ніна Василівна,

вчитель Шепетівської  гімназії  № 6

Хмельницької області

 

Тема. Урок – гра «Що? Де? Коли?».

Мета: формування ключових компетентностей:

соціальна: вчити дітей висловлювати власну точку зору, поважати думку своїх однокласників;

комунікативна: навчати учнів діалогу.

 Формування   предметних компетентностей:  узагальнити знання учнів про гірські породи, про їх видобуток та використання, закріплювати  вміння розпізнавати найпоширеніші з гірських порід. Сприяти розвитку пізнавальної діяльності, спостережливості. Виховувати  пізнавальний інтерес до навколишнього світу.

Обладнання: мультимедійна презентація, колекція гірських порід, матеріали для гри  «Що? Де?Коли?».

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

 І. Організація учнів до уроку.

 Нумо, діти, підведіться.

 Всі приємно посміхніться.

 Продзвенів уже дзвінок.

 Починаємо урок!

ІІ. Підсумок спостережень за змінами в природі.

  • Який сьогодні день?
  • Яке число і місяць?
  • Яка пора року  за вікном?
  • Яка температура  повітря?
  • Чи спостерігались опади?

Який висновок можете зробити про дані опади?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Що усміхається вам з екрана? (Слайд 1)
  • Який настрій воно принесло вам?
  • Як ви хочете працювати разом із Сонечком?

 ( Весело, дружно, швидко, наполегливо)

  • Але Сонечко прийшло не само. А з ким ви довідаєтесь, коли прослухаєте невеличку казочку?
  • Надумали звірі своїх дітей теж грамоти навчити. Збудували школу, зібрали всіх звіряток докупи й посадили за новенькі парти. Надворі сонечко сяє, пташки щебечуть, вітерець повіває, а в класі тихо.

Звірята сиділи спокійно та слухали вчителя. Тільки зайченя Куций Хвіст (Слайд 1)усе поглядало у віконце — дуже йому хотілося побігати, побавитися. З  нетерплячки воно почало позіхати, потягуватися. Інші звірята, дивлячись на нього, і собі позіхали.

Позіхнути  захотілося й вчительці (Слайд 1)— мудрій - премудрій Сові. Але вона все ж таки стрималася, підвелася і почала стукати хворостинкою по класній дошці. У цей час Куций  Хвіст підняв лапу.

  •                   Пані Сова, — сказав він, — у мене є  ідея. Давайте зіграємо з учнями школи, яка  знаходиться поблизу лісової, в гру «Що? Де?Коли?». Учитель погодився.
  •         Отже, сьогодні наш урок буде проходити у формі гри «Що? Де? Коли?». Ви хочете зіграти гру з учнями лісової школи?

ІV.  Узагальнення уявлень та понять. Гра «Що? Де?Коли?». (Слайд 2)

  1. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 1)
  • З вами грає зайченя Куций Хвіст (Слайд 3). (Вчитель бере конверт, дістає лист) Увага! До вас звертається зайченя з таким завданням.

Відновити прислів’я.  (Слайд 4 - 7)

На чорній землі білий хліб родить.

Хто про землю дбає, вона тому повертає.

Без води і не туди, і не сюди.

Пролиту воду назад не збереш.

 

  • Із завданням зайченяти ви впоралися добре. Молодці.  Рахунок : 1 : 0.
  1. – Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 2)
  • З вами грає білченя Пухнастий Хвостик (Слайд 8) (Вчитель бере конверт, дістає лист) Вона прислала  вам теж завдання. Подумайте і розкажіть,чи потрібне Сонце рослинам і тваринам? (Відповіді учнів)
  • Дякую вам. Ви й з цим завданням впоралися. Тому рахунок : 2 : 0.

3) – Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 3) З вами грає Лисичка Хитрунка (Слайд 9).  (Вчитель бере конверт, дістає лист) Лисичка просить, щоб ви пригадали властивості води. (Слайд 10)

- Чудово! Рахунок: 3 : 0.

Фізкультхвилинка.

  • Настав час відпочити! Спробуємо уявити себе звірятами.

БІЛОЧКИ

Раз! Два! Пострибали!

Три! Чотири! Назад  стали.

 Лапки вліво, лапки вправо,

Лапки вгору підняли.

 Всі тихесенько присіли,

 Потім знову підвелись.

І кружились, веселились,

Усміхнулись

Й за науку знов взялись.

ЗАЙЧИК

Сірий зайчик скік та скік.

По капусту він прибіг.

Нахиливсь, зірвав головку,

Але й мав собі мороку:

Поки в ліс її приніс,

Мокрий став у нього ніс.

 

  1. – Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 4) З вами грає ведмедик Солодка Лапа (Слайд 11).  (Вчитель бере конверт, дістає лист) Він  просить, щоб ви  назвали гірські породи, зображені на слайді (Слайд 12).
  • Я дуже радію, тому що і з цим завданням ви впоралася чудово. Рахунок: 4 : 0.
  • Гра продовжується. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 5) З вами грає вчитель лісової школи мудра Сова. (Слайд 13) (Вчитель бере конверт, дістає лист) Він хоче перевірити, чи знаєте ви, де використовують гірські породи, зображені слайді (Слайд 14).
  • Думаю, що разом зі мною вашим успіхам радіє і мудра Сова. Тому рахунок: 5 : 0.

– Продовжуємо гру. (Вчитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор № 6) З вами грає мишка Сіра Спинка (Слайд 15).  (Вчитель бере конверт, дістає лист) Мишка просить пригадати, які тварини можуть жити разом з нею в ґрунті? (Слайд 16)

  • Гру ми завершили з рахунком 6: 0.

V.  Підсумок уроку.

- Ви гарно працювали на уроці.  Але ось пройшов буквений дощик. З неба накапали букви. Якщо ви переставите їх, то отримаєте гарне слово (Молодці) (Слайд 17).

 

 

doc
Додав(-ла)
Стецюк Ніна
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку