Йоганн Вольфганг Гете. Нічна пісня подорожнього. Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі
Мета уроку: вивчати біографічні відомості Гете, його поезію «Нічна пісня подорожнього»; розвивати навички виразного читання і аналізу поетичного твору, порівняння різних перекладів; виховувати вміння відчувати красу природи, формувати етнокультурну компетентність учнів.
Хід уроку
І. Актуалізація опірних знань
Кого з діячів німецької літератури ми вивчали?
ІІ. Викладення нового матеріалу.
-
Вивчення біографічних відомостей Гете. Укладання опорної схеми.
Пам’ятник Гете і Шиллеру перд театром у місті Веймар.
Закріплення відомостей про життя і творчість письменника за допомогою листочків-підказок (За матеріалами підручника Ніколенко О.М.):
-
Виразне читання поезії німецькою (з підрядником).
-
Робота в групах, знайомство з різними варіантами перекладу твору. Літературні пазли. Робота з перекладами Л. Череватенко, О. Ніколенко, М. Бажана, Г. Кочура, В. Брюсова, Б. Пастернака, М. Лермонтова. Скласти рядки перекладу вірша за підрядником, спираючись на ключові слова.
Über allen Gipfeln Ist Ruh, In allen Wipfeln Spürest du Kaum einen Hauch; Die Vögelein schweigen im Walde.
Warte nur, balde Ruhest du auch.
|
Над всіма вершинами покій. У всіх верхівках (дерев) відчуєш ти ледве один подих. Пташечки замовкли в лісі. Почекай тільки: скоро Відпочинеш ти теж.
|
-
Пообразний аналіз твору, порівняння різних варіантів перекладів і переспівів. Укладання таблиці.
-
Обговорення проаналізованих творів.
-
Засвоєння теоретичних відомостей.
-
Рефлексія. Творча робота у супроводі романсу на вірші М.Ю.Лермонтова «Из Гете».
ІІІ. Закріплення вивченого. Підсумки уроку.
-
Повторення біографічних відомостей про Гете.
-
Повторення відомостей з теорії літератури.
-
З творами яких авторів ми познайомились сьогодні на уроці?
-
Враження від уроку.
Домашнє завдання: вивчити один з перекладів вірша Гете, повторити біографічні відомості поета.